آیا لیزر کندلا الکسانداریت برای تمام انواع پوست ها مناسب است؟

تاریخ انتشار - ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

موهای زائد بدن می تواند بر احساسی که ما درباره ی خود داریم ، تعامل های اجتماعی ما ، آنچه می پوشیم و آنچه انجام می دهیم تأثیر بگذارد. اگر از شیو کردن موهای خود خسته شده اید، یا همواره از داشتن موهای زیرپوستی پس از اپیلاسیون ناراحت هستید، لیزر موهای زائد روشی را برای بسیاری از خانمها فراهم کرده است تا از دست موهای زائد خود راحت شوند. اما مسئله اینجاست: از زمانی که این روش برای رفع موهای زائد به کار گرفته شده است، به نظر میرسد که روی پوست های روشن تر بیشتر و بهتر تاثیر میگذارد. آیا واقعاً چنین است؟ رنگ مو چه تاثیری در لیزر کردن دارد؟ بافت پوست چطور؟ آیا برای اینکه لیزر نتیجه بخش باشد، موها میتوانند خیلی درشت یا خیلی نازک باشند؟ پاسخ این سوالات را در متن زیر مطالعه خواهیم کرد.
گزینه های کوتاه مدت از بین بردن موهای زائد شامل چیدن ، شیو کردن ، بلیچ کردن ، استفاده از کرم موبر و اپیلاسیون هستند.
گزینه های طولانی مدت شامل الکترولیز (که از یک جریان الکتریکی برای از بین بردن فولیکول های موی فرد استفاده میکند) و لیزر درمانی هستند.
لیزرها طول موجی از نور را با یک رنگ خاص منتشر می کنند. هنگام هدف قرار دادن پوست، انرژی حاصل از نور به پوست و ملانین رنگدانه مو منتقل می شود. این باعث گرم شدن فولیکول مو می شود و به بافت اطراف آسیب می رساند. اما برای از بین بردن دائمی موها و به حداقل رساندن آسیب به بافت اطراف ، لیزر باید روی سلولهای خاصی تاثیر بگذارد. این سلولهای بنیادی فولیکول مو هستند که در قسمتی از مو معروف به برآمدگی مو قرار دارند.
در مرحله اول باید بدانیم لیزر کندلا الکس دقیقا چگونه کار میکند. طبق استانداردهای پزشکی متخصصین توضیح داده اند که: "این نوع درمان با هدایت پرتو متمرکز (پرتوهایی از نور با طول موج یکسان) از نور به سمت رنگدانه در فولیکول مو انجام می شود." نور در اثر عبور از پوست تبدیل به گرما می شود. این گرما توسط رنگدانه تیره مو در فولیکول جذب می شود، که به اندازه کافی به فولیکول آسیب می زند تا از رشد مو در آینده جلوگیری کند. "به طور خلاصه، هرچه موهای فرد ضخیم تر و تیره تر باشد ، جذب نور توسط آن بیشتر است. این بدان معنی است که توقف دائمی رشد مو برای افرادی که موهای قهوه ای تا سیاه دارند سریع و موثر است. به رنگدانه ها مانند رنگ مشکی لباس در روز تابستان ، فکر کنید. لباس سیاه گرمای خورشید را جذب می کند، در حالی که یک تی شرت سفید گرما را منعکس می کند و شما را خنک نگه می دارد. به طور معمول ، به همین دلیل است که خانمهایی که موهای تیره دارند، در مقایسه با افرادی که موهای بلوند ، تقریبا روشن یا قرمز دارند بهتر به لیزر موهای زائد پاسخ می دهند. آنها فقط به اندازه کافی رنگدانه ای در فولیکول مو ندارند تا بتواند پرتوی لیزر را جذب کند. یک متخصص زیبایی تأیید می کند: "لیزر به راحتی روی موهای بلوند و نازک کار نمی کند و ادعای چیزی غیر از این اشتباه است."
اینکه موها توسط لیزر کندلا الکساندرایت به طور دائمی برداشته شوند یا فقط تعداد آنها کاهش یابد، تحت تأثیر موارد زیر قراردارد:
رنگ و ضخامت موها
رنگ پوست فرد
نوع و کیفیت لیزر مورد استفاده
صلاحیت و مهارت شخصی که برای لیزر به او مراجعه میکنید
اما اگر موهای خاکستری دارید که هیچگونه رنگدانه ملانین ندارند، لیزرهای موجود در حال حاضر روی آنها تاثیر نمیگذارند.

چرا رنگ پوست مهم است؟

برای اینکه بهترین نتیجه از کار با لیزر دریافت شود، باید تضاد رنگ زیادی بین پوست و مو وجود داشته باشد، بنابراین موهای تیره و رنگ های روشن پوست بهترین نتیجه را میگیرند. یکی از متخصصین کندلا توضیح می دهد: "مشکل در تن های پوستی بسیار تیره وجود دارد زیرا پرتوهای لیزرمرتب گیج می شوند و به جای رنگدانه در موها، ملانین (رنگ) را در پوست هدف قرار می دهند که منجر به سوزش، تجمع رنگدانه در بافت ها و جای زخم می شود." زنانی که دارای پوست های تیره تر هستند، به خصوص زنان آفریقایی و کارائیب، به دلایل مختلف بهترین کاندیداها برای لیزر موهای زائد هستند. در مرحله اول، تراکم موها در این افراد غالباً بیشتر از سایر گروههای نژادی است، و "هرچه فولیکول مو بزرگتر باشد، امکان جذب پرتوی لیزر در آن بیشتر خواهد بود." متخصصین پوست و مو اعتقاد دارند علاوه بر این، نوع پوست آنها با انواع دیگر روش های رفع موهای زائد مطابقت ندارد: اپیلاسیون و تیغ می توانند باعث آسیب مداوم به پوست به روشهایی شوند که روی پوست های سبک تر و روشن تر تأثیر نمی گذارد. وی می گوید: "برخلاف اکثر گروه های نژادی، زنان سیاه پوست اغلب خود را در یک چرخه ی از بین بردن مداوم موها و بدتر شدن تجمع رنگدانه ها می بینند. علاوه بر این، ضخامت مو، به علاوه تمایل به فر خوردن آن، باعث می شود این نوع پوست به ویژه مستعد رشد موهای زیرپوستی باشد، که می تواند باعث ایجاد التهاب در پوست اطراف شود. این ممکن است گاهی اوقات منجر به ایجاد پاپول ها و ندول های بیش از حد در ناحیه بیکینی شود و باعث پریشانی قابل درک شود. "

روش های درمان برای افراد رنگین پوست

خوشبختانه، این اخبار بد نیستند زیرا پیشرفت های علمی دامنه امکان لیزر موهای زائد را گسترش داده است. لیزرها کمی شبیه به لپ تاپ یا تلفن های هوشمند هستند. فن آوری پشت آنها دائماً در حال پیشرفت است. یکی از این پیشرفت ها این است که اکنون دو نوع لیزر وجود دارد که در نهایت می توان از آنها بر روی پوست های تیره استفاده کرد زیرا قادر به تفکیک رنگدانه در مو و ملانین در پوست هستند. اولین مورد، لیزر Soprano Ice Platinum  است. این لیزر برخلاف حالت معمول، از سه طول موج لیزر استفاده می کند. با ترکیب سه طول موج، روش تحویل پرتوی نور لیزر به پوست کمی متفاوت است - نور عمیق تر به فولیکول مو و سریعتر نفوذ می کند، به این معنی که روی رنگدانه ها بیشتر از خود پوست تاثیر میگذارد. لیزرهای مناسب دیگر لیزرهای GentleYAG Pro و Cynosure هستند که هر دو از طول موج Nd: YAG پالس طولانی استفاده می کنند. از نظر فنی، این نوع از طول موج مقدار بسیار کمی ملانین را در پوست جذب می کند، بنابراین خطر تجمع بیش از حد رنگدانه ها یا زخم شدن وجود ندارد. فولیکول های مو خیلی سریع به این نوع لیزر پاسخ می دهند و در نتیجه ضخامت مو به سرعت در طی شش دوره درمان کاهش می یابد. رنگدانه ها، پاپول ها و ندول ها نیز پیشرفت مداوم را نشان می دهند.
در مورد تن های پوستی آسیایی چطور؟ پزشک آرایشی و بهداشتی در گره پزشکی کندلا میگوید: "حذف مو های زائد توسط لیزر کندلا الکساندرایت برای پوست های آسیایی قبلاً چالش برانگیز بوده اند، نه تنها به دلیل رنگدانه موجود در پوست بلکه به دلیل اینکه پوست اغلب کلفت تر است و انواع مختلفی ازمو نیز وجود دارد، که در اعماق مختلف پوست قرار دارند."  باز هم، Nd:YAG بهترین گزینه در حال حاضر برای تن پوست آسیایی است زیرا تنظیماات طول موج (تنظیم روی طول موج بلندتر) برای درمان فولیکول ها در اعماق مختلف و ضخامت های متفاوت مو، نسبت به نوع پوست شما، قابل تغییر است.
نظر یکی از مراجعین درخصوص لیزر کندلا یک برای پوست تیره این است که: "اولین بار که لیزر را امتحان کردم، از این چشم انداز که هرگز مجبور نیستم خط بیکینی خود یا زیر بغل خود را وکس کنم، بسیار هیجان زده شدم. ریشه من غنائی و آلمانی است، بنابراین من تصمیم گرفتم لیزری بدون درد داشته باشم که منظورش این بود که روی تمام رنگ های پوست کار کند (اما آنچه آنها باید می گفتند این است که لیزر کندلا Nd: YAG با درجات مختلفی کار می کند). بله، بدون درد بود و در حالی که من دوره 10 جلسه ای را پشت سر گذاشتم، به سختی موهایم رشد میکرد، بنابراین به نظر می رسد این تن پوست برای این نوع لیزر ایده ال باشد. در حال حاضر از اینکه لیزر کندلا Nd:YAG را امتحان کرده ام کاملا راضی ام، اما معتقدم همه لیزرها به طور یکسان ساخته نمی شوند و در انتخاب صحیح نوع لیزر برای شما، به خصوص وقتی که پوست تیره تری دارید عوامل زیادی دخیل است. "

چند جلسه لیزر برای رفع موهای زائد لازم است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد با دستگاه لیزر مو کندلا الکس بستگی به نوع پوست شما دارد. مقیاس فیتزپاتریک پوست شما را بر اساس رنگ، حساسیت به نور خورشید و احتمال برنزه شدن آن طبقه بندی می کند. طبق مقیاس فیتزپاتریک، 6 نوع پوست مختلف وجود دارد. این نمودار رنگی پوست و نحوه واکنش پوست آنها به نور ماوراء بنفش را مشخص می کند. هرچه رنگدانه روشن تر باشد، خورشید تأثیر بیشتری بر آن می گذارد. این دقیقا در رابطه با تاثیر لیزر بر روی پوست نیز درست است. تن های روشن تر پوست، نور بیشتری نسبت به رنگ های تیره پوست جذب می کنند. این امر باعث می شود که رفع موهای زائد با لیزر در افرادی که پوست روشن تری دارند، موثرتر باشد. 
پوست های کم رنگ یا سفید، به راحتی می سوزند، به ندرت برنزه می شود (انواع فیتزپاتریک 1 و 2) افراد دارای موهای تیره معمولاً با 4-6 جلسه درمان هر 4-6 هفته می توانند به طور دائم از دست موهای زائد خلاص شوند. افرادی که موهای لطیف تری دارند، فقط با کاهش موهای زائد مواجه می شوند و به طور دائم رشد مو آنها متوقف نمی شود و برای یک دوره اولیه درمان ممکن است 6 تا 12 جلسه درمان هر یک ماه یکبار لازم داشته باشند.
پوست قهوه ای روشن و به تدریج تا قهوه ای که برنزه می شود (نوع 3) ممکن است گاهی در اثر لیزر اشتباه بسوزد. افرادی که موهای تیره دارند، معمولاً با 6-10 جلسه درمان هر 4-6 هفته می توانند موهای زائد خود را از بین ببرند. افرادی که موهای لطیف تر دارند، فقط به کاهش دائمی موها دست می یابند و پس از یک دوره اولیه درمان ممکن است نیاز به 3-6 جلسه درمان با فاصله یک ماه داشته باشد.
پوست قهوه ای متوسط تا قهوه ای تیره، به ندرت دچار سوختگی می شود، (قهوه ای نسبتا تیره) (نوع 4 و 5) افراد دارای موهای تیره معمولاً با 6-10 درمان هر 4-6 هفته می توانند به کاهش دائمی مو برسند. معمولاً برای این افراد تکرار درمان هر 3-6 ماه نیاز است. افرادی که موهای لطیف دارند بعید است که از لیزر نتیجه ای بگیرند. جلسات درمان مجدد باید به اندازه کافی فاصله داشته باشند تا رشد موهای جدید به سطح رشد در فاز اناژن برسد.
مانند اکثر درمان های زیبایی، لیزر موهای زائد کاملاً ایده آل نیست، اما در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده است و اگر آخرین پیشرفت ها همه چیز را پشت سر بگذارد، طولی نخواهد کشید که به عنوان روشی دائمی مورد استقبال قرار می گیرد. لیزر موهای زائد توسط دستگاه کندلا الکس روشی برای رفع موهای زائد برای همه تن های پوست می شود. تا آن زمان، این قوانین ساده را باید همواره در نظر بگیرید: همیشه از پزشکان با تجربه درخصوص انتخاب نوع لیزر مو مناسب با پوست خود سوال کنید، از تحقیقات گسترده پیش از شروع جلسات لیزر نترسید و قبل از انجام یک دوره درمانی سؤالات زیادی بپرسید.


مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/06/30
    0 0

    من پوستم سبزه هستش و موهای زاییدوضخیمی دارم و خیلی پرمو هستش بدنم.باچندجلسه رفع میشه.وکاملا از بین میرن از شرشون خلاص میشم براهمیشه؟

    • 1399/06/30
      0 0

      سلام کاملا از بین نمیره اما به مرور و جلسات بیشتر، سرعت رشد موها و ضخامتشون کم میشه. حداقل 6 جلسه باید برید

  • 1399/06/30
    0 0

    من موهای بدن وصورتم زیاده پوستم سبزس چندجلسه بایدانجام بدم؟وکامل براهمیشه ازبین میرن یانه

    • 1399/06/30
      0 0

      پاسخ داده شد

  • 1399/07/03
    0 0

    سلام.لیزر کندلا برای همه رنگ های پوستی مناسب هس ؟یا بیشتر سفید پوستا؟لطفا توضیح دهید ممنونم

    • 1399/07/03
      0 0

      سلام اگه دستگاهتون الکساندرایت کندلا باشه، واسه پوست ها سفید تا گندمی مناسبه. اگه دستگاهتون کندلا یگ باشه، واسه پوست های تیره مناسبه.

    • 1402/08/25
      0 0

      سلام من از دستگاه الکساندرایت کنلا استفاده میکنم پوستم سبزس ولی حس میکنم پوستم تیره تر شده ممکنه دستگاه کندلا تیره تر کنه پوستو؟

    • 1400/09/13
      0 0

      من گندمی روشنم نسبتا ولی بعضی قسمتام تیرس واسه قسمتای تیره جواب نمیگیرم؟

  • 1399/07/10
    2 0

    بالاخره یه متن کامل و مفید خوندم که به جواب تمام سوالاتم رسیدم ممنون از توضیحات کاملتون

  • 1399/07/10
    0 0

    من یه پوسته گندمی با موهای مشکی و ضخیم دارم دستگاه الکس کندلا ۲۰۱۹ جوابگو هست چند جلسه جواب میگیرم پوستمم حساس نیست

    • 1399/07/10
      0 0

      سلام کندلا واسه پوست های سفید تا گندمی مناسبه. اما واسه پوست های نسبتا تیره، دستگاه اسکلپیون رو بهتون پیشنهاد میکنم. دوره ی اصلیتون 8-6 جلسه اس. بعدش وارد دوره ی شارژ میشید.

  • 1399/07/23
    0 0

    سلام بنده پوستم سبزه است و موهای ضخیم و تیره دارم . الان دستگاه کندلا برای من مناسب نیست؟

    • 1399/07/27
      0 0

      سلام اگه یکم تیره هستید و کندلا رو ترجیح میدید، میتونید از مدل کندلا جنتل مکس پرو استفاده کنید.

  • 1399/07/26
    0 0

    دستگاه الكساندرايت كندلا با بدن تماس. داره؟

    • 1399/07/27
      0 0

      سلام کندلا سری مخصوص و شخصی داره که اون با بدن تماس داره.

  • 1399/08/07
    1 0

    سلام من بوستم سفید هست و موهای بور دارم تقریبا بین بلوند و قرمز آیا لیزر الکساندرایت کندلا رو من تاثید داره؟

    • 1399/08/07
      0 0

      سلام اگه موهاتون روشنه خیر لیزر تاثیر نداره. اما بازم بهتره واسه نتیجه گیری دقیقتر اپراتور رنگ موهاتونو ببینه.

  • 1399/08/22
    0 0

    من پوست سبزه و خیلی چربی دارم به طوری که موقع اصلاح پوستم پر از جوش میشه، موهای مشکی و ضخیمی هم دارم. آیا لیزر برای مو های صورت من خوبه یا نه اصلا جواب میده اگر جواب میده حداقل تو چند جلسه؟

    • 1399/08/24
      0 0

      سلام اگه ضخیمه بله تاثیر داره. بین 8-6 جلسه دوره ی اصلی لیزرتونه.

  • 1399/09/07
    1 0

    سلام.وقتتون بخیر.من پوست تیره با موهای مشکی و ضخیم دارم.و یک جلسه با دستگاه پرایم2019 لیزر کردم.ایا این دستگاه برای من خوبه که ادامه بدم؟؟ممنون میشم پاسخ بدین

    • 1399/09/08
      0 0

      سلام نمیشه کلی گفت هر دستگاهی اگه اپراتور با تجربه داشته باشه تاثیر خودشو داره؛ اما اگه پوستتون کمی تیره اس از دستگاهی که طول موج دایود داره (مثل اسکلپیون مدیواستار) استفاده کنید.

    • 1400/10/10
      0 0

      سلام دستگاه الکس دایود واسه پوست های رو به تیره مناسب نیست؟

  • 1399/09/21
    0 0

    سلام وقت بخیر.من با دستگاه کندلا ک لیزر میکنم پوستم واکنش نشون میده خارش و قرمزی تا ی هفته یا حتی بیشتر دارم.با اپراتورای مختلفی انجام دادم دستگاه هم اخرین مدله رنگ پوستمم سفیده موها هم مشکیه. با دستگاه دایود ک انجام دادم این مشکلاتو ندارم اما موهام باز رشد خودشو داره ینی دایود همچین اثریم روی موهام نداره.کندلا بهتره اما این مشکلو دارم.واقعا سردرگمم ممنون میشم راهنماییم کنید کدوم بهتره.

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام همچین واکنشی برای بعضی افراد با هر دستگاهی طبیعیه و ممکنه پیش بیاد. دایود طول موجیه که برای پوست های نسبتا تیره و تیره مناسبه. اگه با کندلا اذیت میشید میتونید دستگاهتون رو عوض کنید اما از دستگاهی استفاده کنید که طول موج الکس داره.

  • 1399/10/18
    1 0

    سلام من رنگ پوستم در کل روشن اما زیر بغل و بیکینیم تیره شده یک جلسه به کلینیکی مراجعه کردم که دستگاه ان دی یاگ دارن بنظرتون کارم اشتباه بوده؟

  • 1399/11/03
    0 1

    ببخشید من پوستم سفید هست دستگاه لیزرم هم آپوچی هست آیا نتیجه میگیرم؟؟؟

  • 1399/11/25
    0 0

    سلام من پوست گندمی ای دارم و تو تیپ رنگ پوست ها تیپ سه هستم باموهای تیره و تقریبا ضخیم به نظر شما بین این لیزرها کدوم بیشتر جواب میده؟ الکسانداریت کندلا و سایناشور الیت-آلماسوپرانو تیتانیوم پلاس۲۰۲۰-الکس دایود۲۰۲۰؟؟؟؟؟؟ ممنون از اینکه راهنمایی میکنید

  • 1400/01/28
    0 0

    سلام من پوستم سفیده و موهامم خیلی مشکی و ضخیم نیست،میخواستم بدونم اولا دستگاه الکس کندلا عوارض نداره بر بدن و پوست و دوما اینکه بر پوستم مناسبه این دستگاه و کاملا می‌ره موهام؟

  • 1400/01/31
    0 1

    سلام من پوستم گندمیه ولیزر الکساندرایت رو شش جلسه رفتم الان یک ماه گزشته موهای دستم پرشده ولی نازک آیا رومن تاثیر نداشته لیزر؟ من فک میکردم بعدجلسه شش اصلا دیگه درنیاد

  • 1400/09/13
    0 1

    سلام ، ببخشید من پوستم گندمی روشنه ولی بعضی قسمتام سبزس کندلا بهم جواب نمیده؟

  • 1400/11/19
    0 0

    سلام راسته ک میگن لیزر موهای زائد پوست بدن رو ب ندرت تیره میکنه

  • 1400/11/19
    0 0

    نمیخوام پوستم تیره شه لطفا ج بدین

  • 1400/11/27
    0 0

    سلام من۷جلسه لیزربادستگاه کندلا۲۰۲۰انجام دادم هیچ تاثیری نداشت تمام موهای بدنم دوباره دراومده

  • 1401/06/28
    0 1

    سلام من صورتم پر مو هستش هشت جلسه لیرز رفتم با دستگاه دایویت نتیجه نگرفتم دستگامو عوض کردم الکساندریت کندلا،پنج جلسه س میرم موهام نازک شدن منتهی خیلی بیشتر شده رنگ پوستمم ک گندمی هستش ،امکانش هست جواب بگیرم،؟؟؟

    • 1401/08/15
      0 0

      موهای صورتتون مشکیه؟ رنگ پوستتون چیه؟

  • 1401/10/14
    0 0

    سلام من رنگ پوستم گندمی مایل به قهوای روشن وموهای بدنم رنگ مشکی مایل به خاکستری هستش آیادستگاه الکس کندلاپرومکس برای موهای من تاثیرداره کاملاازبین میره ممنون میشم جواب بدین درضمن من بیماری روماتیسم ASدارم

  • 1402/02/30
    0 0

    سلام من پوستم حساسه و گندمی دایود بهتره یا کندلا موهامم مشکی

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید