گول چه تبلیغات لیزری را درخصوص حذف موهای زائد نباید بخوریم؟

تاریخ انتشار - ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

لیزر موهای زائد فقط برای افراد مشهور و پولدار

لیزر موهای زائد در حال حاضر کاملا متداول شده و هزینه آن نیز برای افراد سطح متوسط جامعه مناسب است. این روش حذف موهای زائد یک روش زیبایی - درمانی است که به طور دائمی موهای زائد هر ناحیه از بدن را از بین می برد و به تمام اقشار جامعه کمک می کند؛ دیگر نیازی به استفاده از روش های تکراری و خسته کننده مانند اپیلاسیون کردن نداشته باشند. در بسیاری از تبلیغات مربوط به لیزر موهای زائد از بازیگران و ورزشکاران و افراد مشهور بهره می برند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد اما این تبلیغات اصلا به این معنا نیست که فقط این افراد توانایی پرداخت هزینه های لیزر موهای زائد را دارند و افرادی با درآمد پایین تر قادر به پرداخت هزینه آن نیستند بلکه کلینیکهای معتبر بسیاری در شهر های مختلف تاسیس شده اند که پکیج های مختلف لیزر موهای زائد را برای نواحی مختلف بدن با هزینه‌های متناسب با درآمد مراجعین ارائه می دهند تا همه بتوانند از این درمان زیبایی بهره ببرند.

لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست بسیار تیره‌ای دارند مناسب نیست

برخی از کلینیکها چون تکنولوژی و دستگاه مناسب برای لیزر موهای زائد پوست های خیلی تیره را ندارند؛ طوری تبلیغ می کنند تا نشان دهند لیزر موهای زائد فقط برای پوست های نسبتاً تیره و همچنین پوست های روشن که موهای زبر تیره ای دارند؛ مناسب است. در صورتی که کندلا با تجهیز کلینیک خود به دستگاه کندلا یگ قادر است حذف موهای زائد را با درصد موفقیت بسیار بالا برای افرادی با پوست های بسیار تیره نیز انجام دهد. موفقیت انجام لیزر مو به نحوه تنظیم دستگاه لیزر توسط تراپیست مطابق با نوع مو، نوع پوست و اطلاعات مرتبط دیگر بستگی دارد.

پوست های آفتاب سوخته و یا برنزه شده توسط دستگاه های لیزر قابل درمان هستند

کلینیک های غرتخصصی برای جذب مشتریان تبلیغ می کنند دستگاه لیزر بسیار پیشرفته‌ای دارند که قادر است موهای زائد روی پوست های برنزه شده و آفتاب سوخته را درمان کند. در صورتی که مراجعه به این کلینیک ها نتیجه ای جز عوارض جانبی شدید پس از استفاده از لیزر نخواهد داشت. بنابراین بهتر است گول چنین تبلیغات لیزری را درخصوص حذف موهای زائد نخورده و مدت زمان معینی حدود ۲ تا ۴ ماه منتظر بمانید تا رنگ پوستتان به حالت طبیعی برگردد و سپس برای حذف موهای زائد به کلینیک های تخصصی با دستگاه کندلا الکس مراجعه کنید.

هیچ مویی بین جلسات لیزر موهای زائد رشد نخواهد کرد

این ادعا کاملا بی اساس است. هدف از لیزر موهای زائد تخریب سلولهای مویی است که در فاز رشد قرار گرفته اند و فاصله زمانی در نظر گرفته شده بین دو جلسه لیزر دقیقا به همین علت است که برخی از موهایی که در حال حاضر در فاز رشد قرار نداشتند و با لیزر کندلا الکساندرایت درمان نشده اند وارد فاز رشد شده و فولیکول موی آنها توسط لیزر تخریب شود. بنابراین در فاصله بین دو جلسه لیزر موهای قبلی لیزر شده می ریزد و مو های جدیدی رشد خواهد کرد. در پایان تکمیل دوره درمانی نیز حدود یک سال زمان لازم است تا باقیمانده موهایی که همچنان در فاز رشد قرار نداشتند به اندازه کافی رشد کرده و با لیزر درمان شوند.
البته توجه داشته باشید که با دنبال کردن جلسات لیزر به تدریج کاهش موهای شما قابل توجه تر خواهد شد و هر جلسه لیزر نسبت به جلسه قبل موهای بسیار کمتری رشد خواهد کرد. در پایان دوره درمانی نیز دیگر احتیاجی به استفاده از روش های خسته کننده اپیلاسیون یا شیو کردن نخواهید داشت.

هر ناحیه از بدن فقط طی یک جلسه لیزر به طور دائم درمان می شود

اصلاً نباید چنین انتظاری بعد از یک جلسه لیزر موهای زائد با هر دستگاهی داشته باشید. درمان حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس حدود ۶ تا ۱۲ جلسه زمان می برد. بنابراین باید انتظار یک درمان طولانی مدت را داشته باشید.

نتیجه حذف موهای زائد با تمام دستگاههای لیزر مو یکسان است

این تبلیغ اساساً دروغ است. در دستگاه های لیزر کیفیت، قدرت، طول موج، مدت زمان پالس، نحوه خنک سازی پوست، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد و به همین علت است که گاهی اوقات با وجود انجام جلسات لیزر متعدد نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد. دستگاههای لیزر کندلا الکس و کندلا یگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با داشتن بیشترین قطر لکه، سریع ترین و با کیفیت ترین نتیجه حذف موهای زائد را برای بیماران بوجود خواهند آورد. از همه مهمتر نحوه خنک سازی دستگاه لیزر کندلا الکس ۲۰۱۹ است که با تجهیز شدن به سیستم خنک سازی با هوا و اسپری کریوژن کمترین عوارض جانبی و درد را برای بیماران ایجاد خواهد کرد. همچنین تکنولوژی پیشرفته لیزر مو کندلا الکساندرایت موجب می شود بیشترین تاثیر را در کاهش رشد موهای زائد و در طولانی مدت داشته باشد.

لیزر موهای زائد نسبت به روش وکس کردن هزینه بسیار بیشتری دارد

این تبلیغ منفی نیز کاملا اشتباه است. نه تنها حذف موهای زائد با لیزر موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شما خواهد شد؛ بلکه دائمی بودن این روش موجب حفظ پوست و همچنین عدم نیاز به مراجعه متعدد به صورت هفتگی و ماهیانه به آرایشگاه ها و مراکز زیبایی شده و هزینه صرف شده برای لیزر مو در طولانی مدت مقرون به صرفه تر از هر روش دیگری است.

لیزر موهای زائد هیچگونه دردی ندارد

نمی‌توان گفت که لیزر موهای زائد هیچگونه دردی ندارد. درحقیقت دستگاه های مختلف با استفاده از تکنولوژی های خنک سازی پوست موجب کاهش احساس درد و ناراحتی بیمار می شوند. البته آستانه درد بیماران نیز در احساسی که دارند تاثیر گذار است. برخی از مراجعین جلسه اول را درد ناکترین جلسه لیزر می‌دانند. اما اکثر بیماران احساس سوزش کمی را طی جلسات لیزر مو تجربه می کنند. لیزر کندلا الکساندرایت با استفاده از تکنولوژی خنک سازی هوا و اسپری کریوژن چند میکرو ثانیه قبل و بعد از سوزاندن فولیکول مو تجربه درد حذف موهای زائد را به شدت کاهش داده است. اکثر بیمارانی که از لیزر کندلا الکس استفاده کردند درد ناشی از آن را به طور قابل توجهی کمتر از وکس انداختن می دانند.

حذف موهای زائد با هزینه بسیار پایین توسط لیزر

برخی از کلینیک ها یا سالن های زیبایی چون تخصص و تجربه کافی برای انجام لیزر موهای زائد را ندارند و یا از دستگاه های تقلبی و غیر استاندارد استفاده می‌کنند؛ قیمت‌های بسیار پایینی پیشنهاد می‌دهند تا مشتری جذب کنند. اما متاسفانه مراجعه به این سالن های زیبایی عواقب ناگوار و عوارض جانبی جبران ناپذیری برای مراجعین به دنبال خواهد داشت. بنابراین بهتر است برای خود ارزش قائل شوید و با مراجعه به مطب کندلا پس از مشورت با متخصصین، لیزر موهای زائد را با دستگاه های پیشرفته و تخصصی که مستقیماً از شرکت کندلا آمریکا وارد شده تجربه کنید. هر چند ممکن است قیمت پیشنهادی پکیج های ما کمی بالاتر است تبلیغات فریبکارانه ارائه شده توسط کلینیک هایی که فقط به فکر سود خودشان هستند؛ باشد اما نحوه درمان موهای زائد در مطب  کندلا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مطمئنا از هزینه‌ای که می کنید؛ پشیمان نخواهید شد.

حذف موهای زائد با لیزر هیچ گونه عوارض جانبی ندارد

نوع پوست و موی هر فرد برای انجام لیزر موهای زائد باید مشخص شود تا دستگاه لیزر مناسب آن توسط متخصص انتخاب شود. عوارض جانبی ناشی از لیزر موهای زائد بر اساس ضخامت مو، رنگ مو و رنگ پوست متفاوت خواهد بود و تنها پس از مشورت با پزشک متخصص می توانید تشخیص دهید که چه عوارض جانبی در انتظار شما است.

حقیقت این است که حذف موهای زائد با لیزر برای موهای قرمز که رنگدانه ندارند بسیار مشکل است و لیزر نمی تواند آن ها را تحت تأثیر قرار دهد. البته امروزه سیستم حذف موهای زائد توسط لیزر هایی با کیفیت بسیار بالا مانند کندلا الکساندرایت ۲۰۱۹ به نحوی طراحی شده که می ‌توانند تا حدودی این نوع موها را نیز درمان کنند. همچنین موهای سفید و خاکستری نیز توسط لیزر درمان نمی شود چون هیچ رنگدانه ای در آنها وجود ندارد. بنابراین در صورتی که با تبلیغاتی در خصوص حذف موهای سفید و خاکستری با لیزر طی جلسات طولانی مدت مواجه شدید اصلاً گول این تبلیغات را نخورید. با مراجعه به این کلینیک ها و انجام جلسات لیزر متعدد نه تنها تاثیری در کاهش موهای زائد خود مشاهده نخواهید کرد؛ بلکه با عوارض جانبی بسیار شدید و حتی غیر قابل جبرانی نیز مواجه خواهید شد.
چون سیستم لیزر مو کندلا الکس توسط FDA تایید شده است بنابراین تشعشعات نور لیزر ساطع شده از لیزر کندلا الکساندرایت هیچگونه ضرری برای بدن ندارد و عوارض جانبی آن در حد سوزش مختصر، تورم یا نهایتاً یک روز درد است. بنابراین تبلیغات منفی در خصوص لیزر موهای زائد درخصوص اینکه تشعشعات دستگاه لیزرمو ممکن است سرطان زا باشد؛ صحت ندارد.

سوختگی

هرچند ایجاد سوختگی در مناطق لیزر شده بدن بسیار کم اتفاق می‌افتد اما سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد به خصوص برای پوست های بسیار تیره در صورتی که تنظیمات مناسبی در دستگاه برای آنها انجام نگیرد تا حدودی مشاهده شده است. در صورتی که به کلینیک های معتبر مانند کندلا مراجعه کنید تمام این عوارض جانبی پیش از شروع درمان بررسی شده و یک جلسه آزمایشی نیز ممکن است روی یک ناحیه کوچک از پوست شما انجام گیرد تا عوارض جانبی احتمالی ارزیابی شود.
درد
برخی افراد در حین انجام لیزر احساس درد و ناراحتی دارند اما این ناراحتی غیر قابل تحمل نیست. برخی افراد که به درد خیلی حساس هستند نیز ممکن است احساس ناراحتی بیشتری داشته باشند. اما اکثر افراد تایید کرده‌اند که درد ناشی از لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس بسیار قابل تحمل تر از دستگاه های لیزر مو دیگر است.

تغییر رنگ پوست

پس از حذف موهای زائد با لیزر الکساندرایت ممکن است پوست در نواحی مختلفی دچار رنگ پریدگی شود. در صورتی که پوست بسیار تیره داشته باشید یا پیش از شروع لیزر برنزه کرده باشید خطر تغییر رنگ پوست شما بیشتر خواهد شد. البته در اکثر مواقع این عارضه جانبی در کمتر از یک ماه برطرف می‌شود و پوست به حالت عادی خود بر می گردد و در موارد نادری در صورتی که متخصص لیزر نتواند به درستی از پالس و شدت نور تابیده شده روی بدن فرد استفاده کند ممکن است این عارضه جانبی جبران‌ناپذیر باشد.

با انجام یک جلسه لیزر طولانی مدت موهای زائد بدن به طور کامل و دائمی از بین میرود

متاسفانه این نوع تبلیغات بسیار زیاد در کلینیک های مختلف دیده می شود اما باید بدانید که خلاص شدن از شر تمامی موها در یک جلسه لیزر به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. چون موها چرخه رشد متفاوتی دارند و در یک بازه زمانی طولانی مدت رشد می کنند و چون لیزر فقط موهایی که در حال رشد هستند را هدف قرار می دهد؛ فولیکول های دیگری وجود دارد که همچنان طی یک جلسه لیزر تخریب نشده باقی می ماند. مطلوب ترین نتیجه حذف موهای زائد با لیزر بعد از چندین جلسه درمان زمانی که تقریباً تمامی فولیکولهای مو تخریب شدند به دست خواهد آمد.

حذف موهای زائد برای تمام انواع پوست ها با لیزر کندلا و الکساندرایت امکان پذیر است

متاسفانه تبلیغات بسیار زیادی در خصوص لیزر کندلا الکساندرایت شده است که می‌تواند پوست های بسیار تیره را نیز درمان کند. در صورتی که اگر نوع پوست بیمار اصطلاحاً آفریقایی - آمریکایی یا سیاه پوست باشد باید با مشورت با پزشک متخصص از دستگاه کندلا یگ استفاده کند. اگر پوست خیلی تیره ای دارید نباید گول تبلیغات کلینیک هایی که فقط مجهز به دستگاه کندلا الکس هستند و برای رسیدن به پول بیشتر شما را ترغیب می کنند که از این دستگاه برای حذف موهای زائد خود استفاده کنید؛ بخورید. پس حتماً پیش از انتخاب دستگاه لیزر مو با متخصص مشورت کنید.

همچنین برخی از افرادی که گیاه خوار هستند و میزان بتاکاروتن در بدن آنها بسیار بالاست؛ پوستشان کمی زرد تر از از سایرین است که موجب می‌شود این پیگمنتهای موجود در پوست نور لیزر را جذب کرده و اجازه ندهند که نور لیزر مو توسط فولیکول های مو جذب شود. این افراد نیز باید پیش از شروع درمان حذف موهای زائد با لیزر متخصص پوست و مو مشورت کنند.


مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید