لیزر موهای زائد زیربغل با دستگاه کندلا الکس

تاریخ انتشار - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

لیزر موهای زائد زیربغل با دستگاه کندلا الکس یک فرایند درمانی است که از یک طیف نور متمرکز که لیزر نامیده می شود برای از بین بردن ریشه موها استفاده می کند. زمانیکه لیزر الکساندرایت با پالس های مشخص به محل رویش موها تابیده می شود، انرژی نور جذب شده توسط رنگدانه مو به حرارت تبدیل شده و موجب تخریب سلول موهای زیربغل می شود. به این ترتیب رویش مجدد موها در این ناحیه متوقف می شود.
با لیزر درمانی توسط لیزر موی کندلا الکس توقف در رشد موهای زیربغل برای مدت طولانی حدود شش ماه تا یکسال ادامه می یابد و پس از آن نیز موهای زیربغل بسیار نازک و کمرنگ شده و می توان با انجام یک جلسه لیزر آنها را مجددا برای مدتی طولانی از بین برد. حذف موهای زائد زیربغل با لیزر کندلا الکس برای افرادی که براثر تیغ زدن های زیاد دچار موهای زیرپوستی شده اند یا حجم زیاد و سرعت رشد موهای زیربغل آنها به شدت افزایش یافته است؛ کاملا مناسب است.

آیا لیزر موهای زائد زیربغل با لیزر موی کندلا الکساندرایت واقعاً دائمی است؟

لیزر موهای زائد زیربغل با دستگاه کندلا الکس نسبت به سایر روشهای حذف موهای زائد مانند تیغ زدن، کرم موبر یا اپیلاسیون یک روش بلند مدت است. چون در این روش فولیکول مو از بین می رود دیگر سلولی که در آن مو رشد پیدا کند وجود نخواهد داشت. رشد مجدد موها بستگی به این دارد که بدن هر فرد در چه مدت می تواند مجددا سلولهای رشد مو را بازسازی کند که این کار معمولا بین 6 ماه تا یک سال طول می کشد. با استفاده از روشهای دیگر حذف موهای زائد به جز لیزر موی کندلا الکس، طی چند روز یا حداکثر یک ماه موها با همان حجم و ضخامت قبلی مجددا رشد می کنند در صورتیکه با لیزر موی کندلا الکساندرایت نه تنها مدت زمان توقف رشد موها بسیار طولانی تر (بیش از 6 ماه) می شود بلکه حجم موهایی که مجددا رشد می کند حدود 80% کاهش یافته و به طور قابل توجهی نازکتر و کمرنگ تر از قبل می شوند.

آیا ارزشش را دارد که برای لیزر موهای زیربغل با لیزر موی کندلا الکس هزینه کنم؟

اگر هزینه و زمانی که برای حذف موهای زائد زیربغل خود با روشهای دیگر صرف می کنید را درنظر بگیرید؛ مطمئنا شما هم به این نتیجه می رسید که ناحیه زیربغل یکی از نواحی است که واقعا ارزش لیزر کردن را دارد. چون ناحیه زیربغل بیشتر از نواحی دیگر مستعد رویش مو با حجم زیاد است و وجود مو در این ناحیه موجب عرق سوز شدن و ایجاد بوی بد یا حتی موهای زیرپوستی می شود معمولا تکرار روشهای حذف موهای زائد مانند موم گذاشتن، وکس، اپیلاسیون وتیغ زدن در این ناحیه از بدن بسیار بیشتر است. هرکدام از این روشها دردسرهای خودش را دارد و تقریبا باید هفته ای یکبار آنها را تکرار کرد. به همین علت یکی از نواحی که بیشترین درخواست را برای حذف موهای زائد با دستگاه کندلا الکس دارد، ناحیه زیربغل است چون می تواند فرد را به مدت شش ماه یا بیشتر از تکرار روشهای خسته کننده و مشکل ساز حذف موهای زائد خلاص کند و مشکل موهای زیرپوستی را نیز به طور کامل برطرف نماید.

اثرات جانبی لیزر موهای زیربغل با Candela Alex چیست؟

لیزر موهای زیربغل در کلینیک کندلا توسط متخصصین و پزشکان مجرب در انجام لیزر موهای زائد و همچنین پیشرفته ترین دستگاه لیزر موی Candela Alex انجام می گیرد. به همین علت اثرات جانبی حذف موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت به حداقل خود می رسد. اما به هر حال چون براثر تابش اشعه لیزر بخشی از سلولهای شما با ایجاد حرارت از بین رفته، باید انتظار اثرات جانبی موقتی مانند موارد زیر را داشته باشید:
قرمزشدن
احساس سوزش در پوست
پوسته پوسته شدن
تغییر رنگ پوست
عرق کردن
احساس درد
تورم
درصورتیکه لیزر موهای زائد زیربغل توسط افراد متخصص انجام نگیرد ممکن است اثرات جانبی جدیتری مانند ایحاد زخم، ماندن اثر سوختگی، سوختگی خفیف، تاول زدن، عفونت و حتی خطر آسیب رسیدن به چشم ها را نیز داشته باشد.

مدت زمان هرجلسه لیزر موهای زیر بغل با لیزرموی کندلا الکساندرایت چقدر است؟

ناحیه زیر بغل جزو نواحی کوچک بدن است که حذف موهای زائد آن در هر جلسه به زمان زیادی نیاز ندارد. البته با توجه به حجم موهای زیربغل و ضخامت آنها، مدت هرجلسه معمولا بین 5 تا 15 دقیقه متغیر است. معمولا جلسات اول، مدت زمان بیشتری نیاز دارد چون حجم موها بیشتر است اما هر چه جلسات جلوتر می رود مدت زمان مورد نیاز برای حذف موهای زائد باقیمانده نیز کاهش می یابد.

برای لیزر موهای زائد زیربغل با دستگاه کندلا الکس چند جلسه لازم است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد زیربغل با دستگاه لیزر کندلا الکس را نمی توان از ابتدا به طور دقیق تعیین کرد. تعداد جلسات با لیزر موی کندلا الکساندرایت به عوامل مختلفی مانند ضخامت مو، نوع پوست، مدت زمان هر پالس و فرکانسی که لیزر مو روی آن تنظیم می شود بستگی دارد اما به طور معمول جلسات لیزر موهای زیربغل بین 6 تا 8 جلسه است. بین هرجلسه نیز حدود 6 هفته فاصله در نظر گرفته می شود تا به موهایی که فولیکول آنها از بین نرفته فرصت داده شود تا رشد کرده و در جلسه بعد با اشعه لیزر درمان شوند. در برخی موارد که حجم موها بسیار زیاد باشد ممکن است تعداد جلسات تا 10 جلسه نیز ادامه یابد. اما پس از آن حجم موها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند و حدود شش ماه تا یکسال، دیگر نیازی به انجام لیزر موهای زائد زیربغل نمی باشد.

هزینه لیزر موهای زائد زیربغل با لیزر موی کندلا الکس چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد زیربغل با لیزر موی کندلا الکس نسبت به نواحی وسیعتر بدن مثل پاها یا کمر بسیار کمتر است. با مراجعه به بخش تعرفه ها می توانید از هزینه دقیق انجام لیزر در کلینیک کندلا مطلع شوید و پکیج های متنوعی که برای شما در نظر گرفته شده را نیز بررسی کنید. همچنین درصورتیکه تمایل دارید از آخرین تخفیفات موجود برای لیزر موهای زائد با لیزر کندلا الکس باخبر شوید می توانید عضو صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام کلینیک کندلا شوید.

چه کارهایی نباید قبل از لیزر موهای زائد زیر بغل انجام دهیم؟

نکاتی که باید پیش از اقدام به لیزر موهای زائد زیربغل با Candela Alexandrite انجام دهید تفاوت چندانی با سایر نواحی بدن ندارد و  به طور کلی موارد زیر را باید رعایت کنید:
یک ماه پیش از انجام عمل لیزر موهای زائد زیربغل از اپیلاسیون، موم گذاشتن و وکس کردن ناحیه زیربغل خودداری کنید.
هر زمان که نیاز داشتید می توانید موهای زیربغل را شیو کنید و حتما به خاطر داشته باشید که روز قبل از انجام لیزر با لیزر موی کندلا الکس، ناحیه زیربغل را با تیغ نو بدون اینکه آسیبی به پوستتان وارد کنید؛ شیو کنید.
روزی که می خواهید لیزر موی زیربغل انجام دهید هیچگونه ماده خارجی مانند مام یا دئودورانت به آن ناحیه نزنید. بهتر است دوش بگیرید و ناحیه زیربغل را با ماده شوینده مناسب کاملا تمیز کنید.
اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا بیماری پوستی خاصی دارید حتما پیش از شروع لیزر موهای زائد زیربغل با پزشک متخصص مشورت کنید.

چرا قبل از لیزر موهای زائد زیر بغل باید آن ناحیه را شیو کنم؟

هنگامی که اشعه لیزر Candela Alexandrite به پوست تابانده می شود باید بتواند به فولیکول مو برسد و فقط در همان ناحیه جذب رنگدانه مو شده و انرژی حرارتی تولید کنید. بنابراین حین انجام لیزر مو هیچ موی بلندی نباید روی پوست قرار داشته باشد چون در اینصورت لیزر جذب رنگدانه موی روی پوست شده و به جای اینکه در فولیکول مو که درون پوست قرار دارد، حرارت تولید کند روی پوست حرارت ایجاد کرده و پوست را می سوزاند. همچنین اگر مو تاحدودی در سلول مو رشد نکرده باشد، رنگدانه ای وجود ندارد که انرژی لیزر را جذب کرده و انرژی حرارتی تولید کند بنابراین انجام لیزر تاثیرچندانی نخواهد داشت. به همین علت تاکید می شود که موهای زیربغل یک روز قبل از انجام لیزر شیو شود؛ تا هم مویی روی پوست باقی نماند و هم موها تاحدی درون فولیکول رشد کرده باشند. 

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل با دستگاه کندلا الکس درد زیادی دارد؟

افرادی که لیزر کامل بدن را انجام داده اند معمولا از ناحیه زیربغل به عنوان یکی ازدردناکترین نواحی لیزر مو نام می برند. البته در دستگاه لیزر موی کندلا الکس 2019 سیستم های خنک کننده پیشرفته ای طراحی شده که با خنک کردن پوست قبل و بعد از هر پالس اشعه، موجب کاهش قابل توجه درد ناشی از لیزر موها می شوند.

چه اقداماتی می توانم انجام دهم که هنگام لیزر موهای زیربغل درد کمتری احساس کنم؟

آب زیادی پیش از شروع لیزر موهای زائد بنوشید.
از پزشک بخواهید روی ناحیه زیربغل کرم بی حس کننده بمالد.
از دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت با سیستم خنک کننده پیشرفته استفاده کنید.
یک روز قبل از انجام لیزر موهای زیربغل را شیو کنید.

آیا با استفاده از دستگاه کندلا الکساندرایت 2019، لیزر موهای زائد زیربغل درد کمتری دارد؟

لیزرموهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت 2019 اصلا آزار دهنده نیست و معمولا بیماران بدون استفاده از کرم بی حس کننده آن را تحمل می کنند. مهمترین دلیل کاهش درد با لیزر کندلا الکس، استفاده از دو سیستم ACC و DCD است که برای خنک کردن پوست طراحی شده است. با تنظیمات صحیح این سیستم های خنک کننده، اندازه لکه لیزر و مدت پالس که توسط صفحه نمایش لمسی طراحی شده مخصوص لیزر کندلا الکساندرایت 2019 به راحتی قابل کنترل است، میزان درد حذف موهای زائد زیربغل به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

بعد از انجام لیزر موهای زائد زیربغل باید انتظار چه علائمی را داشته باشم؟

بعد از انجام لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس مخصوصا پس از جلسه اول، باید انتظار علائمی مانند سوزش پوست، قرمز شدن و تورم ناحیه زیربغل، احساس درد و عرق کردن را داشته باشید. به منظور کاهش شدت این علائم می توانید از کیسه یخ در آن ناحیه استفاده کنید و اگر پوستتان فوراً به انجام لیزر واکنش نشان دهد احتمالاً پزشک برایتان کرم استروئید تجویز خواهد کرد تا روی ناحیه زیربغلتان بمالید. اما اصلا جای نگرانی نیست تمام این علائم حداکثر تا 24 ساعت پس از انجام لیزر مو از بین می روند و هربار که لیزر را با دستگاه کندلا الکس تکرار می کنید از شدت این علائم به وضوح کاسته خواهد شد.

آیا ناحیه زیربغل را پس از انجام لیزرحذف موهای زائد می توانم مام بزنم یا مرطوب کنم؟

درصورتیکه علائمی مانند سوزش یا قرمزی مشاهده می کنید بهتر است از کیسه یخ استفاده کنید تا شدت علائم کاهش پیدا کند. پس از اینکه علائم از بین رفت استفاده از لوسیونها و کرم های مرطوب کننده مانعی ندارد و می تواند به بهبود هرچه سریعتر ناحیه لیزر شده نیز کمک کند.

آیا می توانم از ژل آلوئه ورا بعد از انجام لیزر موهای زائد زیربغل استفاده کنم؟

معمولا پس از انجام لیزر در ناحیه زیربغل احساسی مانند عرق سوز شدن دارید و به همین علت بهتر است آن ناحیه را با کیسه یخ، خنک کنید. اما استفاده از ژل آلوئه ورا نیز می تواند به کاهش شدت علائم کمک کند.

بعد از انجام لیزر موهای زیر بغل می توانم دوش بگیرم؟

دوش گرفتن بلافاصله پس از انجام لیزر موهای زائد زیربغل توصیه نمی شود. چون پس از انجام لیزر با دستگاه کندلا الکس، پوست به مدت 24 تا 48 ساعت کمی حساس است و بهتر است آن را خنک نگه دارید. بنابراین دوش گرفتن مخصوصا با آب داغ می تواند علائمی مانند سوزش یا قرمزی را تشدید کند.

آیا لیزر موهای زیربغل با لیزر کندلا الکس بی خطر است؟

لیزر موهای زیربغل با دستگاه کندلا الکساندرایت توسط پزشک متخصص لیزر که تجربه کافی برای انجام لیزر مو را دارد کاملا بی خطر است. بروز علائمی مانند سوزش، قرمزی و تورم پس از انجام لیزر کاملا طبیعی است و شدت آن نیز قابل تحمل است. اما درصورتیکه لیزر توسط فرد بی تجربه ای انجام گیرد همانطور که این روزها در هر سالن آرایشی یکی از این لیزرها قرار داده شده و هر فردی بدون داشتن مدرک تخصصی، اقدام به لیزر موهای زائد می کند؛ می تواند اثرات جانبی بسیار شدیدی داشته باشد. این اثرات مانند ایجاد زخم یا عفونت، سوختگی های خفیف و ایجاد لک های پوستی ممکن است برای شخص ایجاد دردسر کند.
همچنین تابحال نتایج هیچکدام از تحقیقات انجام گرفته، سرطان زا بودن لیزر موی کندلا الکس را تایید نکرده و همانطور که FDA اعلام کرده ارتباطی بین لیزر مو توسط دستگاه کندلا الکساندرایت و افزایش خطر ابتلا به سرطان غدد لنفاوی یا سینه وجود ندارد و دستگاه کندلا الکس از لحاظ حفظ سلامت افراد کاملا مورد تایید FDA است.

مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید