چند روز بعد از اولین جلسه لیزر موها می ریزد؟

تاریخ انتشار - ۵ مهر ۱۳۹۸

با وجود اینکه موها چیزی بیشتر از پروتئین مرده نیستند؛. ما به آنها توجه زیادی می کنیم و مراقبت از پوست برایمان اهمیت زیادی دارد. بخشی از مو که برای لیزر موهای زائد مهم است، فولیکول یا "ریشه" است. این بخشی است که لیزر کندلا الکس آن را هدف قرار داده و همان چیزی است که تأثیر کلی درمان رفع موهای زائد را تعیین می کند.
در هر زمان معین، حدود 20٪ از فولیکول های شما در مرحله رشد یا آناژن قرار دارند. در این دوره، ملانین در فولیکول رشد می کند و باعث ایجاد ساقه های جدید مو می شود. ملانین، به عنوان یک رنگدانه تیره، برای جذب نور لیزر بسیار مناسب است. این روش اصلی کار لیزر کندلا الکساندرایت است. لیزر توسط رنگدانه ها در فولیکول های فاز رشد راحت تر جذب می شود، که در نهایت باعث گرم شدن و از بین رفتن فولیکول ها شده و در نتیجه باعث عدم رشد یا رشد کمتر موها می شود. 
اگر تا امروز تحقیقاتی درباره لیزر کندلا الکس انجام داده باشید می دانید و انتظار دارید که موهای شما پس از درمان دچار ریزش شوند. اما شاید همچنان در مورد این فرآیند سؤالاتی داشته باشید پس این راهنمای سریع در مورد دلیل ریزش مو پس از لیزر موهای زائد و اینکه چه کارهایی می توانید انجام دهید تا به تسریع آن کمک کنید می تواند پاسخی برای سوالات شما باشد.

چرا پس از لیزر موهای زائد ریزش مو اتفاق می افتد؟

لیزر کندلا الکس با هدف قرار دادن رنگدانه در فولیکول های مو که در مرحله رشد فعال یا آناژن قرار دارند، عمل می کند. پس از درمان، موهای این فولیکول ها ریخته و چون فولیکول ها تخریب شده اند؛ در آینده باعث رشد مجدد مو نمی شوند. بعد از اولین جلسه لیزر، موها معمولاً 1 تا 3 هفته پس از شروع به ریزش می کنند و گاهی اوقات موها مانند جوش های سرسیاه یا لکه دار به نظر می رسند. توجه کنید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب با لیزر مو کندلا الکس به 6 تا 9 جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارید.

برای سرعت بخشیدن به ریزش موها پس از جلسه لیزر موهای زائد چه کاری می توانم انجام دهم؟

بعد از هر جلسه لیزر مو بین 5 تا 30 روز پس از درمان، ریزش مو ممکن است رخ دهد و این ممکن است مثل رشد موهای جدید به نظر برسد. در حالیکه این فرایند، رشد موهای جدید نیست، در واقع این ها، موهای مرده ای هستند که سعی می کنند راه خود را به خارج از فولیکول باز کنند و به همین علت به صورت دسته ای روی پوست شما مشاهده می شوند. ریختن موها بعد از اولین جلسه لیزر نشانه خوبی است، زیرا این بدان معناست که درمانهای لیزر کندلا الکس، موهای شما را به طور موثری از بین می برند. اما اگر می خواهید به سرعت بخشیدن این روند ریزش مو کمک کنید، می توانید بعد از لیزر موهای زائد، با اسکراب بدن به آرامی پوست خود را لایه برداری کنید. بسته به اینکه پوست شما چقدر حساس است، می توانید این کار را 1 تا 3 بار در هفته انجام دهید. با استفاده از لیف یا لیف های لایه بردار و شستشو مداوم نیز می توانید به ریزش این موها کمک کنید.

آیا می توانم موهای خود را پس از جلسات لیزر با روش های دیگری از بین ببرم؟

از آنجا که لیزر موهای زائد  تمام فولیکول های مو را در یک جلسه هدف قرار نمی دهد، به چندین جلسه نیاز دارید تا تمام موهای موجود در ناحیه مورد نظر را رفع کنید. در فاصله زمانی بین جلسات لیزر می توانید موهای باقیمانده را اصلاح کنید، شیو کردن، استفاده از تیغ اصلاح یا ماشین ریش تراشی برای رفع موهای باقیمانده مانعی ندارد اما هرگز از موم یا موچین استفاده نکنید.

چند وقت بعد از لیزر موها میریزند؟

بعد از درمان با لیزر، موها بلافاصله نمیریزند. آنچه اتفاق می افتد این است که فولیکول در طی فرایند آسیب دیده است و بدن این آسیب را با جایگزین کردن فولیکول با بافت های اطراف آن، بهبود میبخشد. بنابراین  مکانی که در آن فولیکول قرار داشت، تبدیل به پوستی ساده و قدیمی می شود. در طی این روند بهبودی ممکن است احساس کمی برآمدگی روی پوست داشته باشید که در صورت انجام لایه برداری، احتمالاً از بین خواهد رفت. برای اکثر افراد، موهای زائد حدود 2 تا 4 هفته پس از لیزر با دستگاه کندلا الکس می ریزند و نتیجه بخشی درمان با لیزر مو نیز از آنجا قابل تشخیص است که موهای کمتری مجددا رشد میکنند و به هنگام اصلاح موهای کمتری دیده می شوند. 
میزان موهایی که بعد از هر جلسه لیزر می ریزند و زمان بندی آن متفاوت است. اگر موها در فاز صحیح (در حال رشد) باشند، باید تراکم آنها پس از هر جلسه لیزر با دستگاه کندلا الکساندرایت به طور دائم کاهش یابد. بعضی موها بلافاصله می ریزند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در طی چند هفته آینده ریزش را شروع کنند. اگر مو در یکی از دو مرحله رشد دیگر یعنی کاتاژن یا تلوژن قرار داشته باشد، ممکن است جلسات بیشتری لازم باشد تا کل فولیکول ها هدف قرار داده شود و لیزر کندلا الکساندرایت موهای بیشتری را از بین ببرد.

بلافاصله بعد از درمان با لیزر کندلا الکس چه اتفاقی می افتد؟

یکی از سوالات متداولی که تمام متقاضیان انجام لیزر موهای لیزر می پرسند این است که آیا موها بعد از اولین جلسه لیزر می ریزند؟ تجربه نشان داه است که در بسیاری از افراد 1-2 روز پس از لیزر مو پوست کمی صورتی رنگ است. در سایر افراد (به طور کلی، آنهایی که پوست روشن تری دارند) بعد از لیزر موهای زائد هیچگونه قرمزی وجود ندارد. اما برای اکثر افراد، موها طی 5 تا 14 روز بعد از اولین جلسه لیزر شروع به ریزش می کنند و ممکن است هفته ها این روند ادامه داشته باشد. در صورت تمایل به سرعت بخشیدن به این روند، می توانید با لایه برداری، شستشو یا شیو کردن (بدون هیچگونه ناراحتی بعد از 5 روز) موها را سریعتر از روی پوست خود تمیز کنید. انجام این کار ضروری نیست. همه موها ممکن است با این کارها نریزند. فقط آنهایی که در مراحل رشد چرخه مو  یا فاز آناژن (این بخشی از چرخه رشد مو است که لیزر کندلا الکس موهای موجود در این مرحله را تحت تاثیر قرار میدهد) از بین می روند. اینکه موها در کدام مرحله هستند را نمی توان با نگاه کردن به موها تشخیص داد. بنابراین نتیجه اثربخشی لیزر مو پس از چند جلسه به طور کامل مشاهده خواهد شد.

چند وقت بعد از جلسه لیزر، موها می ریزند؟

بعد از یک جلسه لیزر موهای زائد، موها به تدریج طی یک ماه می ریزند. موهای مرده بین 5 تا 30 روز پس از درمان شروع به ریختن می کنند. موهای ریز که مثل نقاط سیاهی روی پوست ظاهر می شوند، نمایانگر ریزش موهای مرده از فولیکول مو هستند، که این مسئله طی 5 تا30 روز از تاریخ درمان ظاهر می شود. این امری طبیعی است و این موها به سرعت می ریزند.
الگوهای رشد مو نتیجه درمان جلسات لیزر شما را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین ما پیشنهاد می کنیم به جای تنظیم جلسات پراکنده، پکیجی از درمان با لیزر کندلا الکس را رزرو کنید که طبق آن درمان باید هر 4 تا 6 هفته یا طبق توصیه تکنسین لیزر شما انجام شود.
روش های زیبایی کمی برای رفع موهای زائد هستند که نتایج آنی و دائمی در بر خواهند داشت، اما لیزر کندلا الکس خود را به عنوان یکی از موثرترین روش ها ثابت کرده است. اگرچه این روش درمانی می تواند بدن شما را صاف و از موهای زائد پاک کند، اما درک واقع بینانه از اینکه چه نتایجی را می توان انتظار داشت و اینکه چرا از بین بردن مو ممکن است مدتی طول بکشد، مهم است.

چه مدت پس از درمان با لیزر کندلا لکساندرایت، موها دوباره رشد می کنند؟

در روش درمان با لیزر کندلا الکس نیز مانند بیشتر درمان های مراقبت از پوست و مو، ممکن است قبل از دیدن نتایج اثربخش، چند جلسه درمان نیاز باشد. از آنجا که مو دارای چرخه رشد مبهمی است، که در آن برخی از موها به طور فعال رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر در این مرحله قرار ندارند، ممکن است شما به چهار تا شش جلسه درمان با لیزر مو کندلا الکس نیاز داشته باشید، که باید آنها را برای رسیدن به نتایج بهینه حدود 4 تا 6 هفته یک بار تکرار کنید. بین آن جلسات لیزر مو، ممکن است برخی موها مانند گذشته رشد کنند، اما احتمالا تراکم آنها بسیار کمتر خواهد بود.

قبل و بعد از جلسات لیزر چه نکاتی باید رعایت شود تا ریزش موها سریعتر اتفاق بیفتد؟

قبل از جلسات لیزر با دستگاه کندلا الکساندرایت باید منطقه تحت درمان را 1 تا 3 روز قبل از درمان اصلاح کنید. (بعضی از کلینیک ها این کار را برای شما انجام می دهند، اما مراقب تحریکات ناشی از تیغ یکبار مصرف و غیره باشید). 4 تا 6 هفته قبل و در طول دوره درمان با لیزر مو کندلا الکس، هیچگونه اپیلاسیون یا از بین بردن موها از ریشه مجاز نیست زیرا موها باید ریشه وجود داشته باشند تا توسط لیزر مورد هدف قرار گیرند. ناحیه تحت درمان باید تا حد ممکن اصلاح شود تا لیزر بتواند بیشترین انرژی را به سمت فولیکول مو هدف قرار دهد و از این طریق انرژی روی بخشی از موهای بالای سطح پوست هدر نرود. اگر موهای شما به نوعی است که نمی توانید محل آنها را بعد از اصلاح تشخیص دهید، یک تا سه روز قبل از جلسه لیزر اصلاح کنید تا انجام لیزر مو برای تکنسین راحتتر باشد و بتواند محل رشد موهای شما را تشخیص داده و ناحیه ای را جا نیندازد.
پس از اتمام درمان با لیزر کندلا الکساندرایت که برای ناحیه زیر بغل کمتر از 10 دقیقه طول و برای درمان کمر حدود1 ساعت یا بیشتر طول می کشد؛ می توانید برای تسکین پوست بعد از جلسه اول لیزر مو از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. طی دو تا سه هفته ، باید ریزش همه موهای درمان شده را تجربه کنید. در ابتدا، به نظر می رسد که مو در حال رشد به داخل پوست (مثل موی زیرپوستی) است، اما مطمئن باشید که بعدا خواهد ریخت. ریزش مو از حدود یک هفته و نیم پس از درمان شروع می شود و می تواند تا سه هفته و نیم بعد از درمان ادامه یابد. لایه برداری و یا شستشوی آرام زیر دوش با یک اسکراب می تواند به سرعت بخشیدن به روند ریزش موها کمک کند. بعد از اتمام جلسه لیزر مو، ممکن است نقاط سیاه کمی که هنوز در پوست گیر کرده اند را ببینید. این موارد معمولاً به "pepperspots" معروف هستند و در نهایت میریزند، اما ریزش آنها ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. برای کمک به از بین بردن این نقطه های سیاه نیز از لایه بردارها استفاده کنید.
بعد از اتمام مرحله ریزش موها، شما باید چند هفته منتظر بمانید تا دسته دیگری از موها که تا بحال در مرحله استراحت بودند؛ شروع به رشد کنند. این مرحله معمولاً طی 6 تا 10 هفته پس از درمان اتفاق می افتد. تا زمانی که رشد موها بسیار کم شود یا موهای باقیمانده برای هدف قرار دادن توسط لیزر بیش از حد نازک باشند، یا تا زمانی که شما به کاهش دلخواه موهای زائد خود برسید، جلسات لیزر ادامه می یابد.
چه زمانی نتیجه لیزر مو با دستگاه کندلا الکس را خواهم دید؟
معمولا به سرعت بعد از اولین جلسه لیزر مو متوجه نتایج موثر آن خواهید شد.به طوریکه  رشد موهای شما کمتر شده و موها ریزتر، نازک تر شده و ریشه آنها ضعیف تر خواهند بود. پوست شما نیز صاف تر به نظر خواهد رسید و منافذ کمتری بعد از هر جلسه لیزر مو روی پوست شما دیده می شود. با گذشت هر جلسه درمانی، نتایج شما قابل توجه تر خواهد بود.


مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/05/04
    0 0

    بعد از اولين جلسه ليزر با دستگاه سوپرانو ايس پلاتينيوم كي موها ميريزن?

    • 1399/05/05
      0 0

      سلام معمولا 2 هفته بعد از لیزر

  • 1399/05/04
    0 0

    بعد از اولين جلسه ليزر با دستگاه سوپرانو ايس پلاتينيوم كي موها ميريزن?

    • 1399/05/05
      0 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/07/17
    0 0

    سلام خسته نباشی ‌‌...یعنی بعداز لیزر دیگه نیازی نیس اصلاح کنیم رشد موها متوقف میشود

    • 1399/07/19
      0 0

      سلام توقف نه؛ اما سرعت رشد مو و ضخامتش به اندازه ی قابل توجهی کم میشه.

  • 1399/09/09
    0 0

    بعد از اینکه لیزر انجام شد در جلسه اول .مو ها در سطح پوست باقی میمونن؟؟؟ میتونیم اصلاح کنیم اگه روی پوست موندن

    • 1399/09/09
      0 0

      سلام موها تا 2 هفته بعد از لیزر ریزش پیدا میکنن. بهتره تو این 2 هفته شیو نکنید.

  • 1399/09/21
    0 0

    سلام،برای من بعداز انجام لیزر موهام کاملا عادی مثل قبل رشد کرد به نظرتون روش انجام لیزر درست نبوده؟

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام بستگی داره چند جلسه لیزر کرده باشید و بعد چه مدت رشد کرده باشه.

  • 1399/11/19
    0 0

    سلام من دوجلسه رفتم لیرز زیر چانه وگردن ولی هنوز ریزش نداشته به خاطر چی هست هرچند هفته باید شیو کرد چون موها در میاد نمیشه بیرون رفت

  • 1399/12/09
    0 0

    سلام من لیزر با دستگاه مدیلایت‌ انجام‌ میدم بعد از چند جلسه میتونم نتیجه بگیرم؟

  • 1399/12/14
    0 1

    سلام من جلسهی اوله که لیزر کردم الان دوروز گذشته... یه هفته بعداز انجام لیزر میتونم شیو کنم؟؟؟ با ژیلت مشکلی نداره؟؟

  • 1400/01/01
    0 0

    سلام. من ۳ بار دستم رو با دستگاه کندلا لیزر کردم و بعد از ۲ سال برای بار ۴ ام و ۵ ام به فاصله ۵ ماه، لیزر کردم. از آخرین لیزر من حدود ۱ ماه گذشته، موهای ساعد دست من مثل حالت موی مستعد به در‌آمدن بعد از شیو کردن است. منظره‌ی بسیار بدی پیدا کرده. موها در همون حالت متوقف شده، نه میریزه نه درمیاد. لطفا راهنمایی کنید

    • 1400/02/08
      0 0

      بیمارستان رازی برا ویلای مناسب است یا کلینیک

  • 1400/03/22
    0 0

    سلام من ساق پامو لیزر کردم ولی موهام بعد از ۱۸ روز درنیومدن و نه ریزش داشتم بلکه ب صورت جوش سرسیاه موندن رو پوستم چبکتر کنم

  • 1400/06/24
    1 0

    سلام خسته نباشی من دو روز پیش لیزر کردم موهاش در آمده کی ریزش میکنه جلسه اول هست

  • 1400/08/16
    1 0

    سلام من الان جلسه چهارم لیزر کردم درجلسه اول ودوم خیلی ریزش داشتم ولی الان انگار دوباره موهای زاعد رشد کرده میشه بگین دلیل چیه

  • 1400/09/15
    0 0

    سلام بعد از لیزر امکان رشد موها به داخل پوست بدن هست یا نه؟

  • 1400/10/14
    0 0

    من قبلا چهار جلسه رفتم وبعلت جابجایی یک ماه ونیم نتونستم برم.مجبور شدم دوبار شیو کنم.بعد رفتم واسه جلسه پنجم اما دو روز بعد لیزر مو دراومد

  • 1402/10/30
    0 0

    سلام اپراتور لیزر از عینک استفاده نمیکنه و بعد از هربار لیزر چشمام سوزش داره به چشمم اسیب میرسه

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید