بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر

تاریخ انتشار - ۱ مهر ۱۳۹۸

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی است که موجب می شود بتوان از لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته بدن استفاده کرد. تأثیر این روش، دوام بیشتری نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد دارد، اما اثر بخشی آن تاحدود زیادی به خود فرد و پیگیری منظم جلسات لیزر مو بستگی دارد. روشهای مختلف لیزر مو وجود دارد که برای انتخاب از میان آنها باید به نوع پوست فرد و همچنین به ضخامت، نوع و تراکم موها و ناحیه مورد نظر برای درمان توجه کرد. لیزر با دستگاه کندلا الکس روشی درمانی – زیبایی است که برای افراد دارای موی تیره و پوست روشن بهتر نتیجه میدهد. چون تمامی دستگاههای لیزر به طور عمده ملانین مو را هدف قرار می دهند. همچنین خطرات و اقدامات احتیاطی زیادی در رابطه با لیزر موهای زائد وجود دارد که باید رعایت شود. به همین علت قبل از تصمیم گیری در مورد لیزر مو باید با پزشک متخصص پوست مشورت شود.
حذف موهای زائد توسط لیزر کندلا الکساندرایت در جلسات متعددی انجام می شود که با توجه به پاسخگویی که بدن بیمار نسبت به درمان نشان می دهد؛ توسط متخصص لیزر تعیین میشود. یکی از سؤالات مهمی که مراجعین از متخصصین کندلا می پرسند این است که بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر چقدر است؟ به این سوال در متن زیر پاسخ داده می شود.

فاصله ایده آل بین دو جلسه درمان با لیزر چقدر است؟
برای درک اینکه حداقل فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشدتا بیشترین تاخیر در چرخه رشد مو ایجاد شود، ابتدا باید چرخه رشد مو را بشناسید.

چرخه رشد مو

فاز ها و مراحل متفاوتی در این چرخه وجود دارند.

1. آناژن

مرحله رشد مو به عنوان مرحله آناژن شناخته می شود. در این فاز سلول های مو برای تشکیل سلول های جدید تقسیم می شوند و این مرحله بسته به ناحیه مورد نظر بدن ممکن است مدت شش سال ادامه یابد. مقدار زمانی که مو در این مرحله باقی می ماند با ژنتیک تعیین می شود و همچنین هرچه مو در این مرحله بیشتر باقی بماند، بیشتر رشد می کند. این به این دلیل است که رشد مو فقط در این مرحله اتفاق می افتد. به طور میانگین این مرحله بین دو تا هفت سال به طول می انجامد که طول موها نیز در همین فاز تعیین می شود.

2. کاتاژن

این فاز فاز بینابینی نیز نامیده می شود که در آن بخش پایینی فولیکول به مرحله کاتاژن باز می گردد. این مرحله به مدت 10 روز ادامه می یابد و فولیکول مو منقبض می شود.
رشدی در این مرحله وجود ندارد. یعنی مو به همان اندازه بلند می ماند که در مرحله آناژن بوده و تغییری در طول آن ایجاد نمی شود. این مرحله به معنای پایان مرحله تغذیه ای چرخه رشد است زیرا جریان خون قطع می شود و مو مجبور است قبل از این اتفاق خود را احیا کند.

3. تلوژن

مرحله بعد، مرحله استراحت است که به عنوان فاز تلوژن شناخته می شود. موها به مدت یک تا چهار ماه در این مرحله باقی می مانند و سلولهای اپیدرمی یا پوستی که فولیکول مو را پوشانده اند، رشد می کنند تا ریشه های مو در محل خود محکم شوند. در هر زمان، معمولا 10 الی 15 درصد موها در این مرحله هستند. مرحله استراحت حدود 3 ماه به طول می انجامد. در کنار موهایی که در مرحله استراحت هستند موهای جدید شروع به رشد می کنند.

4. آناژن اولیه

این مرحله ریختن است که در آن موهایی که در مرحله تلوژن بوده اند، به حالت نهایی خود در فولیکول می رسند و از آنجا جدا می شوند.
بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر
با درک مراحل مختلف چرخه رشد، اکنون باید بدانیم که چرا این امر در تعیین بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر مهم است. 
اکثر متخصصان پوست بر این عقیده هستند که موها در فاز آناژن مثبت ترین نتیجه را از لیزر کندلا الکس می گیرند. این امر به این دلیل است که هدف اصلی نور لیزر، اثربخشی روی جزئی از فولیکول مو به نام ملانین است. وقتی که مو در حال رشد است، یعنی مرحله آناژن، ملانین به بیشترین مقدار خود در فولیکول مو می رسد. در مرحله کاتاژن، رشد مو متوقف می شود که در نهایت باعث می شود که مقدار ملانین کاهش یافته و اثربخشی لیزر مو نیز به همین دلیل کاهش یابد. درنتیجه موهایی که در فاز تلوژن از چرخه رشد خود هستند، کمترین آسیب را از لیزر کندلا الکساندرایت می بینند.
جدا از هدف قرار دادن مو در مرحله صحیح چرخه رشد، مکانیسم دیگری برای تأخیر رشد مجدد پیشنهاد شده است که همان تخریب سلولهای بنیادی فولیکول است. داده های تجربی متعددی برای پشتیبانی از این مشاهدات وجود دارد. گفته می شود که تخریب سلولهای بنیادی فولیکول مو توسط لیزر کندلا الکس مؤثر است زیرا ناحیه برآمدگی فولیکول مو به رشد و شکل گیری سلول های ماتریکس مو کمک می کند. این سلولهای بنیادی فولیکولی در ناحیه برآمدگی وجود دارند و از بین بردن آنها مانع قابل توجهی برای رشد مو ایجاد خواهد کرد.

نتایج تحقیقات انجام گرفته در مورد بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر

در ادامه نتایج برخی از مطالعات برجسته تحقیقاتی که با توجه بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر انجام شده؛ بررسی شده است.
1. موهای موجود در مرحله آناژن نسبت به درمان های لیزر مو بیشترین واکنش را نشان می دهند.
در تحقیقات متعددی از لیزر کندلا Alexandrite و Nd: YAG استفاده شده که نشان داده نواحی از بدن که تراکم موهای آناژن آن بیشتر است، نسبت به مناطقی که موهایی در فازهای غیر آناژن دارند، کاهش بیشتری در تراکم مو پس از درمان با لیزر مشاهده می شود. این تحقیقات همچنین نشان دادند که موهای فاز تلوژن  پاسخ قابل توجهی به لیزر مو نشان نمی دهند. بنابراین اگر وقفه در جلسات لیزر ایجاد شود و موهایی که در جلسه قبل تحت درمان قرار نگرفته اند وارد فاز تلوژن شوند؛ دیگر نمی توان آن ها را لیزر درمانی کرد. بنابراین رعایت فاصله زمانی تعیین شده توسط متخصص بین دو جلسه لیزر اهمیت بسزایی در رسیدن به نتیجه مطلوب دارد.
2. در مطالعات اخیر روی هدف قرار دادن سلولهای بنیادی فولیکول مو بررسی شده که آیا تغییرات قابل مشاهده در الگوهای رشد مو به وجود می آید یا خیر.
در این مطالعات با استفاده از یک روش رنگ آمیزی (staining)، مشخص شد که هیچ تغییر قابل توجهی در فولیکول های مو و رشد آن پس از درمان ایجاد نشده است. همچنین لازم به ذکر است که از آنجا که سلولهای بنیادی وظیفه بازسازی و ترمیم سلولهای آسیب دیده را دارند، این واقعیت که لیزر نتوانسته صدمات قابل توجهی بر روی آنها ایجاد کند، نشانگر ایمن بودن درمانهای لیزر موهای زائد است.
در تحقیقات دیگری که توسط Chana انجام شد، نشان داده شد که میانگین فاصله بین دو درمان پی در پی با لیزر کندلا الکساندرایت در زنان و مردانی که بین دو جلسه درمانی موفق، رشد مویی را تجربه نمی کنند، حدود 8 هفته است، که البته این در مورد موی صورت متفاوت است.
متوسط فاصله زمانی برای آقایان حدود 4 هفته و برای زنان حدود 8 هفته بود. همچنین با جلسات درمانی بیشتر، در این بازه زمانی یا به عبارتی کاهش وقفه در جلسات لیزر افزایش تدریجی وجود داشته است.
Bouzari نیز مطالعه ای روی 24 زن انجام داده و موهای صورت و گردن را با استفاده از لیزر کندلا الکس هدف قرار داده است. این بیماران در فواصل 90، 60 و 45 روز به ترتیب 2 یا 3 جلسه درمانی را گذراندند. نتایج این مطالعه نشان داده شد که میانگین کاهش موها 1/78٪، 8/45٪ و 7/28٪ بود. بنابراین بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر با توجه به این تحقیقات حدود 4 تا 6 هفته است.

اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود؛ چه مشکلی بوجود خواهد آمد؟

موهای آناژن بعد از لیزر شدن فقط از بین نمی روند بلکه به موهای تلوژن تبدیل می شوند و این بدان معنی نیست که رشد آن به طور کامل متوقف می شود. در عوض، موها می توانند تا یک هفته پس از درمان به رشد خود را ادامه دهند. بنابراین، در واقع، درمان با لیزر سرعت چرخه رشد را افزایش داده و موهای هدف قرار داده شده را به پایان عمر و چرخه خود نزدیک کرده است نه اینکه فقط آن را از بین ببرد.
نسبت آناژن به تلوژن در یک ناحیه از بدن نسبت به دیگری متفاوت است. به عنوان مثال، ناحیه زیر بغل و بیکینی نسبت به پاها، بازوها و قفسه سینه از نسبت بالاتری برخوردار هستند، بنابراین این نواحی نسبت به سایر مناطق واکنش بیشتری به لیزر نشان می دهند و تغییر چشمگیری در کاهش تراکم موی آنها دیده می شود.
همچنین با توجه به فصول سال، در رشد مو تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، موهای ریش در ماههای آخر زمستان به تابستان سریعتر رشد می کنند و در ماه های آخر تابستان تا زمستان کندتر می شوند.
از طرف دیگر چرخه رشد موهای زن و مرد نیز باهم متفاوت هستند. همچنین به دلیل عوامل ژنتیکی از یک فرد به فرد دیگر تفاوت هایی وجود خواهد داشت. تمام این موارد باید هنگام تصمیم گیری برای فاصله زمانی ایده آل بین جلسات لیزر مورد توجه قرار گیرند.
می توان فاز تلوژن مو را با درمان های پی در پی افزایش داد که دلیل اصلی افزایش فواصل رشد مجدد مو است. برخی از محققان نتیجه گرفته اند که فاصله زمانی بیشتر بین جلسات، کاهش تراکم مو را بیشتر تضمین می کند. اما تجربه نشان داده است اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود؛ اثربخشی لیزر موهای زائد به اندازه کافی نخواهد بود.
در نهایت با وجود مطالعات مختلف، باید تأکید کرد که چرخه رشد مو برای افراد مختلف متفاوت است و بنابراین، این مورد را باید قبل از نهایی کردن فاصله بین درمان های لیزر در ذهن داشته باشید. اما  کندلا، فاصله زمانی بین 6 تا 8 هفته را توصیه می کند، اگرچه ممکن است بسته به محل مورد نظر، این زمان نیز متفاوت باشد.

فاصله زمانی بین جلسات لیزر صورت

از آنجا که موهای صورت سریع تر از موهای بدن رشد می کنند، قرار جلسات لیزر موهای زائد برای صورت معمولاً با 4 هفته فاصله زمانی تنظیم می شود. در حالیکه این فاصله زمانی برای بدن حدود 6 هفته است. با پیشرفت در دوره درمانی خود باید انتظار داشته باشید که رشد موها در ناحیه درمان شده کمتر شود و موهایی که لیزر شده اند آهسته تر ظاهر می شوند. بنابراین پس از چهارمین درمان، متخصص شما با نتایج خود در مورد رشد موهای شما صحبت خواهد کرد و احتمالاً فاصله بین جلسات لیزر صورت را 4 تا 6 هفته و برای بدن 6 تا 8  هفته توصیه خواهد کرد. 
کسانی که نتیجه خوبی از لیزر موهای زائد می گیرند، باید در حدود 10 تا 15٪ کاهش مو در هر درمان (موهای موجود در فاز آناژن که در هر بازدید درمان می شود)، مشاهده کنند. بیشتر افراد برای هر ناحیه 6 تا 8 درمان انجام می دهند، که احتمالاً برای نواحی مقاوم تر بدن مانند صورت یا بیکینی بیشتر طول میکشد. این بدان معنی است که یک دوره درمانی با لیزر کندلا الکس 6 تا 9 ماه یا حتی بیشتر طول خواهد کشید.

نتیجه وقفه در جلسات لیزر

زمان استاندارد بین جلسات لیزر مو کندلا الکساندرایت، حدود چهار تا شش هفته است و معمولاً برای رسیدن به کاهش رضایت بخش مو، درمان کامل شش تا هشت جلسه طول می کشد. ممکن است بعضی افراد دو یا سه جلسه درمانی را طی کنند، اما بعد از شش ماه برمیگردند و می پرسند که چرا موهایشان دوباره رشد کرده است. نکته این است که در درمان موهای زائد با لیزر، شما باید به طور مداوم فولیکول ها را تحت تاثیر لیزر قرار دهید تا نتایج مطلوب را مشاهده کنید. بعضی نواحی بدن خصوصا نواحی که دارای موههای ضخیم تر هستند، ممکن است حتی بیشتر از شش جلسه درمان لازم داشته باشند. اما معمولا شش جلسه درمان کافی خواهد بود. پس اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود ممکن است حتی فولیکول موهایی که در جلسات قبلی تخریب شده اند مجددا خود را بازسازی کرده و رشد موها آغاز شود.پس تا حد امکان وقفه در جلسات لیزر ایجاد نکنید!
تعطیلات، سفرهای کاری و دوره های پرمشغله در محل کار، همگی می توانند در روند پیش بینی شده دوره درمانی شما تداخل ایجاد کنند. اگر می توانید، اطمینان حاصل کنید که درمان های خود را به درستی و سروقت انجام میدهید و جلسات را طوری تنظیم کنید که در آنها کمترین وقفه به وجود بیاید تا بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس بگیرید.

مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/07/18
    0 2

    فاصله زمانی لیزر موهای زائد صورت در جلسه دوم چه قدر است

    • 1399/07/19
      0 0

      سلام باید 30 روز فاصله بیوفته

  • 1399/08/01
    2 0

    سلام لیزر کل بدن چقدر فاصله بین هر مرحله باید باشه؟ به من گفتن هر ۳۰ روز یک بار ولی خب تغییر نکردم

    • 1399/08/01
      0 0

      سلام بله معمولا تا جلسه ی چهارم 30 روز یکبار و از جلسه ی پنجم 45 روز یکبار لیزر انجام میشه.

  • 1399/09/07
    0 0

    سلام جلسه دوم لیزر موی بیکنی و زیر بغل چن هفته بعد باید باشه

    • 1399/09/07
      0 0

      سلام 4 جلسه ی اول 30 روز یکبار و 4 جلسه ی دوم 45 روز یکبار.

  • 1399/09/13
    1 0

    سلام.۴ جلسه لیزر رفتم الان بخاطر کرونا ۲ ماهه نرفتم و تمام موهام زدن بیرون.میشه علت رو توضیح بدین.با دستگاه الکس انجام میدم

    • 1399/09/14
      0 0

      سلام احتمالا بخاطر فاصله ای که بین جلسات افتاده موهای زائد برگشته.

  • 1399/09/14
    0 0

    سلام خسته نباشید پوستم روشنه نتیجه میگیرم جلسه اولم ۵ روزپیش بود خیلی خیلی کم دراومده

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام الان زوده واسه نتیجه گیری اما بستگی به دستگاهتون هم داره.

  • 1399/09/22
    0 0

    سلام وقت به خیر در صورتی که به هر دلیلی فاصله زمانی جلسه دوم و سوم 20 روز (یعنی کمتر از 30 روزی که شما نوصیه کردید) بشه آیا مشکلی پیش می آد؟

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام بله ممکنه که تاثیری نداشته باشه یا حتی ضرر داشته باشه. بهتره به موقع جلساتتونو برید.

  • 1399/09/23
    1 0

    سلام بخاطر کرونا یک هفته هست که لیزرم کنسل شده اگه همینطور وقفه بیفته اثر بخشی لیزر کم میشه؟

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام اگه تو شارژ نباشید بله ممکنه.

  • 1399/09/26
    0 1

    سلام ببخشین من الان حدودا دو ماهه که جلسه ی سوم لیزرمو نرفتم با مرکز لیزرم تماس گرفتم مسافرتن و گفتن مشکلی نیست بنظرتون حرفشون صحت داره یا تاثیرشو از دست داده؟موهای زائدمم بیشتر شده نسبت به جلسه ی اول

    • 1401/08/25
      0 0

      به نظر من تو باید بری یه جای دیگه تا اینا مشتری مداری یاد بگیرن معلومه که مشکل داره

  • 1399/09/27
    0 0

    سلا من جلسه پنجم با ۲۰ روز فاصله لیزر رفتم .همه موها در اومده ایا جلسات دیگه هم اینجوری

  • 1399/10/02
    1 1

    سلام من با دستگاه آی پی ال لیزر میکنم..به نظرتون بهترین بازده زمانی از جلسات دوم و سوم به بعد برای قسمت چانه...زیر بغل...بیکینی و دست و پا هر چند هفته هست طبق دستگاه لیزری که نام بردم؟؟

  • 1399/10/03
    0 0

    سلام ببخشید من جلسه ای اول برای صورتم شهریور ماه لیزر کردم با دستگاه الکس به خاطر کرونا نتونستم برم اگه بخام برم بی فایده است؟جلسه اول که رفتم وقتی خونه اومدم تا 2روز صورتم خارش داشت مشکلی نداره؟

    • 1400/09/20
      0 0

      ممکنه لک پوستی ایجادشودمواظب باشید

  • 1399/10/09
    0 0

    سلام به خاطر عادت ماهانه جلسه ٤ امم كنسل شده اگر بعد ١٠ روز برم ايرادي داره؟؟

  • 1399/10/29
    0 1

    من ۶جلسه لیزر با دستگاه کندلا انجام دادم بعد هفتمین جلسه رو ۴ماه دیر شد برم درمانگر به من گفت چون ۴ماه دیر آمدی انگار دوباره لیزر را از جلسه اول شروع کردی آیا درست است

    • 1401/02/28
      0 0

      اره درسته

  • 1399/11/29
    0 0

    سلام من جلسه دوازدهم هستم چند روز با جاسه قبل باید فاصله بیوفته؟

  • 1399/11/30
    0 0

    ببخشید میشه مثلا لیزر بیکینی رو بری وبعد از یه هفته مثلا زیر بغل بری

  • 1399/12/23
    0 0

    سلام.جلسه اول لیزرم ۲۲ بهمن بود.الان جلسه دومش را انداختن ۲۹ ام و به دلایلی نمیتونم برم.اگر بیافته بعد ۱۳ بدر مشکلی پیش میاد.جلسه دومم را میخوام برم.

  • 1400/01/01
    0 0

    سلام من جلسه دوممو با کندلا رفتم واسه جلسه سوم ۴۵ روزه وقت داده نباید ۳۰روزه وقت میداد؟

  • 1400/01/12
    0 0

    با سلام من جلسه شش لیزر کل بدن هستم کامل هم جواب گرفتم سوال من اینه ک اگه فاصله جلسه بعدیم بشه۴۳روز آیا تاثیر لیزر کمتر میشه یا ن؟تا الان همیشه ۳۰یا ۲۸روز یکبار میرفتم ولی الان بخاطر مسئله ای نمیتونم برم ممنون میشم جواب بدید

  • 1400/02/01
    0 0

    سلام بین جلسه6ام وهفتمم 2ماه فاصله افتاده.قبلش مرتب هرماه میرفتم.ممکنه موها برگشته باشن؟

  • 1400/02/19
    0 0

    سلام من لیزر بیکینی و زیربغل جلسه ۶ خودمو یه ماه نرفتم مشکلی پیش میاد؟!

  • 1400/04/07
    1 0

    سلام فاصله کمتر از یک ماه چه ضرری داره

  • 1400/06/29
    2 0

    سلام اگه فاصله لیزر صورت ۲۵ روز باشه مشکلی ایجاد میشه؟

  • 1400/08/05
    0 1

    سلام من جلسه ی اول لیزرمو انجام دادم ولی هیچ اتفاقی برای اینکه رشد موهام کند بشه ندیدم مو های زائد صورتم همچنان درحال رشد هستن چکار کنم.؟

  • 1400/08/05
    0 0

    سلام اگه فاصله ی لیزر کوتاه باشه مشکلی ایجاد میشه مثلا ۱۵ روز

  • 1400/08/12
    0 0

    سلام من از جلسه اول تا سوم فاصله زمانی ۴۵ روز میشده چون وقت نداشتن رو تایم ۳۰ روز بدهند ولی تا الان تاثیرشم خوب بوده موهای بدنم تقریبا ۷۰ درصد کمتر شده حالا به نظرتون نتیجه خوب بوده یا نه باید دوباره رو تایم ۳۰ روز برم ؟

  • 1400/08/18
    0 0

    سلام..دیروز جلسه 8 پا و زیربغل بود دیروز حتی موهامو شیو نکردم چون اصلا مویی نداشت..بجز زانوهام و کشاله ران فقط اونو شیو کردم ولی باز اون خانم بهم گفت که باید دو جلسه دیگه برم برا پا و زیربغل دلیلشم پرسیدم گفت نمیدونم چ جوری بت بگم ولی باید بیای قبلا شنیدم که از 8،9 جلسه بیشتر نرم و 6 ماه باید فاصله بندازم لطفا راهنماییم کنین چیکار کنم..نباید برم نه؟ یا اون قسمتایی که مو دارن باید مرتب برم تا تموم میشن یا نه از 8,9 جلسه بیشتر نرم و 3,4 ماه دیگه برم؟

  • 1400/09/02
    0 0

    سلام جلسه دوم لیزرم بادستگاه تیتانیوم 24مهر رفتم جلسه سوم بخاطر کرونا نتونستم برم اگر بیستم آذر برم اشکال نداره درروند لیزر اختلال ایجاد نمیکنه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • 1400/09/20
      0 0

      میگن حتمابایدبه موقع رفت

  • 1400/11/05
    0 0

    سلام من الان حدود هشت هفت از لیزرم گذشته و باید سر شیش هفته میرفتم و یه وقفه ای افتاده این وسط که شده هشت هفته اینجوری هم تاثیر منفی زیادی داره؟ جلسه چهارمه

  • 1400/12/02
    0 0

    سلام بمن گفتن جلسه دوم رو سه هفته دیگه بیا، چون میخوره ب تعطیلات عید، مشکلی پیش نمیاد کمتر از ۴هفته برم؟

  • 1400/12/15
    0 0

    سلام خسته نباشید لیزر تو نازک شدن وخارش بیرونی بیکینی تاثیر داره

  • 1401/03/31
    0 0

    لیز صورتتوی اقایان هم هر ۳۰ روز هست یا کم تر میشه رفت؟و اگر مثلا بعد ۳ ۴ جلسه وقفه بیفته بینش کل جلسات قبل هدر میره؟

  • 1401/04/22
    0 0

    سلام من جلسه ۵لیزر بودم کامل همه موهام از بین رفته بود جلسه ۶لیزر۴۴روز شد الان تمام موهام دراومده اخه چرا؟انگار اصلا لیزر نکردم

    • 1401/07/01
      0 0

      نگران نباش ادامه بده. من جلسه هشتمم مث تو بودم ادامه دادم دارن اوکی میشن

  • 1401/05/09
    0 0

    من ۹ ماه لیزر رفتم به فاصله ۳۰روز.فول بادی میرم.الان تو شارژ گذاشته هر دوماه برم ولی بدنم کلا پرشده بهش گفتم میگه طبیعه.ولی هستند کسایی که ۸ جلسه رفتن جایی دیگه موهاشون کاملا از بین رفته.ممنون میشم راهنمایی کنید

  • 1401/05/24
    0 0

    سلام من ترمیم بکارت انجام دادم دکتر گفته نباید ۳ماه بری لیزر ۵جلسه رفتم الان نرم باز برمیگرده موهام؟

  • 1402/05/04
    0 0

    سلام ببخشید من ۲مرداد برای اولین جلسه لیزر رفتم و با دستگاه الکساندریت کندلا آمریکایی لیزر انجام دادم.صورت و گردن و زیر بغلم.رنگ پوستم تقریبا گندمی باز هست و موهای زائدم هم تقریبا ضخیم و مشکی هست.از اونجایی که تا آخر شهریور بیشتر ایران نیستم اپراتور درجه لیزر رو برام بالاتر برد و برای اینکه تعداد جلسات بیشتری بتونم لیزر کنم گفت بعد ۲۰ روز دوباره مراجعه کنم به نظر شما مشکلی نداره؟یا بهتره بعد ۳۰ روز دوباره لیزر کنم؟و اینکه برای جلسه دوم لیزر صورت و زیر بغل رو با هم انجام بدم؟ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏🌻🌹

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید