تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد

تاریخ انتشار - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

لیزر موهای زائد بهترین روش درمانی برای رشد مو ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک است. شما با اینکار اعتماد به نفس خود را به دست خواهید آورد. با لیزر موهای زائد، ریشه از بین می رود و هرگز مجددا رشد نخواهد کرد، بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در مورد اصلاح موهای زائد خود نخواهید داشت و همیشه آماده خواهید بود! اگر به تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید؛ احتمالا مدت بیش از حد طولانی با موهای زائد و پرپشت ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک مبارزه کرده اید. وقتش است که اولین قدم را برای رسیدن به نتایج دائمی حذف موهای زائد خود بردارید.

آیا از بین بردن موهای زائد ناشی از تخمدان پلی کیستیک با لیزر کندلا الکساندرایت امکان پذیر است؟ 

در حالی که درمانی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود ندارد، مهم است که علائم ناشی از آن مانند رشد بیش از حد موهای زائد را مدیریت کنید. از بین بردن موهای زائد ناشی از تخمدان پلی کیستیک با لیزر کندلا الکساندرایت می تواند بهترین انتخاب شما باشد. چون بر خلاف روش الکترولیز دردناک، می توانید موهای ناخواسته را بدون درد و مشاهده عوارض جانبی طولانی مدت، از بین ببرید. حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس بسیار سریع انجام می گیرد. هر جلسه لیزرموهایی زائد به طور متوسط کمتر از 30 دقیقه طول می کشد، در حالی که در روش الکترولیز درمان یک ناحیه کوچک از بدن به طور معمول چندین ساعت زمان می برد.البته برای مشاهده بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد ناشی از تخمدان پلی کیستیک بهتر است تمام مراحل را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید.

تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد

علائم مشاهده شده در افرادی که به تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مبتلا هستند یکسان نیست. اما پزشکان کتخصص به این نتیجه رسیده اند که رعایت یک برنامه درمانی برای به حداقل رساندن علائم و تأثیرات این بیماری به منظور سلامت نگهداشتن بدن ضروری است. بیشترین نکاتی که در برنامه های درمانی تخمدان پلی کیستیک به آن تاکید می شود؛ شامل موارد زیر است:
مدیریت وزن
هورمون درمانی
برنامه ریزی باروری
کاهش موهای زائد بیش از حد
پیروی از برنامه ای که توسط پزشک شخصی شما ساخته شده نه تنها به شما در حفظ سلامت کلی بدن کمک می کند بلکه باعث بهبود نتایج درمان های لیزر موهای زائد شما می شود. لیزر کندلا الکس قادر است تا بیش از 80% موهای زائد شما را از بین ببرد، اما درصورتیکه کنترل نشده PCOS باعث می شود بیشتر فولیکول ها مجددا فعال شوند موهای جدید دوباره رشد کند. لیزر موهای زائد تنها یکی از جنبه های مدیریت صحیح علائم PCOS شما است مهمتر از آن باید بتوانید با مصرف داروهای هورمونی مناسب و کنترل وزن، بیمار خود را کنترل کرده و نتایج لیزر مو را حفظ کنید.

علائم کیست تخمدان و لیزر موهای زائد

نوسانات هورمون مرتبط با سندرم تخمدان پلی کیستیک باعث فعال شدن فولیکولهای مو می شود. این عارضه جانبی PCOS همان چیزی است که باعث رشد موهای ناخواسته بیش از حد روی بدن شما خواهد شد. بهترین گزینه شما برای از بین بردن دائمی و درمان این موهای زائد، لیزر موهای زائد است. چون لیزر کندلا الکس با هدف قرار دادن ملانین در فولیکول، ریشه مو را از بین می برد تا مجددا رشد نکند. مدیریت این موهای ناخواسته با تیغ زدن، اپیلاسیون یا کرم موبر فقط نتایج موقت را به همراه می آورد، و الکترولیز بسیار دردناک و وقت گیر است. به همین علت لیزر موهای زائد تنها روشی است که می تواند به کاهش علائم کیست تخمدان کمک کند.

آیا لیزر کندلا الکساندرایت، موهای زائد ناشی از کیست تخمدان را به صورت دائمی از بین می برد؟

مطالعات طولانی مدت نشان داده اند که تا 90٪ کاهش رشد مو پس از تکمیل دوره درمانی لیزر مو، دیده می شود. البته هیچکدام از دستگاههای لیزر مو، ادعای از بین بردن "دائمی" موهای زائد را ندارد، بلکه هدف آنها به خصوص لیزر کندلا الکس، کاهش دائمی موهای زائد بدن است. اما واضح است که از بین بردن موها به مدت زمان طولانی نیاز دارد و هیچ سیستم لیزر موهای زائد در حال حاضر ادعای "از بین بردن دائمی موهای زائد" را ندارد.

آیا می توان هر ناحیه ای از بدن را با لیزر درمان کرد؟

همانطور که اشاره کردیم علائم کیست تخمدان در هر فرد متفاوت است؛ و رشد موهای ناخواسته ممکن است در ناحی مختلف بدن افراد مشاهده شود. خوشبختانه، لیزر کندلا الکس با داشتن تاییدیه FDA می تواند به ایمنی کامل در هر ناحیه از بدن که دارای موهای زائد و بیش از حد باشد مورد استفاده قرار گیرد.

قبل از جلسات لیزر مو چه کاری باید انجام دهم؟

معمولاً تیغ زدن ناحیه ای که مایل به درمان آن هستید، کافی است. اپیلاسیون یا وکس کردن ناحیه معمولاً توصیه نمی شود زیرا نور لیزر فقط جذب موهای تیره زیر پوست می شود و از این طریق آنها را از بین می برد. بنابراین موها باید در فولیکول وجود داشته باشند تا لیزر درمانی مؤثر باشد. از آنجایی که اپیلاسیون، موها را از فولیکول خارج می کند، نواحی که به تازگی اپیلاسیون شده اند برای درمان مناسب نخواهند بود. توصیه می کنیم قبل از شروع درمان، به اندازه کافی اجازه دهید تا ساقه مو رشد کند و سپس آن را تیغ بزنید. 

آیا نتایج لیزر موهای زائد برای تمام افراد مبتلا به کیست تخمدان یکسان است؟

لیزر موهای زائد معمولاً برای افرادی که موی تیره و پوست روشنی دارند، موثرتر عمل می کند. افراد با پوست برنزه شده باید منتظر بمانند تا پوستشان قبل از درمان، به حالت عادی بازگردد. بیمارانی که به طور طبیعی دارای پوست تیره هستند می توانند از دستگاه لیزر کندلا یگ استفاده کنند. دقت کنید؛ انتظار نمی رود که لیزر کندلا الکساندرایت برای موهای روشن به اندازه درمان موهای تیره مؤثر باشد.

آیا یک جلسه لیزر الکساندرایت کندلا برای کاهش موهای زائد ناشی از کیست تخمدان کافی است؟

خیر. درمان با لیزر فقط روی موهایی انجام می شود که در مرحله فعال رشد می کنند. در هر زمان معینی به طور متوسط 30٪ از موهای ما ممکن است در حالت استراحت باشد. وقتی این مو دوباره فعال شود؛ رشد می کند و به درمان با لیزر نیاز دارد. همچنین، رشد موهای کاملاً جدید در یک ناحیه با گذشت زمان ممکن است رخ دهد که نیاز به درمان دارد. به همین دلیل است که زنان مبتلا به PCOS  برای نگه داشتن هورمونها در حالت عادی تری باید با پزشک خود مشورت کنند تا رشد موهای جدید برای آن فرد به حداقل برسد.

چند جلسه لیزر موهای زائد برای افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک مورد نیاز است؟

جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد. تحقیقات نشان می دهد که یک دوره اولیه شامل 3 تا 5 جلسه لیزر مو در فواصل کوتاه، به عنوان مثال هر 4 هفته، و در صورت نیاز انجام درمان های بعدی، بهترین نتیجه را می دهد. بسته به منطقه تحت درمان و ویژگیهای رشد مو در شخص، بین 3 تا 8 جلسه درمان یا بیشتر، برای دستیابی به حداکثر نتیجه ممکن مناسب است.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

خیر. دستگاه لیزر کندلا الکس به دو سیستم خنک کننده اسپری کریوژن و دمیدن هوای خنک مجهز است که درد و ناراحتی بیمار را تا حد ممکن کاهش می دهد. با این حال برای پوست یا بیماران حساس، یک کرم بی حسی موضعی می تواند نیم ساعت قبل از جلسه لیزر استفاده شود.

آیا لیزر مو نواحی تناسلی برای کیست تخمدان ضرر دارد؟

مناطقی که تحت درمان قرار می گیرند ممکن است ظاهری کمی قرمز و تحریک شده ایجاد کنند که ممکن است برای چند دقیقه تا چند ساعت ادامه یابد. افرادی که دارای انواع پوست تیره تر هستند یا برنزه شده اند، ممکن است کمی روشن شدن پوست را تجربه کنند. این عوارض باید موقتی باشند. احتمال رخ دادن عوارض جانبی دیگر بسیار کم است و لیزر ناحیه تناسلی برای کیست تخمدان ضرری به همراه نخواهد داشت.

آیا لیزر کندلا الکس برای افراد مبتلا به کیست تخمدان ایمن است؟

لیزر موهای زائد بسیار ایمن است و هیچ تاثیری در تخمدان ها و یا باروری ندارد. پرتوهای شدید از نور مرئی توسط دستگاه لیزر با تمرکز بیشتر و به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کند. 

آیا داروهایی وجود دارد که باید قبل از لیزر موهای زائد از آنها اجتناب کنم؟

بله، اگر شما در حال حاضر داروهایی را مصرف می کنید که ممکن است پوست شما را نسبت به نور حساس تر کند، مانند تتراسایکلین یا داروی  St.Hohn’s Wort، احتمالاً توصیه می شود یک تا دو هفته قبل از درمان مصرف آنها را متوقف کنید. همچنین، بسیاری از کلینیک ها توصیه می کنند که یک هفته قبل از درمان، استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند Retin-A ، Renova  یا سایر اسیدهای گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسید را متوقف کنید. همه این داروها باعث می شود پوست شما نسبت به نور لیزر حساس تر باشد و عوارض جانبی شدیدتری را تجربه کنید.

از درمان موهای زائد پلی کیستیک با لیزر کندلا الکس چه انتظاری باید داشته باشیم؟ 

از آنجا که یک وضعیت پزشکی موجود مانند PCOS بر رشد موهای بدن تأثیر می گذارد، تضمین نتیجه غیرممکن است، زیرا افزایش مو ممکن است با وجود درمان های منظم با لیزر موهای زائد، ادامه یابد. لیزر موهای زائد یک راه حل طولانی مدت و مؤثر برای درمان موهای ناخواسته است، اما در مورد هزاران زن که شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند، چه تاثیری دارد؟ ما بسیاری از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS) را با لیزر موهای زائد معالجه کرده ایم، اما درک صحیح از درمان و نتایج احتمالی قبل از شروع جلسات لیزر، مهم است. از آنجا که PCOS بر روی سطح هورمون بدن تأثیر می گذارد، رشد بیش از حد مو در صورت، ناحیه نوک پستان، قفسه سینه، قسمت تحتانی شکم و ران ممکن است در نتیجه این بیماری مشاهده شود. بسیاری از مراجعین مبتلا به PCOS نتایج بسیار خوبی از درمان لیزر موهای زائد به دست می آورند که می تواند اعتماد به نفس آنها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اگرچه نتایج برای بسیاری از مشتری ها می تواند موفقیت آمیز باشد، برای حفظ کاهش رشد مو، باید به طور مرتب به درمان های هورمونی خود ادامه دهند.

کیست تخمدان و لیزر موهای زائد: آیا نتایج Candela Alexandrite برای من پایدار است؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS)  یک مشکل بهداشتی شایع است که 5٪ -10٪ از خانم ها را تحت تأثیر قرار می دهد. هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چه عواملی باعث PCOS می شود. با این حال مطالعات اخیر به عوامل سبک زندگی، محیطی و ژنتیکی اشاره داشته است.
به علت وجود تعداد زیادی کیست های کوچک (کیسه های پر از مایع) در تخمدان زنان مبتلا به (PCOS)، رشد بیش از حد مو در صورت و بدن (هیرسوتیسم – Hirsutism) که ناشی از سطح بالای هورمونهای مردانه است؛ مشاهده می شود. این رشد مو می تواند سالها ادامه داشته باشد زیرا بدن به طور مداوم هورمونهای مردانه را تولید می کند و رفع دائمی مو را دشوار خواهد کرد. از آنجا که مشخص نیست چرا زنان دچار PCOS میشوند، هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، اما روش هایی برای جلوگیری یا کاهش سایر مشکلات وجود دارد. 
خوردن غذاهای سالم مانند میوه، سبزیجات، گوشت بدون چربی و محصولات غلات کامل که به پایین آمدن قند شما کمک می کند و باعث می شود انسولین بدن شما را بهبود بخشد و به این ترتیب به هنجار تر شدن سطح هورمون در بدن کمک کرده و نتایج لیزر موهای زائد را پایدارتر خواهد نمود. لیزر کندلا الکس حتی می تواند به رفع رشد بیش از حد موهای صورت شما نیز کمک کند.



مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/06/10
    3 0

    با سلام من زنی 30 ساله هستم که pcos دارم بعد از زایمانم درمانی برای این بیماری انجام ندادم ولی پریود هام منظمه میخاستم برم برای لیز باید قبلش آزمایش خاصی انجام بدم یا دارویی مصرف کنم یا نیازی نیست؟

    • 1399/06/10
      1 0

      سلام بهتره قبل از لیزر به پزشک متخصص مرکز لیزرتون مراجعه کنید.

  • 1399/06/16
    2 1

    سلام من یکم تنبلی تخمدان دارم والان دارم با دستگاه الکساندرایت کوترا ۲۰۲۰ آمریکا لیزرمیشم،،آیا جواب میگیرم؟

    • 1399/06/17
      1 0

      سلام بهتره با پزشک مرکز لیزرتون مشورت کنید.

    • 1399/07/14
      1 0

      سلام آیا نتیجه گرفتید؟

    • 1401/07/06
      1 0

      سلام من هم مشکل شمارو دارم .اول باید کیست تخمدانتون تخت نظر متخصص زنان کنترل بشه بعد برای لیزر اقدام کنین وگرنه نتیجه خوبی نمیگیرین و فقط پولتونو دور میریزین

  • 1399/07/14
    3 1

    سلام کسایی که تنبلی تخمدان دارند لیزر کردن؟ راضی ان؟ تروخدا جواب بدید

    • 1399/07/19
      1 0

      من بیکینی و زیر بغل رفتم با اینکه مشکلم شدیده راضی بودم

    • 1399/07/20
      1 0

      من تنبلی تخمدان دارم چندین جلسه قبلا لیزر کردم فایده نداشت الانم چندماهه دارم مجددا میرم نزدیک ۷.۸جلسه شده ی کم موهام ریخته اما برای جلسات پایانی رضایت بخش نیست اصلا و فعلا نمیرم تا با ی پزشک خوب مشورت کنم و ی دستگاه خوب رو بهم معرفی کنه و یا روش درمانی و این چندوقت فقط پولمو ریختم دور

  • 1399/07/20
    1 0

    من الان نزدیک ۸جلسه رفتم امااونجوری ک باید جواب نگرفتم و دیگه نمیرم تا ی دستگاه بهترپیداکنم

  • 1399/08/28
    1 0

    سلام من تنبلی تخمدان دارم موهای صورتو وسط سینم داره دیونم میکنه اگه لیزر کنم جوای میده خواهش میکنم کمکم کنید

    • 1399/09/01
      1 0

      سلام با دکتر متخصص درباره ی کیستتون مشورت کنید. اگه بعد از معاینه دیدن مشکلی نیست میتونین لیزر کنید. البته اگه موهاتون کرکی نیست.

    • 1399/11/27
      1 0

      سلام من تنبلی تخمدان وکیست دارم پنج جلسه لیزر صورت انجام دادم تایکسال مویی درنیومد اما الان دوباره همه ی موها در اومده ومثل اول شده

  • 1399/11/19
    1 0

    سلام‌ من تنبلی تخمدان دارم ۵ جلسه لیزر زیربغل و پا انجام دادم تا حدودی رضایت بخش بوده. امکان داره مجدد موها برگرده خیلی نگرانم. ۳ ماه هس ک دارو مصرف میکنم برا مشکل تنبلی...

  • 1399/12/03
    1 1

    سلام من تنبلی تخمدان به اندازه متوسط دارم تازه میخوام برم دکتر زنان تا بپرسم آیا ضرر داره یا نه لیزر کردن بنظرتون افرادی که تنبلی دارن نمیتونن باردار بشن من همش نگرانم

  • 1399/12/16
    2 2

    سلام . من با مشکل pcos خفیف مواجه هستم و حدودا بعد از 5 جلسه لیزر (البته بصورت ۲ ماه یکبار) ، موهای صورتم بصورت خیلی نازک رشد کردن ... میخواستم بدونم باز هم باید ادامه بدم لیزر رو ؟

  • 1400/01/24
    1 0

    سلام.من کیست بزرگ رحم دارم .اگ لیزر کنم خطرناک هس؟

  • 1400/02/04
    1 0

    سلام منpcos خفیف مواج هستم والان هم می رم لیز ۳ جلسه هست که میرم می خوام بدونم مو های پشت لب وزیر چانه ام از بین میره

  • 1400/04/05
    1 0

    سلام ببخشید میشه راجب دستگاه های لیزر راهنمایی کنید لطفا الان چندتا مدل مختلف وجودداره واینک کدوم بهتره ازهمه است از هرکسی میپرسی بخاطر کارخودشون هرکدوم میگن دستگاه مابهتره میخوام بدونم دستگاه الکساندرا کندلا ازهمه بهتره اگ ممکنه مدلشو داخل سایت برامون بزارید باتوضیح ممنون میشیم

  • 1400/06/07
    1 0

    من ۸جلسه رفتم تنبلی تخمدانم دارم الان ۴جلسه میرم اصلا راضی نیستم دیگه ام نمیرم تا یه دستگاه خوب چون توشهرستانم فقط یک دکترلیزهست توالشتراونم دستگاهش ضعیف به درد نخوره خانم بستامی حدقل یه دستگاه خوب بخرفقط پول از مردم نگیرررررررر

  • 1400/06/26
    1 1

    من از افغانستان هستم مدت شیش ساله بچه دار نمیشم خیلی تداوی هم کردم نتیجه نداد دوکتورها به من گفتن که کیست داری کیستم کیست هست خیلی ریز هست ودرچانم مو درمیاد وتشکر شما دوستان اگر کدام راهی برای باردار شدن بلدین به من هم بگید

    • 1400/08/20
      1 0

      سلام عزیزم بنظرمن فقط ورزش کن ورژیم غذاییتو تغییربده

    • 1401/02/18
      1 0

      سلام منم تنبلی تخمدان دارم ولی با عمل ای وی اف بچه دار شدم پسرم الان ۵ سالشه ایشالله همه نتیجه بگیرن

  • 1401/02/09
    1 2

    ببخشید ممنون میشم جواب منم بدین اینکه در پاسخ بعضی از افراد گفتین اول قبل لیزر با پزشک مشورت کنن بخاطر اینه که ممکنه لیزر خطری داشته باشه برای بدن؟ یا اینکه بخاطر اثربخشی نتیجه ی لیرز هست؟ من واقعا از موهای زائد چونه کلافه شدم از طرفی هم بی نظمی قائدگی دارم الان دچار تردید شدم برم لیزر یا نه یعنی با انجام آزمایشات ممکنه مشخص بشه لیزر برای بدن ضرر داره؟

  • 1401/08/15
    1 0

    سلام منم مشکل تنبلی دارم قرص متفورمین و اسلاکتون مصرف میکنم فعلا دوجلسه لیزر رفتم میخاستم بدونم من اگر بعداز اتمام جلسات لیزرم داروهام را قطع کنم و اقدام ب بارداری کنم موهای زاعدم برمیگرده.و موهای سرم خیلی میریزه اگه از قرص هرویت تقویت مو استفاده کنم روی لیزر موهای بدنم تاثیر بدنداره

  • 1401/11/03
    1 0

    سلام من امروز برای اولین جلسه لیزر رفتم چند سال پیش در دورهای مختلف شانزده جلسه لیزر انجام دادم مشکل پلیکست دارم دکتر زنان رفتم گفتن اسپلاناکتون استفاده کنم برای کنترل وزنم متفورمین من دیگه خسته شدم اینقدر حرف شوهرمو بخاطر هزینه خوردم فعلا دیگه دارو استفاده نمیکنم فقط میرم لیزر برام دعا کنید موهای صورتم خوب بشه

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید