شرایط لیزر موهای زائد

تاریخ انتشار - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

لیزر موهای زائد از یک منبع نور متمرکز با طول موج خاص برای گرم کردن و تخریب فولیکول مو بهره می برد. انرژی لیزر توسط پیگمنت های داخل فولیکول جذب شده و حرارت تولید شده در این فرآیند برای سوزاندن فولیکول مو بدون ایجاد هیچگونه جراحتی در بافت های اطراف کفایت می کند. لیزر مو کندلا الکس و کندلا Nd:YAG سیستم های خنک کننده اپیدرمالی دارند که با کاهش درد و عوارض جانبی حتی روی پوست های تیره، راحتی و رضایتمندی بیمار را افزایش داده اند. لیزر مو کندلا الکس برای پوست‌های روشن و لیزر مو کندلا یگ برای پوستهای تیره کاملا ایمن است.

مزایای حذف موهای زائد با لیزر مو کندلا

تخریب فولیکول های مو در مدت زمان کوتاه و حتی برای نواحی وسیعی بدن
دستیابی به نتایج بلند مدت و کاهش ۸۰ درصدی رشد موها تا پایان عمر پس از تکمیل درمان
احساس درد و ناراحتی بسیار کم حین انجام جلسات لیزر
به حداقل رساندن عوارض جانبی مانند سوزش، پوسته پوسته شدن، تورم و التهاب بعد از اتمام جلسه لیزر حتی برای بیمارانی که پوست تیره ای دارند.

شرایط لیزر موهای زائد پیش از شروع جلسه درمان با دستگاه کندلا الکس

پیش از شروع جلسات لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس باید ملاحظات زیر را در نظر بگیرید:
از اپیلاسیون یا موچین برای برداشتن موهای خود به مدت دو هفته پیش از لیزر مو خودداری نمایید.
از قرار گرفتن در معرض آفتاب حداقل ۴ هفته پیش از درمان پرهیز کنید.
در صورتی که برنزه کرده باشید پزشک از شما خواهد خواست تا زمانی که پوستتان به حالت طبیعی برگردد؛ منتظر بمانید تا از آسیب رسیدن به پوست حین انجام جلسات لیزر جلوگیری شود.
موها را روز قبل از جلسه لیزر شیو کنید
ممکن است برای نواحی خاص بدن مانند پشت لب یا خط بیکینی پماد های خاصی به شما توصیه شود. از آن ها استفاده کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

شرایط لیزر موهای زائد پس از درمان با دستگاه کندلا الکس

درمان‌های دارویی که برای شما تجویز شده را به طور کامل تا پایان جلسات لیزر ادامه دهید
استفاده از کرم های ضد آفتاب را ادامه دهید
از نواحی درمان شده توسط لیزر موهای زائد مراقبت کنید تا احتمال بروز عفونت وجود نداشته باشد

شرایط لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت چگونه است؟

برای درمان با لیزر کندلا الکساندرایت نیاز به چندین جلسه مراجعه به کلینیک دارید تا موهای زائد هر ناحیه از بدن شما تا حد رضایت‌بخشی کاهش پیدا کند. البته چون چرخه رشد مو برای نواحی مختلف بدن متفاوت است؛ تعداد جلسات مراجعه به کلینیک نیز توسط متخصص پوست و مو تعیین می شود به عنوان مثال ۴ تا ۶ جلسه برای ناحیه زیر بغل و خط بیکینی و ۵ تا ۷ جلسه برای پاها مورد نیاز است.
پس از هر جلسه لیزر ناحیه درمان شده به طور کاملا عاری ازمون نخواهد بود بلکه پس از دو هفته موهای آن ناحیه شروع به ریزش خواهند کر.د همچنین پس از تکمیل دوره درمان با لیزر کندلا الکساندرایت کاهش ۸۰ درصدی در موهای زائد آن ناحیه از بدن مشاهده خواهد شد و سایر موهایی که طی یک سال بعد رشد خواهند کرد بسیار نازک تر و کمرنگ تر خواهند بود.
ممکن است عوارضی مانند تغییر رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت یا کندلا یگ به خصوص برای پوست های تیره مشاهده شود. اما با استفاده از کرم های ضد آفتاب مناسب این تغییر رنگ به سرعت به حالت اولیه بر خواهد گشت.

شرایط لیزر موهای زائد: کاندید مناسب لیزر مو

در صورتی که پوست روشن و موی تیره ای داشته باشید؛ کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس هستید. لیزر مو کندلا الکساندرایت با هدف قرار دادن ملانین مو های تیره و تبدیل انرژی لیزر به حرارت با جذب شدن توسط این رنگدانه موجب تخریب فولیکول و جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد خواهد شد.
در صورتی که پوست تیره ای داشته باشید شرایط لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا یگ برای شما فراهم است. دستگاه الکساندرایت و کندلا Nd:YAG هر دو توسط FDA تایید شده اند و به عنوان ایمن ترین و موثرترین دستگاه لیزر مو جهت کاهش دائمی موهای زائد شناخته می شوند.
نوع پوست
چون هدف لیزر رنگدانه موهای زائد است؛ بنابراین اگر رنگ پوست شما تیره تر از رنگ موهایتان باشد استفاده از لیزر مو برای شما گزینه مناسبی نیست. اما اگر پوست تیره ای دارید هنوز هم می توانید شرایط لیزر موهای زائد را داشته باشید چون تکنولوژی لیزر مو کندلا یگ به کمک شما آمده است. اما به هر حال زمانی که تصمیم می گیرید از روشهای لیزر مو برای حذف موهای زائد خود استفاده کنید حتماً باید نوع پوست شما توسط متخصص تعیین شود. معمولاً برای تعیین نوع پوست از مقیاس فیتزپاتریک استفاده می شود طبق این مقیاس پوست های نوع ۱ تا ۴ برای دستگاه کندلا الکس و بالاتر از آن برای دستگاه کندلا یگ مناسب هستند.
اگر پوست طبیعی خودتان روشن است اما برنزه کرده اید باید پیش از شروع جلسات لیزر موهای زائد منتظر بمانید تا پوست به رنگ طبیعی خودش برگردد. برنزه کردن با کرم ها، لوسیون ها یا دستگاه های مختلف، تفاوتی نمی کند. در هر صورت متخصص لیزر، دستگاه کندلا الکساندرایت را برای پوست های برنزه شده به کار نخواهد برد. 

شرایط لیزر موهای زائد برای پوست های تیره

امروزه لیزر های مختلفی با طول موجهای متفاوت طراحی شده اند. هر چه طول موج لیزر بلندتر باشد؛ تأثیر بهتری روی پوست خواهد داشت. اما همچنان همه لیزرها، ملانین موجود در فولیکول مو را هدف قرار می دهند. در حال حاضر متداول ترین لیزر مو که برای پوست های تیره مورد استفاده قرار می گیرد لیزر کندلا Nd:YAG است.
زمانی که می‌خواهید شرایط لیزر موهای زائد خود را بررسی کنید؛ حتما باید به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در صورتیکه تکنسین لیزر تجربه کافی نداشته باشد ممکن است تنظیمات لازم را برای طول پالس، نوع دستگاه لیزر، طول موج مناسب و غیره را برای شما رعایت نکند و در نتیجه عوارض جانبی شدیدی را تجربه کنید. در صورتی که به سالن های زیبایی و تکنسین هایی که آنها را نمی شناسید؛ مراجعه کردید؛ حتماً از آنها بخواهید که دستگاه لیزر مو را روی یک ناحیه کوچک از بدن شما امتحان کنند تا ببینید واکنش بدنتان نسبت به آن چگونه است.

نوع مو و رنگ آن چه تاثیری در شرایط لیزر موهای زائد دارد؟

لیزر موهای زائد روی موهای تیره و ضخیم تاثیر بسیار بهتری خواهد داشت. افرادی که دارای موهای بلوند، خاکستری و قرمز هستند ممکن است با لیزر موهای زائد به نتیجه مطلوب نرسند. حذف موهای زائد روشن با دستگاه های لیزر بسیار مشکل است و نیاز به صرف زمان و هزینه بسیار زیادی دارد و حتی با صرف این زمان و هزینه زیاد نیز هیچ تضمینی وجود ندارد که نتیجه به دست آمده برایشان راضی کننده باشد. چون هیچ رنگدانه ای در موهای سفید و خاکستری وجود ندارد و استفاده از لیزر کندلا الکس برای آنها امکان پذیر نیست.
افراد دیگری که ممکن است شرایط لیزر موهای زائد را نداشته باشند؛ افرادی با موهای نازک و نرم هستند. به عنوان مثال های موهای پرز هلویی با لیزر کندلا الکس قابل درمان نیست. بنابراین توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید موهای نازک خود را لیزر کنید ممکن است به نتیجه مطلوب نرسید.
نکته مهم دیگری که در خصوص نوع مو باید در نظر بگیرید ناحیه مورد نظر برای لیزر مو است. البته استفاده از لیزر کندلا الکساندرایت محدودیت خاصی ندارد و می توان آن را برای تمامی نواحی بدن به کار برد. معمولا اکثر متخصصان از لیزر ابروها با دستگاه‌های کندلا الکساندرایت خودداری می کنند چون ممکن است به چشمهای بیمار آسیب برساند.

وجود موهای زائد بیش از حد روی بدن

برای اکثر افراد داشتن موهای اضافه بیش از حد در نواحی خاصی از بدن به علت عوامل موروثی و ژنتیکی است. در موارد نادری نیز رشد موی اضافه می تواند به علت مصرف داروهای خاص باشد. در این شرایط اختلالات هورمونی موجب رشد بیش از حد موهای اضافه خواهد شد. این بیماران معمولاً به جز رشد بیش از حد موها با علائم و نشانه های اختلالات هورمونی مانند افزایش وزن، تغییر صدا و تغییرات جنسیتی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه می‌کنند.
گاهی اوقات رشد بیش از حد موهای زائد به سبب درمان های جراحی و پزشکی و مصرف برخی داروها مانند سیکلوس پرین که برای درمان شرایط خاص استفاده می شود می ‌تواند روی هورمون استروئید تاثیر گذاشته و موجب افزایش رشد بیش از حد موی برخی از نواحی بدن به عنوان عوارض جانبی خود شود. عمل های جراحی خاصی مانند پیوند بافت نیز ممکن است در نواحی خاصی به سبب استفاده از بافت های مو دچار رشد موی اضافه شوند.
معمولا پزشک متخصص پوست و مو سوابق درمانی و بیماری مراجعه کننده برای لیزر موهای زائد را بررسی کرده و تمام مشکلات درمانی مرتبط با آن را برای بیمار توضیح خواهد داد.

چرا موهای زائد که بیش از حد رشد کرده اند را باید با لیزر درمان کرد؟

موهای اضافه را میتوان به حال خودشان رها کرد. اما اکثر افراد به دلایل زیبایی دوست دارند که از شر این موهای زائد بیش از حد خلاص شوند. برای برخی افراد داشتن موی اضافه خجالت آور است و از لحاظ فیزیولوژیکی برایشان استرس زا است.
به علاوه بر رشد موهای زائد در نواحی خاصی از بدن مانند پایین کمر می تواند منجر به بیماری هایی مانند کیست مویی شود و همین علت معمولاً جراح به بیماران توصیه می‌کند که این ناحیه از بدن را با لیزر کندلا الکساندرایت درمان کنند.

چه روش هایی برای حذف موهای زائد اضافی وجود دارد؟

روش های مختلفی برای کمک به این بیماران وجود دارد تا موهای زائد بیش از حد خود را از بین ببرند اما نتیجه اکثر آن ها موقتی است. در صورتی که درمان با لیزر کندلا الکس یک راه حل دائمی می باشد.
روشهای موقتی
روشهای موقتی حذف موهای زائد فقط ساقه مو را از بین می‌برند و فولیکول مو در جای خود باقی می ماند و در نتیجه موهای زائد مجدداً از ریشه رشد می کنند. معمول ترین روشهای موقتی حذف موهای زائد شامل شیو کردن، اپیلاسیون، استفاده از کرم های موبر و موچین است.
روش های دائمی
هدف اصلی روش های دائمی مانند لیزر مو، حذف موهای زائد ناحیه مورد نظر بیمار و جلوگیری از رشد مجدد مو در آن ناحیه با تخریب فولیکول های مو و از بین بردن ریشه آن است.

شرایط لیزر موهای زائد برای دست یابی به نتایج بلند مدت تر چیست؟

لیزر موهای زائد برای افرادی که از روشهای موقتی مانند وکس کردن یا شیو کردن خسته شده اند و افرادی که ترجیح می دهند نتایج بلند مدت تری به دست بیاورند؛ بسیار مناسب است. البته لیزر مو کندلا الکساندرایت تمام موها را به طور دائم از بین نمی برد اما کاهش قابل توجهی در موهای زائد برای مدت طولانی بیش از ۶ ماه ایجاد خواهد کرد.​ این نتیجه برای افرادی که مجبورند زمان طولانی را برای رفع موهای زائد خود با روش های دیگر هر هفته یا ماهی یک بار صرف کنند کاملا رضایت بخش است.
همچنین داشتن موهای زائد با تراکم بسیار زیاد در نواحی وسیع بدن مانند کمر، پا، بازو و غیره یکی از بهترین شرایط لیزر موهای زائد است. چون لیزر مو کندلا الکس با داشتن لکه ای به بزرگی ۱۶ میلیمتر می تواند با سرعت و دقت بسیار بالا نواحی وسیع بدن را در کمتر از ۴۰ دقیقه از موهای زائد پاکسازی کند.
برای انجام لیزر موهای زائد حتما نباید پول زیادی هزینه کنید. دوره درمان لیزر کندلا الکساندرایت برای یک ناحیه از بدن نیاز به حداقل ۴ جلسه دارد که با فواصل زمانی ۶ هفته ای انجام میگیرد و هر جلسه لیزر هزینه‌ای کمی بیشتر از اپیلاسیون دارد. بنابراین هر فردی با هر بودجه ای می تواند پکیج های مختلف لیزر موهای زائد را انتخاب کرده و از داشتن پوستی بدون مو لذت ببرد.
بنابراین رنگ و نوع مو و پوست شما جزو شرایط لیزر موهای زائد است. اگر سوالات بیشتری در خصوص شرایط لیزر موهای زائد دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده می توانید با مشاورین کندلا تماس گرفته و شرایط خود را برای شروع جلسه لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت ارزیابی کنید.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید