آیا در بیمارانی که علت رویش موی زائد آنها اختلالات هورمونی است لیزر موثر است؟

تاریخ انتشار - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

وجود موهای اضافی بیش از حد روی صورت و بدن که به هیرسوتیسم معروف است شرایطی خجالت آور برای بسیاری از بانوان است. ممکن است رشد اضافی این موها به دلایل ژنتیکی یا مصرف داروهای خاص موجب افزایش هورمون مردانه و رشد مو زائد در زنان شود. در حال حاضر لیزر موهای زائد بهترین گزینه برای حذف این موهای ضخیم و سیاه در نواحی مختلف بدن و صورت است اما سوال مهم اینجاست که آیا لیزر کندلا الکس برای حذف موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی نیز کاربرد دارد؟
پیش از اقدام به حذف موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی با لیزر کندلا الکس از روی صورت و بدن ابتدا باید نوع اختلال هورمونی مشخص شود و درمانهای دارویی آغاز گردد. در صورتی که رشد مو ناگهانی باشد و مشکلاتی مانند آکنه و جوش یا کهیر را به همراه داشته باشد و یا اگر هیچ گونه سابقه فامیلی و خانوادگی نداشته باشید بهتر است حتماً با متخصص پوست و مو مشورت کنید. در برخی بیماران که دارای اختلالات هورمونی هستند؛ درمان با لیزر کندلا الکس می‌تواند موجب رشد مجدد موها شود. گاهی اوقات درمان با لیزر کندلا الکساندرایت در ابتدا پاسخ می‌دهد و موجب حذف موهای زائد می شود اما در نهایت هورمون های مردانه را تحریک کرده و موجب می شود که موها با شدت بیشتر و به سرعت رشد کنند. خبر خوب این است که اختلالات هورمونی با دارو قابل کنترل هستند. گاهی اوقات نیز با عمل جراحی این اختلالات هورمونی درمان میشوند. در هر صورت بهتر است پیش از اقدام به لیزر موهای زائد در خصوص نوع اختلال هورمونی خود تحقیقات بیشتری انجام دهید.

دلایل اصلی رشد موهای اضافی در اثر اختلالات هورمونی

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا PSOS
این نوع اختلال هورمونی یکی از دلایل معمول رشد موهای ناخواسته است که با علائم دیگری شامل آکنه، پریود های نامنظمT ایجاد مشکل در کاهش وزن و دیابت همراه است. انجام سونوگرافی می تواند کیست های موجود در تخمدان را نشان دهد.
تومورها و بیماریهای غده فوق کلیوی
بیماری غده فوق کلیوی، وجود اختلال در تولید آندروژن یا هورمون مردانه مانند سایر هورمونهای دیگر است. این بیماری موجب می‌شود که رشد موها در نواحی خاصی از بدن بیش از حد زیاد شود که به آن سندروم کوشینگ (Cushing syndrome) و اختلال غیرطبیعی غده فوق کلیوی موروثی (congenital adrenal hyperplasia) می گویند.
مصرف داروها
داروهایی مانند کورتیزون خوراکی، فنی توئین، ماینوکسیدیل و ضد تستسترون داروهایی هستند که می توانند موجب رشد بیش از حد موهای زائد شوند.
سابقه فامیلی
رشد موهای اضافه در زنان می تواند دلایل ژنتیکی داشته باشد و ربطی به هورمون مردانه اضافی در بدن آن‌ها نداشته باشد. دلیل قطعی این بیماری هنوز ناشناخته است.
یائسگی
برخی از زنان بعد از یائسگی با کاهش هورمون استروژن و افزایش تستسترون های زنانه مواجه می شوند. در این شرایط ممکن است موهای صورت سیاه تر و متراکم تر شوند.

نحوه بررسی هورمون ها و رابطه آن با رشد موهای زائد

بسته به علائم و نتایجی که در آزمایش به دست آمده ممکن است تست های رادیولوژی که می تواند دلیل اصلی اختلالات هورمونی و افزایش موهای زائد را مشخص کند؛ نیز مورد نیاز باشد. برخی از مواردی که در آزمایش خون بررسی می شود عبارت است از:
تستوسترون سرم
DHEAS
میزان پروژسترون
تست تحریک ACTH
در صورتی که دلیل رشد موهای زائد، سندروم پلی کیستیک تخمدان باشد معمولاً سونوگرافی نیز انجام می گیرد. آزمایشات رادیولوژی دیگر شامل سی تی اسکن یا ام آر آی نیز احتمالا انجام می‌شود تا احتمال وجود تومور فوق کلیوی بررسی گردد.

درمان اختلالات هورمونی

سندروم تخمدان پلی کیستیک
 برای درمان این بیماری داروهای مختلفی تجویز می شود تا رشد موهای زائد کاهش پیدا کند. برخی از این داروها به صورت خوراکی مصرف می شوند تا تستسترون زنانه تولید شده در بدن بانوان را که توسط تخمدان ها تولید می شود؛ افزایش دهند. در صورتی که بیماری به دیابت مبتلا باشد داروی متفورمین برای او تجویز می شود تا انسولین اضافه خون کنترل شود. زمانی که اختلالات هورمونی به حالت نرمال در بیاید بیمارانی که به سندروم پلی کیستیک مبتلا بودند می توانند با انجام لیزر موهای زائد کلیه موهای اضافی بدن خود را از بین ببرند و چون بیماری درمان شده موهای اضافه مجدداً رشد نخواهند کرد.
سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از علل بروز هیرسوتیسم است. تقریباً از هر چهار مورد مبتلا به هیرسوتیسم سه مورد آن ها دلایل ژنتیکی دارد. وجود کیست ها در تخمدان می تواند روی تولید هورمون ها تاثیر گذاشته و موجب به هم خوردن قاعدگی و باروری زنان میشود. زنانی که مبتلا به سندروم پلی کیستیک هستند؛ معمولاً روی پوست صورت خود آکنه های شدیدی مشاهده می کنند و وزن آنها بالا می رود. از دیگر علائم این بیماری شامل خستگی، تغییر رفتار، ناباروری، درد در ناحیه تخمدان، سردرد، مشکل در خواب و اختلالات غده فوق کلیوی است.
اختلال غده فوق کلیوی
انواع دیگر اختلالات هورمونی که موجب رشد موی اضافه در بدن میشود اختلال غده فوق کلیوی می باشد که به دلایل زیر ایجاد می شود:
سرطان غده فوق کلیوی
تومور غده فوق کلیوی
بیماری کوشینگ
اختلال غیرطبیعی غده فوق کلیوی موروثی
غده فوق کلیوی درست بالای کلیه ها قرار دارد و مسئول تولید هورمون است. افرادی که مبتلا به هایپرپلازیا آدرنال کنجنیتال هستند؛ به طور مادرزاد بدون آنزیمی که برای تولید هورمون مورد نیاز است؛ به دنیا آمده اند و افرادی که به بیماری کوشینگ مبتلا هستند؛ میزان کورتیزول آنها از حد نرمال بیشتر است. کورتیزول گاهی اوقات هورمون استرس نیز نامیده می شود. تمام این شرایط می‌تواند روی تولید آندروژن بدن و در نتیجه رشد مو های اضافی تاثیر گذار باشد.
علائم اختلالات غده فوق کلیوی شامل فشار خون بالا و ضعف در ماهیچه و استخوان، وزن اضافه در بالاتنه، سردرد و بالا یا پایین بودن میزان قند خون می باشد.
مصرف داروهای خاص
رشد بیش از حد مو در ناحیه صورت یا بدن می تواند نتیجه مصرف هر کدام از داروهای زیر باشد:
ماینوکسیدیل که برای تحریک رشد مو
استروئیدهای آنابولیک که برای تغییرات هورمون تستسترون مورد استفاده قرار می گیرند
تستسترون که در صورت کمبود آن در بدن مصرف می شود
سیکلوسپورین که یک داروی کمک کننده به سیستم ایمنی است که پیش از پیوند اعضا مورد استفاده قرار می گیرد
گاهی اوقات زنان هیرسوتیسم ایدیوپاتیک را تجربه می کنند به این معنا که دلیل خاصی برای گسترش این ن.ع هیرسوتیسم وجود ندارد و به صورت مزمن است به طوری که درمان آن بسیار مشکل می باشد.
هیرسوتیسم
موهای ناخواسته و اضافه ای که روی بدن و صورت بانوان رشد می کنند نتیجه نوعی اختلال هورمونی هستند؛ که به آن هیرسوتیسم می گویند. اکثر زنان روی بدن و صورت خود موهای اضافه دارند اما این ها معمولاً نازک و نرم هستند و رنگ آنها نیز ز تیره نمی‌باشد.
اصلی ترین تفاوت بین موهای صورت و بدن زنان که به آن موهای پرز هلویی می‌گویند با موهای ناشی از اختلال هورمونی هیرسوتیسم در نوع بافت آن است.
مو های ناخواسته یا اضافه ای که روی صورت زنان، بازوها، کمر یا سینه آنها رشد می کند؛ اگر ناشی از اختلالات هورمونی باشد؛ معمولاً سیاه و ضخیم هستند. الگوی رشد مو های ناشی از هیرسوتیسم در زنان با بارداری آنها نیز در ارتباط است. این شرایط معمولا زمانی به وجود می‌آید که میزان هورمون مردانه در بدن زنان افزایش می یابد.
اختلال هورمونی هیرسوتیسم با هایپرتریکوزیس متفاوت است این بیماری موجب رشد مو های اضافه در نواحی از بدن می شود که ربطی به هورمون های مردانه ندارد در صورتی که اختلال هورمونی هیرسوتیسم، رشد موهای اضافه در نواحی از بدن مانند صورت و زیر چانه است که معمولاً در مردان بیشتر دیده می‌شود. در عوض این اختلال هورمونی هایپرتریکوزیس موجب افزایش رشد مو های اضافی در هر ناحیه از بدن خواهد شد.
 وجود هورمون های نرمال در این شرایط نیز با مصرف برخی داروهای خوراکی می تواند رشد مجدد موهای صورت و بدن را کاهش دهد. البته حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس همزمان با مصرف داروها می‌تواند به این کاهش موهای اضافی کمک کند.
تشخیص هیرسوتیسم
برای تشخیص هیرسوتیسم پزشک متخصص ابتدا سابقه درمانی شما را خواهد پرسید و در مورد داروهایی که مصرف می کنید؛ سوالاتی می پرسد تا بتوانند شرایط شما را به طور کامل درک کند. احتمالاً آزمایش خون برای شما تجویز خواهد کرد تا سطح هورمون های بدن شما تعیین شود. احتمال ابتلا به دیابت را نیز در آزمایش خون بررسی خواهد کرد. سونوگرافی یا ام آر آی از تخمدانها و غدد فوق کلیوی نیز ممکن است برای بررسی وجود تومور یا کیست لازم باشد.
رشد موهای صورت پس از یائسگی
در این شرایط دوز پایینی از هورمون ها به صورت خوراکی یا تزریقی جایگزین شده و رشد مجدد موهای صورت را کاهش میدهد. پس از درمان می توان از لیزر موهای زائد برای حذف این موهای اضافی استفاده کرد. پس از درمان میتوان از لیزر موهای زائد برای حذف این موهای اضافی استفاده کرد.

درمان موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی

مدیریت هورمون
در صورتی که وزن زیادی داشته باشید احتمالاً پزشک به شما پیشنهاد می دهد که وزن خود را پایین بیاورید تا میزان رشد مو های اضافه شما نیز کاهش پیدا کند. چاقی می تواند نحوه تولید هورمون های بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. حفظ وزن نیز سطح هورمون آندروژن را بدون مصرف داروی خاصی تنظیم خواهد کرد.
در صورتی که رشد موی اضافی شما در اثر ابتلا به بیماری سندروم پلی کیستیک یا اختلالات آدرنال بیش از حد نرمال باشد؛ درمان دارویی مانند قرص های ضد بارداری یا داروهای ضد آندروژن برای به تعادل رساندن سطح هورمون ها و شما تجویز خواهد شد.

حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس

حذف موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی با استفاده از دستگاه کندلا الکس توسط اشعه های نور که می تواند فولیکول‌های موی شما را تخریب کند؛ انجام می گیرد. آسیب رساندن به فولیکول ها موجب می‌شود موها مجدداً رشد نکند و موهای موجود نیز بریزد. با تکمیل درمان لیزر کندلا الکس نتایج تقریباً دائمی در کاهش موهای زائد مشاهده خواهد شد.
به طور کلی می‌توان گفت در صورتی که اختلالات هورمونی درمان نشوند؛ لیزر موهای زائد نمی‌تواند کمک چندانی به بانوانی که به این بیماریها دچار هستند؛ کند. نتایج معمولاً موقتی هستند مگر این که مشکل اصلی تشخیص داده شود و پس از این که اختلال هورمونی درمان شد از لیزر کندلا الکس برای درمان موهای اضافی باقیمانده استفاده شود.
نکته دیگری که برای حذف موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی باید رعایت کنید عدم مراجعه به سالن های آرایشی و زیبایی برای شروع جلسات لیزر است. چون لیزر موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی نوعی درمان است و حتماً باید توسط متخصص پوست و مو که آگاهی کامل از وضعیت بیمار و نوع اختلال هورمونی او دارد؛ انجام گیرد. در صورتی که به اختلالات هورمونی مبتلا هستید و از موهای اضافی موجود روی بدن و صورت خود رنج می برید؛ بهتر است یک جلسه مشاوره رایگان با متخصصین پوست و مو در کندلا تنظیم کنید تا علاوه بر درمان اختلالات هورمونی اقدام به لیزر موهای زائد نمایید.

چرا مو های اضافه و ناخواسته روی بدن زنان رشد می کند؟

رشد موهای اضافی بیش از حد نرمال روی بدن یا صورت زنان به علت افزایش میزان هورمون آندروژن و تستسترون است. تمام زنان در بدن خود آندروژن تولید می کنند اما میزان آن معمولاً خیلی پایین است. تحت شرایط پزشکی خاص ممکن است میزان تولید آندروژن در بدن بالا رود و در نتیجه هورمون های مردانه در بدن زنان افزایش یابد. این افزایش هورمون الگوی رشد مو و خصوصیات مردانه دیگر مانند صدای کلفت را در زنان ایجاد خواهد کرد.


مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/04/31
    3 2

    باسلام من دوسال پیش برایردرمان جوش صورتم سونوگرافی از رحم دادم وکیست تخمدان داشتم اما پریودم منظم بود الان دوسال هست دارم اتیسترون و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم اما ۳ ماه هست پریودم خیلی نامنظم و زیاده الان تو آزمایش خونم DHEASO4وتستسترون و پرولاکتین بالا بود من الان دارم لیزر الکس انجام میدم میترسم نتیجه نده

    • 1399/05/01
      1 0

      سلام پیشنهاد میکنم فعلا لیزر نکنید. اما بهتره که با پزشک خودتون و یا یک پزشک متخصص حتما راجع به این موضوع صحبت کنید.

    • 1401/09/13
      1 0

      سلام من 17 سالمه وقتی ب سن بلوغ رسیدم موهای بدنم زیاد شدن و الان زخیم شدن و این خیلی برای من آزار دهندس هورمون های مردانه ام بالاس حتی کیست سینه هم دارم ولی رحمم سالمه پریودمم نامنظم هستش چند روز میوفته عقب و صورت و بدنم هم جوش داره من چیکار کنم الان ؟ ینی نمیتونم لیزر کنم ؟

  • 1399/04/31
    4 5

    الان اگه همزمان با دارو لیزر کنم مشکلی پیش نمیاد؟موها از بین میره؟ میترسم دوباره موهای زاید برگرده

    • 1399/05/04
      1 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/05/02
    1 0

    سلام من تازه نوزده سالمه دچار این مشکل شدم خیلی میترسم چیکار کنم

    • 1399/05/04
      1 0

      سلام نگران نباشید با مصرف داروهاتون مشکلتون حل میشه. اما فعلا لیزرو انجام ندید.

  • 1399/05/04
    2 1

    سلام من 19 سالمه و نمیدونم اختلال هورمونی دارم یا نه ولی قاعدگیم منظم نیس قبلا سونو گرافی رفته بودم کیست داشتم خیلی ریز. میخواستم بدونم پرموییم از کیستمه .اگه ارع بعد اینکه درمان کنم میتونم لیزر کنم. و لیرز پوست مرغی رو درمان میتونه بکنه یا حداقل کاهشش بده

    • 1399/05/05
      1 0

      سلام بله ممکنه بخاطر کیست باشه. بعد درمان بله میتونید. ریشه های برجسته ی موهای زائد روی پوست، با لیزر از بین میره. اما پوست مرغی معمولا ژنتیکیه و با لیزر از بین میره.

  • 1399/05/07
    1 1

    سلام من مشکل هورمونی ندارم اما علاقه زیادی ب استفاده از روغن ماینوکسیدین دارم اگ بعد استفاده از این دارو موهای زائد بدنم زیاد بشن راهی برای درمان این موهای زائد هس یا نع و این ک مشکل دیگه ای ب وجود نمیاد بعد استفاده از این دارو؟؟؟

    • 1399/05/08
      1 0

      سلام تو دوره ی لیزر استفاده نکنید و حدودا 2 ماه باید بگذره تا بتونید لیزرتونو شروع کنید.

  • 1399/05/12
    1 0

    سلام ممنون ک وقت میذارید و جواب میدید.من 24 سالمه و حدودا دوساله پیش ک موهای زائد چونه داشتم رفتم چکاب. دکتر بهم گفت تخمدان پلی کیستیک دارم اما هیچ دارویی بهم نداد و فقط گفت ورزش کن.من حدودا یک سال ورزش کردم اما اصلا بهتر نشد.الان ک خیلی زیاد شده.گلو و صورتمم گرفته.لیزر هم رفتم اما جواب نداد.خیلی ناراحتم لطفا راهنماییم کنید

    • 1399/05/13
      1 0

      سلام بخاطر کیستتون باید تحت درمان دکتر، و با صلاحدید ایشون به لیزر ادامه بدید.

  • 1399/05/27
    2 0

    سلام من ازمایش که دادم فقط هورمون مردانم بالا بود که چندین ماه قرص مصرف کردم اسپیرونولاکتون برا جوش های صورتم بود یک ماه هست که قرصام تموم شده به نظرتون میشه برای لیزر اقدام کنم؟!

    • 1399/06/05
      1 0

      سلام قبل از لیزر با پزشک متخصص مرکز لیزرتون این موضوع رو درمیون بزارید

  • 1399/05/28
    2 0

    باسلام واحترام.بنده۲۵سال دارم،بچه یک ونیم ساله هم دارم.تخمدانهای تنبلی داشتم وکیست هم داشتم .اول ازدواجم که سه سال ازش میگذره دارومصرف کردم کیستم ازبین رفت وباردارشدم اماتخمدان سمت راستم خیلی تنبل موندالان که دوباره رفتم سونوگرافی بهم گفتن دوتاتخمدانهابیش ازاندازه تنبل شده اند.من ازقبل هم موهای زائدفراوان توصورت وبدنم رشدمیکردوالان بدترشده...کیست دیگه ندارم فقط تنبلی تخمدان .دکتربهم قرص جلوگیری دادن برای کمترشدن موهای زایدم ولی من ازمصرف قرصای جلوگیری میترسم چون رواعصاب تاثیرمیزارن ...عادت ماهانه ام کاملابهم ریخته هست واین ماه دوبارپریودشدم باراول۱۳روزطول کشیدوباردوم بیشترازپنج روزفعلاشد.چکارکنم؟! خیلی سپاسگذارم

    • 1399/06/05
      1 0

      سلام باید به پزشک متخصص مراجعه کنید

    • 1401/06/23
      1 0

      اصلا از قرص های ضد بارداری نترسید هیچ تاثیری تو خلق و خو نداره و چه بسا سندروم های قائدگی رو کمتر هم میکنه من دو ساله سیبل مصرف میکنم خیلی هم راضیم دیگه اصلا درد و عصبانیت و ..‌‌ ندارم

  • 1399/06/06
    1 0

    سلام وقتتون بخیر ، من ۲۳ سالمه پلی کیست دارم و هورمون مردونم بالاست پارسال به مدت ۹ ماه دارو مصرف کردم و دکتر زنان گفت اگه تاثیر نداشت لیزر کن امسال رفتم لیزر و جلسه ی اول تاثیر داشت اما چند روز پیش که جلسه ی دوم رفتم همه ی موهام دوباره داره رشد میکنه رفتم تحت نطر دکتر فوق تخصص غدد گفت دوسال بخاطر هورمونات دارو مصرف کن و سه ماه بعد به لیزرت ادامه بعده ، بنظرشما لیزر برام تاثیر داره یا ادامه ندم ؟

    • 1399/06/10
      1 0

      سلام بدون درمان، ممکنه تاثیر مطلوب روتون نداشته باشه

    • 1400/07/30
      1 0

      اخه تنبلی تخمدان که درمان نداره می گین درمان بعد لیرز من ۷جلسه رفتم نتیجه نگرفتم

  • 1399/06/08
    2 1

    سلام من قسمت چونم سه تا موهای زایدداشتم امابا جلجلسهلیزرخیلی بیشترشرگلوم پر کردازمایش دادم هورمون مردانه بالا بودایا بادارورفع میشه

    • 1399/06/10
      1 1

      سلام احتمال زیاد بله

    • 1401/06/23
      1 0

      اخه واسه سه تا دونه مو لیزر نیاز نبوده ها لیزر روی نواحی ای که مو های کرکی داره میتونه باعث ضخیم شدن کرک ها بشه پس نباید تعجب بکنید

  • 1399/06/08
    1 3

    سلام ۲۵سالمه موزائد قسمت چونه صورتم خیلی کم بودامارفتم لیزروقتی هشت جلسه کامل رفتم سه جلسه بعدبینش فاصله دادم جلجلسهک رفتم بعدیک ماه صورتم پرشدحتی زیر گلوم وقسمت فک صورتم ازمایش دادم هورمون مردانم بالا بودوتنبلی دارم قرص ال دی واسپیرونولاکتون دادبا خوردن این قرص هاازبین میره یا بعدش ب لیزراحتیاج دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

    • 1399/06/10
      1 0

      سلام بهتره واسه جواب دقیقتر با پزشکتون راجع به این موضوع صحبت کنید.

    • 1400/03/20
      2 0

      این دکتر همش،میگه با دکترتون مشورت کنید خوب اگه شما هم دکتری خوب جواب این بنده خدا هارو بدید

    • 1401/04/22
      1 0

      سلام

  • 1399/06/14
    2 0

    سلام دخترم ۱۹ سالشه موهای کل بدنش ضخیم ومشکیه وریزش موی سرهم داره بردم دکترپوست ازمایش هورمن دادانجام دادوتشخیص هورمن بالا دادن الان دارو مصرف میکنه ایه الان برالیزر ببرم یابعدازدرمان کامل ؟؟

    • 1399/06/15
      1 0

      سلام الان که تحت درمان هستند هم میتوننن لیزر کنن اما بهتره بعد درمان لیزر رو شروع کنن.

    • 1399/06/15
      1 0

      سلام اقای دکترمنم سوال درم یه دختر۱۷ساله هستم بدنم موهای زائد داره آزمایش هم دادم سونوگافی هم دادم مشکل هورمونی ندارم کیستم ندارم پریودی هام هم منظمه دلیل این پور مویی بدن من چیع؟😭

    • 1399/06/15
      1 0

      سلام اقای دکترمنم سوال درم یه دختر۱۷ساله هستم بدنم موهای زائد داره آزمایش هم دادم سونوگافی هم دادم مشکل هورمونی ندارم کیستم ندارم پریودی هام هم منظمه دلیل این پور مویی بدن من چیع؟😭

    • 1399/06/15
      1 0

      سلام اقای دکترمنم سوال درم یه دختر۱۷ساله هستم بدنم موهای زائد داره آزمایش هم دادم سونوگافی هم دادم مشکل هورمونی ندارم کیستم ندارم پریودی هام هم منظمه دلیل این پور مویی بدن من چیع؟😭

    • 1399/06/16
      1 0

      سلام واسه حل کردن مشکلتون حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. اینطوری مشخص نمیشه.

  • 1399/06/15
    1 1

    سلام من هم سوال دارم دختری ۱۷ساله هستم تمام بدنم موهای زائدداره آزمایش هم دادم پیش یک دکترغددرفتم هیچ مشکلی ندارم از تخمدان هامم سونوگرافی دادم کیست ندارم کاملا سالمم یعنی مشکل من چیه؟؟😭😭😭😭هورمون های مردونه هم فعال نیسنن پریدی هام هم منظمه

  • 1399/06/15
    4 0

    سلام من هم سوال دارم دختری ۱۷ساله هستم تمام بدنم موهای زائدداره آزمایش هم دادم پیش یک دکترغددرفتم هیچ مشکلی ندارم از تخمدان هامم سونوگرافی دادم کیست ندارم کاملا سالمم یعنی مشکل من چیه؟؟😭😭😭😭هورمون های مردونه هم فعال نیسنن پریدی هام هم منظمه

  • 1399/06/20
    1 0

    سلام خدمت شما دوسال پیش کیست تخمدان داشتم اسپیرونولاکتون ۱۰۰ و اتیسترون و راکوتان مصرف میکردم ۵ ماه پیش پریودام نامنظم شدودوباره سونو دادم تنیبلی تهخمدان داشتم و پرولاکتین خونم بالابود برای تنبلی تخمدان گلای وانس(متفورمین)و دوفاستون میخورم برای پرولاکتین هم کابولین هفته ای یک عدد میخورم البته از این ماه اتیسترون رو باید کنار بزارم چون ماه پیش ضخامت رحمم زیاد بود اما الان نرمال شده الان دارم همزمان بامصرف این داروها لیزر الکس میکنم جلسه اول خیلی عالی جواب داد ولی جلسه سوم احساس میکنم موهای بدنم یکم سفت شده ممکنه جواب نده لیزر؟

    • 1399/06/22
      1 0

      سلام ممکنه جواب نده یا دیر جواب بده بهتره با پزشکتون مشورت کنید.

  • 1399/07/04
    1 0

    سلام ببخشید من تخمدان پلیکسیستک دارم و هورمون مردانه بالا بود الان چن وقته تحت نظر پزشکم میشه همراه با درمان اختلال هورمون لیزرم انجام داد؟

    • 1399/07/05
      1 0

      سلام بهتره که اجازه بدید روند درمانتون کامل بشه.

  • 1399/07/04
    2 0

    سلام ببخشید من تخمدان پلیکسیستک دارم و هورمون مردانه بالا بود الان چن وقته تحت نظر پزشکم میشه همراه با درمان اختلال هورمون لیزرم انجام داد؟

    • 1399/07/05
      1 0

      پاسخ داده شد

  • 1399/07/04
    1 0

    سلام ببخشید من تخمدان پلیکسیستک دارم و هورمون مردانه بالا بود الان چن وقته تحت نظر پزشکم میشه همراه با درمان اختلال هورمون لیزرم انجام داد؟

    • 1399/07/05
      1 1

      پاسخ داده شد

  • 1399/07/06
    1 0

    سلام خسته نباشید دختر من ۱۳سال داره تمام بدنش موهای ضخیم وسیاه پرشده از بچگی اینجوری بودپرمو بود الان خیلی بد شده خیلی نگرانم ایا ممکنه کیست یا هورمون مردانه باشه لیز هم شروع کردم براش ایا جواب میده

    • 1399/07/07
      1 0

      سلام ممکنه اما کیست و هورمون مردانه با آزمایش مشخص میشه. لیزر واسشون یکم زوده. بهتره تا 18 سالگیشون صبر کنن. چون ممکنه عوارض جانبی داشته باشه و یا اصلا روشون تاثیر نداشته باشه مخصوصا اگر مشکل هورمونی هم داشته باشن.

  • 1399/07/16
    1 1

    سلام من ۲۱سالمه بدنم خیلی مو داره پریودم هم منظمه ب نظرشما میتونم لیزر کنم

    • 1399/07/19
      1 0

      سلام بله میتونید

  • 1399/07/23
    1 0

    من رفتم دکتر پوست اسپیرولاکتون دوساله میخورم آیا لیزر جواب میده؟

    • 1399/07/27
      1 0

      سلام اگه دوزش بالای 250 نباشه میتونید.

  • 1399/07/23
    1 0

    سلام من حدود دوماه دارم از قرص مدروکسی پروژسترون و دوزیستان استفاده میکنم و یک جلسه ام به لیزر رفتم قبل از لیزرم از دکترم پرسیدم که مشکل و یا تداخلی با مصرف این دارو ها با رفتنم به لیزر پیش نمیاد گفتن که نه خیلی هم عالی مشکلی نداره میخواستم ببینم شماهم نظرتون همینه مشکلی پیش نمیاره به لیزر رفتنم ادامه بدم؟

    • 1399/08/07
      1 1

      سلام اگ هورمونی باشن تداخل داره. اما اگه دکترتون گفتن ادامه بدید.

  • 1399/08/05
    1 0

    سلام من ۳۲سالمه پریودهای نامنظم دارم ودرقسمت چانه موهای زاید دار م پزشک رفتم که با آزمایش وسونو یکی از تخمدانها تنبل بود دارو بهم داد استفاده کردم و بعد داروها ۱۰جلسه لیز انجام دادم ولی ازبهمن ماه دیگه نرفتم الان دوباره رشد کردن و زیادتر شدن بیشتر قسمت‌های صورتم رو هم گرفته لطفا راهنماییم کنید

    • 1399/08/07
      1 0

      سلام چون وسط جلساتتون لیزر رو ول کردید موهاتون زیاد شده. باید به موقع جلساتتون رو برید.

  • 1399/08/14
    1 0

    سلام مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم و قاعدگی نامنظم،دکترم برای منظم شدن قاعدگیم فقط دارو داد گفتن تنها راه مشکلتون لیزر است؟ ایا من لیزر کنم پس تخمدان پلی کیستیکم ک فعاله

    • 1399/08/20
      1 0

      سلام اگه دکترتون اینطوری صلاح دیدن موردی نداره.

    • 1400/11/05
      1 0

      سلام من۲۱سالمه الان ۲ ماهه که به خاطر تنبلی تخمدان دارم دوفاستون مصرف میکنم امروز جلسه اول لیزر رو رفتم ...این قرص باعث ایجاد لکه روی پوستم نمیشه؟یا اینکه لیزر جواب نده؟چکار کنم لیزرو ادامه بدم ؟

  • 1399/08/17
    1 0

    سلام خسته نباشید من پریودم نامنظمه و قرص LD مصرف میکنم میخواستم ببینم ایرادی داره جلسات لیزرمو همزمان با مصرف قرص ادامه بدم؟

    • 1399/08/20
      1 0

      سلام لیزر رو نمیتونید همزمان با مصرف قرص LD انجام بدید. با پزشک متخصص مرکز لیزرتون مشورت کنید بیشتر راهنماییتون کنن.

    • 1399/09/23
      1 0

      سلام.من ده جلسه لیزرکندلاانجام دادم هورمون مردانگیم بالاهست قرص اسپیرولاکتون استفاده میکنم یک ماه اول بعدلیزرخوب میشه ولی مجددا رشدمیکنه دروغ نگم زخامت موهام کم شده ولی بازازهمون جای اول رشدمیکنه ولی نازک تربه نظرشما الکترولیز جواب میده یااونم مثل لیزرجواب چندانی نمیده ممنون میشم راهنماییم کنیدتشکر

  • 1399/08/19
    1 2

    سلام من ۹ جلسه لیزر انجام دادم .یک ماه پیش به علت یک مشکلی که داشتم نزد پزشک رفتم داروهای تنظیم کننده هورمون رو برام تجویز کرد مثل شاری لیدیز و ویتاگنوس و نورم لایف .بعد از مصرف این قرصها دوباره موهام رشد کرده .لطفا راهنمایی کنید چکار کنم .

    • 1399/08/20
      1 0

      سلام طبیعیه داروهای هورمونی این تاثیرو رو روند لیزر داره.

  • 1399/08/23
    1 0

    سلام من پانزده سالمه زیر گلوم موهای نرم خیلی زیاده تو پازلفم هم دوتا دونه موی مشکی دراومده مادرم هم تو صورتش موی زائد داره من میخوام درمان شروع کنم اول با هورمون درمان کنم بعد لیزر کنم یا بالعکس

    • 1399/08/24
      0 0

      سلام اول مشکل هورمونیتونو درمان کنید بعد برای لیزر اقدام کنید. بهتره برای نتیجه ی بهتر تا 18 سالگی واسه لیزر صبر کنید.

  • 1399/08/23
    0 0

    با سلام و عرض خسته نباشید بابت پاسخگوییتون. من ۲۷ سالمه و دچار پرمویی شدم، در حال حاضر جلسه دوم لیزر رو انجام دادم، به پزشک غدد و زنان مراجعه کردم، جواب سونوگرافی کاملا خوب بود و کیست وجود نداشت، ولی پرولاکتینم حدود ۷۰۸ (تقریبا ۲برابر رنج نرمال) هستش، دکتر غدد قرص dupbaston به مدت ۳ماه تجویز کردن و گفتن با توجه به جواب MRI خطرناک نیست. خیلی از داشتن موهای زائد رنج میبرم، میخواستم بدونم امکان لیزر جلسات بعدی رو دارم یا باید بعد از مصرف قرص مجددا مراجعه کنم؟ با سپاس

    • 1399/08/24
      0 0

      سلام باید ببینید دکترتون چی صلاح میدونن.

  • 1399/08/24
    0 0

    سلام من حدود ۱۰ سال هست تنبلی تخمدان و کیست پلی کیستیک دارم و قرص مصرف کردم الان ۴ماهه دارم لیزر انجام میدم تاثیری نداشتع زیاد بخاطر کیست پلی کیستیک هست؟؟به نظرتون ادامه بدم برای لیزر یا نه؟؟؟

    • 1399/08/24
      0 0

      سلام بله ممکنه. پیشنهاد میکنم قبل از ادامه ی لیزر با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • 1399/08/30
    0 0

    سلام من با انجام سونوگرافی ووآزمایش مشخص شد که تخمدان پلی کیستیک دارم،و داروهایی داده شد برای منظم پریودیم تا سه ماه حدود یک ماهه استفاده کردم و منظم شده،،آیا میتونم برم برای لیزر همزمان با ادامه ی روند درمانم؟

    • 1399/09/01
      0 0

      سلام با پزشک متخصصتون مشورت کنید و ببینید ایشون چی صلاح میدونن.

  • 1399/09/03
    0 0

    با سلام و خسته نباشید...من ۲۰ سالمه و از تولدم هرمون مردانه ام بالا بوده و قرص هیدروکورتیزون و فلودروکورتیزون مصرف میکنم.الان یکسالی هست که هرمونام تقریبا تتظیم شده و دکتر قرص هام رو کم و زیاد نکرده زیر چونم موهای زائد دارم میخواستم ببینم اگر الان لیزر کنم جواب میگیرم؟؟؟ممنون

    • 1399/09/05
      0 0

      سلام معمولا مشکلات هورمونی باید برطرف شه بعد لیزر انجام شه و تو دوره ی لیزر نباید داروهای هورمونی استفاده بشه. با پزشکتون مشورت کنید ببینید چی صلاح میدونن.

  • 1399/09/03
    0 0

    سلام من شیش ماه پیش رفتم دکتر و کیستای ریز داشتم قرص اسپیرو نولاکتون و ی قرص دیگه رو دکتر بهم دادن س ماه خوردم بعد از اون س ماه هم هست ک قرص اسپیرونولاکتون رو همراه قرص سیبل میخورم دکتر بهم اون اوایل یادمه ک گقت بعد از س ماه میتونی لیزر کنی و در طول لیزر قرص هاتم باید بخوری الان میتونی بعد شیش ماه لیزر کنم ! لطفا راهنماییم کنید

    • 1399/09/05
      0 0

      سلام با پزشک متخصص مرکز لیزرتون مشورت کنید ببینید نظر ایشون چیه.

  • 1399/09/20
    0 0

    سلام من ۱۸ سالمه و یه مدت هست ک عادت ماهانم خیلی نامنظم شده و موهای اضافی بر روی صورت و گردنم ظاهر شده خیلی نگرانم لطفا من رو راهنمای کنید

    • 1399/09/21
      0 0

      سلام تو این سن موضوع عجیبی نیست پیش میاد نگران نباشید. اما بهتره ازمایش های هورمونی مربوطه رو انجام بدید که خیالتون راحت شه.

  • 1399/09/23
    0 0

    سلام من بعدازهفت جلسه لیزرالکس کندولاچون هیچ تغییری روموهای زائدصورتم ندیدم ازمایش دادم هورمون مردانگی بالابودوالان حدودیک سال قرص اسپیرلاکتون استفاده میکنم درسته رشدموهام نازک ترشده ولی بعدازیه ماه لیزر همون موهابازرشدمیکنن به نظرشما الکترولیزجواب میده انجام بدم ممنون میشم راهنماییم کنیدباتشکر

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام چون مشکل هورمونی دارید طبیعیه که نتیجه مطلوبتونو ندیده باشید. مشکل هورمونیتون که درمان بشه نتیجه ی بهتری میبینید. الکترولیزر واسه موهای سفید استفاده میشه.

  • 1399/09/30
    0 0

    دوست‌های نهایت عزیز لطفا صورت تانرا هیچ گاه لیزر نکنید چون هر قسم لیزر که باشد باعث زخمیم شدن و کلفت شدن آنها می‌شود اگر مشکل هورمونی هم نداشته باشید نزد هر داکتر که بروید آنها برایتان لیزر را پیشنهاد میکند بعد از لیزر وقتی بروید شکایت داشته باشین میگویند که مشکل هورمونی دارید بهترین راه برای از بین بردن مو های صورت تات الکتولیز است مه هر قسم شه امتحان کردیم

  • 1399/10/11
    0 0

    سلام من ۱۹ سالمه و متاسفانه موهای زائد زیادی روی صورتم هست وروز به روز این موها بیشتر میشن دلیلش چی میتونه باشه اعتماد به نفسمو از دست دادم اگه امروز اصلاح کنم برای سه روز دیگه دوباره موهای صورتم در میان دیگه واقعا نمیدونم چیکار کنم صورتم هم پر از جوش و آکنه هست😔

  • 1399/10/28
    0 0

    سلام من چند ماهی هست قرص اسپیرونولاکتون و ضد بارداری برای کیست و تنبلی تخمدانم میخورم و برای موهای زائد هم خواستم برم لیزر که با دکترم مشورت کردم گفت اشکالی نداره و یک جلسه رفتم و دارم ادامه میدم میخواستم بدونم آیا جواب میگیرم یا زیادتر میشه؟ خیلی میترسم که زیادتر بشه

  • 1399/11/01
    0 0

    سلام من ۱۹سالمه رشد موهای سیاه و زاید بدنم خیلی زیاده به طوری که کل بدنم تمام قسمت های موهای سیاه با ریشه ی کلفتی داره ...هیچ مشکلی ندارم فقط فقط رشد هورمون مردانه ام خیلی زیاده دارم دارو مصرف میکنم آیا الآن واسه لیزر خوبه که برم حدود یه ماهه که دارو مصرف میکنم

  • 1399/11/07
    0 0

    سلام آقای دکتر من هم تخمدان پلی کیستیک دارم و هم آندروژن هام بالاست..و پرمویی شدید دارم. رفتم پیش یه متخصص پوست بهم گفتن همزمان با دوره لیزر ،قرص بخور برای بیماری ات.هزینه لیزرم زیاده..میترسم این همه برم هیچ فایده ای نداشته باشه.نظر شما چیه؟

  • 1399/11/07
    0 0

    سلام آقای دکتر من ۲۱سالمه و کیست تخمدان و هورمون بالای مردانه دارم.دکتر بهم گفته همزمان با لیزر دارو هاتو مصرف کن.اول اینکه به نظر شما باید همزمان مصرف کنم یا قبل لیزر؟و ینکه با توجه به پرمویی شدید به خاطر بیماریم آیا لیزر جواب میده؟

  • 1399/11/12
    0 0

    سلام من ۱۵ سالمه سونوگرافی انجام دادم و چند تا کیست در تخمدان داشتم و قرص سیپرترون مصرف میکنم و همزمان دو جلسه لیزر انجام دادم الان‌میتونم دیگه لیزر رو رها کنم یا باید ادامه بدم؟

  • 1399/11/14
    0 0

    سلام خسته نباشید من سه دوره ازقاعدگیم پریودمیشدم ولی سه روزه پریودمیشدم بعدخون ریزیم قطع میشد چن ماهه هم استرس شدید دارم احتمال هست قطع خون ریزیم بخاطره استرس باشه درضمن زیرچونه م و زیرنافم موهای زائد هم دارم ممکنه راهنماییم کنید؟؟

  • 1399/11/23
    0 0

    سلام دختر 16ساله ای دارم که از بچگی پرمو بودن ولی الان موهای بدنشون خیلی زخیم هستش حتی شکل رویش موهای مردانه داره توی سینه و روی شکمشون و موهای دست و پاشون هم زخیمه اول سوالم این آیا شیو کردن باعث بدتر شدن اینها میشه ؟بعدش آیا مشکل هورمونی هست و باید دارو مصرف کنه ؟یا اینکه با لیزر حل میشه ؟

  • 1399/11/24
    0 0

    سلام من ۸ سال هست قرص ال دی مصرف میکنم نمیتونم برم لیزر؟تاثیر نمیذاره؟

  • 1399/11/29
    0 0

    سلام.من 4جلسه لیزر رفتم و پریودم نامنظمه قبلا مشکل هورمون داشتم رفتم دکتر گفت میتونی لیزر کنی ولی پریودم نامنظمه الان لیزر اثر نمیکنه؟؟؟

  • 1399/12/05
    0 0

    سلام ۱۸سالمه صورتم وگردنم موهای زائددارع دارویی ام استفاده نمیکنم .میتونم لیزر کنم

  • 1399/12/11
    0 0

    سلام من از دوسال پیش رشد موهای زائد در ناحیه چونه سینه و ناف دارم آیا باقرص هایی که دکتر برام تجویز کرد از بین میره

  • 1399/12/11
    0 0

    سلام من ریزش مو سر دارم ۲ .۳ ساله چند تا دکتر رفتم داروهای بیوتین B6 هیرویت مزوتراپی هم انجام دادم ولی تاثیر نداشت آزمایش خون که انجام دادم هورمون های مردانم سطحش بیشتر از حد طبیعی بود سونو گرافی هم که رفتم کیست های ریز اطراف تخمدان هام داشتم یک سالی هم میشه موهای زائد سطح چانه م رشد کردن سطح هورمون هام درست بشه ریزش مو ی سرم با موهای زائد خوب میشه؟؟

  • 1399/12/15
    1 0

    سلام بالا بودن هورمون پرولاکتین هم در لیزر تاثیری داره؟ یعنی اگر لیزر کنم ممکنه سریع موهام در بیاد؟

  • 1400/01/09
    0 0

    سلام خسته نباشید . من از قرص مجسترول استفاده میکنم. یک جلسه لیزر رفتم . بعدا متوجه شدم اگه مشکل هورمونی داشته باشی ممکنه ضرر داشته باشه . من میوم رحمی دارم. خواستم ببینم لیزر رو میتونم ادامه بدم یا نه ؟ ممنو ن از شما

  • 1400/01/17
    0 0

    سلام من۱۵سالم هست و فعلا مشکل هورمونی ندارم میخاسم بدونم بعد لیز اگه مشکل هورمونی برام پیش اومد موها دوباره رشد میکنن یا ن

  • 1400/01/22
    0 0

    سلام من بعد از تولد دخترم که الان ده سالشه ,زیر چونه ام چند تار مو ضخیم در اومد و الان بعد از این ده سال چند جای دیگه زیر چونه ام مو در اومده یه بار اقدام کردم و رفتم پیش دکتر زنان و بررسی کردن و گفتن از تخم دان نیس ایا الان لازمه دوباره برم پیش دکتر غدد

  • 1400/02/11
    0 0

    سلام من یک دختر دو سلة دارم که دست پا هاش چنان مو دارد از کرم های مو بر استفاده کنم مشکلی پیش می آید راستی مریض ژنیتیکی داره عو ارض داروهایش هست

  • 1400/03/12
    0 0

    با سلام من ۱۹ سالمه و موهای زاید خیلی بد و ضخیمی دارم پریودمم نامنظمه یک جاسه لیرز با دستگاه الکس دایود رفتم بهم گفت مشکل هورمونی داری حتما برو دکتر من الان دکتر رفتم و یه سری ازمایش نوشت که انجام بدم بعد برم پیش پزشک متخصص الان اگر معلوم بشه من هورمون مردانم بالاست و دارو مصرف کنم اشکال نداره با دوره ی لیزرم همراه باشه مشکلی پیش نمیاد؟؟؟

  • 1400/03/28
    0 1

    سلام وقتتون بخیر من ۲۱سالمه الان حدودا ۴،۵ساله قرص استروژن و پروژسترون استفاده میکنم فقط با قرص عادت میشم میخواستم لیزر کنم خاستم بپرسم مشکلی نداره؟

    • 1400/12/16
      0 0

      منم همین مشکل و دارم می‌خوام لیزر کنم میشه جواب بدید

  • 1400/04/06
    0 1

    سلام من از وقتی ک رفتم لیزر ماهی سه بار پریود میشم سونوام دادم هورمونام بهم ریخته با عفونت دارم یعنی میتونه از لیزر بیکینی و زیر بغل باشه

  • 1400/04/12
    0 0

    سلام خسته نباشید بنده چونم پر از موهای زائد هست پروئیدیامم نامنظمم و متاسفانه تنبلی تخمدان هم دارم راه چاره چیست ...لیزر هم شنیدم خوب نیست نازایی میاره

  • 1400/04/12
    0 0

    ویه سوال دیگه لیزر بعضی افراد هستن جلسه ای ۵۰به بالا میرن با این قیمت خطرناک نیست آیا؟؟؟

  • 1400/04/19
    0 0

    سلام من ۲۸سالمه صورتم موزائدداره هورمون مردانه دارم ایالیزرجواب میده

  • 1400/04/19
    0 0

    سلام آقای دکتر من تنبلی تخمدان دارم بعد ۱۴ساله بهم فقط قرض آل دی میدن .تازگیا اون قرص رو میخوام سردرد میگیرم دکترام میگن مجبوری باید بخوری درمانش فقط این قرصه نظر شما چیه؟؟؟؟؟ازصورتمم خیلی‌های زائر در میاد

  • 1400/04/22
    0 0

    سلام اقای دکتر من تنبلی تخمدان دارم و دکتر بهم گفته هورمون شیردهیم بالاست الان بخاطره اینکه اقدامات اولیه برای بچه انجام میدم نمیتونم برای موی بدنم دارو مصرف کنم بعد دوسال پیش پنج جلسه رفتم لیزر بعد ک ول کردم موی صورتم خیلی بیشتر شد و من نمیدونستم بخاطر لیزره الان نمیتونم موی صورتمو با دارو مصرف کردن از بین ببرم و اینقدر صورتمو وکس زدم پوستم خراب شده الان تصمیم گرفتم باز برم لیزر کنم ادامش بدم تا زمانی که دکتر بهم دارو بده بدتر نمیشه بنظرتون؟

  • 1400/05/26
    0 0

    سلام من ۳ جلسه لیزر رفتم والان دیگه ادامه نمیدم تا بدونم مشکل هورمونی دارم یا نع فقط اینکه اگه مشکل برطرف بشه این موها نازک نمیشن ؟ ویا امکانش هست که موهای زاعد بریزن

  • 1400/06/05
    0 0

    سلام من ۳ساله قرص ال دی مصرف میکنم الان دارم میرم لیزر مو زاید آیا نتیجه میگیرم از لیزر با اینکه قرص ال دی مصرف میکنم

  • 1400/06/16
    0 0

    سلام من ۲۱ سالمه از ۱۷یا۱۸ سالگی موهای بدنم خیلی زیاد شد پشت و سینه و دست و ریش و مو صورت حتی گردنم همش مو هستش شده ریش واقعا افسردگی گرفتم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

  • 1400/07/22
    0 0

    سلام من ۱۹ سالمه موهای زائد بدنم خیلی زیاده حتی زیرچونم پراز مو هس و خط ریش دارم سندرم پلیکیستیک دارم کیست دارم قرص LD مصرف میکنم و قرص هورمونی چون هورمون مردانم زیادع سه ماهه دارو مصرف میکنم و پریودیام با قرص خوردن منظمه وگرن منظم نیس الان جلسه سوم لیزرم و جواب داده موهای بدنم نازک و کم حجم شدن ایا ادامه بدم یان میترسم اخر برگشت داشته باشه

  • 1400/09/17
    0 0

    سلام خسته نباشید29سالمه موی زاعدصورتوبدنم خیلی خیلی زیاده پرولاکتین بالا پلی کیست تنبلی تخمدان وهرمون مردانم دارم یه سالیه هس دکترزنان رفتم قرص مصرف کردم موهای سرم کچل شدم ولش کردم الانم داروگیاهی رفتمرفتم عرق رازیانه مصرف می میخاسم بدونم طب سنتی تعصیری داره ک ادامش بدم باتشکر

    • 1402/07/20
      0 0

      سلام خدمت شما رازیانه برای پرو لاکتین بالا خیلی ضرر داره وسطحش رو بالا میبره

  • 1400/11/08
    0 0

    سلام وقت بخیر من ده جلسه لیزر انجام دادم کل بدن و نتیجه ای نگرفتم متاسفانه بعد از ده جلیه دکتر قرص داده و میگه مشکل هورمونی داری ولی هیچ ازمایشی ندادم چکار باید بکنم

  • 1400/11/09
    0 0

    سلام من نزدیک به۲۰سالمه و از بچگی پر مو بودم مامانم میگف بعد موهات افتادن،ولی الان۲.۳سالی میشه زیر چونم و صورتم موهای خیلی زیادی در اورده و جوش میزنم قاعدگی هامم یعضی ماه ها نامنظمه.امروز رفتم لیزر گفتن باید اول آزمایش هورمون بدی بعد لیزر کنیم برات ولی خیلی میترسم چیکار کنم از صبح دارم گریه میکنم

    • 1402/07/20
      0 0

      گریه نداره که ،آزمایش میدی مشکلت حل میشه انشاءالله

  • 1400/11/09
    0 0

    سلام خوبی خسته نباشی من لیزر انجام دادم ۳ جلسه بیشر شده کم شند چه قرس استفاده کنم که موی هرمون از بین بره

  • 1400/12/02
    0 0

    سلام من ۱۸ سالمه و پریودی نامنظم دارم رفتم دکتر ازمایش و سنوگرافی انجام دادم دکتر گفت که تنبلی تخمدان دارم و بهم قرص جلوگیری داد الان هم میخوام صورتمو لیزر کنم صورتم مادر زادی پر مو هست اگه لیزر کنم باید قرص رو قطع کنم یا ادامه بدم نتیجه میگیرم یا نه؟

  • 1400/12/25
    0 1

    سلام وقت بخیر خسته نباشید من فقط مشکل پرمویی دارم، سیکل قاعدگیم منظمه اختلال هورمون دارم یامشکل تخمدان؟

  • 1401/01/27
    0 0

    سلام وخسته نباشید من قرص سیپروترون استات واسپیرونولاکتون وال دی استفاده می کردم ولیزرهم انجام می دادم ولی خوب جواب نداد ممکنه بخاطر استفاده از این قرص ها باشه

  • 1401/02/11
    0 0

    سلام وقت بخیر.من برای تیروعیدم قرص لوتیروکسین صد مصرف میکنم و الان کنترل شده ولی دکتر گفته باید ادامه بدم خواستم ببینم با وجود مصرف قرص آیا لیزر روی موهای زائد من جواب میده و کاملا از بین میبره و رشد مجدد نداره؟؟

  • 1401/03/12
    0 0

    سلام . وقت بخیر . من ۳۰ سال دارم و تخمدان پلی کیستیک دارم .و متفورمین و دوفاستون مصرف میکنم. جلسه دوم لیزر صورت و زیر بغل رفتم آیا جواب میده قسمت چانه و پشت لبم و بعضی از قسمتهای گردنم مو زائد دارم. بیشتر نمیشه ؟ زیر بغلم جواب میده ؟ با قرصام تداخل نداره؟

  • 1401/04/01
    0 0

    سلام من یه جلسه لیزر انجام دادم الان یه هفته پریودم عقب افتاده به نظرتون میتونه به خاطر لیزر باشه؟

  • 1401/05/11
    0 0

    سلام وقتتون بخیر من ۲۳ سالمه و من میخواستم برم لیزر و اینکه قرص ویتاگنوس مصرف میکنم و پودر گیاهی که دکتر داده واسه تنظیم قاعدگی و هورمون بخاطر یه کیست خیلی کوچولو که دارم میخواستم بدونم مشکلی نداره برم لیزر؟

  • 1401/06/03
    0 0

    سلام من ۱۷ سالمه و از وقتی دنیا اومدم تیرویید کم کار دارم مادر زادی هست و هورمون هام بهم ریخته تنظیم نیست و عادت ماهانه هم ۴یا ۵ ماهی یکبار میشم، موهای صورتم زیادن میخوام لیزر کنم موهای زاعدم رو ولی تا مشکلات هورمونی حل نشه نمیتونم لیزر کنم چون بر میگردن دوباره چکار کنم تا هورمون هام تنظیم شه؟

  • 1401/08/05
    0 0

    سلام من از اوایل بلوغ مشکل پریود نامنظم داشتم چن بار دکتر رفتم با قرص های پروژسترون مشکل پریودم کاملا برطرف میشه منتها بلافاصله بعد پایان دوره درمان تعین شده مثل اول نامنظم میشه میخوام واسه لیزر اقدام کنم موهام ضخیم هستن ولی نه خیلی زیاد بنظرتون اقدام کنم یا بدتر میشم هیچ مشکل دیگه ای هم مثل کیست و... ندارم ممنون🙏

  • 1401/09/01
    0 0

    سلام من چند وقته از دارو چاقی گین اپ استفاده میکنم الان احساس میکنم موهای صورتم دارن زیاد میشن قبل از اونم کلی جوش زدم چیکار کنم واسه موهای صورتم؟؟

  • 1401/10/23
    0 0

    من ۲۸سالمه موهای زائدوحشتناک زیرچانه تازیرگردن دارم دارم عذاب میکشم چیکارکنم مثل صورت مردشده صورتم

    • 1402/07/20
      0 0

      نگران نباشید آزمایش های هورمونی بدید مشخص میشه مشکل کجاست

  • 1401/11/19
    0 0

    سلام من۲۲سالمه.تمبلی تخمدان دارم وتستسترونم بالاست و الان۵ماهه مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم و الان تقریبا جلسته ۱۵یا ۱۶ میخوام برم لیزر ولی تاحالا جواب نگرفتم با مصرف این قرصو ادامه دادن همزمان جلسات لیزر باهم مئثره؟نتیجه میده؟

  • 1401/11/29
    0 0

    سلام برای درمان موهای زائد صورت و بدن و درمان هورمون مردانه ب دکتر پوست مراجعه کنم یا دکتر غدد؟؟؟

  • 1402/02/26
    0 0

    سلام ببخشید من هورمون پرولاکتینم ۴۵ هست بهم دارو ندادن اگ لیزر کنم جواب میگیرم یا برام مشکل پیش،میاد ممنون میشم جوابم روبدید الان ۸ ماهه درگیرشم

  • 1402/02/26
    0 0

    من یک ساله لیزر میکنم با وجود اینکه میوم دارم از لیزرم راظیم ،ولی موهای صورتم اخیرا زخیم تر و رشدش بیشتر شده ،چیکار کنم ؟ ممنون میشم جواب بدید

  • 1402/07/27
    0 0

    سلام من قبلا قرص چاخی مصرف می کردم الان موهام خیلی زیاد شده نسبت به قبل بنظرتون می تونم لیزر انجام بدم؟؟؟؟؟

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید