در چه صورتی هزینه حذف موهای زائد بدن توسط بیمه پرداخت خواهد شد؟

تاریخ انتشار - ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

پرداخت هزینه حذف موهای زائد توسط بیمه درمانی تا حدود زیادی به پزشک متخصص پوست و مو و تشخیص او از مشکلات پوستی و ظاهری شما بستگی دارد.
البته در نظر داشته باشید که در ۹۹ درصد موارد پرداخت هزینه لیزر حذف موهای زائد توسط بیمه درمانی غیر ممکن است. چون این فرآیند یک روش درمانی زیبایی است و هیچ بیمه ای انجام آن را الزامی نمی داند. به همین علت بیمه ها لیزر موهای زائد را پوشش نمی دهند.
فقط در شرایطی که موهای زائد بیش از حد در بدن فردی ایجاد بیماری‌های خاصی کنند که روی شرایط فیزیکی، کارهای روزانه و نرمال تاثیر منفی داشته باشد با تشخیص پزشک و تایید متخصص پوست و مو هزینه درمان و حذف موهای زائد آن ناحیه از بدن توسط بیمه پرداخت خواهد شد.
به عنوان مثال برخی از مراجعین به علت داشتن اختلالات هورمونی دچار مشکلاتی در خصوص رشد بیش از حد موهای ناحیه صورت می شوند که به خصوص در میان زنان بیشتر دیده می شود. حذف موهای زائد برای این گونه بیماران با روش های دیگر تقریباً غیر ممکن است. البته این شرایط فقط برای نواحی خاصی از بدن ممکن است پیش بیاید و بیمه نیز فقط پوشش درمانی را برای همان ناحیه تایید می کند.
 به منظور استفاده از پوشش بیمه های درمانی برای لیزر موهای زائد باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید که عمل لیزر موهای زائد را در مطب خود انجام می دهد. به این ترتیب با تاییدیه پزشک متخصص و کمی نامه‌ نگاری و مراجعه به مراکز بیمه درمانی می توانید از تخفیف جزئی برای انجام لیزر موهای زائد در آن ناحیه از بدن خود استفاده کنید.
گاهی اوقات مصرف داروهای خاص نیز موجب رشد بیش از حد موهای بدن می شوند وهیچ روش درمانی به جز لیزر موهای زائد نمیتواند جلوی رشد آنها را بگیرد. درصورتی که پزشک متخصص تشخیص دهد که سلامتی شما به علت رشد بیش از حد موها در خطر است می‌توانند لیزر موهای زائد را به عنوان تنها روش درمانی برای شما تجویز کند به این ترتیب بیمه درمانی نیز بخشی از هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.
شیو کردن بند انداختن و کس کردن و استفاده از کرم های موبر هیچکدام از اینها موجب کاهش یا حذف دائمی موهای زائد بدن نمیشود ممکن است این روش ها در ابتدا برای افراد به علت سادگی و ارزان بودن جذابیت داشته باشد اما چون نتیجه از بین بردن موهای زائد با این روش ها دائمی نیست؛ بیشتر افراد پس از مدتی از انجام تکراری این روش ها خسته می شوند. در حال حاضر اکثر افراد به دنبال روشی می گردند که بتوانند در طولانی مدت و به طور دائمی موهای زائد بدن خود را به خصوص در نواحی قابل رویت مانند دست ها، پاها و ناحیه صورت حذف کنند.
روش حذف موهای زائد با دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت، روش درمانی زیبایی غیر تهاجمی است که از پالس های متمرکز نور برای هدف‌گیری ملانین در فولیکول مو استفاده می کند. زمانی که نور توسط فولیکول جذب شد؛ موجب تخریب آن شده و از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. تاباندن نور لیزر برای حذف موهای زائد تاثیری روی پوست فرد نخواهد داشت و پس از گذراندن دوره کامل طی چند جلسه که چندین هفته یا حتی چندین ماه زمان می برد؛ کاهش قابل توجهی در موهای زائد نواحی مختلف بدن مانند صورت، پاها، شکم، بازوها زیر بغل، کمر، سینه و خط بیکینی مشاهده خواهد شد.

در اکثر موارد کاهش موهای زائد با لیزر به عنوان یک روش زیبایی توسط فرد انتخاب می‌شود و هزینه آن باید از جیب خود فرد پرداخت شود فقط در موارد خاصی به علت شرایط بیماری یا مصرف داروهای خاص و تشخیص پزشک و تایید آن ممکن است بیمه ها تا حدودی هزینه درمان را پرداخت کند که این شرایط عبارتند از:

فولیکولیتیس

فولیکولیتیس عفونتی است که در فولیکول مو ها گسترش پیدا می‌کند. این شرایط زمانی ایجاد می شود که فولیکول ها آسیب دیده و یا در نحوه رشد مو اختلال ایجاد کنند. هرچند فولیکولیتیس بیماری مرگباری نیست اما موجب می شود که آکنه های ریز و متعددی روی پوست ایجاد شود که برای بیمار احساس سوزش، خارش و درد و ناراحتی را به همراه خواهد داشت. در شرایط بسیار حاد عوارض جانبی دیگری شامل ریزش مو، جوش های چرکی و ایجاد نقاط سیاه روی پوست مشاهده می شود. گاهی اوقات مصرف دارو برای درمان این نوع بیماری ها مناسب است و اگر پزشک متخصص تشخیص دهد که مصرف دارو تاثیری در درمان بیماری ندارد؛ احتمالاً روش حذف موهای زائد با لیزر را به عنوان تنها روش درمان برای بیمار تجویز خواهد کرد به این ترتیب بیمه نیز بخشی از هزینه را پوشش خواهد داد.

سندروم کاشینگ

سندروم کاشینگ زمانی توسعه پیدا می‌کند که بدن با اختلالات هورمونی شدیدی روبرو شود علائم معمول این بیماری شامل افزایش فشار خون، افزایش وزن، افزایش چربی خون، خشکی پوست، کبودی، تحلیل استخوان و خستگی شدید، ضعف در عضلات و افزایش بیش از حد رشد موها روی بدن و صورت است که با درمان های دارویی قابل درمان نیست و به همین علت حذف موهای زائد با لیزر کندلا تنها روش درمان و در نتیجه قابل پرداخت با بیمه می باشد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک (Polycystic Ovarian Syndrome)

سندروم تخمدان پلی کیستیک که اصطلاحاً POS نامیده می شود یک عدم تعادل هورمونی است که زنان را درگیر می‌کند و فرآیند باردار شدن آنها را نیز دچار اختلال خواهد کرد. در این زنان پوست بسیار چرب و آکنه افزایش وزن، ناباروری و اختلال در خواب مشاهده می شود. این سندروم یکی از دلایل اصلی رشد غیر طبیعی موها در بانوان است که در ناحیه صورت، شکم، سینه و بازو ها مشاهده می شود. درمان POS برای هر فرد متفاوت است. اما گاهی اوقات لیزر موهای زائد تنها روش پیشنهاد شده توسط متخصص است که به این ترتیب پوشش بیمه درمانی را نیز شامل می شود.

هایپر پلاسیا آدرنال کانجنیتال (Congenital Adrenal Hyperplasia)

هایپر پلاسیا آدرنال کانجنیتال به مجموعه ای از اختلالات مادرزادی اطلاق می شود که یک نقص ژنتیکی را موجب می شود که در مردان زودتر خود را نشان می‌دهد و گاهی اوقات در دختران و زنان نیز مشاهده می شود. برای بیماران زن علائم این بیماری کلفت شدن صدا، ناباروری و افزایش رشد موهای صورت می باشد. تنها راه درمان موهای زائد این بیماری نیز استفاده از لیزر کندلا الکساندرایت است و به همین علت در صورت تایید متخصص پوست و مو بیمه درمانی بخشی از هزینه را پرداخت خواهد کرد.

سرطان 

در موارد بسیار نادری وجود تومور در تخمدان ها یا آدرنال گلنز (adrenal glands) موجب هیرسوتیسم (hirsutism) می‌شود. این نوع سرطان هورمونهای استروژن یا تسترون را بیش از حد تولید کرده و موجب بروز ویژگی های مردانه در بیماران زن میشود. در این شرایط موهای ناحیه ریش و سبیل زنان ممکن است بیش از حد رشد داشته باشند و تنها راه درمان آنها لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر مو کندلا الکس باشد. به این ترتیب بیماران می توانند از بیمه درمانی بخواهند که بخشی از هزینه لیزر موی آنها را پرداخت کند.

آیا حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس توسط بیمه‌درمانی پوشش داده می‌شود؟

لیزر موهای زائد به ندرت توسط بیمه های درمانی پوشش داده می‌شود. اکثر شرکتهای بیمه بیان می کنند که فرآیند لیزر مو یک روش زیبایی است و از لحاظ درمانی، افراد نیازی به انجام آن ندارند به همین علت بیمه هزینه ای بابت آن نمی پردازد.
با وجود اینکه لیزر موهای زائد یکی از موثرترین روش‌های موجود برای کاهش موهای ناخواسته تقریباً به طور دائمی است و روش درمان آن نیز بسیار متداول شده است اما متاسفانه درمان موهای زائد با لیزر به ندرت توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.
هر چند در برخی موارد متخصص پوست و مو حذف موهای زائد با لیزرمو را تنها روش درمانی برای بیماران می‌داند اما باز هم قبولاندن این موضوع به شرکت‌های بیمه نیاز به دوندگی های فراوان و نامه ‌نگاری‌های زیادی دارد. اکثر اوقات بیماران مجبورند ابتدا هزینه درمان با موهای زائد با لیزر کندلا الکس را از جیب خود بپردازند و سپس برای دریافت بخشی از این هزینه ها به مراکز بیمه های درمانی مراجعه کنند. در اکثر موارد نیز بیمه های درمانی از پرداخت هزینه های لیزر مو سر باز می زنند.
بسیاری از بیمارانی که به علت رشد بیش از حد مو در نواحی مختلف بدنشان به خصوص به علت وجود موهای پرپشت و سیاه در ناحیه صورت اعتماد به نفس کافی ندارند؛ مجبورند هزینه های لیزر مو های صورت خود را از جیب بپردازند. حدوداً ۶ تا ۱۰ جلسه درمان برای اکثر افراد به منظور کاهش موهای زائد در هر ناحیه از بدن مورد نیاز است که حدود ۶ تا ۸ هفته بین جلسات نیز فاصله زمانی وجود خواهد داشت. البته پس از تکمیل درمان و انجام تمامی جلسات، کاهش موهای زائد در آن ناحیه از بدن کاملاً قابل توجه خواهد بود.
رشد موهای زائد و بیش از حد به خصوص در ناحیه صورت موجب خجالت و ناراحتی اشخاصی که از رشد موها در نواحی ناخواسته رنج می برند؛ می شود. شکی نیست که حذف موهای زائد این نواحی از بدن توسط لیزر کندلا الکساندرایت می تواند بهترین روش درمان و مناسب ترین راه حل برای کمک به این افراد باشد. با این وجود چون بیمه ها لیزر مو را جزو روش های درمانی زیبایی می دانند و آن را در دسته روش های زیبایی قرار می دهند از پرداخت هزینه لیزر موهای زائد خودداری می کنند.
به هرحال بهترین روش برای اطمینان از اینکه آیا بیمه درمانی شما در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مانند اختلالات هورمونی، فولیکولیتیس یا سرطان های خاص هزینه جلسات لیزر مو را می پردازد یا خیر این است که به طور کامل شرایط پرداخت حق بیمه را مطالعه کرده و یا به یکی از مراکز مربوط به بیمه خود مراجعه کنید. به این ترتیب آنها می‌توانند شما را راهنمایی کنند که چه بیماریهایی تحت پوشش بیمه در خصوص انجام لیزر موهای زائد قرار خواهد گرفت.
البته متخصص پوست و مو نیز می توانند طی نامه‌ای لیزر موهای زائد را به عنوان تنها روش درمانی برای شما تجویز کرده و مهر کند. به این ترتیب با در دست داشتن چنین نسخه ای ممکن است بتوانید بیمه درمانی را قانع کنید که بخشی از هزینه های حذف موهای زائد شما با لیزر کندلا الکساندرایت را بپردازد.
پیشرفت تکنولوژی در درمان لیزر نتایج فوق العاده ای را برای افرادی با انواع پوست ها مو ها و بیماری های مختلف دست و پنجه نرم می کنند؛ فراهم آورده است. جذاب ترین خصوصیت لیزر موی زائد، دائمی بودن آن و نتیجه بخش بودن آن است. به علاوه پس از تکمیل دوره درمان با لیزر مو می توانید از داشتن پوستی صاف و نرم نیز لذت ببرید.
در صورتی که تمایل دارید لیزر موهای زائد را انجام دهید و از هزینه‌های آن می ترسید و تصور می کنید که قادر به پرداخت هزینه آن نیستید؛ بهتر است با مشاورین مرکز پزشکی کندلا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. با مراجعه به کندلا می توانید پکیج های موجود که دارای آفرهای ویژه اس هستند و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام ما ارائه شده اند را بررسی کنید و با انتخاب یکی از آن ها درمان موهای زائد خود را توسط لیزر کندلا الکس با کمترین هزینه آغاز کنید.


مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید