لیزر رولی بهتره یا شاتی

تاریخ انتشار - ۸ اسفند ۱۳۹۸

 لیزر رولی چیست؟

لیزر رولی به دستگاه های لیزری گفته می شود که  امواج لیزر به طور مداوم از هندپیس دستگاه به بدن نفوذ می‌کند. به علت  تماس بیش از حد و سریع این دستگاه به پوست بدن معمولاً از لیزر رولی در انواع شبه لیزر مانند سولاری (SOLARY)، آی پی ال (IPL)، آی 2 پی ال (I2PL)، ایلایت(Elight) و اس اچ آر (SHR) استفاده می شود. در این دستگاه لیزر با چندین طول موج مختلف به پوست بدن نفوذ می کند و به همین علت تمرکز آنها و شدت امواج نسبت به لیزر شاتی کمتر است و با وجود اینکه همپوشانی بهتری برای حذف موهای زائد دارند اما بازدهی آنها پایین تر است. هندپیس مخصوص دستگاه لیزر رولی به نحوی طراحی شده است که سری آن مستقیم روی پوست بدن قرار می گیرد و با حرکت چرخشی روی پوست جابجا شده و امواج لیزر را وارد پوست می کند.

 لیزر شاتی چیست؟

لیزر شاتی به دستگاه های لیزر موهای زائد گفته می شود که از برگه های مستطیل شکلی در ابعاد مختلف که شات نامیده می شوند؛ برای حذف موهای زائد هر ناحیه از بدن استفاده می کنند. در این نوع دستگاه ها، ورقه های شات روی نواحی مختلف بدن که باید تحت درمان با لیزر قرار بگیرند؛ به کار می روند و هندپیس دستگاه در فاصله مشخصی از ورقهای روی پوست قرار گرفته و پس از روشن شدن دستگاه توسط اپراتور، تعداد شات تعیین شده برای حذف موهای زائد آن ناحیه از بدن زده می شود. حجم و ضخامت مو های موجود در ناحیه تحت درمان، تعداد شات و در نتیجه تعداد ورقه های مورد استفاده و قدرت دستگاه را تعیین می کند.

تفاوت لیزر شاتی با رولی

هزینه لیزر مو

در گذشته هزینه لیزر موهای زائد با توجه به تعداد شات های به کار رفته در هر ناحیه از بدن تعیین می شد؛ در نتیجه هر چه حجم مو بیشتر بود؛ تعداد شات ها نیز افزایش می یافت و هزینه لیزر نیز بالاتر می رفت. اما امروزه هزینه لیزر مو با توجه به تعداد جلسات لیزر مو تعیین می‌شود و بنابراین تفاوت لیزر شاتی با رولی در تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد است. چون تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر شاتی معمولا کمتر از لیزر رولی می باشد؛ هزینه لیزر موهای زائد با دستگاه های الکساندرایت بسیار کمتر از لیزر دایود است.

عملکرد لیزر برای حذف موهای زائد

لیزرهای شاتی مانند لیزر کندلا الکساندرایت با فلش لامپ کار می کنند. میزان عملکرد لامپ که بر حسب تعداد شات و ثانیه توسط سازنده دستگاه لیزر مشخص میشود؛ محدود است و لامپ دستگاه باید بعد از تعداد شات های مشخصی تعویض شود تا بازدهی دستگاه حفظ شود. در صورتیکه لیزر های رولی مانند لیزر دایود به طور مداوم و پشت سر هم اشعه لیزر را به پوست می تابانند و اپراتور دستگاه باید به طور مداوم سری دستگاه را در نواحی مختلف پوست حرکت دهد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

ایمنی لیزر مو

هندپیس لیزر شاتی با فاصله مشخصی از سطح پوست قرار می گیرد و اشعه لیزر را می تاباند. در حقیقت سر هندپیس لیزر شاتی مثل دستگاه کندلا الکس هیچ گونه تماسی با سطح پوست برقرار نمی کند. حتی برای رعایت فاصله مناسب بین اپلیکاتور لیزر کندلا الکساندرایت با سطح پوست یک گاید فلزی روی هندپیس تعبیه شده است. در عوض لیزر رولی باید به طور کامل با پوست بدن تماس داشته باشد تا اشعه لیزر به پوست نفوذ کند. به همین علت مهمترین تفاوت لیزر شاتی و رولی در ایمنی آنهاست. لیزر شاتی به علت عدم برقراری تماس با پوست ایمن تر است و عوارض جانبی کمتری برای بیمار ایجاد می کند.

سرعت لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر شاتی مانند کندلا الکساندرایت سریع ترین دستگاه لیزر موهای زائد است که با امکان تنظیم ۵ شات در ثانیه با کمترین عوارض جانبی بیشترین تاثیر را در افرادی با پوست روشن و موی تیره به خصوص ایرانیان خواهد داشت. با وجود اینکه دستگاه های رولی به طور مداوم و پشت سر هم امواج لیزر را به پوست منتقل می کنند و اپراتور هندپیس دستگاه را روی پوست جابجا می کند تا تمام نواحی را پوشش دهد اما به علت کمتر بودن انرژی و شدت امواج دستگاه های لیزر رولی مانند لیزر دایود، سرعت و بازدهی این دستگاه‌ها به خصوص برای نواحی وسیعی بدن مانند کمر یا پاها به اندازه لیزر شاتی کندلا الکس نیست.

فرسودگی قطعات دستگاه لیزر

لیزر شاتی برحسب تعداد شات های بکار رفته نیاز به تعویض لامپ دارد. در دستگاه های پیشرفته مانند کندلا الکساندرایت زمانی که تعداد شات به حد نصاب خود برسد حتی اگر دستگاه هیچ مشکلی نداشته باشد و تمام قطعات آن سالم باشد؛ از کار می افتد. چون عدم تعویض لامپ دستگاه بعد از اتمام حدنصاب شات ها ممکن است برای بیمار ایجاد عوارض جانبی نماید و بازدهی مناسب را نداشته باشد. این ویژگی نشان دهنده امنیت بالای کندلا الکساندرایت است نه فرسودگی قطعات آن. شاید به همین دلیل است که عوارض جانبی لیزر شاتی مانند سوختگی در لیزرهای رولی مانند لیزر دایود بیشتر مشاهده می‌شود.
لیزر رولی بهتر است یا شاتی
بهترین راه برای پاسخ به این سوال مهم که لیزر رولی بهتره یا شاتی بررسی مزایا و معایب هر کدام از این دستگاه‌ها است.

1. مزایای لیزر رولی

همپوشانی کامل پوست برای لیزر مو
طراحی هندپیس لیزر رولی به نحوی است که اپراتور لیزر می تواند آن را بدون محدودیت روی پوست حرکت دهد تا حذف موهای زائد توسط امواج لیزر شده از هندپیس لیزر رولی به طور کامل انجام گیرد چون نیازی به استفاده از ورقه های شات در لیزر رولی نمیباشد؛ همپوشانی کامل روی پوست ناحیه تحت درمان انجام می گیرد.
عدم محدودیت رنگ پوست برای لیزر مو
دستگاه های لیزر رولی مانند دیود، امواج لیزر را در فرکانس های مختلف و با انرژی پایین ساطع می کنند. به همین علت استفاده از آنها در پوست هایی با رنگ تیره نیز مشکلی ایجاد نمی کند و عوارض جانبی آن برای افرادی با پوست تیره کمتر است.

2. مزایای لیزر شاتی

ایمنی لیزر مو
مهمترین مزیت لیزر شاتی ایمن بودن آن برای لیزر موهای زائد است. چون هندپیس دستگاه لیزر شاتی مانند کندلا الکساندرایت با پوست به طور مستقیم تماس برقرار نمی‌کند به سطح پوست هیچگونه آسیبی وارد نکرده و عوارض جانبی شدید مانند سوختگی بعد از لیزر موهای زائد با کندلا الکس مشاهده نمی‌شود.
تعداد جلسات کمتر لیزر مو
تعداد شات ها در لیزر شاتی قابلیت تنظیم دارند و اپراتور می تواند با توجه به حجم مو و وسعت ناحیه تحت درمان، تعداد شات ها را در ثانیه بالا ببرد تا لیزر موهای زائد سریع تر انجام شود. معمولاً تعداد جلسات لیزر شاتی حداکثر ۶ جلسه می باشد. در صورتی که برای لیزر رولی ممکن است ۸ تا ۱۰ جلسه نیز طول بکشد.
بازدهی بالاتر لیزر موهای زائد
نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که بازدهی لیزر موهای زائد در دستگاههای شاتی کندلا الکس بیش از ۸۵ درصد است و امکان رشد مجدد موها بعد از لیزر مو با دستگاه شاتی بسیار کمتر است. لیزر دیود که از نوع لیزر رولی می باشد علاوه بر این که عوارض جانبی بیشتری دارد کاهش دائمی موهای زائد بدن توسط آن کمتر از ۸۰ درصد می باشد.
عوارض جانبی کمتر بعد از جلسات لیزر مو
انرژی لیزر شاتی را می توان توسط تنظیمات دستگاه به راحتی کنترل کرد و هندپیس دستگاه به نحوی طراحی شده که ایجاد سوختگی با لیزر شاتی بسیار کمتر است و کاربرد راحت تری دارد.
درد کمتر حین لیزر موهای زائد
میزان درد و ناراحتی با استفاده از لیزرهای شاتی بسیار کمتر از لیزرهای رولی میباشد چون اپراتور لیزر هر ناحیه از بدن را با تعداد شات های مشخص لیزر می کند و در صورت عدم رضایت بیمار یا احساس درد و ناراحتی، تنظیمات آن را برای شات های بعدی تغییر میدهد.

چطور تشخیص دهیم لیزر رولی بهتره یا شاتی؟

نظرسنجی و استفاده از تجربیات دیگران مهم ترین عاملی است که به شما نشان می دهد لیزر رولی بهتره یا شاتی. با توجه به نظرسنجی های انجام گرفته از افرادی که لیزر موهای زائد را با دستگاه لیزر رولی دایود و لیزر شاتی کندلا الکساندرایت انجام داده‌اند مشخص شده که عوارض جانبی بعد از لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس در کمتر از ۵ درصد از افراد به ایجاد تورم شدید، سوختگی یا التهاب ناشی از لیزر منجر شده است. در صورتی که لیزر دایود به علت تکنولوژی پیچیده تر باید حتماً توسط متخصص پوست و مو انجام گیرد و در صورتی که افراد بی‌تجربه به خصوص در آرایشگاه ها از دستگاه لیزر رولی مانند دایود استفاده کنند؛ امکان مشاهده سوختگی، تاول باقی ماندن جای زخم و هایپرپیگمنتیشن برای بیش از 10 درصد از بیماران وجود خواهد داشت.

تجربه من از لیزر موهای زائد 

تجربه من از لیزر موهای زائد با لیزر شاتی توسط دستگاه کندلا الکساندرایت بود. تفاوت لیزر رولی و شاتی در جلسه لیزر مو این بود که اپراتور لیزر ابتدا یک ورقه مخصوص را روی ناحیه مورد نظر از بدن من قرار داد و سپس در هر ثانیه، شات های منقطع روی پوست من تابانده می شد و سپس ورقه شات را به ناحیه دیگری از بدن منتقل می کرد و دوباره شروع به شات زدن می نمود. با توجه به اینکه حدود دو سال پیش تجربه استفاده از دستگاه دایود را برای لیزر موهای زائد داشتم؛ به نظر من عملکرد کندلا الکساندرایت بسیار بهتر بود. در جلسه لیزر رولی با دستگاه دیود ابتدا متخصص ناحیه مورد نظر از بدنم را به یک ژل مخصوص آغشته کرد و سپس دستگاه را به طور مداوم روی پوست من جابجا می‌کرد. در جلسه لیزر با دستگاه کندلا الکس هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نکردم و حتی نیاز به استفاده از کرم بی حسی موضعی نیز نداشتم. در صورتی که اواسط جلسه لیزر مو با دستگاه دایود از انتخاب این روش پشیمان شدم چون درد بسیار زیادی داشت و حدود ۲ سال طول کشید تا مجدداً متقاعد شدم تا لیزر موهای زائد را با یک دستگاه شاتی امتحان کنم. البته از تجربه لیزر مو با کندلا الکس کاملاً راضی ام.

جمع بندی

حذف موهای زائد بدن یکی از دغدغه های مهم زنان و مردان در عصر امروزی است. با پیشرفت تکنولوژی، دستگاههای لیزر مختلفی وارد بازار شده که انتخاب بهترین دستگاه لیزر را برای بیماران به معضل بزرگی تبدیل کرده است. تصمیم گیری در مورد اینکه لیزر رولی بهتر است یا شاتی باید  با بررسی کاملی  در خصوص دستگاه های لیزر مختلف انجام گیرد. نتایج مطالعات و تجربیات بیماران نشان داده است که تا کنون دستگاه لیزر شاتی مانند کندلا الکساندرایت از لحاظ بازدهی بسیار عملکرد بهتری داشته اند و در عین حال عوارض جانبی و هزینه جلسات لیزر موهای زائد با دستگاههای شاتی بسیار کمتر بوده است. با این وجود توصیه می‌شود برای اینکه بدانید "بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟" حتماً مقالات مرتبط در این سایت را مطالعه نموده و با آگاهی کامل در خصوص مزایای و دستگاه‌های مختلف لیزر مو بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
مشاورین همواره برای ارائه اطلاعات مورد نیاز بیماران آماده و در دسترس هستند. برای اطلاع از آخرین پکیج های لیزر موهای زائد ارائه شده توسط این کلینیک می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و جلسات مشاوره رایگان خود را در اسرع وقت تنظیم نمایید.




مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/02/25
    16 2

    واقعا مطالبتون عالی بود خیلی استفاده کردم

  • 1399/04/07
    10 3

    خیلی توضیحاتتون کاربردی بود

  • 1399/05/13
    9 4

    توضیحاتتون بسیار خوب و کامل بود متشکرم

  • 1399/05/26
    7 2

    توضیحاتتون عالی بود ممنونم

  • 1399/06/10
    7 1

    سلام خیلی ممنون از شما، بسیار عالی و کاربردی بود

  • 1399/06/15
    5 2

    بی نهایت مطالب مفید بود

  • 1399/08/10
    5 2

    خیییلی عالی بوداستفاده کردم

  • 1399/08/22
    3 2

    موهای دستم و روی سینه ام خیلی زیادن چطوری از سرشون خلاص شم؟

    • 1399/08/24
      1 0

      سلام فعلا لیزر بهترین روشه اما راه حل دائمی وجود نداره.

  • 1399/08/30
    2 1

    سلام دستگاه لیزرتون شاتی هست یا رولی

    • 1399/09/01
      1 0

      سلام کندلا شاتیه.

    • 1399/12/14
      1 0

      سلام من الان گیج شدم از کودوم دستگاه استفاده کنم اینطور ک خوندم شاتی بهتره ولی دردش هیلی زیادع !؟ درستت؟

  • 1399/10/26
    1 1

    سلام مطالب عالی بود دست خوش من جلسه اوله که میرم لیزر ظاهرا خوبه دوستان میدونین کدوم دستگاه بهتره؟؟

  • 1399/10/28
    1 0

    هزینه هر جلسه رو میگید لطفا بیکینی.زیربغل .دست.پا واینکه ۱۱جلسه الکس موتوس رفتم اما متاسفانه خیلی جواب نرفتم الان تغیر بدم دستگاه رو میشه؟چند جلسه لازمه واسم

  • 1399/10/28
    3 1

    دو ساله وقت و پول مو هزینه لیزر رولی کردم هم خودم هم دوستانم اصلا راضی نبودیم و نتیجه آنچنانی ندیدیم... حالا که میخوام شاتی رو امتحان کنم باردارم و باید تا دوره آخر شیر دهی صبر کنم 😭😣

  • 1399/11/01
    5 0

    اگر مطلب تون بیطرفانه و بدون سوگیری باشه واقعا اطلافات کامل و عالی بود . ممنون

  • 1399/11/24
    1 0

    یشل یس.

  • 1399/11/27
    1 0

    کی شادی راضیه کی از رولی

    • 1402/05/28
      1 0

      ببخشید کجا میرید شما هزینه اش چیقدره

    • 1400/11/07
      1 0

      من شاتی میرم الان جلسه هفتممه راضی ام واقعا .درمورد درد هم جدیدا دستگاه خنک کننده هم استفاده میشه و دیگ خیلی درد نداره

  • 1399/12/07
    1 0

    ممنون از راهنمایی خوبتون .متقاعدشدم.متشکرم

  • 1399/12/10
    3 0

    یعنی شاتی بهتر داز رولی هستش ؟

    • 1400/03/20
      1 1

      منکه راضی بودم

    • 1402/09/24
      0 0

      ینی رولی انجام دادید راضی بودید؟؟

  • 1399/12/10
    1 0

    مرسی از راهنماییتون

  • 1399/12/19
    1 0

    یه سوال...لیزری که روی پوست قرار میگیره بهتره و بهتر نتیجه میگیری؟یا لیزری که از پوست فاصله داره

  • 1400/01/16
    5 0

    من که گیج شدم

  • 1400/03/21
    2 0

    من ۱۱جلسه بالیزر دایود لیزر کل بدن انجام دادم ولی هنوز دستام وپاهام مو داره مجبور شدم عوض کردم دستگاهمو لیزر نوری میرم به نظرم بهتر بود تا قبلی

  • 1400/03/25
    1 1

    باسلام منم یه سال رفتم لیزر با دستگاه دایود ولی متاسفانه موهام برگشت خورد اصلا راضی نبود

  • 1400/04/22
    1 0

    سلام من يك سالو ٣ ماه ليزر شاتي رفتم اصلا خوب نبود من واقعا نميدونم به چي بستگي داره الان ميخوام برم رولي گيج شدم ولي

    • 1401/06/12
      1 0

      خیلیا به خاطر مشکلات هورمونی و تیروئید هرچه قدرم هم لیزر انجام بدن نتیجه نمیگیرن ، باید ازمایش هورمونی و تیروئید بدید

    • 1401/05/20
      1 0

      اصلا رولی نرو هیچ فایده ایی نداره

    • 1401/10/20
      1 1

      بله دوست عزیز هورمون و تیروئید و غد درون ریز باعث رشد موهای زائد میشه

  • 1400/05/06
    10 1

    واقعا برعکس گفتیدشاتی خیلی دردداره ولی رولی اصلا

    • 1401/09/18
      1 0

      واقعا منم گیج شدم تجربه ها متفاوته بلاخره رولی بهتره یا شاتی ؟؟ منم پوست گندمی روبه روشن دارم موهای زائد روی چانه و گردن

    • 1400/09/09
      1 0

      راظیبودی یانه من موندم کدومو برم؟

  • 1400/06/12
    2 0

    ممنونم از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادید من قبلا با لیزر الکس کندلا رفتم خوب بود بعد از دو سال دوباره کمی دوباره در اومد. و دردش خیلی زیاد بود. ولی الان با الکس دایود میرم درد نداره ولی جواب دهیش نمیدونم

  • 1400/07/11
    6 2

    اتفاقا درد لیزر رولی خخخیلی کمتر از لیزر شاتی هست،من هردو رو تجربه کردم چرا شما برعکس گفتید پس؟

    • 1400/10/18
      1 0

      دقیقا منم روایت رو امروز امتحان کردم اصلا درد نداره شادی قبلاً. رفتم فقط جیغ زدم

  • 1400/07/24
    1 0

    سلام یعنی افرادی ک پوستشون سبزی لیزر شاتی تاثیری براشون نداره؟؟

  • 1400/08/01
    7 0

    من قبلا لیزر شاتی رفتم خیلی درد داشت الان یک جلسه هست که رولی رفتم دردش خیلی کمتره ولی بازدهیشو نمیدونم

    • 1400/08/28
      1 0

      دقیقا

  • 1400/08/09
    3 0

    اخرش من نفهمیدم کدومش بهتر هر کی داره یه چیزی می گه برا افرادی مثل من که برا بار اول میخوان برند لیزر نفهمیدیم کدوما باید رفت

    • 1401/09/18
      1 0

      دقیقا منم بار اول هست میخوام برم موندم رولی برم یا شاتی

  • 1400/08/28
    7 0

    لیزر شاتی خیلیییییییییییییی دردناکه ولی رولی اصلا درد نداره و خیلی کم متوجه درد میشی

  • 1400/08/30
    10 0

    من ۴ماه میرم لیزر رولی هم دردش کمه هم بدنم کاملا تمیز شده فعلا بعدشم نمیدونم بازدهی چطوره تاحالا راضیم😍

    • 1402/06/04
      1 0

      سلام عزیزم منم یه مدت شاتی میرفتم ولی احساس میکنم رولیا خیلی نتیجه بهتری دارند و وقت کمتری صرف میشه .شاتی هن درد داره هم زمان بره.دردشم خیبی کمتره.ولی نمیدونم برمیگرده یا نه

  • 1400/10/14
    5 0

    من تازه میخام اقدام کنم واقعا گیج شدم کدوم بهتره شاتی یا رولی؟

    • 1401/01/15
      1 0

      من از رولى استفاده كردم اصلا درد نداشت و موهام از بين رفت ولي شاتى خيلى درد داشت

  • 1400/10/16
    1 2

    شاتی خیلی بهتر از رولی است من ۵ سال پیش لیزر کردم تا الان نیاز پیدا نکردم به لیزر رشد موهام خیلیییی کم شده و نازک ولی یک قسمت دبگه بدنمو ۳ سال پیش رولی لیزر رفتم نتیجه بخش نبود برام

    • 1401/03/04
      1 0

      کدوم مرکز رفتین؟

  • 1400/11/18
    1 1

    من 11جلسه رولی رفتم باز از اول بدتر شده خیلی بده رولی تازه میخوا برم شادی دیگه نمیدونم سلتی جواب بده یا نه

  • 1401/03/15
    4 1

    من فعلا جلسه ی اولمو رفتم لیزر رولی باشات نامحدود بااینکه وحشتناک از دردکشیدن متنفرم وتحمل دردواصلا ندارم خداروشکر خیلی خوب بود فقط روی ساق پایکم درد داشت ولی درکل دردی که آزار دهنده باشه رواصلا نداشت من به خاطره ترس ازدرد نمیرفتم ولی الان دارم روزشماری میکنم واسه جلسه ی دومم

  • 1401/04/31
    2 1

    لیزر شاتی درد وحشتناکی داره و من که تو ۸ جلسه جوابدهی خوبی نداشتم.الانم میخوام برم رولی

  • 1401/05/08
    6 0

    من فردا اولین جلسه لیزر رولی رو دارم . تجربه قبلی هم نداشتم . جدا از درد هردو ک دوستان گفتن بنظرم بدن با بدن فرق داره و هرکس با یه نوعش جوابدهی بهتری گرفته

  • 1401/05/20
    5 0

    من هر دو رو تجربه کردم بنظرم رولی درش کمتر نسبت به شاتی و شاتی خیلییییییییییی درد داره ولی جواب دهی شاتی به نسبت رولی بهتره ولی بگی کاملا از بین ببره نیس بازم مو در میاد

  • 1401/05/29
    2 0

    من جلسه اول شاتی رفتم فعلا ولی درد داره مخصوصا ساق پا😬

  • 1401/06/20
    0 0

    سلام، من چندين جلسه ليزر شاتي رفتم خيلي عالي بود بعد ٦ ماه براي شارژ مجدد رفتم ليزر چون محل زندگي م تغيير كرد و من اطلاعاتي نداشتم ديدم ليزر رولي ه و منم انجام دادم الان بعد يك هفته موهام رشد كرده بيشتر از قبل ، حالا بعد چه مدت ميتونم ليزر شاتي رو دوباره انجام بدم

  • 1401/07/03
    1 0

    من نزدیک دو سال رولی رفتم تاثیر زیادی نداشت الان دیگه تصمیم گرفتم عوض کردم و یک جلسه رفتم شاتی دردش بیشتر بود ولی همه تاثیر بهتری گرفتن از شاتی

  • 1401/09/24
    0 1

    امشب کلی سایتو زیروروکردم وگیج ودرمانده بودم منم هردوروتجربه کردم البته دوجلسه ....ولی بالاخره باخوندن مطالب اینجا به نتجه رسیدم هزاران بار تشکر😊

  • 1401/10/13
    0 0

    بعد خوندن کلی مطلب هنوزم گیجم نمیدونم کدوم رو برم

  • 1401/11/06
    0 1

    منم رولی رفتم دو جلسه فعلا که بیشتر از قبل شده بعدش نمیدونم

  • 1401/12/04
    0 0

    من از دو نفر از دوستان که شاتی انجام داده پرسیدم خیلی راضی بودن.بعد ۴ سال هنوز راًضی هستن و میگن اون منافذ که بعد از استفاده از ژیلت باز بود حتی اون روزنه ها بسته شده.و کاملا راضی بودن

  • 1402/02/09
    0 0

    اولین جسله اس رفتم احساس میکنم کمتر شده ژلی بود انشالله جواب بگیرم

  • 1402/02/19
    0 0

    منم بكى از اقوامم مدرك ليزر داره گفت شاتى بهتره و البته بسته به رنگ پوست و نوع هورمونها و بدن شخص داره

  • 1402/06/20
    1 0

    من ۵ جلسه شاتی رفتم ولی بدنم پوست مرغی شد ناجور همش دون دون قرمز ولی دختر عمم پوستش خیلی خوب شد با اینکه دوتامون یجا رفتیم آلان میخام برم رولی ب نظرم بستگی داره کدوم دستگاه با بدنت اوکی باشه

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید