با استفاده از لیزر موهای زائد، چه قسمت هایی از بدن قابل درمان است؟

تاریخ انتشار - ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

رشد ناخواسته مو ها یکی از آزاردهنده ترین مشکلات اکثر خانمها است به طوریکه پس از مدتی از روش های اصلاح تکرای و مداوم مانند اپیلاسیون یا شیو کردن خسته می شوند. اپیلاسیون می تواند به خصوص در مناطق حساس مانند خط بیکینی بسیار گران و دردناک باشد، و برخی موهای خانم ها به صورت حلقوی رشد می کنند و تبدیل به موهای زیرپوستی میش وند که به دلیل تکرارهای متعدد موم و وکس، اپیلاسیون بسیار دردناک می شود. همچنین هنگامی که این روش ها در سالن های آرایشی بدون رعایت بهداشت در محیطی که استریل نباشد انجام گیرد، اپیلاسیون ممکن است گاهی اوقات منجر به عفونت شود.
در چند سال گذشته، محبوبیت لیزر موهای زائد بسیار افزایش یافته است و روشهای غیردائمی دیگری مانند اپیلاسیون، بند انداختن و اصلاح را پشت سر گذاشته است. از لیزر کندلا الکساندرایت می توانید برای از بین بردن موهای زائد با اطمینان و کارآمدی بیشتری در بسیاری از قسمت های بدن که ممکن است موهای ناخواسته داشته باشید ، استفاده کنید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که زمان، هزینه و اثربخشی کلی لیزر موهای زائد با توجه به منطقه تحت درمان، می تواند بسیار متفاوت باشد. این روش معمولاً روی موهای ضخیم و تیره و در مقابل نازک و روشن تر، بهتر کار نتیجه دهد. در ادامه آنچه در مورد لیزر موهای زائد در قسمتهای مختلف بدن باید بدانید را بخوانید.

چطور می توان به طور دائم از شر موهای زائد نواحی مختلف بدن خلاص شد؟

لیزر موهای زائد می تواند پاسخ ایده آل شما باشد، زیرا حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت به اندازه کافی ایمن است به طوریکه اگر توسط یک پزشک واجد شرایط انجام شود، در تمام نواحی بدن قابل استفاده می باشد. 
بنابراین با مراجعه به یک پزشک متخصص واجد شرایط و با استفاده از سیستم پیشرفته لیزر موهای زائد کندلا الکس 2019 که دارای مکانیزم خنک کننده برای هربار شات لیزر است و کاهش درد انجام این روند با استفاده از کرم های بی حس کردن و کمپرس های سرد، می توانید در نهایت موهای زائد هر ناحیه از بدن خود را از بین ببرید. تقریباً تمام قسمتهای بدن شما برای از بین بردن کامل موهای زائد به صورت دائمی، چندین جلسه درمانی لازم خواهد داشت، اما لیزر موهای زائد می تواند در ساق پا ، بازو ، زیر بغل ، پشت لب و بیکینی استفاده شود. وقتی صحبت از ابروهای شما می شود، می توان لیزر موهای زائد را توسط یک پزشک متخصص لیزر مو انجام داد ، اما شاید بهتر باشد الکترولیز را برای از بین بردن موهای ابروی خود انتخاب کنید، یا از همان بند انداختن و اپیلاسیون استفاده کنید. زیرا مد و استایل ابرو در طول مدت زمان تغییر میکند و درصورت استفاده از لیزر نمی توانید آن را تغییر دهید. همچنین لیزر موهای زائد در نواحی نزدیک چشم ها توصیه نمی شود چون ممکن است به آنها آسیب وارد کند.
مردان نیز میتوانند از مزایای لیزر موهای زائد بر روی تمام قسمت های بدن از جمله قسمت های پشتی، کمر، سینه و سایر مناطق حساس برخوردار شوند.
البته پزشک شما باید حساسیت و به خصوص رنگ موهای شما را ارزیابی کند. بیشتر لیزرها روی موهای تیره بهتر کار می کنند، زیرا پرتو لیزر رنگدانه (ملانین) مو را هدف قرار می دهد. پیشرفت های فن آوری لیزر باعث می شود که لیزر موهای زائد گزینه ای برای افرادی که پوست تیره تری دارند باشد، اما در حال حاضر افرادی که موهای خیلی روشن دارند و حتی موهای قرمز یا موهای خاکستری دارند، ممکن است کاندیداهای خوبی برای رفع موهای زائد محسوب نشوند. چون لیزرها نمی توانند رنگدانه موهای آنها را هدف قرار دهند. حداقل الان نه. اما پیشرفت فناوری همه روزه اتفاق می افتد و ممکن است به زودی برای این افراد نیز روش مناسبی پیدا شود.
اگر رشد موها در نواحی از بدن، شما را آزار می دهد، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است متوجه شوید که بله، رشد مو روی انگشتان پا یا دست شما را می توان با استفاده از روش های درمانی لیزر کندلا الکس که به صورت ایمن و موثر برای رفع موهای زائد به کار می رود و یا حتی موهای چانه از بین برد.
به طور خلاصه، لیزر موهای زائد برای درمان هر ناحیه از بدن که رشد موهای زائد را در آنجا تجربه می کنید، قابل استفاده است. 
تا همین چند دهه پیش به نظر می رسید لیزر باید برای داستان های علمی تخیلی باشد و نه اینکه به راحتی برای حذف موهای زائد مناطق حساس بدن شما به کار رود، اما در واقع لیزر اصلا ترسناک نیست. لیزر موهای زائد فقط ریشه موهای شما را هدف قرار می دهد و هرگز از درم (لایه دوم پوست شما) عبور نمی کند. این امر گزینه ای مطمئن و مؤثر برای جایگزینی با اپیلاسیون و تیغ زدن است.

مانند هر چیز خوب دیگری، لیزر هم به زمان نیاز دارد

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما لازم به ذکر است که نواحی وسیعتر بدن برای درمان نسبت به نواحی کوچکتر بدن زمان بیشتری لازم خواهند داشت. در حالی که مناطقی مانند پشت لب در طی چند دقیقه به راحتی قابل درمان است، برای مثال برداشتن مواز کمر شما ممکن است تا یک ساعت طول بکشد و چندین جلسه نیاز داشته باشد.
نگران ناحیه بیکینی خود هستید؟  بیکینی یکی از رایج ترین نواحی برای لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس است و نسبت به سایر نواحی بدن مانند بازوها، پاها، صورت و پشت زمان بسیار کمتری می برد. لیزر موهای زائد برای خط بیکینی شما می تواند حداقل پنج دقیقه طول بکشد.
در مقایسه با عوارضی مانند درد، هزینه و موهای زیرپوستی ناشی از اپیلاسیون در مدت زمان طولانی ، هیچ عارضه قابل توجهی برای ترس از لیزر وجود ندارد.

هر روش درمانی لیزر با دیگری متفاوت است

لیزر موهای زائد به اندازه همان شخصی که روی آن انجام میشود، منحصر به فرد است. فاکتورهای مختلف - از جمله رنگ پوست، رنگ مو و ضخامت مو - روی طول مدت جلسه لیزر درمانی و همچنین تعداد جلسه مورد نیاز شما تاثیر خواهد داشت.
لیزر موهای زائد معمولاً هنگامی که تضاد زیادی بین تن پوست و رنگ مو وجود دارد، موثرتر است - برای مثال، معمولاً روی افرادی که پوست روشن  و موهای ضخیم و تیره دارند؛ بهتر عمل می کند. این بدان معنی نیست که افراد دارای موهای تیره و کم رنگ از لیزر موهای زائد بهره مند نخواهند شد. بلکه بدان معناست که گاهی اوقات ، ممکن است نیاز به درمان های اضافی برای افراد مختلف باشد.

لیزر موهای زائد بر قسمت های مختلف بدن چگونه تأثیر می گذارد؟

پاها
پاها اغلب بهترین نتیجه را برای لیزر موهای زائد می دهند. از آنجا که موهای پا - به ویژه در قسمت پایینی پا - ضخیم تر و تیره تر هستند، معمولاً در کمتر از 3 جلسه درمان می توانید نتایج شگفت انگیزی را مشاهده کنید. همچنان که لیزر موهای زائد را ادامه می دهید، می توانید فاصله ی بین جلسات را نیز بیشتر کنید. برخی از بیماران ممکن است تا 12 هفته پس از لیزر، موی زائدی در ناحیه تحت درمان نداشته باشند.
صورت
لیزر موهای زائد صورت نیاز به جلسات مکرر دارد و به دو دلیل ممکن است زمان بیشتری طول بکشد: 1) موی صورت نازک تر و وشن تر از مناطق دیگر است و 2) درصد بیشتری از موهای صورت معمولاً در حالت استراحت از سیکل رشد قراردارند. چون موها در مرحله رشد سریعتر به لیزر پاسخ می دهند؛ باید مدت زمان بیشتری طی شود تا کل موهای صورت در این فاز قرار بگیرند. لیزر موهای زائد بر روی صورت معمولاً برای نظافت و نگهداری بهتر از آن است تا برای از بین بردن کامل موها.
بیکینی
از بین بردن موهای زائد به کمک لیزردر ناحیه بیکینی کاملاً مؤثر است زیرا موها به گونه ای هستند که به بهترین روش پاسخ می دهند - درشت و تیره. از آنجا که ضخامت موها در ناحیه بیکینی ممکن است متفاوت باشد، نباید انتظار برداشت کامل موها را داشت، اما پیشرفت قابل توجه و چشمگیری پس از چند جلسه خواهید دید. برنامه ریزی برای 6-7 جلسه، با فاصله زمانی حدود یک ماه برای این ناحیه مناسب است.
زیربغل
لیزر موهای زائد زیر بغل ایمن و مؤثر است. بسیاری از بیماران حتی شاهد بهبودی در تیرگی پوست هستند که اغلب پس از گذشت سالها به خاطر استفاده از روشهای دیگر رفع موهای زائد، در ناحیه زیر بغل ظاهر می شود. برای رسیدن به کاهش رضایت بخش دائمی مو در ناحیه زیر بغل ممکن است 6-8 جلسه درمان با فاصله دوماه لازم باشد.
لیزر موهای زائد کل بدن
بسیاری از مردم سوال می کنند که آیا لیزر کامل موهای زائد بدن امکان پذیر است یا خیر. خلاص شدن از شر همه موهای ناخواسته روی بدن ممکن است بسیار ایده آل به نظر برسد. این امر به ویژه در صورتی که عادت دارید برای بدست آوردن ظاهری که می خواهید، هر سانتی متر از بدن خود را اصلاح کنید ، مناسب است. خبر خوب این است که می توانید برای از بین بردن موها از لیزر کمک بگیرید، اما ممکن است نکاتی در این کار وجود داشته باشد که باید به آنها توجه کنید.
احتمالاً شما اطلاعات زیادی در مورد لیزر موهای زائد شنیده اید. برای خلاص شدن از شر موهای زائد، اخیرا لیزر به انتخاب کاملی تبدیل شده است. خبر خوب این است که این یک راه حل نیمه دائمی برای کاهش مو است، به طوریکه می توانید قسمت های زیادی از بدن خود را طی یک جلسه تحت درمان قرار دهید، از جمله زیر بغل، پشت، شانه، گردن، صورت، ناحیه بیکینی، پا و سایر نواحی بدن. اما همه چیز به همین سادگی پیش نمی رود. برای اینکه درک کاملی از نحوه عملکرد لیزر کندلا الکساندرایت روی حذف موهای زائد کل بدن داشته باشید بهتر است کمی علمی تر به مسئله نگاه کنیم.

تفاوت بین فولیکول های ترمینال و vellus

ابتدا باید بدانید که دو نوع مختلف فولیکول مو وجود دارد که شامل فولیکولهای ترمینال و فولیکولهای vellus است.
موهای Vellus ریز تر هستند، و تقریباً همه بدن شما ، به جز کف دست و کف پا را می پوشانند. موهای ترمینال بسیار ضخیم تر بوده و موهایی که در بالای سر، زیر بغل، پشت، پاها و صورت وجود دارد، از این نوع هستند.
از بین بردن موهای Vellus آسان نیست، زیرا بیشتر شبیه پرزهای هلو هستند. آنها معمولاً رنگدانه های زیادی ندارند و حتی اصلاً قابل مشاهده نیستند. اما موهای تیره تر موهایی هستند که با روش لیزر موهای زائد قابل درمان هستند. این موها به طور معمول رنگدانه بیشتری دارند و ضخیم تر هستند و هدف قرار دادن آنها با لیزر کندلا الکس آسان تر می شود. 
فهمیدن این تفاوت به درک کامل لیزر موهای زائد بدن کمک می کند و باعث میشود انتظارات غیر واقعی از رفع موهای زائد خود به کمک لیزر نداشته باشید.

انتظار لیزر کل بدن را در یک جلسه نداشته باشید

در حالی که شما می توانید اکثر نواحی بدن خود را با لیزر موهای زائد تحت درمان قرار دهید، بهتر است انتظار نداشته باشید در یک جلسه همه مناطق بدنتان تحت درمان قرار گیرند. چون تعداد محدودی از پرتوهای لیزری جذب فولیکولهای موی شما می شود و قرار گرفتن در معرض بیش از حد لیزر می تواند برای شما خطرساز باشد. بهتر است طی یک جلسه مناطق کوچک را تحت درمان قرار دهید و برای باقی نواحی چند جلسه دیگر وقت تنظیم کنید.
همچنین اگر می خواهید بهترین نتایج ممکن را کسب کنید، احتمالا مجبور خواهید بود که هر منطقه را بیش از یک بار تحت درمان قرار دهید. شما می توانید در طی روزهای مختلف مناطق مختلفی را تحت درمان قرار دهید، اما مهم است که چند هفته قبل از انجام درمان های بعدی در همان منطقه، صبر کنید. همه چیز در مورد تکمیل چرخه رشد مو است و این بدان معنی است که شما واقعاً باید روی زمان بندی درمان های خود تمرکز کنید.
با پزشک خود جلسات مشاوره داشته باشید، تا بتوانید با هم تصمیم بگیرید که بهترین برنامه برای درمان لیزر موهای شما کدام است؟ پزشک شما بسته به رنگ پوست، رنگدانه مو و قسمت های کلی مناطقی که می خواهید تحت درمان قرار بدهید، بهترین برنامه درمانی را تعیین خواهد کرد.این موضوع همچنین به بافت موهای شما بستگی دارد. بسیاری از موارد می توانند در اثربخشی و سرعت درمان شما نقش داشته باشند.

آیا لیزر کامل موهای زائد بدن برای شما مناسب است؟

اکنون که بیشتر درباره ی مشکلات و فواید لیزر موهای زائد بدن میدانید، وقت آن است که فکر کنید که آیا این گزینه مناسبی برای شما است یا خیر. این روزها با وجود گزینه های بسیار مختلف رفع موهای زائد موجود در بازار، لیزر موهای زائد فقط یکی از ایده های بسیاری است که به نظر می رسد مزیت های قابل توجهی دارد. رنگ موهای تیره تر و پوست روشن تری دارید، مطمئناً از نظر جسمی ایده آل ترین کاندید برای لیزر با دستگاه کندلا الکساندرایت هستید. با وجود این گفته، افراد با رنگهای دیگر مو نیز می توانند از لیزر مو کندلا الکس استفاده کنند. این روزها تقریباً برای هر نوع پوست و رنگ مو گزینه های لیزر مناسب وجود دارد. اگر در خصوص انتخاب نوع دستگاه لیزر تردید دارید می توانید از مشاورین  کندلا کمک بگیرید.


مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/04/07
    0 1

    سلام. ممنون از توضیحات جامع و مفیدتون، عالی بود. من واسه بیشتر قسمت های بدنم میرم لیزر اما برای گودی کمرم با توجه به اینکه موهاش کمرنگ‌تر از مثلا پا هست احساس میکنم خیلی کم اثرگذار بوده و بخش خیلی کمی ازش ریزش مو داشته. باید چیکار کنم؟ مرسی

    • 1399/04/09
      0 0

      سلام بستگی داره چند جلسه و با چه دستگاهی لیزر کردید. معمولا تاثیر لیزر از جلسه ی 3،4 مشخص میشه.

  • 1399/06/16
    0 0

    ببخشید یه سوالی دارم من ۱۳ سالمه و لیزر می کنم حالا سوالم اینه که من هم پست کمر هم صورت و همه جای بدنم رو میرم لیزر خطر نداره؟ و اگه همه ی جلساتم رو بیام موهام دیگه در نمیاد؟

    • 1399/06/17
      0 0

      سلام بعد دوره ی اصلی لیزرتون واسه شارژ باید برید. البته بخاطر تغییر هورمونی ای که تو سن شما هست ممکنه از لیزر جواب مطلوب نگیرید یا حتی واستون عوارض جانبی داشته باشه.

  • 1399/06/21
    0 0

    سلام من ۲۰سال دارم وقصد دارم برم لیزر . مدتی که در ناحیه سینم موهاش انگار زیاد و گمی تیره شده لیزر این قسمت امکان پذیر هست و جواب میده؟

    • 1399/06/22
      0 0

      سلام بله

  • 1399/08/19
    0 0

    سلام من میخوام برم ولی میترسم درد داشته باشه

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام اگه اپراتور با تجربه باشه و دستگاه مناسبی رو انتخاب کنید حس غیر قابل تحملی نداره.

  • 1399/09/04
    0 0

    سلام من ۱۹سالمه و تقریباً همه جای بدنم مو داره و خودم از این قضیه خیلی ناراحتم و اعتماد به نفسم کم شده ولی مادرم میگه اگر بری لیزر بازم همینه و جواب نمیگیری میخواستم ببینم با لیزر میشه حتی تا موهای زائد نرسیده به گردنم و از بین ببرم؟

    • 1399/09/05
      0 0

      سلام با لیزر هر قسمتی که کرکی نباشه به تدریج با جلسات بیشتر، سرعت رشد و ضخامت موهاش خیلی کم میشه. اما به تجربه ی اپراتور هم بستگی داره.

  • 1399/10/19
    0 0

    سلام من 15سال دارم و قصد لیزر دارم برای من ضرر نداره؟ کدوم قسمت ها رو لیزر میکنن و قیمتش چقدره؟ حتما باید چند جلسه رفت نمیشه فقط یه جلسه رفت؟

    • 1400/04/13
      0 0

      منم دقیقا همینجورم میشه دکتر جواب بدین

  • 1399/11/28
    0 0

    سلام آیا آقایون میتونن آلت تناسلی و بیضشون رو لیزر بکنن و لیزر انجا براشون عوارضی نداره؟

  • 1399/12/25
    0 0

    متنتون عالی بود .فقط ی سوال داشتم میخواستم بدونم ناحیه بیکینی شامل چ قسمت هایی میشه ؟ و اگ میشه هزینه ای ک معمولا برا لیز ناحیه بیکینی میگیرن رو بهم بگین🙏

    • 1400/05/27
      0 0

      زیر شکمه بکینی،من جایی که میرم ۱۵۰ولی خوب جاهای دیگه ممکنه کمتر وبیشتر باشه

  • 1400/08/30
    0 0

    سلام.سوال من اینکه داخل بازو رو لیزر بکنیم یانه؟ من الان دوجلسه از لیزرم رو رفتم با دستگاه الکساندرایت کندلا

  • 1400/10/02
    0 0

    سلام من دوجلسه از لیزر با دستگاه الکساندرایت کندلا رو رفتم.موهای بازوی من مشکی و بلند و زیاد لیزر کردنش مشکلی نداره؟جواب برعکس نمیده؟

  • 1400/10/14
    0 0

    من میخوام لیزر کنم

  • 1400/10/19
    0 0

    سلام.عذر میخواهم من با دسنگاه الکس 8 جلسه هست که کل بدنم رو لیزر میکنم .اما در قسمت های صورت دست و شکمم بعد از 1ماه دوباره موها رشد میکنه البته من مشکل هورمونی هم دارم اما بابتش قرص اسپیرونولاکتون میخورم..میخواستم ببینم باید چیکار کنم؟

  • 1401/02/23
    0 0

    سلام من ۱۹ سال دارم همه جای بدن من مو داره می خواستم بدونم با لیزر میشه همه جای بدن رو لیزر کرد ؟

  • 1401/06/02
    1 0

    سلام ببخشید متاسفانه فکر کنم من از نسل شامپانزه ها موندم و تمام بدنم مو داره (پشت ،پاها،دستها،سینه،شکم و... ) می‌خوام بدونم آیا میشه همشون رو دائمی از بین برد.‌.البته پوستم تقریبا سفید و موها هم سیاه هستن!! باتشکر

  • 1402/04/21
    0 0

    سلام من حدود یکسالو نیم هست ک لیزر میرم ولی موهای بدنم هم چنان رشد میکنه اولاش خوب میریخت ولی الان انگار برگشته نقطه سرخط ادامه بدم ممکنه تاثیر بزاره یا هیر

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید