لیزر موهای زائد مردان

تاریخ انتشار - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر مو کندلا الکس به یکی از روشهای ایده ال برای مردانی تبدیل شده که می خواهند موهای پشت گردن، کمر، ریش یا حتی کل بدن خود را لیزر کنند. حجم زیاد موهای بدن مردان و رشد بسیار سریع آن به علت هورمونهای مردانه ای که دارند دردسرهای بسیار زیادی برایشان ایجاد می کند. این مشکل برای ورزشکاران، مدلها، بازیگران و بسیاری مشاغل دیگر که آراسته بودن برایشان ضروری است بیشتر خود را نشان می دهد. مردان مجبورند هر روز مدت زیادی برای شیو کردن موهای زائد نواحی مختلف بدن خود وقت صرف کنند تا ظاهر مرتبی داشته باشند. به همین علت تکنولوژی لیزر مو الکس برای مردان نیز کارایی بسیار زیادی دارد. حذف موهای زائد مردان با دستگاه کندلا الکساندرایت ساده ترین و قابل اطمینان ترین راه برای حذف دائم موهاست که مثل یک معجزه برای آنها عمل می کند اما در حقیقت یک علم است.
نحوه عملکرد لیزر مو کندلا الکس برای مردان نیز همانند زنان همان تکنولوژی استفاده از لیزر با طول موج مشخص و تاباندن نور متمرکز با فرکانس و مدت پالس معین مستقیما روی پوست آنهاست که تا رسیدن به فولیکولهای مو در پوست نفوذ کرده و با جذب شدن توسط رنگدانه مو، تولید حرارت کرده و فولیکول را تخریب می کند. به این ترتیب چرخه رشد مو متوقف شده و موهایی که مجددا رشد پیدا می کنند بسیار نازک و ظریف می شوند. چون بدن مردان نسبت به زنان مقاومتر است معمولا حین حذف موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت درد بسیار کمی احساس می کنند.

آیا لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکس برای مردان هم مناسب است؟

لیزر موهای زائد با کندلا الکس نه تنها برای مردان بلکه برای تمام افرادی که دارای پوستی روشن تا سبزه و موهای تیره هستند؛ مناسب است. معمولا رنگ تیره موی مردان و ضخامت بیشتر موهای بدنشان، آنها را به کاندیدهای مناسبتری برای حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس تبدیل می کند. درصورتیکه رنگ موی مردان روشن باشد تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد کمی بیشتر می شود چون لیزر Candel Alex به نحوی طراحی شده که برای از بین بردن سلول مو باید جذب رنگدانه آن شود پس اگر مو روشن باشد و رنگدانه کمتری داشته باشد؛ لیزر الکساندرایت به خوبی جذب آن نشده و عملکرد مناسبی نخواهد داشت. اما به هرحال هیچ محدودیتی از لحاظ جنسیت برای استفاده از لیزر مو  الکس وجود ندارد و  مردان هم می توانند در صورت نیاز لیزر موهای زائد را با لیزر موی کندلا الکساندرایت تجربه کنند.

چرا حذف موهای زائد با روش لیزر الکساندرایت میان مردان گسترش پیدا کرده است؟ 

رشد بیش از  حد موها 
درخواست برای لیزر موهای زائد از طرف مردانی که حجم زیاد موهای بدنشان در نواحی مختلفی مانند سینه، کمر، شکم و غیره آنها را کلافه کرده به طور چشمگیری رو به افزایش است. اکثر مردان که مشاغل خاصی مانند مدلینگ ندارند از اینکه لیزر مو تنها کمی از حجم موی زائد آنها را کم کرده و ضخامت آن ها را کاهش دهد رضایت بیشتری دارند و نمی خواهند موهایشان به طور کامل و دائم از بین برود. به همین علت لیزر مو کندلا الکس گزینه بسیار مناسبی برای آنهاست.
حفظ بهداشت
رشد مداوم و سریع موها در مردان مخصوصا در نواحی مانند زیربغل و پشت گردن در ماههای گرم سال واقعا آزار دهنده است. بسیاری از مردانی که به کلینیک کندلا مراجعه می کنند از اینکه مجبورند هر روز موهای خود را شیو کنند تا بیش از حد عرق نکنند شکایت دارند و به دنبال روشی میگردند که آنها را از شر این موهای آزار دهنده خلاص کند. چه روشی بهتر از لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت؟ در فصل گرما تقریبا 40 درصد مراجعین برای لیزر موهای زائد را مردان تشکیل می دهند.
آراستگی و درمان موهای زیرپوستی
موهای زیرپوستی در نواحی از بدن مردان مانند پشت گردن که مداوم شیو می شود بوجود می آید و ظاهر بسیار ناخوشایندی روی پوست آنها ایجاد می کند. یکی از مهمترین دلایل مراجعه مردان به کلینیک های لیزر مو الکس، درمان همین موهای زیرپوستی است. دستگاه لیزر کندلا الکس می تواند تقریبا طی دو جلسه موهای زیرپوستی را به طور کامل از بین ببرد و آراستگی ظاهری آنها را مجددا برگرداند. 

آیا لیزر موهای زائد برای مردان ضرری ندارد؟

حذف موهای زائد با لیزر  کندلا الکس با توجه به اینکه مورد تایید FDA است هیچگونه ضرری برای پوست یا ارگانهای داخلی بدن مردان ندارد. دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت به عنوان یکی از بهترین دستگاههای لیزر مو موجود شناخته می شود چون اندازه لکه، مدت پالس، طول موج و سیستم های خنک کننده آن کاملا قابلیت تنظیم داشته و با انعطاف پذیری بسیار بالا برای انواع مختلفی از پوست ها قابل استفاده است. اشعه لیزر از اپیدرم پوست می گذرد و فقط کلیژن را تحریک می کند بنابراین نمی تواند سرطان پوست ایجاد کند. 
یکی از باورهای غلطی که در خصوص عوارض ناشی از لیزر مو با Candela Alex میان مردان وجود دارد امکان ناباروری آنها پس از لیزر است. درصورتیکه طبق اعلام FDA  اشعه لیزر کندلا الکس کاملا ایمن است و هیچگونه عارضه جانبی بلند مدتی از جمله ناباروری در مردان ایجاد نمی کند.

لیزر موهای زائد چه کمکی به ورزشکاران مرد می کند؟

در بسیاری از رشته های ورزشی مانند پرورش اندام، کشتی، وزنه برداری، شنا و غیره، اکثر مردان برای شرکت در مسابقات نیاز دارند که موهای زائد بدن خود مخصوصا ناحیه پاها را با روشهای مختلفی از بین ببرند. به علت حجم زیاد و سرعت رشد موی مردان، روش لیزر موهای زائد، آنها را از انجام مکرر روشهای خسته کننده مانند شیو کردن یا استفاده از وکس بی نیاز کرده و در وقت و هزینه آنها نیز صرفه جویی می کند تا زمان بیشتری برای انجام تمرینات ورزشی به خصوص پیش از شروع مسابقات داشته باشند. همچنین روشهایی مانند شیو کردن امکان ایجاد عفونت یا زخم را در بدن آنها افزایش داده و ممکن است اثر نامطلوبی روی کیفیت مسابقات آنها داشته باشد.

هزینه انجام لیزر موهای زائد برای مردان چقدر است؟

در کلینیک لیزر کندلا نگران هزینه های انجام لیزر موهای زائد نباشید. پکیج های متنوعی حتی برای مردان نیز درنظر گرفته شده تا بتوانند به راحتی نواحی مورد نظر بدن خود را با لیزر کندلا الکساندرایت درمان کنند. با مراجعه به بخش تعرفه ها می توانید هزینه انجام لیزر موهای زائد هر ناحیه از بدن را مشاهده کرده و پکیج مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتیکه در صفحه اینستاگرام یا تلگرام کندلا الکس نیز عضو باشید، تخفیفات ویژه و دوره ای مربوط به حذف لیزر موهای زائد مردان اطلاع رسانی می شود.

مردان معمولا موهای زائد چه نواحی از بدنشان را لیزر می کنند؟

مردان نیز مانند زنان از لیزر مو کندلا الکس بیشتر برای حذف موهای زائد پاها، زیربغل، سینه و دستها استفاده می کنند. اما نواحی دیگری مانند پشت گردن، گوش ها، شانه و خط ریش تقاضای بسیار بالایی میان مردان دارد. در موارد نادری نیز برخی مردان برای بی مو کردن کامل سر خود از لیزر موهای زائد استفاده می کنند. 

آیا مردان می توانند صورت خود را نیز با دستگاه کندلا الکس، لیزر کنند؟

بله. حذف موهای زائد خط ریش و سایر نواحی صورت مردان به جز ابرو و ناحیه دور چشم با دستگاه کندلا الکس کاملا امکان پذیر است. پس از لیزر مو زائد، مردان برای مدتی طولانی بیش از شش ماه از شیو کردن هر روزه خط ریش یا نواحی دیگر خلاص می شوند.

چند جلسه برای انجام لیزر موهای زائد بدن مردان لازم است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد مردان با لیزر الکس معمولا بیشتر از زنان است و بستگی به ناحیه ای دارد که می خواهند از درمان لیزر روی پوست استفاده کنند. به طور معمول، ناحیه کمر و سینه به شش تا هشت جلسه لیزر مو با فاصله دو ماه بین هر جلسه نیاز دارد. در هر جلسه حدود 30 تا 60 درصد موها در مرحله رشد آناژن قرار دارند که می توانند با لیزر درمان شوند و مابقی در مرحله توقف رشد یا ریختن هستند. بنابراین باید بین جلسات حدود یک ماه فاصله در نظر گرفته شود تا سایر موها در فاز رشد قرار بگیرند.

مزایای حذف موهای زائد با لیزر مو کندلا الکس برای مردان چیست؟

کاهش دائمی موهای زائد
لیزر مو در مردان کاهش قابل توجهی در رشد موهای زائد ایجاد می کند تاجاییکه آنها را از شیو کردن موها به کلی راحت می کند. رشد مجدد موها پس از استفاده از لیزر کندلا الکس در هر فردی بستگی به میزان هورمونها و فاکتورهای بیولوژیکی دارد اما به طور کلی می توان گفت که حجم موهای مردان پس از لیزر مو تا 85 درصد کاهش پیدا کرده و پس از آن نیز بسیار نازک تر و کمرنگ تر می شوند.
رسیدن به نتیجه مطلوب در کوتاهترین زمان
حذف موهای زائد با Candela Alex فرایندی است که به سرعت به نتیجه می رسد و مردان می توانند به سرعت فعالیت های معمول خود را از سر بگیرند و فقط باید تا 24 ساعات از فعالیت های شدید ورزشی خودداری کنند.
حذف دائم موهای زیرپوستی
ایجاد موهای زیرپوستی در مردان به علت استفاده از وکس یا شیوکردنهای مکرر بسیار متداول و آزاردهنده است چون موجب عرق کردن بیش از حد آنها شده و ظاهر ناخوشایندی دارد. لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت می تواند سلولهای رشد مو را تخریب کرده و به این ترتیب از رشد مجدد موهای زیرپوستی جلوگیری کند. 
آرایش دائمی مدل ریش
آرایش ریش و مدل دادن به آن تقریبا کار هر روزه مردان است. آنها مجبورند هر روز صبح پیش از رفتن به سرکار یا شروع فعالیت های ورزشی با ماشین های ریش تراشی، تیغ یا حتی موچین کلنجار بروند تا نهایتاً مدل دلخواه خود را ایجاد کنند. ضخامت و حجم زیاد موهای صورت مردان موجب شده از لیزر مو در این ناحیه استقبال کنند تا دیگر مجبور نباشند هر روز مدت زیادی از وقت خود را صرف آرایش آنها کنند. لیزر مو کندلا الکس را می توان با تنظیم قطر لکه بین 6 تا 18 میلی متر حتی برای نواحی بسیار کوچک مانند خط ریش یا روی گوش نیز به کار برد. همچنین صفحه نمایش لمسی که در مدل لیزر مو کندلا الکساندرایت 2019 طراحی شده قابلیت تنظیم و انعطاف پذیری بیشتری برای مردان فراهم آورده است.
احساس راحتی بیشتر 
بروز جوشهای پوستی پس از شیو کردن و عرق سوز شدن از دیگر اثرات جانبی رشد سریع و حجم بالای موهای زائد مردان است. با لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس دیگر  از عرق سوز شدن به علت رشد موهای زیربغل یا دیگر نواحی بدن برای افرادی که در محیط هایی که هوای گرمی دارد یا در فضای باز مخصوصا در فصل گرما کار می کنند؛ خبری نیست. همچنین جوش هایی که دراثر استفاده از تیغ  و خشک شدن بیش از حد پوست مشاهده می شود نیز به کلی از بین می روند. به همین علت پس از لیزر مو تمام مردان احساس راحتی بیشتری دارند. 

آیا عوارض ناشی از حذف موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت برای مردان کمتر است؟

عوارض کوتاه مدتی که در مردان پس از انجام لیزر موهای زاند با کندلا الکساندرایت مشاهده می شود بسیار کمتر از زنان است. چون پوست آنها مقاوم تر است و تحمل بیشتری نسبت به درد دارند. اما در برخی موارد مشاهده عوارض جانبی زیر کاملا طبیعی است و طی 24 ساعت کاملا از بین می رود:
اثر سوختگی که معمولا روی پوست های تیره تر مشاهده می شود. در صورتیکه به توصیه هایی مانند عدم قرارگرفتن زیر نور آفتاب یا قطع کردن برخی دارو ها پیش از انجام لیزر مو با کندلا الکس توجه نکرده باشید این اثر ممکن است برای مدتی طولانی روی پوست باقی بماند در غیر اینصورت خودبخود از بین می رود.
تغییر رنگ پوست: ایجاد لک های روشن تر روی پوست های تیره به علت درمان با لیزر کندلا الکس و از بین رفتن رنگدانه های پوست ممکن است اما این لک ها نیز معمولا طی چند روز یا حداکثر چند ماه روی پوست های خیلی تیره از بین می روند. گاهی اوقات لک های تیره تری نیز روی پوست های روشن دیده می شود که در موارد بسیار نادری ممکن است چندین ماه بیمار را درگیر کند اما با مصرف کرم های مناسب این لک ها نیز از بین می روند.
بیماریهای عفونی یا باکتریایی: درصورتیکه در بدنتان زخم باز داشته باشید که معمولا در مردان پس از شیو کردن به وفور دیده می شود احتمال ایجاد عفونت در آن نواحی پس از لیزر موهای زائد با Candela Alex وجود دارد. بنابراین هنگام شیو کردن کاملا دقت کنید که در پوست خود بریدگی ایجاد نکنید.
احساس درد در مردان هنگام انجام لیزر مو با کندلا الکساندرایت مخصوصا سری 2019 با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته سیستم های خنک کننده بسیار کم است. این سیستم های خنک کننده با اسپری کردن گاز خنثی یا هوای خنک روی پوست موجب خنک شدن آن چند میلی ثانیه قبل و بعد از تابش هر پالس لیزر می شوند. به همین علت معمولا درد انجام لیزر برای مردان کاملا قابل تحمل است. با این وجود امکان استفاده از کرم های بی حس کننده نیز پیش از شروع درمان با لیزر وجود دارد که البته اکثر مراجعین مخصوصا مردان نیازی به استفاده از ان نمی بینند. 
ایجاد تورم و سوزش: بروز این علائم طی 24 ساعت پس از استفاده از لیزر کندلا الکس روی پوست مردان کاملا طبیعی است اما به علت اینکه ضخامت پوستشان بیشتر است ممکن است احساس ناراحتی که دارند بیشتر از آن چیزی باشد که از ظاهر پوستشان مشخص است.

مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید