چرا اکثر ورزشکاران از روش لیزر مو با دستگاه کندلا الکس استقبال می کنند؟

تاریخ انتشار - ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

آیا فکر می کنید لیزر مو بهترین راه برای رهایی از مو های زائد فقط برای افراد پر مو است؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا اکثر ورزشکاران از روش لیزر مو با دستگاه کندلا الکس استقبال می کنند؟ لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس چه مزایایی برای ورزشکاران دارد؟
ما با برخی از معتبرترین متخصصان مشورت کردیم تا به هر سؤالی که تاکنون در مورد رفع موهای زائد ورزشکارن وجود دارد؛ پاسخ دهند.

لیزر موهای زائد چیست و چگونه کار می کند؟

طبق گفته های متخصصین کندلا: "لیزر موهای زائد روشی است که یک پرتوی خاص نور از اپیدرم عبور می کند و فولیکول را هدف قرار می دهد و چرخه تولید مثل مو را بدون آسیب رساندن به پوست غیرفعال می کند. با از بین رفتن فولیکول، ساقه مو ضعیف می شود و سرانجام - با دوره هایی از پیش تعیین شده برای درمان - آن فولیکول می میرد و هیچ مویی رشد نمی کند."
نور لیزر توسط رنگدانه موجود در موهای شما جذب می شود. وآن نور به گرما تبدیل شده و رشد موهای بعدی را به تأخیر می اندازد.

چگونه لیزر موهای زائد می تواند به ورزشکاران کمک کند؟

طبق گفته های متخصصین کندلا: "ما هر روزه مراجعین بدنسازانی داریم که نمی خواهند هیچ مویی روی بدنشان وجود داشته باشد. بسیاری از دوچرخه سواران نیز مو های زائد پا و دستان خود را با لیزر از بین می برند زیرا در سواری های طولانی مدت، استفاده از کیت های دوچرخه سواری و تعرق بدن باعث ایجاد حساسیت می شود. همچنین رفع موهای زائد باعث سهولت ورزشکاران هنگام تحت فشار قرار گرفتن عضلات بدن می شود و همچنین ماساژ را بسیار آسان تر و بدون درد تر می کند، زیرا موها پیچ نمی خورند. همچنین آنها می گویند که اگر با داشتن موهای کمتر حتی بتوانند یک دهم ثانیه را پس انداز کنند ممکن است بتوانن رکورد خود یا دیگران را بشکنند، پس لیزر موهای زائد برای آنها روش مناسبی است چون دیگر نیازی نیست که مدت طولانی وقت بگذارند و پیش از مسابقات بدن خود را اصلاح کنند. لیزر مو همچنین خطر زخم شدن بدن آن ها قبل از مسابقه را به طرز چشمگیری کاهش میدهد."

چرا متوسط ورزشکاران لیزر موهای زائد انجام میدهند؟

1. موهای زائد بدن / زیبایی شناسی

لیزر موهای زائد برای ورزشکارانی که از داشتن موهای زائد در پشت، سینه، شکم یا هر نقطه ای از بدن خود ناراحت هستند، گزینه خوبی است و بگذارید یک تصور غلط را روشن کنیم: لیزر مو لازم نیست شما را مانند یک مدل تناسب اندام بدون مو (مگر اینکه بخواهید) به نظر برساند.
متخصصین کندلا می گویند: "بسیاری از ورزشکاران موهای سینه خود را لیزر می کنند، نه به این دلیل که می خواهند کاملاً از موهای خود خلاص شوند، بلکه دوست دارند آن را نازک کنند - آنها می خواهند آن را نرم تر و کم پشت تر کنند."

2. بهداشت

البته داشتن موهای زیاد روی بدن به این معنی نیست که شما سطح بهداشت پایین تری دارید اما برخی افراد اعتقاد دارند که از بین بردن موهای زائد باعث کم شدن حساسیت پوستی در برخی از افراد می شود، و به آنها کمک می کند تا سوزش ناشی از عرق کردن را تسکین دهند. برخی ممکن است این کار را برای کاهش تراکم مو و هرگونه خارش که در اثر عرق کردن زیاد هنگام فعالیت های سنگین ورزشی با وجود مو تقویت می شود؛ انجام دهند. 
و بله، لیزر موهای زائد در ورزشکاران بسیار زیاد دیده می شود. برای کندلا حدود 40 درصد مشتری ها مرد و اکثرا ورزشکار هستند.

3. اصلاح راحت تر صورت و موهای زائد

سومین منطقه ای که برای عموم ورزشکاران مرد در لیزر کردن محبوبت دارد اطراف دهان و گونه ها است. بسیاری از مردان می خواهند موهای کمتری داشته باشند تا اصلاح را راحت تر انجام دهند، به خصوص اگر موهای رشد یافته ای روی گردن خود داشته باشند. لیزر تنها راه درمان مؤثر بیماری به نام pseudofolliculitis barbae است. برجستگی های ملتهب، قرمز یا تیره در اطراف فولیکول های مو که از تراشیدن دائم موهای صورت با تیغ یا ماشین اصلاح ناشی می شوند. در واقع، آنها موهای رشد یافته و از انواع مختلفی هستند که می توانند جای زخم روی صورت ایجاد کنند. خوشبختانه پس از دو جلسه لیزر مو، میکروبهای بدن از بین رفته و پوست به حالت طبیعی خود باز می گردد. 

4- لیزر کامل موهای سر  

تخمین زده شده است که 5 درصد از مراجعین مرد  کندلا خواهان لیزر مو های سر خود به طور کامل هستند. ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما برخی از افراد ترجیح می دهند مو های سر خود را کامل لیزر کنند تا اینکه به صورت ناحیه ای دارای کم پشتی مو یا کچلی باشند. اما برخی دیگر فقط ترجیح میدهند موهای قسمتی از سر خود را که به طور نا متعارف روییده است و یا باعث ایجاد خارش در سرشان و حساسیت می شود، را لیزر کنند.

لیزر موهای زائد چقدر آسیب می زند؟

با ظهور لیزرهای جدید به خصوص دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت 2019 صدمه ای به بیمار وارد نمی شود. البته، این به تحمل درد فرد نیز بستگی دارد، اما در بیشتر مواقع درد ناشی از لیزر مو به خصوص برای مردان و ورزشکاران مانند یک سنجاق یا یک ضربه محکم و ناگهانی کش لاستیکی احساس خواهد شد.
کندلا از لیزر کندلا الکس که واقعا این درمان را بسیار قابل کنترل می کند؛ بهره می برد، اما اگر به نظر شما لیزر مو بسیار دردناک است، می توانید از کرم بی حسی استفاده کنید، که درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. 
به دلیل مشخصات پرتوی یکنواخت و لکه بسیار بزرگ، کندلا الکس احتمالاً بهترین لیزر موجود در بازار است. چون هم درد کمتری دارد و هم با وجود سرعت بسیار بالا، نتایج تقریباً دائمی را ارائه می دهد.
طبق امارهای موجود، آسیب دیدگی های ناشی از لیزر حدود 40٪ کمتر از اپیلاسیون است و شما هیچکدام از دردی را به اندازه اپیلاسیون تجربه نخواهید کرد. چون لیزر از اپیدرم عبور می کند، بنابراین به پوست آسیبی نمی رساند و در واقع فقط کلاژن را تحریک می کند. 

چه تعداد جلسه درمان برای ورزشکاران لازم است؟

برای لیزر مو ناحیه سینه ورزشکاران حدودا شش تا هشت جلسه درمان با لیزر کندلا الکساندرایت مورد نیاز است که تقریباً دو ماه (شش تا هشت هفته) با هم فاصله داشته باشند تا نتایج قابل مشاهده ای را نمایان کند. می توان گفت نتیجه لیزرمو اصلاح موی دائمی است، نه برداشت موی دائمی، زیرا آنچه اتفاق می افتد این است که یک فولیکول می میرد، اما ممکن است دیگری در کنار آن باشد که ممکن است خودش را بازسازی کرده و موجب رشد مجدد مو شود.
کندلا به این نتیجه رسیده است: "موها در هر دوره معینی در چرخه های مختلف از رشد قرار دارند که میزان آن در افراد، متفاوت است. در یک بازه درمانی 30 تا 60 درصد موها در مرحله رشد آناژن هستند ، اما بقیه در مرحله خفته یا مرده قرار دارند."
لیزرمو فقط در مرحله رشد، مو را از بین می برد و موهایی که از بین رفته اند بعد از چند هفته می ریزند. بنابراین تا زمانی که به جلسه بعدی لیزر مو برسید، موهایی که در مرحله رشد خود بودند اکنون در مرحله خفته یا مرده خود قرار می گیرند. به طور کلی، اگر به تمام توصیه عمل کنید و درمان های خود را در بازه زمانی پیشنهادی انجام دهید، می توانید در هر ناحیه از بدنتان 50 تا 85 درصد کاهش موی دائمی را مشاهده کنید.

ورزشکاران قبل از اولین ملاقات با لیزر موهای زائد چه نکاتی را باید بدانند؟

1. شیو کردن

شما باید قبل از جلسات لیزر مو، نواحی تحت درمان را با تیغ اصلاح کنید. اگر این کار را نکنید، تکنسین یا متخصص پوست، ناحیه تحت درمان را برای شما اصلاح می کند. 
از آنجا که پرتو از طریق ساقه مو عبور می کند، انرژی زیادی جذب می شود. پس شما باید موهای کوتاهی داشته باشید، تا وقتی نور لیزر از آن عبور کرد، به راحتی به فولیکول برسد و آن را از بین ببرد.

2. در معرض نور خورشید قرار نگیرید

دلیل این که مردم اغلب در فصل زمستان لیزر موهای زائد را انجام می دهند این است که تقریباً سه هفته قبل از جلسه لیزر مو نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید.
از آنجا که لیزر بر روی پوستهای روشن و موهای تیره بهتر کار می کند، پوست شما نباید برنزه شود. این همچنین بدان معنی است که شما نمی توانید قبل از جلسه لیزر از مواد برنزه کننده استفاده کنید چون نمی خواهید که به پوست خود آسیب برسانید.

3. در مورد نوع پوست و موی خود برای تعیین لیزر مناسب با متخصص مشورت کنید

لیزرهایی وجود دارند که برای پوست های روشن بهتر کار می کنند و سایر موارد که برای پوست تیره مناسب تر هستند. کاندیدای ایده آل کسی است که پوست نرم و فولیکول های موی تیره داشته باشد. افرادی که موهای قرمز، خیلی بلوند و سفید دارند ، نتیجه ای از لیزر موهای زائد نمی بینند و تحت درمان قرار نمی گیرند.

4. انتظار درمان طولانی مدت طی یک جلسه را نداشته باشید

لیزر مو قفسه سینه حدود 15 تا 20 دقیقه طول خواهد کشید، در حالی که کمر حدود 30 دقیقه طول می کشد. تکنسین شما برای اطمینان از درمان کل ناحیه مورد نظر، تنظیمات خاصی روی دستگاه لیزر مو کندلا الکس انجام می دهد اما برای کاهش قرمزی و التهاب، از کرم آرامبخش یا آلوئه ورا استفاده کنید. عوارض بعد از لیزر کردن تاحدودی مانند نوعی آفتاب سوختگی ملایم است.

5. ملاحظات پس از لیزر 

در واقع مواردی وجود دارد که باید  پس از جلسه لیزر مو آنها را کنار بگذارید. چون بعد ار لیزر کردن پوست شما اندکی حساس می شود؛ احتمال آسیب دیدن آن بالا می رود. پس بهتر است خود را در معرض حرارت شدید قرار ندهید. اما ۴۸ ساعت پس از لیزر کردن شما میتوانید در معرض خورشید قرار بگیرید؛ به سونا بروید یا حتی دوش آب گرم بگیرید.
برخی مردان پس از مدت ها اصلاح کردن ناحیه های ثابتی از صورت، تصمیم به استفاده از لیزر یا الکترولیز می گیرند که این یک امر بسیار معمول است. اگر تصمیم به الکترولیز یا لیزر دارید این نکاتی است که میتواند به شما کمک کند و باید بر آنها واقف باشید:

1. مطمئن باشید که در بررسی گزینه لیزر مو تنها نیستید.

تحقیقات نشان میدهد ورزشکاران به طور فزاینده به دنبال از بین بردن موهای زائد به خصوص در ناحیه خود هستند. تخمین زده شده است که از هر 5 بیمار مرد یک نفر ورزشکار است و بسیاری از آنها برای درمان موهای زائد صورت، در درجه اول برای مقابله با موهای زائد بر روی گردن به کلینیک های لیزر مو مراجعه کرده اند.

2. به کاهش مو فکر کنید، نه رفع دائمی مو های زائد.

لیزر موهای زائد، محبوب ترین و کاربردی ترین روش برای صورت است که می تواند ریش شما را حدود 70-85 درصد نازک کند. اگر می خواهید از شر تیغ و دستگاه ریش تراش به طور کامل خلاص شوید، لیزر مو با دستگاه کندل الکس نسبت به الکترولیز که دردناک تر، گران تر و زمان بر تر است؛ گزینه مناسب تری است.

4. آیا شما کاندیدای ایده آلی برای لیزر مو هستید؟

لیزر کردن برای از بین بردن رنگدانه هایی با کنتراست بالا نسبت به پوست شماست که موهای شما را هدف میگیرد. این بدان معنی است که مردانی با پوست روشن و موهای تیره بهترین نتیجه را از لیزر مو کندلا الکساندرایت می گیرند. اگر ورزشکاران موهای بلوند، خاکستری یا قرمز دارند، توصیه می کنیم که الکترولیز را امتحان کنند.

5. لیزر مو های زائد ممکن است کمی با درد همراه باشد.

لیزر برای از بین بردن فولیکول های مو شماست، پس پوست را تسکین نمی دهد. درمان با لیزر به خودی خود مانند دسته ای از کش های لاستیکی که به صورت شما ضربه میزند احساس می شود که ناراحت کننده اما کوتاه است.

6. نیازی به دوره نقاهت طولانی مدت نخواهید داشت.

هر جلسه لیزر تنها 15-30 دقیقه طول می کشد، و بدترین چیزی که شما را با آن روبرو می کند مشاهده قرمزی روی پوست در حد یک آفتاب سوختگی جزئی است.

7. برای دیدن نتایج زمان لازم است.

برای درمان کامل صورت با استفاده از لیزر طی یک سال، شاید بیش از شش جلسه درمان نیاز باشد اما مدت زمان جلسات آن نسبت به روش IPL بسیار کمتر بوده و نتیجه آن نیز دائمی تر است به همین دلیل است که اکثر ورزشکاران به سمت لیزر موهای زائد خود گرایش پیدا می کنند.


مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید