بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

تاریخ انتشار - ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

در حال حاضر معروفترین برند دستگاه های لیزر رفع موهای زائد در بازار ایران، لیزر کندلا است که هم اکنون در کندلا از به روز ترین دستگاههای این شرکت استفاده می شود. لیزر کندلا الکس بیشترین سهم را در بازار ایران دارا است و اکثر کلینیک های تخصصی لیزر مو و مراکز زیبایی که خدمات حذف موهای زائد با لیزر را انجام می دهند از دستگاه لیزر کندلا الکس مدل جنتل لیزر پرو استفاده می کنند.
کلیه دستگاه های لیزر کندلا از آمریکا وارد ایران شده و همچنین این کلنیک به تعدادی دستگاه رفع مو به نام GentleMax Pro  که شامل یک لیزر Alexandrite و یک لیزر YAG برای پوشش انواع پوست ها می باشد نیز مجهز شده است.
لیزر کندلا GentleLase Pro که در لیزر زیبایی به نام لیزر کندلا الکس مشهور است؛ بیشترین استفاده را در ایران دارد. این لیزر قادر است انواع پوست با مقیاس فیتزپاتریک (1-3) و انواع روشن تر پوست با مقیاس فیتزپاتریک 4 را درمان کند.
احتمالاً شنیده اید که لیزر موهای زائد برای خلاص شدن از شر مو، می تواند راهکار معجزه آسایی باشد. آنچه اکثر ما نشنیده ایم اینست که فقط یک نوع لیزر وجود ندارد بلکه پنج نوع مختلف لیزر مو وجود دارد که برخی از آنها کاربردهای خاصی دارند. در ادامه فهرستی از انواع این لیزر ها ونوع کاربرد آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم تا مناسب ترین این لیزر را برای خود انتخاب کنید.

لیزر IPL -  مناسب برای لیزر موهای روشن

از نظر فنی IPL لیزر نیست. اما این یکی از پرطرفدارترین انواع روش های رفع موهای زائد روشن است. در حالی که دستگاههاس لیزر مو کندلا یک پرتوی واحد از نور با طول موج مشخص را می فرستند، IPL طیف گسترده ای از نور را ارسال می کند. از آنجایی که این لیزر از قدرت کمتری برخوردار است، می تواند اثربخشی کمتری داشته باشد، به همین دلیل برای موهای روشن بهترین گزینه است. همچنین برای افرادی که بودجه کمتری دارند نیز مناسب است چون اغلب کمی ارزان تر است.
IPL به عنوان روش بلند مدت لیزر موهای زائد؛ روشی بسیار رایج است. لیزر IPL از "نور شدید پالس" استفاده می کند تا به آرامی و با خیال راحت موهای صورت، پاها،  پشت و قسمتهای بیکینی و موهای زیر پوستی را از بین ببرد. پالسهای نور گرما را بر روی فولیکول های مو متمرکز می کنند و بدون سوزاندن یا آسیب رساندن به پوست آنها را از بین می برند. رفع موهای زائد توسط لیزر IPL سرعت کمی دارد اما قابل اطمینان و بدون درد است. این روش دارای عوارض جانبی اندکی است، اما ممکن است شامل قرمزی یا تورم در منطقه تحت درمان باشد که حداکثر پس از یک یا دو روز از بین می رود.
افرادی که دارای موهای روشن یا تیره هستند؛ کاندیداهای خوبی برای لیزر موهای زائد با IPL می باشند. زیرا IPL رنگدانه ها را در فولیکول های مو هدف قرار می دهد. بسیاری از افراد با استفاده از این روش رفع موهای زائد دائمی را تجربه کرده اند. حتی اگر موها دوباره رشد کنند، اغلب از نظر تعداد و نوع پراکنده و ظریف اند. البته چون دستگاه IPL تک تک موها را به طور جداگانه درمان می کند برای نواحی وسیع بدن توصیه نمی شود چون فرایندی بسیار زمان بر و خسته کننده است.

لیزر کندلاNd: YAG  - مناسب برای پوست تیره

شاید شنیدن نام لیزر برای رفع موهای زائد ریوی پوست های تیره یا حتی برنزه شده به شدت عجیب به نظر برسد؛ اما این یک غلط تایپی نیست!!
لیزر کندلا یگ در حال حاضر بهترین نوع لیزر برای رفع مو های زائد در افرادی با رنگ پوست های تیره تر است. ( این دقیقا همان چیزی است که ما از نام گذاری دقیق یک دستگاه پزشکی انتظار داریم.) طول موج های این لیزر مو پرتو مادون قرمز بیشتری دارد که ملانین موجود در پوست شما را نادیده می گیرند و به جای آن مستقیماً به دنبال فولیکول های مو می روند.
لیزر مو Nd: YAG جدیدترین شکل لیزر موهای زائد است. "Nd" مخفف Neodymium است و "YAG" مخفف گارنت آلومینیومی ایتریوم است. این لیزرها اغلب برای از بین بردن تاتو و همچنین هایپرپیگمانتاسیون مورد استفاده قرار می گیرند، اما می توانند برای رفع مو روی پوست های تیره نیز استفاده شوند.
در روش حذف موهای زائد با لیزر کندلا یگ، ابتدا لوسیون کربن به منظور نفوذ به فولیکولهای مو که تحت درمان قرار می گیرند، روی پوست اعمال می شود سپس فولیکولها طول موج لیزر Nd: YAG را جذب می کنند. لیزر Nd: YAG برای انواع مختلفی از بیماران از جمله افرادی که پوست برنزه دارند می تواند برای رفع موهای مؤثر واقع شود. مناطق زیادی از بدن با این نوع لیزر سریعا قابل درمان هستند. البته لیزر Nd: YAG ممکن است نسبت به سایر دستگاههای لیزر رفع موهای زائد کمی ناراحتی بیشتری برای بیمار ایجاد کند.

لیزر دیود: مناسب برای اکثر پوست ها

لیزر دیود، با طیف وسیعی از طول موج ها کار می کند. تکنسین شما آن را روی طول موج کاملی نسبت به مو و پوست شما تنظیم می کند. به گفته  کندلا، اگر پوست کم رنگ و متوسط داشته باشید، این دستگاه بهتر عمل می کند.
سیستم لیزر مو دیود شامل پرتویی از نور و گرما متمرکز است که به سمت فولیکول های مو هدایت می شود و بنابراین به ملانین موجود در آنها آسیب میزند. رنگدانه مو، انرژی لیزر را جذب کرده و از بین می رود و مانع از رشد مو در فولیکول های موی آسیب دیده می شود. انرژی لیزر به این فولیکول ها هدایت می شود و همزمان پوست اطراف آن را از آسیب محافظت می کند.
روش لیزر دیود برای رفع مو ممکن است شامل چندین جلسه درمانی باشدکه مدت زمان هر جله تقریبا کوتاه است و به سرعت تمام می شود. عوارض جانبی لیزر موهای زائد دیود بسیار کم است، اما ممکن است قرمزی روی ناحیه تحت درمان وجود داشته باشد که معمولا ظرف دو روز از بین می رود. نتایج تحقیقات نشان داده که اثربخشی لیزر دیود به اندازه لیزر کندلا الکس طولانی مدت نیست و معمولا افرادی که با این نوع لیزر درمان می شوند نباید انتظار داشته باشند که رشد مجدد موهای زائدشان به اندازه درمان با لیزر کندلا الکساندرایت طول بکشد.

لیزر مو روبی - مناسب برای پوست روشن

لیزر مو روبی اولین لیزری بود که برای حذف موهای زائد طراحی شد اما امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد چون تکنولوژی آن کمی قدیمی شده است. این لیزر میزان بالایی از جذب ملانین دارد، بنابراین روی موهای صاف و نازک نیز کار می کند. معمولا از لیزر روبی برای پوست های روشن استفاده می شود چون روی پوست های تیره تغییر رنگ ایجاد می کند. به علت عوارض جانبی ناخواسته ای که با استفاده از لیزر روبی مشاهده شده معمولا پیش از شروع درمان ناحیه کوچکی از بدن شما توسط متخصص تست می شود و اگر واکنش بدنتان مثبت بود سایر جلسات لیزر برای شما برنامه ریزی می شود.
 از لیزر Ruby نباید برای موهای زائد روی پوستهای تیره یا برنزه استفاده شود اما چون Ruby ملانین موجود در پوست، را بسیار موثر جذب می کند معمولا برای موهای روشن و نازک گزینه مناسبی است.همچنین تأخیر بین پالس با لیزر Ruby به منظور ایجاد راحتی بیشتر برای بیمار طراحی شده است چون هرچه پالس لیزر سریعتر باشد، ناراحتی بیشتری برای بیمار ایجاد می کند. اما همین امر موجب شده سرعت لیزر روبی نسبت به لیزر کندلا الکس بسیار کمتر باشد. مکث دو ثانیه ای بین پالس های روبی موجب می شود، از یک طرف درمان بسیار راحت تر انجام شود و از طرف دیگر سرعت را به خصوص برای نواحی وسیع بدن، کاهش می دهد.

لیزر کندلا الکس – بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه های لیزر موهای Alexandrite سریعترین و موثرترین دستگاه لیزر برای رفع مو هستند. این لیزر برای درمان سریع نواحی وسیعتر بدن مناسب است و بیشتر در بیماران با پوست روشن تر تا زیتونی موثر است. لیزر کندلا الکس متداول ترین لیزر مو برای حذف موهای زائد است.
ملانین موجود در فولیکول های مو، نور لیزر کندلا Alexandrite را به خوبی جذب می کنند. با وجودیکه پالس های لیزر سریع است، تعبیه سیستم خنک کننده در لیزر کندلا الکساندرایت 2019 بهترین دستگاه لیزر بدون درد است که سرعت بالایی دارد. به عنوان مثال، کمر بیمار می تواند در 30 دقیقه یا کمتر درمان شود. این سیستم لیزر موهای زائد اغلب نتایج دائمی را ارائه می دهد. حتی پس از رشد مجدد موها در طولانی مدت پس از تکمیل درمان با  لیزر Alexandrite تعداد، ضخامت و تیرگی موهای درمان شده به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
لیزر کندلا الکساندرایت نسبت به سایر دستگاه های لیزر مو، سرعت و اندازه لکه بزرگتری دارد، بنابراین برای هدف قرار دادن نواحی بزرگ از موهای زائد- مانند پاهای شما – بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است.

چرا لیزر کندلا الکس بهترین دستگاه لیزر مو نسبت به IPL است؟

رفع موهای زائد لیزر کندلا الکس درمانی با استفاده از طول موج منحصر به فرد (یا رنگ) از نور است، به طوریکه همه انرژی لیزر متمرکز شده و به یک جهت حرکت می کند.
لیزر کندلا الکس قادر است روی رنگدانه در پایه ریشه مو تمرکز کند، به سرعت آن را گرم کرده و فولیکول مو را از بین ببرد.
از آنجا که شدت، مدت پالس و لکه لیزر کندل الکساندرایت دقیقاً کنترل شده است، احتمال آسیب رساندن به آن در محدوده پوست بسیار کمتر است.
با اطمینان می توان از لیزر  کندلا الکس روی انواع پوست 1-3 استفاده کرد.
درمان با لیزر CANDELA ALEXANDRITE به جلسات کمتری نیاز دارد (معمولاً شش تا هشت جلسه)، و خطر کمتری برای آسیب به پوست اطراف وجود دارد.
بیرون کشیدن مو IPL به یک فلاش دوربین شباهت داردکه  با استفاده از دامنه گسترده تری از طول موج ها، نور از هر راهی عبور می دهد. این بدان معناست که بیشتر روی پوست های اطراف تأثیر می گذارد تا روی فولیکول مو و درنتیجه احتمالاً باعث صدمه و زخم می شود.
دستگاه های لیزر مو کندلا بسیار راحت تر و بسیار پیشرفته تر هستند.
هرچند هزینه IPL در کوتاه مدت کمتر است اما در بلند مدت لیزر کندلا الکس به صرفه تر است.
با استفاده از موهای زائ IPL د، بخاطر گرمای ساطع شده از دستگاه، خصوصاً در انواع پوستی 3-6، احتمال تغییر رنگدانه پوست بسیار بیشتر است.
در مقایسه با لیزر، تعداد جلسات درمانی بیشتری باIPL  برای نواحی وسیع بدن مورد نیاز است چون سرعت آن بسیار پایین است.

چرا لیزر کندلا الکس بهترین دستگاه لیزر مو نسبت به لیزر دیود است؟

دستگاهCandela Gentlelase  با استفاده از لیزر Alexandrite در طول موج 755 نانومتر تولید شده است تا ایمنی بیشتر و نتایج موثرتری داشته باشد.
جذب ملانین مؤثرتر از سایر دستگاههای مشابه از جمله لیزرهای دیود است. جذب انرژی لیزر کندلا الکس توسط ملانین در پوست ما باعث ایجاد انتقال بهتر انرژی و تخریب موثرتر فولیکول های مو و به دنبال  آن ریزش مو در طولانی مدت می شود.
لیزر Candela Gentlelase Alexandrite در از بین بردن موهای ریزتر و نازک تر مؤثرتر است که سایر سیستم ها مانند لیزرهای دیود قادر به حذف آن نیستند و یا نیاز به درمانهای بیشتر و طولانی تر دارند.
لیزر Candela Gentlelase دارای یک سیستم خنک کننده پوست برای تسکین درد است که به طور موثر درد شدید کوتاهی را که بعضی از افراد احساس می کنند را مدیریت می کند، بیشتر مراجعین نیازی به تسکین درد ندارند و در صورت لزوم ژل اعمال شده بر روی پوست موثر و کافی برای درمان با لیزر است.
اسپری خنک کننده کریوژن امروزه یکی از موثر ترین روش ها برای کاهش حس درد ناشی از لیزر کردن است که در لیزر های کندلا الکس برخلاف لیزر های دیودی به خوبی مورد استفاده قرار گرفته تا مراجعین حداقل درد و سوزش را حس کنند. به همین علت لیزر کندلا الکس بهترین دستگاه لیزر بدون درد است.
 کندلا به پیشرفته ترین دستگاه لیزر مو کندلا الکس 2019 مجهز شده است زیرا تجربه ما نشان داده که لیزر کندلا الکس بهترین، ایمن ترین و موثرترین روش رفع موهای زائد است. بیماران غالبا رضایت خود را از نتایج به دست آمده از دستگاه لیزر کندلا Alexandrite ابراز می کنند. برای ترتیب یک مشاوره رایگان با متخصص لیزر می توانید با کندلا تماس بگیرید تا در مورد یک برنامه درمانی با لیزر که با نیازهای شما مطابق است با یکی از متخصصین ما مشاوره کنید.


مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/03/29
    3 0

    سلام ببخشید پلاتینیوم پلاس 2020 جزو کدوم دسته از لیزر هاست؟

  • 1399/07/17
    1 1

    آیا فرقی داره که لیزر کندلا رو در کدوم کلینیک استفاده می‌کنیم؟یا کلینیک مهم نیست و فقط همین که دستگاه کندلاست خوبه؟

    • 1399/07/19
      1 0

      سلام بیشتر خود دستگاه و تجربه ی اپراتور مهمه

  • 1399/12/09
    3 0

    سلام ایادستگاه لیزر ای لایت بهتره یاکندلا

  • 1400/01/02
    1 0

    من تزریق چربی انجام دادم کدوم لیزر برای من مناسب هست که چربی رو یا ژل رو از بین نبره

  • 1400/03/14
    1 0

    با عرض سلام ببخشید دستگاه لیزر کندلا بهتره یا deutto

    • 1401/04/19
      1 0

      هیچ کدام دکا بهترینه

  • 1400/08/03
    1 0

    سلام وقتتون بخیر لیزر تیتانیوم 2021 آمریکایی کیفیتش چجوریه ؟ درد داره ؟

  • 1400/11/24
    1 0

    بهترین دستگاه لیزر بدون عوارض وبدون رویش مجدد مو چی هست ؟

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید