خطرات و معایب لیزر موهای زائد با دستگاه SHR

تاریخ انتشار - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

دستگاه SHR مخفف Super Hair Removal یک تکنولوژی جدید برای رفع موهای زائد است که در آن سعی شده معایب حذف موهای زائد با IPL برطرف شود. نور ساطع شده از دستگاه SHR از نوع متمرکز نیست بنابراین نمی توان آن را با دستگاه های لیزر کندلا الکس که فولیکول های مو را با نور متمرکز لیزر از بین میبرند؛ مقایسه کرد. اطلاعات کاملی در خصوص تکنولوژی IPL و تفاوت آن با الکساندرایت در مقاله "مقایسه دستگاه SHR و الکساندرایت" ارائه شده است. نور ساطع شده در تکنولوژی SHR، از کریستال sapphire ضد انعکاس تولید می‌شود و آب خالص نیز در آن به عنوان فیلتر نور فروسرخ به کار می رود.
پیش از آنکه خطرات و معایب لیزر موهای زائد با دستگاه SHR را بررسی کنیم بهتر است توضیحی درباره اینکه SHR چیست؟ بدهیم. دستگاه SHR به عنوان یکی از روش های بدون درد، ایمن و موثر در کاهش موهای زائد معرفی شده است. با استفاده از تکنولوژی به روز لیزر SHR طی چند جلسه و با صرف هزینه نسبتا زیادی می توان توسط یک متخصص باتجربه، موهای زائد بدن را در نواحی مختلف کاهش داد.
درمان با SHR به نحوی طراحی شده که دمای فولیکول‌های موی هدف وارد را افزایش داده و در نتیجه از رشد مجدد مو در ریشه جلوگیری خواهد کرد. نحوه اثر گذاری SHR برای از بین بردن ریشه مو، ایجاد حرارت زیاد و بالا بردن دمای ریشه مو و سوزاندن آن است. پالس های انرژی کوتاه دستگاه لیزر SHR به طور مستقیم جذب ملانین مو شده و در نتیجه فولیکول مو را از بین میبرد.
دستگاه لیزرSHR نسبت به تکنیک‌های لیزر موهای زائد نیاز به انرژی کمتری دارد و البته فقط ۵۰ درصد از انرژی نور لیزر آن توسط ملانین جذب شده و ۵۰ درصد مابقی بازتاب شده و یا جذب ملانین نمی شوند. میزان انرژی جذب شده توسط ملانین، ایجاد حرارت کرده و ریشه مو را میسوزاند. البته مقداری از انرژی دستگاه SHR روی سلولهای بنیادی نیز تاثیر گذاشته و پروتئین موجود در آنها را دناتوره میکند؛ در نتیجه دیگر ریشه مو در آن سلول رشد نخواهد کرد.

خطرات و معایب لیزر موهای زائد با دستگاه SHR

با دستگاه SHR به هیچ عنوان نمی توان نواحی از بدن را که تاتو روی آنها انجام شده لیزر کرد تا موهای زائد آن حذف شود چون انرژی لیزر SHR جذب تتو شده و ممکن است به پوست آسیب برساند. برای حذف موهای زائد ناحیه تتو شده ابتدا باید از دستگاه های لیزر دیگر برای از بین بردن تاتو استفاده کرد و سپس اقدام به حذف موهای زائد با SHR نمود با این وجود امکان بروز عوارض جانبی مانند تغییر رنگ پوست وجود خواهد داشت.
 آماده سازی قبل از حذف موهای زائد با SHR تقریباً شبیه سایر روش های لیزر موهای زائد است. به طوری که حدود ۴ هفته قبل از شروع درمان نباید با هیچ روشی مانند اپیلاسیون یا موچین، موها را از ریشه در بیاورید. چون لیزر SHR تاثیری در سلول‌های ریشه ای که در آن ملانین وجود نداشته باشد؛ نخواهد گذاشت. پیش از جلسه لیزر اس اچ آر باید موهای خود را شیو کنید.
یکی از معایب لیزر موهای زائد با دستگاه SHR طولانی بودن مدت زمان هر جلسه برای نواحی کوچک بدن است. با وجود این که تبلیغات بسیار زیادی برای لیزر SHR شده که می‌تواند نواحی کوچک بدن را طی پنج دقیقه لیزر کند متأسفانه در عمل چنین نیست. به عنوان مثال لیزر موهای زائد یک ناحیه کوچک مانند پشت لب حدود ۱۵ دقیقه و نواحی وسیع تر مانند ساق پا بیش از 3۰ دقیقه زمان می برد که تقریبا دو برابر زمان صرف شده توسط لیزر کندلا الکساندرایت است.
تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد به یک ناحیه از بدن با دستگاه لیزر SHR بیش از ۶ جلسه درمانی است که معمولاً به صورت پکیج های ۶ تا ۱۰ جلسه ای برای بیماران پیشنهاد می شود. چون انرژی IPL به طور متمرکز به پوست نفوذ نمی کند؛ به خصوص برای نواحی بزرگ‌تر مانند کمر نیاز به تعداد جلسات بسیار زیادی دارد تا بتواند کل موهای زائد آن ناحیه را از بین ببرد.
‏دستگاه لیزر SHR از روش‌های درمانی حذف موهای زائد است که با ایمنی کامل می تواند روی تمام انواع پوست مورد استفاده قرار گیرد به طوریکه میتوان از آن حتی روی پوست هایی که برنزه کرده‌اند نیز استفاده کرد. اما این کاربرد گسترده، خطرات و معایب لیزر موهای زائد با دستگاه SHR را نیز افزایش می دهد.
در صورتی که موهای بیمار بسیار روشن باشد و پوست آن بیمار در اثر برنزه کردن تیره شده باشد؛ امکان بروز سوختگی، تغییر رنگ پوست، هایپرپیگمنتیشن و باقی ماندن جای زخم بعد از لیزر موهای زائد با دستگاه SHR وجود خواهد داشت. از طرف دیگر، پوست های تیره تر نسبت به جذب اشعه لیزر حساس تر هستند. درصورتی که اپراتور لیزر با تنظیمات دستگاه SHR آشنا نباشد خطرات بیشتری بعد از لیزر مو با این دستگاه برای پوست های تیره وجود خواهد داشت.
با وجود تبلیغات بسیار زیادی که در خصوص لیزر SHR برای حذف موهای زائد پوست های برنزه و بسیار تیره شده است اما متاسفانه بازده و کارایی آن به اندازه لیزر کندلا Nd:YAG نبوده است. دستگاه اس اچ آر می تواند بدون آسیب رساندن به سطح پوست فولیکول های مو را در افرادی که پوست بسیار تیره ای دارند؛ تحت تاثیر قرار دهد اما نتایج به دست آمده برای کاهش موهای زائد با دستگاه اچ آر روی پوست های تیره چندان رضایت بخش نیست.
 یکی از اصلاحاتی که دستگاه SHR را از IPL متمایز می سازد؛ امکان درمان موهای زیر پوستی توسط این دستگاه است. با وجود این که طراحان دستگاه SHR سعی کرده اند به نحوی این مشکل را برطرف کنند اما باز هم بیماران بدون استفاده از اسکراب ها حداقل دو روز قبل از لیزر اس اچ آر به نتیجه مطلوب برای از بین رفتن موهای زیر پوستی نخواهند رسید. بیمارانی که به موهای زیر پوستی مبتلا هستند توصیه می شود که از ژل آلوورا و شکر قهوه ای به عنوان اسکراب استفاده کنند تا بتوانند اثرات دستگاه SHR  را روی از بین رفتن موهای زیر پوستی مشاهده نمایند.
بیمار حین لیزر موهای زائد با SHR درد و ناراحتی کمتری نسبت به IPL احساس می کند. اما با توجه به اینکه در هر ثانیه ۲۰ تا ۳۰ شات به پوست نفوذ می کند؛ احساس سوزش و بالا رفتن دمای پوست پوست بسیار زیاد است.
از دیگر خطرات و معایب لیزر موهای زائد با دستگاه SHR خشک شدن شدید پوست بعد از جلسه درمانی است. به همین علت معمولاً به بیماران توصیه می شود که بلافاصله بعد از جلسه لیزر SHR از پماد های مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست استفاده کنند.
در دستگاههای SHR سعی شده که بر خلاف سیستم IPL بتوان شکل پالس را کنترل کرد. در حقیقت در دستگاه IPL، پیک انرژی در شروع پالس به پوست نفوذ کرده و سپس کاهش پیدا می کند. در صورتی که دستگاه SHR، پالس های انرژی را به صورت متناوب و با انرژی یکنواخت ساتع می کند. به این ترتیب نتایج و بازدهی آن نسبت به IPL بیشتر می شود اما همچنان با نتایج به دست آمده با سایر دستگاههای لیزر مانند کندلا الکساندرایت یا کندلا یگ فاصله بسیار زیادی دارد.

معایب دستگاه لیزر SHR 
نیاز به تعویض لامپ مکرر
تعویض لامپ دستگاه SHR به منظور حفظ بازدهی و اثربخشی آن در حذف موهای زائد مهم است. در صورتی که لامپ دستگاه SHR به موقع تعویض نشود؛ انرژی آن به شدت کاهش یافته و نمی تواند بازدهی مناسبی در کاهش موهای زائد داشته باشد. برای تعویض لامپ دستگاه اس اچ آر باید سازنده و مدل دستگاه مشخص باشد. دستگاه اوریجینال SHR در آلمان تولید می‌شود و هزینه تعویض لامپ آن نسبت به دستگاه های چینی تقلبی موجود در بازار بسیار گران است. به همین علت بسیاری از کلینیک ها حاضر نیستند؛ در سال یکبار هزینه تعویض لامپ دستگاه اس اچ آر را بپردازند چون برایشان مقرون به صرفه نیست. بنابراین برای رسیدن به نتایج و بازدهی مطلوب برای بیمار انرژی دستگاه را روی میزان بسیار بالایی تنظیم کرده و تعداد شات ها در ثانیه را نیز افزایش می دهند. بسیاری از خطرات و معایب لیزر موهای زائد با دستگاه اس اچ آر به علت عدم تعویض لامپ در زمان مناسب آن است.
هزینه تعمیر و نگهداری بالا
هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه SHR تقریبا بالا است و معمولاً باید سالی یک بار این نوع دستگاه ها توسط تکنسین بررسی شده و تایید کارایی آن توسط یک بازرس شخص ثالث انجام گیرد. زمان فروش دستگاه اس اچ آر برنامه زمان بندی برای تعمیر و نگهداری آن به خود تکنسین لیزر ارائه می شود اما این مسئله چندان جدی گرفته نمی شود. مخصوصا زمانی که گارانتی دستگاه به پایان می‌رسد و هزینه تعمیر و نگهداری بر عهده خود کلینیک می باشد؛ تعمیر و نگهداری دستگاه چندین سال به تعویق می‌افتد که می‌تواند خطرات جبران ناپذیری برای لیزر موهای زائد بیمار با دستگاه های غیر استاندارد و غیر کالیبره وجود داشته باشد.
شکستن سریع قطعات
 یکی از معایب دستگاه اس اچ آر شکستن سریع قطعات آن به خصوص هندپیس و لامپ دستگاه است. جلسات درمانی بسیار زیادی به علت خراب شدن و شکستن اجزای دستگاه SHR به تعویق افتاده و یا کنسل شده است که زمان و هزینه اضافی را به بیمار تحمیل می‌کند. کلینیک ها نیز معمولاً برای رفع اجزاء شکسته از قطعات دست دوم استفاده می کنند که می تواند عوارض جانبی و خطرات لیزر موهای زائد با دستگاه اچ آر را افزایش دهد. قطعات اصلی دستگاه SHR که توسط شرکت آلمانی تولید می شود به سختی در بازار یافت می شود و معمولا برای تعویض لامپ یا قطعات دستگاه از جایگزین های چینی و ارزان قیمت آن استفاده می شود که مشکلات بیشتری را برای بیماران در آینده بوجود می آورد.
نیاز به تعمیر هندپیس
هندپیس دستگاه SHR نیاز به تعمیر و نگهداری دار.د معمولاً کلینیک ها به مدت چندین سال بدون بررسی عملکرد هندپیس دستگاه SHR از آن استفاده می کنند. در صورتی که عملکرد انرژی و سپس سوئیچ لامپ و همچنین قطعات جانبی میزان تولید پالس هندپیس دستگاه SHR باید حداقل هر ۶ ماه یک بار بررسی شود و در صورت وجود هرگونه مشکلی به سرعت تعمیر شود. در غیر این صورت، خطرات و معایب لیزر موهای زائد با دستگاه SHR اجتناب‌ناپذیر است.
سیستم خنک کننده ضعیف
از دیگر معایب دستگاه لیزر SHR، سیستم خنک کننده آن است. با وجود تبلیغات بسیار زیادی که در خصوص سیستم خنک کننده چهارگانه در این دستگاه شامل رادیاتور، آب، هوای خنک و سمی کانداکتور میشود متاسفانه در عمل نتیجه برای بیمار چندان مطلوب نیست. سیستم های خنک کننده به کار رفته در دستگاه SHR به اندازه سیستم خنک کننده اسپری کریوژن و دمیدن هوای خنک که در لیزر کندلا الکساندرایت تعبیه شده در کاهش درد و ناراحتی بیمار موثر نیستند.
رادیاتور مسی (Copper radiator) طراحی شده در دستگاه اس اچ آر می‌تواند با اثر پلتیر (Peltier Effect) حرارت را از پوست به آب خنک جریان یافته در سیستم خنک کننده دستگاه منتقل کند. از طرف دیگر سیستم هوای خنک موجود در دستگاه از طریق جریان هوا که از هوای اتاق وارد رادیاتور میشود؛ دمای بدن را بعد از هر پالس لیزر کاهش می دهد. همانطور که اشاره کردیم دستگاه اس اچ آر از انرژی بسیار کمی استفاده می کند بنابراین به اندازه کافی دمای پوست را پایین نمی آورد و سیستم خنک کننده ای که در دستگاه تعبیه شده احساس درد و سوزش بیمار را کاهش میدهد اما باز هم بیمار گرمای ناشی از نفوذ لیزر به پوست را تجربه خواهد کرد که برای او آزار دهنده است.



مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/02/25
    5 1

    سپاسگزارم از مطالب ارایه شده لطفا بفرمایید برای شروع کار برای رفع رمو های زاید در مطب دستگاه shr را توصیه می کنید

    • 1400/02/07
      2 0

      با سلام ،طبق تحقیق و بررسی‌های بعمل آمده دستگاههای لیزر همگی از یک نوع لامپ استفاده میشود و در واقع دستگاه های لیزر هیچ فرقی باهم نمیکنند

    • 1399/02/25
      1 0

      سلام بهترین دستگاهی که روی پوست ایرانی ها جواب بده کندلاست خودتون میتونین سرچ کنین و تحقیق کنین

  • 1399/05/30
    1 0

    اگر چهار جلسه ازدستگاه shr استفاده کرده باشی میتوان ادامه درمان از دستگاه الکس استفاده کرد ؟؟ لطفا جواب دهید

    • 1399/06/05
      1 0

      سلام تغییر دستگاه باعث میشه جلسات اول یکم موهاتون برگرده اما با ادامه ی جلسات دوباره کم میشه

  • 1399/06/18
    1 0

    دستگاه shr تا جلسه چندم اثرش دیده میشه ؟

    • 1399/06/18
      1 0

      سلام معمولا جلسه ی 3 یا 4

    • 1399/09/30
      1 0

      مخالف نظر ویکسری از توضیحاتتون هستم تو جلسه ی اول ۸۰ تا ۹۰ درصد موها ازبین میره ومثل دستگاه لیزر کندلا والکس تا چند جلسه باید تکرار بشه

  • 1399/06/24
    2 0

    من میخام با دستگاه shr لیزر کنم لطفا راهنمایی کنید آیا جواب میده یا نه ؟

    • 1399/06/25
      1 0

      سلام هر دستگاهی جوابدهی خودشو داره نمیشه کلی گفت. به ضخامت مو و رنگ پوست و تا حد زیادی به خود افراد بستگی داره

  • 1399/06/30
    4 0

    سلام من دیشب با دستگاه shr لیزر کردم پوستم سفیده واقعان تاثیر میکنه یانه

    • 1399/06/30
      1 0

      سلام هر دستگاهی تاثیر خودشو داره. تا حد زیادی هم به عکس العمل بدن خودتون ربط داره معمولا تو جلسه ی 3 یا 4 میتونید نتیجش رو ببینید

  • 1399/07/23
    1 1

    من سه جلسه با دستگاه shr لیزر داشتم واقعا تاثیر شو دیدم پوستم سفید موهای بدنم سیاه و ضخیم کل بدنم و لیزر کردم هر جلسه ۴۵ دقیقه طول میکشه واقعا راضیم اما خدا کنت دوباره بر نگرده

    • 1399/07/27
      1 0

      سلام ایشالا که مشکلی پیش نمیاد اما تا 1 2 جلسه برگشت مو تو دوره ی لیزر طبیعیه اگر هم اتفاق افتاد نگران نباشید.

  • 1399/08/12
    1 0

    سلام من الان ۸ جلسه رفتم لیز با دستگاه shrولی جوابی درس نگرفتم شما میگن چی کار کنم

    • 1399/08/20
      1 0

      سلام پیشنهاد میکنم دستگاهتونو عوض کنید.

  • 1399/08/21
    1 0

    سلام دستگاه کندلا تاثیرش بهتره یااسکیسیون مدیواستار؟

    • 1399/08/24
      1 0

      سلام اگه منظورتون اسکلپیون مدیواستاره، باید بگم که کلا با کندلا متفاوته. الکس کندلا واسه پوست های سفید و اسکلپیون واسه پوست های کمی تیره تر مناسب تره.

  • 1399/09/03
    1 1

    من دو‌جلسه با دستگاه shr لیزر کردم...اصلا موهام بیرون نیومده....قصدم اینه که تا ۱۰ جلسه ادامه بدم...امکانش هست موهام برگرده؟؟ پوستم سبزه هست با موهای مشکی

    • 1399/09/05
      1 0

      سلام شما باید به هرحال بعد از لیزر واسه دوره ی شارژتون برید. پس بهتره اول دوره ی اصلیتونو به اندازه برید بعد واسه شارژ اقدام کنید. دوره ی اصلی معمولا 8-6 جلسه اس.

  • 1399/09/18
    1 0

    من پوستم سفیده ولی نه خیلی سفید سفید چه دستگاهی استفاده کنم بهتره؟وبدنم خیلی خیلی حساسه

    • 1399/09/18
      1 0

      سلام اگه پوستتون سفیده از دستگاهی که طول موج الکس داره (مثل الکس کندلا) و اگه پوستتون کمی تیره اس از دستگاهی که طول موج دایود داره (مثل اَسکِلِپیون مدیواستار) استفاده کنید.

  • 1399/09/29
    2 0

    سلام وقت بخیر من یه هفته پیش اولین جلسه از لیزر با shr رو داشتم ولی با وجود اینکه چند روز گذشته اصلا حتی یه دونه از موهام هم نیوفتاده همون شکل اول تازه مکمتر هم نوک زدن در حالی که من 3 الی 4 سال پیش تجربه لیزر هم با دایوود رو داشتم هم با دستگاه الکس ،اون زمان که لیزر میکردم بعد از چند روز که مو رشد میکرد خودش خود بخود بدون هیچ حسی می افتاد ولی الان اصلا موهای بدن اونطور نیستن بنظرتون چکار کنم دستگاهمو عوض کنم پوستم سفید وموهای بدنم مشکی

  • 1399/09/30
    8 0

    تو مطالبتون گفتید که برای نواحی کوچیک تایم زیاد میبره اصلا همچین چیزی نیست در ۵دقیقه حتی کمتر کار انجام میشه من خودم به شخصه با هم بادستگاه الکس وهم با کندلا لیزر کردم دردشون خیلی زیاده برعکس تبلیغاتی که میشه به همین دلیل وبه پیشنهاد یکی از آشنایان لیزر shrامتحان کردم جوابدهی خیلی خوب بادرد خیلی کمتراز دستگاههای قبل وهمون جلسه ی اول ۸۰ تا۹۰ درصد موهام از بین رفت. لطفا درکنار مزایا ومعایبی که عنوان میکنید سعی کنید معایبی که هست عنوان کنید نه اینکه اضافه کنید به معایبش فقط برای فروش دستگاهاتون

  • 1399/10/03
    2 0

    سلام ،من پوستم سفيده ولي نه خيلي سفيد به نظر شما از كدوم نوع ليزر استفاده كنم بهتره؟ايا shrبرا پوست سفيد و موهاي سياه جواب ميده ؟و سوال بعديم اينه اگه از ليزر shrاستفاده كرديم و جواب نداد ميتونيم دستگاهمون رو عوض كنيم ؟

  • 1399/10/08
    1 1

    سلام من ۷جلسه بادستگاهshr لیزرکردم ولی کم جواب گرفتم ایاادامه بدم

  • 1399/10/08
    1 0

    دستگاهshrچند مدل داره ایادرنتیجه لیزرتاثیرداره؟

  • 1399/10/08
    1 0

    من پنج جلسه با دستگاه shrلیزر کردم جوابم گرفته بودم ولی پوستم سوخته بودم دستگاهمو عوض کردم و یه جلسه پلاتینیوم رفتم موهام برگشت کرده نظرتون چیه ادامه بدم همینو یا برگردم همون shr برم

  • 1399/10/10
    1 0

    سلام به اپراتور ها که کار لیز را انجام میدن چقدر می توان (از نظر تسلط به کار )اطمینان کرد؟ الان تو بعضی ارایشگاه های زنانه خدمات لیز موهای زاید ارایه میدن . نظرتون چیه ؟ با تشکر

    • 1400/02/11
      1 0

      کلا به آرایشگاها برا لیزر نباید اعتماد کرد و یه کار غیرقانونیه حتی میشه شکایت کرد

  • 1399/10/20
    2 0

    سلام من پوستم سبزه اس با موهای مشکی از دستگاه shr استفاده کنم نتیجه میگیرم ؟

  • 1399/10/20
    1 0

    سلام خسته نباشيد من بيشتر از ١٠ جلسه با ليزر الكس دستگاه كندلا ليزر انجام دادم اما اصلا مقدار مو در برخي از نواحي تغيير نكرده چه پيشنهادي داريد براي ادامه روند درمان؟

  • 1399/10/26
    5 0

    من باshr لیزر کردم عالی بوده و بعد از دو سال هیچ برگشتی نداشته حتی من شارژ هم‌نرفتم ولی تصمیم دارم شارژ سه ماهه شش ماهه و یکساله رو هم با همین دستگاه ادامه بدم. قبلاً با الکساندرایت و دیود رفتم راضی نبودم

    • 1400/05/14
      1 0

      شما رنگ پوستتون چیه؟

    • 1400/04/11
      1 0

      برای من هم همینطوره بعد از ۵ جلسه نتیجه کامل گرفتم و بعد دو سال اصلا برنگشته

    • 1400/12/21
      1 0

      منم دو جلسه shr رفتم پوستم سفیده و‌م‌ها مشکی حتی در همین دو جلسه ۹۰ درصد موهام ریخته

    • 1400/08/24
      1 0

      ببخشید من رفتم گفت این دستگاه دون دونای حای مو رو هم از بین میبره درسته؟موهام مشکی و کلفت بدنمم تقریبا سفیده

  • 1399/11/11
    1 0

    من قصد انجام لیزر دارم پوستم زیاد سفید نیست تقریبا سبزه ست از کدوم دستگاه استفاده کنم تا نتیجه ی بهتر بگیرم؟

  • 1399/11/12
    1 2

    سلام ببخشید من به درد زیادی حساسم این که می گن کندلا درد داره، و اگه درد نداره دوز گایین می زنن که کلا تاثیر لیزر و باز کم می کنه، درسته؟ بین shr و کندلا کدوم بیشترین تاثیر و کمترین درد و داره؟ سوال دیگه این که من پوستم تقریبا روشن، بعضی نواحی تیره تر؛ با لیزر رنگ پوست روشن تر می شه؟

  • 1399/11/18
    1 0

    سلام، من پوستم سفيده، جلسات ليزرم و با shr تكميل رفتم و تموم شد، براي جلسه يادآور رفتم ليزر الكس ولي متاسفانه موهام بيشتر در اومد و وقتي اعلام كردم گفتن نه همين طور هست. كامل مو از بين نميره، در صورتي كه من با shr كامل موهام رفته بود، نظرتون چيه در اين باره؟

  • 1399/11/19
    2 0

    سلام وقت بخیر من پوستم سبزه و موهام تیره هستش.5جلسه با کندلا رفتم جواب نگرفتم الان با اس اچ ار دارم امتحان میکنم یک جلسه .میخواستم بدونم ممکنه ازین دستگاه هم جواب نگیرم.احساس میکنم چون اون دستگاه خیلی درد داشت و این الان بی درده ممکنه از دستگاه قوی به ضعیف اومده باشم و جواب نده

  • 1399/11/23
    2 0

    سلام من ۵جلسه shr فول بادی رفتم مرکز لیزر جهانشهر کرج ۳ نفر عوض شدن اولین خانم کارشون عالی بود دومی مهمان بود و بلد نبود از دستگاه استفاده کنه و اصلا انگار ن انگار ک لیزر کردم نفر سوم هم که جفت زانوهامو سوزوند و الان دو هفته میگذره که هنوز سوختگیش رو پوستمه باید چیکارکنم؟!

    • 1400/08/24
      1 0

      سلام ببخشین من دقیقا اینجا رفتم و گفتنshrاستفاده کنم میشه ی راه ارتباطي بدید سوال بپرسم ازتون ؛(( موندم واقن چیکار کنم چون اکثرا اطرافیانم کندلا استفاده کردن با اینکه پوستم روشنه تقریبا و موهام مشکی و کلفت گفت shr

  • 1399/11/24
    0 1

    سلام من پوستم سفیده و موهای بدنم سیاه..چندسالی با اپیلاسیون تراکم موهای بدنم کم شده ولی هنوز سیاه هست..ایا این دستگاهshr جواب میده بهم؟ گفتن جلسه ای ۳۰۰.درسته؟

  • 1399/11/26
    1 0

    سلام من پوست بدنم سفیده اما موهای بسیار ضخیم و مشکی و پر دارم از طرفی هم موی زیر پوستی زیاد دارم کدوم دستگاه مناسب منه؟

  • 1399/11/29
    1 0

    سلام ببخشید من تازه میخوام لیزر کنم پوست بدنم روشنه بنظرتون از چه دستگاهی استفاده کنم که نتیجه بهتری بده

  • 1399/12/02
    1 0

    سلام من برای ناحیه بیکینی از دستگاه دایود الما استفاده کردم بعد‌چهار جلسه حتی یکمم ریزش نداشتم و موهام کمتر از یک هفته تمام و کمال در میان...باید‌چکار کنم؟؟؟ادامه بدم با همین دستگاه یا عوض کنم دستگاهمو؟؟؟من پوستم سبزه است

    • 1401/08/21
      1 0

      دایود آلما آشغاله

  • 1399/12/10
    1 0

    سلام من ۶ جلسه با دایود لیزر کردم،موهای صورت و بازو پررنگ شدن الان یه جلسه با دستگاه shr انجام دادم فقط قسمتایی که موهاش ریزش نداشت تقریبا ریخت رنک پوستم سفید حالا لطفا راهنماییم کنید که با همین shr ادامه بدم یا(البته از حرفهای شما متوجه شدم دستگاه کندلا بهتره)کندلا

  • 1399/12/18
    1 0

    سلام من امروز با دستگاه shrلیزکردم برای جلسه اول می‌خوام بدونم دستگاه الکساندر برای جلسه های بعدی بهتره یاshrومشکلی نداره که؟

  • 1399/12/18
    1 0

    سلام من امروز با دستگاه shrلیزکردم برای جلسه اول می‌خوام بدونم دستگاه الکساندر برای جلسه های بعدی بهتره یاshrومشکلی نداره که؟

  • 1399/12/18
    1 0

    سلام من امروز با دستگاه shrلیزکردم برای جلسه اول می‌خوام بدونم دستگاه الکساندر برای جلسه های بعدی بهتره یاshrومشکلی نداره که؟

  • 1400/02/17
    1 0

    سلام وقت بخیر من ۹ جلسه با دستگاه کندلا لیزر کردم ولی بدلیل نتیجه نگرفتن دستگاهم رو عوض کردم و الان ۳ جلسه هست که با دستگاه shr انجام میدم ولی بازم راضی نیستم و همچنان موهام درمیان، رنگ پوستم گندمی روشن و موهام نازک هستن، ممکنه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم تا نتیجه ی قطعی رو ببینم؟

    • 1400/10/25
      0 0

      شاید مشکله هورمونی دارید کم کاری تیرویید یا کیست ………

    • 1401/10/04
      0 0

      سلام لیزر روی موهای نازک و کرکی نه تنها جواب نمیده بلکه در بعضی موارد تیره تر و ضخیمتر میشن و معمولا توصیه نمیشه

  • 1400/02/26
    1 0

    سلام من پوستم سفیده وموهام مشکی تقریباضخیم به نظرتون دستگاه shrجواب میده؟

  • 1400/03/17
    0 0

    راسته ک میگن موهای زیر پوستی در میاد تو دوره لیزر مثه اپلاسیون؟اگ‌ موهای زیر پوستی در بیاد نکنیم نمیشه موی داخل پوستم در بیاریم علامتش میمونه.باید چیکار کنیم ؟موهامون کم شه ولی بدنمون علامت بیوفته چ فایده

  • 1400/03/28
    0 0

    لیزر با shr عالیه هم درد خیلی کمتری نسبت به دستگاه های لیزر دیگه داره وهم نتیجه ی بهتری

    • 1400/06/22
      0 0

      شماراضی بودین؟

    • 1400/05/24
      0 0

      لیزراس اچ آر عالیه

    • 1401/12/14
      0 0

      Salam man dasgahe shr daram b elat eyd takhfif gozoshtam javab dehiye bala dare va tiregir posto az beyn kibare agear mayel boodin ba in shomare tamas begirin 09120231831

  • 1400/04/27
    0 0

    سلام من امروز بادستگاه shr ليزر كردم واقعا عالى وبدون درد بود واطرافيانم باهمين دستگاه ليزر كردن و جواب گرفتن خواهشا الكى عيب رو دستگاه shr نزاريد خيلى هم جواب ميده عاليه درد هم اصلا نداره

    • 1400/07/24
      0 0

      من سه روزه رفتم و پوستم اصلا خشک نشد. من کلا پوست خیلی خشکی دارم. اصلا هم درد نداشت، خیلی هم سریع شد. حالا برای اثربخشیش زوده قضاوت کنم.

    • 1400/07/24
      0 0

      اینو یادم رفت بگم. زیر بغل یه کوچولو حالت سوزن سوزنی و گرما داشت. من بیکینی رو لیزر نکردم. شاید اون درد بگیره. نمیدونم.

    • 1400/06/22
      0 0

      پوستتون خشک نشده توروخداسریع جواب بدین

  • 1400/05/02
    0 0

    من الان ۵ جلسه است که تمام بدنم رو با لیزر shrلیزر کردم خیلی موهای بدنم نسبت به گذشته کم شده و تک وتوک مو داره اما ناحیه بیکینی با اینکه نسبت به گذشته کمتر شده ولی هنوزم رشد داره و بخاطر تحمل کم خودمونه ک چون دردش بیشتره زیاد نمیزاریم مث سایر نقاط لیزر بشه ولی با این حال بازم کمتر شده ولی درکل دکتر گفتن تا ۱۰ جلسه جا داره که برم برای تمام بدن ک کلا موها قطع شن

  • 1400/05/10
    0 0

    با کمال احترام نویسنده خیلی از اون چیزی که هست تلاش کرده ipl و SHR رو نامناسب جلوه بده ،هرکدوم در جای خودشون مناسب اند ولی بدون شک هزینه های دایود و الکس و یا nd:yag خیلی خیلی بالاتر هست و مخصوصا در شرایط اقتصادی کنونی این هزینه ها می‌تونه دود ازکله هر پزشک یا سرمایه گذاری بلند کنه😄.

  • 1400/06/20
    0 0

    سلام من ۲ جلسه رفتم shr و تا حدودی جواب داده ولی شنیدم این دستگاه شبه لیزره و پوست رو تخریب میکنه درسته؟؟؟؟؟

  • 1400/08/09
    0 0

    دستگاه الکس سرد نتیجه بهتری داره یا shr?

  • 1400/09/17
    0 0

    سلام من پوستم روشنه و موهای بدنم ضخیم و مشکی با دستگاه SAPPHIRA میخام لیزر کنم جواب میده یعنی

  • 1400/09/28
    0 0

    من پوستم سفيد هست و موهام مشكي نيست ولي بلوند هم نيس،چه دستگاهي براي من مناسبه؟

  • 1401/03/09
    0 0

    سلام من حین مصرف راکوتان با این دستگاه لیزر کردم ایا خطری داره؟ و ممکنخ اتفاقی بیفته برای پوستم ممنون میشم راهنمایی کنید

  • 1401/05/24
    0 0

    سلام من ۹ جلسه با کندلا لیزر کردم ولی نتیجه نگرفتم حالا با نابلکس لیزر میکنم ااشکالی نداره؟

  • 1401/06/20
    0 0

    سلام این دستگاه shr روی موهای بورم اثر میزاره؟؟؟

  • 1402/01/20
    0 0

    سلام من چندین جلسه با دستگاه الکس رفتم اصلا جواب نگرفتم ولی به پیشنهاد خیلی از دوستان رفتم shr خیلی عالی جواب داد و بدون درد بود اصلا هم پوستم خشک نشد واقعا راضیم و به همه پیشنهاد میدم به shr برن چون به چشم خودم دیدم با اطمینان میگم عالی هست الان ۹ ماه شارژ هم نرفتم اصلا در نمیاد

  • 1402/05/18
    0 0

    من جلسه اول رفتم با دستگاه shrاصلا نه درد نه سوزش هیچی نداشتم سریع هم تمام شد کل بدنم انشلاه که با چند جلسه دیگه مو در نیاد

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید