راهنمای کامل نکات قبل از انجام لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس

تاریخ انتشار - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

لیزر موهای زائد یک فرایند درمانی است که از یک اشعه نور متمرکز برای حذف موهای زائد استفاده می کند. نکاتی که قبل از انجام لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس در نظر گرفته می شود در دو مرحله باید مورد توجه قرار بگیرند. مرحله اول زمانی است که در حال تحقیق و بررسی در مورد روش حذف موهای زائد از طریق دستگاه لیزر کندلا الکس هستید و مرحله دوم زمانی است که تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید شرایط لازم برای آماده شدن پیش از انجام لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت را بدانید.

مرحله اول: بررسی روش لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس

راهنمای اول:پیش از اقدام به لیزر موهای زائد، یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص پوست و مو ضروری است.

با چه پزشکی برای لیزر مو مشورت کنم؟

اگر می خواهید در مورد لیزر موهای زائد یا ویژگی های دستگاه لیزر موی کندلا الکساندرایت اطلاعات بیشتری کسب کنید باید به پزشکی مراجعه کنید که متخصص جراحی زیبایی یا پوست و مو باشد و تجربه کافی در خصوص لیزر موهای زائد داشته باشد. با مراجعه به کلینیک لیزر موی کندلا می توانید برای یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص در خصوص لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس وقت ویزیت بگیرید. 

آیا قبل از لیزر مو باید پزشک مرا ویزیت کند؟

همانطور که اشاره شد لیزر موهای زائد یک روش درمانی است پس پیش از اقدام به لیزر مو باید احساس کنید که خودتان را به دست فرد مطمئنی می سپارید. بنابراین اولین نکته ای که قبل از انجام لیزر موهای زائد باید در نظر بگیرید، مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو است. 
در جلسه مشاوره، ابتدا پزشک شما را معاینه کرده و شرایطی که باید برای شروع جلسات لیزر با لیزر موی کندلا الکس داشته باشید را بررسی می کند. این شرایط به سه بخش اصلی شامل شرایط فیزیکی، شرایط بیولوژیکی و شرایط خاص تقسیم می شود:
شرایط فیزیکی:

راهنمای دوم: نوع پوست و رنگ موهای طبیعی در انتخاب نوع لیزر موهای زائد موثر است.

نوع پوست چه تاثیری در درمان لیزر مو دارد؟

پیش از اقدام به لیزر موهای زائد، پزشک نوع پوست و رنگ طبیعی موهای شما را بررسی کرده و براساس آنها تعیین می کند که کدام دستگاه لیزر موی زائد برای شما مناسب است. اگر موهای شما خیلی روشن یا سفید باشد پزشک تاکید می کند که استفاده از لیزر موی کندلا الکساندرایت برای شما مناسب نیست. در صورتیکه موهای تیره ای دارید و پوستتان نیز از نوع روشن یا سبزه است امکان انجام لیزر با دستگاه کندلا الکس برای شما فراهم است و اگر پوستتان خیلی تیره باشد باید از دستگاه کندلا یگ برای لیزر موهای زائد شما استفاده شود.

برای چه قسمت هایی از بدن لیزر مو جایز نیست؟

لیزر موهای زائد توسط دستگاه Candela Alex یا هر دستگاه لیزر دیگری به این علت که ممکن است به چشم ها آسیب شدیدی وارد کند؛ برای ابروها و نواحی اطراف آن اصلا توصیه نمی شود.  
راهنمای سوم: پیش از انجام لیزر موهای زائد از برنزه کردن خودداری کنید.
اگر برنزه کرده باشم، میتوانم لیزر مو انجام دهم؟
درصورتیکه طی دو هفته گذشته پوست شما در معرض نور آفتاب قرار گرفته باشد و آفتاب سوخته شده باشد یا حتی اگر برنزه شده باشد؛ تا زمانیکه پوستتان به رنگ طبیعی خودش برنگردد کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نیستید. چون احتمال بروز عوارضی مانند تاول زدن و سوختگی بعد از انجام لیزر روی این نوع پوست بسیار بالاست.
حتی اگر پوستتان را با دستگاه برنزه کرده باشید نیز فرقی نمی کند و باید لیزر مو را به تعویق بیندازید. در این شرایط ممکن است پزشک پمادهای لایه برداری را برای شما تجویز کند که پوستتان سریعتر روشن شود.
شرایط بیولوژیکی:

راهنمای چهارم: لیزر موهای زائد برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی شود.

حداقل سن و حداکثر سن برای لیزر موی زائد چقدر است؟

سن شما در انتخاب نوع لیزر موهای زائد بسیار مهم است. لیزر موهای زائد با دستگاه Candela Alex برای افراد زیر 15سال توصیه نمی شود. ممکن است این افراد در کوتاه مدت از نتیجه لیزر موهای زائد خود راضی باشند اما چون در سن رشد و بلوغ خود قرار دارند، احتمالا پس از چند سال مجددا با رشد حجم بسیار زیادی از موهای زائد در سطح بدن خود مواجه خواهند شد و باید زمان و هزینه اضافی صرف از بین بردن آنها کنند. بنابراین بهتر است پس از طی کردن دوران بلوغ و پایدار شدن هورمونها اقدام به لیزر موی زائد کنید.
همچنین افرادی که به علت کهولت سن یا به دلایل ژنتیکی ، موهایشان سفید شده نیز نمی توانند روش لیزر موهای زائد را به کار ببرند.

راهنمای پنجم: مردان هم مانند زنان می توانند از لیزر موی کندلا الکس استفاده کنند.

آیا لیزر موی مردان هم امکان پذیر است؟

نکته دیگر این است که محدودیتی در انجام لیزر برای مردان و زنان وجود ندارد. اما به علت تفاوت در ضخامت پوست، نحوه رویش مو و میزان تحمل درد در مردان و زنان، نوع دستگاه لیزر موهای زائد و تنظیماتی مانند طول موج، مدت پالس و فرکانس برای آنها متفاوت است.

شرایط خاص:

راهنمای ششم: راهنمایی های پزشک در خصوص داروهایی که نباید پیش از اقدام به لیزر موهای زائد مصرف شود را جدی بگیرید.

مصرف برخی داروها ازجمله داروهای رقیق کننده خون شامل آسپرین و داروهای ضد التهاب می تواند اثر نامطلوبی روی لیزر موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت داشته باشد. بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما آن را با پزشک در میان بگذارید.

آیا در زمان مصرف آنتی بیوتیک می توانیم لیزر مو انجام دهیم؟

در صورتیکه به هر علتی مانند سرماخوردگی و گلودرد بیش از دو هفته، آنتی بیوتیک مصرف کرده اید؛ انجام لیزر موهای زائد ممکن است اثرات نامطلوبی روی پوست شما بگذارد. زیرا آنتی بیوتیک پوست را نسبت به نور حساس می کند و لیزر نیز اشعه متمرکزی از نور است پس می تواند موجب سوختن پوست یا از بین رفتن رنگدانه ها و ایجاد لک های دائمی روی پوست شود.

خوردن قرص های مکمل شامل ویتامین های B در روند از بین بردن موهای زائد تاثیرگذار است؟

چون قرص های مکمل مثل ویتامین B تاحدودی رشد موهای بدن را افزایش می دهد، مصرف این داروها می تواند روی نتیجه لیزر موهای زائد با کندلا الکس تاثیر گذار باشد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به لیزر موهای زائد به توصیه پزشک در مورد مصرف داروها به دقت توجه کنید.

راهنمای هفتم: اگر به تازگی عمل جراحی انجام دادید، باید تا بهبودی کامل منتظر بمانید.

 لیزر مو برای کسی که عمل آپاندیس کرده مشکلی ندارد؟

در صورت وجود زخم باز در بدن، لیزر موهای زائد می تواند موجب عفونی شدن آن ناحیه شود. چون هنگام لیزر با دستگاه Candela Alex امکان ورود باکتریهای مختلف به خون وجود دارد، در صورتیکه زخم باز داشته باشید این باکتریها از طریق جریان خون به آن ناحیه رسیده و موجب عفونی شدن آن می شود. کاملا بدیهی است که هر نوع عمل جراحی از جمله عمل آپاندیس یا عمل بینی، در بدن زخم باز ایجاد می کند در نتیجه بهتر است پیش از بهبودی کامل از انجام لیزر مو خودداری کنید.

چند وقت بعد از عمل بینی می توانم لیزر مو انجام دهم؟

در خصوص مدت زمانی که باید پس از هر عمل جراحی، منتظر بمانید تا برای لیزر موهای زائد آمادگی پیدا کنید باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. اما معمولا پس از هر عمل جراحی زمانیکه بخیه ها جذب یا کشیده شد و زخم به طور کامل بهبود پیدا کرد می توان عمل لیزر مو را با دستگاه کندلا الکس انجام داد.
راهنمای هشتم: اگر باردارد هستید از انجام لیزر زائد موهای بدن خودداری کنید.

آیا در زمان بارداری می توان لیزر مو زائد انجام داد؟

توصیه اکثر پزشکان به زنان باردار و شیرده به تعویق انداختن لیزر موهای زائد است. البته تاکنون هیچ مدرکی دال براینکه لیزر کندلا الکساندرایت تاثیر سویی روی زنان در دوران بارداری و شیردهی داشته باشد؛ ارائه نشده است. اما چون بی خطر بودن نتایج عمل لیزر مو در این شرایط به طور قطع اثبات نشده، بهتر است در دوران بارداری و شیردهی اقدام به لیزر موهای زائد ننمایید. 

راهنمای نهم: پیش از درمان خال، جوشهای چرکی و کیست تخمدان، لیزر موهای زائد را انجام ندهید.

در صورتیکه که پزشک روی پوست شما آثاری از بیماری مانند آکنه، جوشهای چرکی، اگزما و عفونت های پوستی یا حتی خال مشاهده کند، اولین توصیه او به شما، درمان این بیماری هاست. چون ممکن است نور لیزر موجب بدتر شدن وضعیت یا ایجاد سوختگی در آن نواحی شود، انجام لیزر مو حتی با دستگاه کندلا الکس نیز راه حل مناسبی نیست.

برای کسی که زیاد مبتلا به کیست تخمدان میشود، لیزر مو توصیه می شود؟

افرادی که مبتلا به کیست تخمدان می شوند معمولا دچار اختلالات هورمونی هستند که روی حجم موها و نحوه رشد آنها تاثیر می گذارد. بنابراین در صورتیکه می خواهید بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیرید به نفعتان است که ابتدا اختلالات هورمونی خود را درمان کنید.

مرحله دوم: شرایط لازم برای آماده شدن پیش از انجام لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت

چه کارهایی قبل از لیزر موهای زائد باید انجام شود؟

راهنمای اول: از کندن موها از ریشه به هر روشی اعم از اپیلاسیون، بند انداختن یا استفاده از کرم موبر خودداری کنید.

چه مدت بعد از اپیلاسیون یا موم گذاشتن میتوانم لیزر موهای زائد را انجام دهم؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اشعه لیزر کندلا الکس توسط فولیکول ریشه مو جذب شده و انرژی حرارتی تولید می کند که موجب از بین رفتن آن می شود. در صورتیکه در فاصله دو هفته پیش از جلسه لیزر مو اقدام به کندن موهایتان به روش اپیلاسیون یا موم گذاشتن کرده باشید، یا حتی با موچین آنها را کنده باشید، اکثر موهایتان از ریشه خارج شده اند و درنتیجه لیزر مو هیچ تاثیری برای شما نخواهد داشت. درصورتیکه اپیلاسیون انجام دادید یا از کرم موبر یا موچین استفاده کرده اید؛ بهتر است 4 تا 6 هفته منتظر بمانید تا موهایتان مجددا در فاز رشد قرار بگیرند.

راهنمای دوم: هرگونه کرم یا آرایشی را از روی پوست خود پاک کنید.

آیا قبل از لیزر، نیازی به زدن ژل برای ضخیم تر شدن مو می باشد؟

در جلسه مشاوره با پزشک، درصورتیکه مو یا پوست شما نیاز به داروی خاصی داشته باشد حتما برای شما تجویز می شود. البته معمولا اکثر موها برای انجام لیزر با دستگاه Canedla Alex مناسب هستند اما گاهی اوقات پزشک یک کرم سفید کننده پوست برای شما تجویز می کند تا درصورتیکه با دستگاه برنزه کرده باشید یا پوستتان کمی تیره باشد، موجب روشن تر شدن پوست شما شود. البته توجه کنید که پیش از شروع جلسات لیزر یا حین انجام آن، استفاده از هرگونه کرمی که موجب تیره تر شدن پوستتان شود اکیدا ممنوع است.

آیا قبل از انجام لیزر می توانم دوش بگیرم؟

پیش از شروع جلسه لیزر مو با دستگاه کندلا الکس بهتر است دوش بگیرید و پوستتان را با شامپوی بدن یا صابون مناسب تمیز کنید تا هرگونه ماده خارجی مثل مواد آرایشی، چربی یا کرم از روی آن پاک شود.

آیا می توانم پیش از لیزر موهای زائد از دئودورانت استفاده کنم؟

در روزی که می خواهید لیزر موهای زائد انجام دهید اصلا از مرطوب کننده یا دئودورانت استفاده نکنید. چون حین انجام لیزر با Candela Alex پوست شما باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه جسم خارجی باشد. 
راهنمای سوم: حتما پیش از لیزر با دستگاه کندلا الکس موهای خود را شیو کنید.

قبل از لیزر باید موها را شیو (shave) کرد؟

چون لیزر جذب رنگدانه مو می شود درصورتیکه موهای تیره و بلند روی پوست وجود داشته باشند، اشعه لیزر ابتدا جذب آنها شده و نمی تواند در پوست نفوذ کرده و به ریشه مو برسد. بنابراین شیو کردن با تیغ نو البته بدون ایجاد بریدگی و زخم روی پوست حدود 12 تا 14 ساعت قبل از انجام لیزر با دستگاه Candela Alex کاملا ضروری است. 

آیا همانروزی که می خواهم لیزر مو کنم می توانم شیو کنم؟

بهتر است روز قبل از انجام عمل لیزر مو، شیو کنید اما اگر فراموش کردید در همان روز هم پیش از شروع لیزر با کندلا الکس می توانید شیو کنید.

چه می شود اگر پیش از لیزر موهای زائد شیو نکنم؟

درصورتیکه هنگام انجام لیزر، موهای بلند روی پوست وجود داشته باشد، اشعه لیزر جذب رنگدانه موهای روی پوست شده و با ایجاد حرارت بدون اینکه به ریشه مو آسیبی وارد کند؛ پوست را می سوزاند. بنابراین حتی اگر خودتان هم ناحیه مورد نظر را شیو نکرده باشید، احتمالا دستیار پزشک ناحیه مورد نظر را برای استفاده از لیزر موی الکساندرایت برایتان شیو می کند.

راهنمای چهارم: درصورتیکه پزشک داروی ضدویروس برایتان تجویز کرده حتما آنها را مصرف کنید.

گاهی اوقات بنا به تشخیص پزشک متخصص در جلسه مشاوره، داروی ضد ویروس برای شما تجویز می شود؛ دراینصورت زمان و نحوه مصرف آن را کاملا به خاطر بسپارید و پیش از اقدام به حذف موهای زائد با لیزر آنها مصرف کنید تا از بروز عوارض احتمالی لیزر مو با دستگاه کندلا الکس پیشگیری کنید. 

راهنمای پنجم: از خوردن کافئین 24 ساعت قبل از لیزر موها خودداری کنید.

24 ساعت قبل از انجام لیزر مو از خوردن مواد و نوشیدنی هایی که کافئین بالایی دارند مانند قهوه پرهیز کنید. حین انجام لیزر باید آرامش داشته باشید و ریلکس باشید درصورتیکه مصرف کافئین، موجب تحریک و ایجاد استرس خواهد شد.

راهنمای ششم: اجازه دهید از بی حس کننده روی پوستتان استفاده شود.

لیزر با دستگاه کندلا الکس مخصوصا سری 2019، با توجه به تکنولوژی پیشرفته سیستم های خنک کننده، نسبت به سایر دستگاههای لیزر مو، درد بسیار کمتری دارد و معمولا بیماران از درد ناشی از این لیزر، شکایت چندانی نداشتند. اما درصورتیکه نسبت به درد، حساس هستید اجازه دهید که پزشک به منظور راحتی بیشتر شما و کاهش درد ناشی از لیزر مو، از کرم بی حس کننده در ناحیه مورد نظر پوست شما استفاده کند.

راهنمای هفتم: چشم های خود هنگام لیزر کردن موها بپوشانید.

در هر جلسه لیزر، عینک مخصوصی به شما داده می شود تا برای محافظت از چشمانتان در برابر اشعه لیزر دستگاه کندلا الکساندرایت آن را به چشم بزنید. مراقب باشید که در طول مدت جلسه لیزر، عینک را از روی چشمانتان بر ندارید.

مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/08/03
    1 0

    ممنون از اطلاعات خوبتون که دادید عالی بود

  • 1399/11/05
    0 0

    بسیار عالی

  • 1399/12/16
    0 0

    تشکر عالی بودن

  • 1400/02/13
    0 0

    با سلام دستگاه لیزر الکس کندلا میزان مصرف انرژی یا آمپراژ مصرفیش چقدره؟ممنون میشم راهنمایی کنین

  • 1400/05/16
    0 0

    من جای لیزر انجام دادم دکتر پوست نبود باید چکار کنم

  • 1401/03/12
    0 0

    سلام آیا برای هر قسمت یه شات باید زده بشه یا دستگاه مدام باید درحال حرکت باشه و هرجا شات خورد مشکلی نداره؟؟؟ و اینکه برا لیزر کندلا از ژل استفاده میشه؟؟؟

    • 1401/04/21
      0 0

      سلام دوست عزیز،هرجا باید یه شات بخوره،برای کندلا نیازی به استفاده از ژل نیست

  • 1401/05/28
    0 0

    سلام، خسته نباشید، من قرص راکوتان مصرف میکنم، ایا قرص راکوتان باعث میشه موها زودتر رشد کنن یا نع البته مصرف قرص راکوتان من هفته ای یه دونه هس، در روند لیزر مشکلی ایجاد میکنه یا نع؟؟ و سوال بعدی اینکه دستگاه کندلا بهتره یا سایناشور؟

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید