رابطه کم کاری تیروئید و لیزر موهای زائد

تاریخ انتشار - ۳ آبان ۱۳۹۸

دو نوع اصلی اختلال تیروئید وجود دارد که می‌تواند به افزایش رشد موهای نواحی مختلف بدن منجر شود و شما را مجبور کند که برای حذف موهای زائد خود از لیزر کندلا الکس استفاده کنید. در صورتی که غده تیروئید هورمون بسیار زیادی تولید کند به آن تیروئید پرکار میگویند و اگر هورمون تولید شده به اندازه کافی نباشد تیروئیدکم کار نامیده می شود.
بیمارانی که به تیروئید کم کار مبتلا هستند معمولا با ریزش موی شدیدی روبرو هستند و برای جبران آن از داروهای هورمونی رشد مو استفاده می کنند که منجر به رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن می شود. گاهی اوقات با وجود اختلال در سیستم ایمنی، پزشکان نمی توانند به راحتی وجود اختلال در تیروئید را تشخیص دهند. برخی از داروهای درمانی تیروئید کم کار نیز روی پرمویی به خصوص در ناحیه صورت زنان موثر است.
در هر صورت پیش از اقدام لیزر موهای زائد خود باید علت رشد بیش از حد موهای نواحی مختلف بدن خود را تشخیص دهید و پس از درمان مشکلات سیستم ایمنی، اختلالات هورمونی یا تیروئید کم کار و پرکار اقدام به حذف و رفع موهای زائد نمایید. در غیر این صورت لیزر کندلا الکساندرایت نمی‌تواند کمک چندانی به شما در حذف موهای زائد ناشی از این بیماریها کند. چون در مدت کوتاهی پس از تکمیل جلسات لیزر موهای زائد مجددا اختلالات هورمونی موجب رشد موهای زائد روی نواحی مختلف بدن می شوند.

کم کاری تیروئید چیست؟

کم کاری تیروئید شرایطی است که در آن تیروئید به درستی کار نمی کند و مقدار کافی از هورمون تیروئید را تولید نمی کند. کم کاری تیروئید یکی از شایعترین دلایل اختلال تیروئید است. تیروئید تنها ماده در بدن است که می‌تواند ید را جذب کند و در صورتی که مشکلی در هورمون تیروئید ایجاد شود؛ هیچ گونه یدی از مواد غذایی در بدن جذب نمی شود و در نتیجه مشکلاتی در آمینو اسید ها به وجود می آید و هورمون کافی وارد جریان خون نمی شود. به منظور درمان تیروئید کم کار، بیمار باید داروهای خاصی مصرف کند که یکی از عوارض جانبی آنها، رشد موهای زائد بیش از حد در نواحی خاصی از بدن است.

تیروئید کم کار در اثر چه عواملی به وجود می‌آید؟

کم کاری تیروئید ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. این عوامل می‌تواند شامل قرار گرفتن در معرض تشعشعات، مصرف داروهای خاص، عمل جراحی غده تیروئید و مصرف بیش از اندازه یا بسیار کمی ید در رژیم غذایی و مصرف سبزیجات خام مانند بروکلی و انواع کلم‌ها و غیره باشد.
جدید ترین ریسک فاکتورهای کم کاری تیروئید مربوط به سابقه فامیلی، بیماری‌های غدد درون ریز، اختلالات سیستم ایمنی، افزایش سن بیش از ۶۰ سال به خصوص برای زنان، سندروم خستگی کرونیک، کشیدن سیگار و دوران پس از بارداری باشد.

آیا تیروئید کم کار موجب افزایش رشد موی صورت میشود؟

کم کاری تیروئید با علائمی شامل خشک شدن و ضخیم شدن موها همراه است. همچنین داروهای درمانی این بیماری موجب افزایش رشد موهای صورت می شود و در صورتی که برای از بین بردن این موهای زائد از لیزر الکساندرایت استفاده کنید اما اختلال هورمونی خود را درمان نکنید نتیجه لیزر مو تاثیر چندانی نخواهد داشت.

آیا تیروئید کم کار موجب پرمویی میشود؟

بیماری تیروئید می تواند موجب افزایش رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن شود. اما ربطی به افزایش هورمون آندروژن و افزایش رشد مو در نواحی خاصی که مربوط به مردان است مانند ریش ندارد. اختلال در هورمون تیروئید گاهی اوقات همراه با مشکلات هورمونی دیگر مانند نوسان در میزان پرولاکتین همراه است که پرمویی ایجاد می کند.

آیا لیزر موهای زائد روی گردن مردان موجب آسیب رسیدن به غده تیروئید می شود؟

لیزر موهای زائد روی موهای ناحیه گردن مردان کاملا موثر و رضایت بخش است و تاکنون هیچ گونه گزارشی در خصوص آسیب رسیدن به غده تیروئید بعد از لیزر موهای زائد گردن ارائه نشده است. بنابراین مردانی که تیروئید کم کار داشته باشند نیز می‌توانند با خیال راحت موهای زائد و پرپشت ناحیه گردن خود را با لیزر کندلا الکساندرایت درمان کنند.

آیا کم کاری تیروئید روی هورمون آندروژن و پرمویی تاثیر دارد؟

میزان هورمون آندروژن در زنان در حد نرمال قرار دارد اما در صورتی که میزان این هورمون افزایش بیش از حد داشته باشد زنان دچار بیماری هیرسوتیسم یا رشد بیش از حد موهای زائد در نواحی خاصی از بدن شان خواهند شد. در صورتی که هورمون آندروژن افزایش بی رویه در بدن زنان داشته باشد سلول‌های موی آنها شروع به رشد بیش از حد مو ها خواهد کرد که به این بیماری هایپرتریکوزیس میگویند این مشکل ممکن است پس از مصرف داروهای درمانی برای کم کاری تیروئید ایجاد شود.

هایپرتریکوزیس چیست؟

هایپرتریکوزیس رشد بیش از حد و غیر طبیعی موهای زائد روی بدن است. دو نوع هایپرتریکوزیس وجود دارد که به آن موضعی یا عمومی می گویند. در هایپرتریکوزیس موضعی موهای زائد فقط در یک یا چند ناحیه خاص از بدن رشد بیش از حدی دارند. در صورتی که در هایپرتریکوزیس عمومی تمام موهای زائد رشد بیش از حدی خواهند داشت که این نواحی می‌تواند شامل صورت، زیر بغل، کمر، ریش، پاها و غیره شود.
بیماری هایپرتریکوزیس ممکن است در اثر اختلالات هورمونی ناشی از مصرف داروهای خاص برای کم کاری تیروئید ایجاد شود.
گاهی اوقات رشد مو های اضافه مربوط به افزایش سطح هورمون آندروژن نیست. به عنوان مثال افزایش رشد مو بین ابروها یا روی پیشانی یا روی گونه های صورت نیز هایپرتریکوزیس نامیده می‌شود که به علت مشکلات در هورمون تیروئید ایجاد می شود.

هیرسوتیسم چیست؟

زنانی که به هیرسوتیسم مبتلا هستند با رشد قابل توجهی از موهای زائد را در نواحی مربوط به مردان مانند پشت لب، چانه، اطراف نوک سینه و زیر شکم مواجه می شوند. در مراحل پیشرفته تر هیرسوتیسم، رشد موهای زائد روی کمر، شانه ها و بالای شکم نیز دیده می شود. شروع بیماری هیرسوتیسم می‌تواند در اثر اختلال در ترشح هورمون تیروئید توسط غده تیروئید باشد.

پرمویی چیست و به چه دلایلی در زنان دیده می شود؟

در صورتی که در نواحی خاص صورت و بدن موهای زائد بیش از حد رشد کند و سیاه تر و ضخیم تر از سایر موهای بدن باشند به آن پرمویی می گویند. از دلایل ایجاد پرمویی در زنان می‌تواند اختلالات هورمونی، دلایل ژنتیکی، کم کاری تیروئید، افزایش سطح پرولاکتین، مصرف داروهای خاص و موارد بسیار دیگری باشد.

چرا اختلال در ترشح غده تیروئید می تواند موجب پرمویی شود؟

ترشح های غده تیروئید یکی از عوامل مهم در کنترل رشد مو توسط فولیکولهای مو است. در صورتی که تیروئید به میزان کافی در بدن تولید نشود فولیکول ها نیز به درستی کار نمی کند و در نتیجه ممکن است بیمارانی که کم کاری تیروئید دارند به افزایش رشد موهای زائد یا ریزش موی شدید دچار شوند.

آیا موهای زائدی که در اثر کم کاری تیروئید رشد کرده را می توان با لیزر کندلا الکس از بین برد؟

زنانی که به هر دلیلی از جمله کم کاری تیروئید دچار پرمویی شده اند؛ معمولاً اعتماد به نفس پایینی دارند و می‌خواهند هر چه سریعتر از شر موهای زائدی که روی صورت و بدنشان را پوشانده خلاص شوند. به همین علت به فکر استفاده از روشهای دائمی حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس می‌افتد.
در حال حاضر لیزر مو یکی از روش های ایمن و دائمی کاهش موهای زائد بدن است که با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته می تواند حدود ۸۰ درصد از موهای زائد بدن را به طور دائمی کاهش دهد.
پر مویی که در اثر کم کاری تیروئید به وجود آمده ناشی از اختلالات هورمونی است. هرچند استفاده از لیزر کندلا الکساندرایت در کوتاه مدت می تواند به این بیماران کمک کند که از مشاهده پوستی لطیف لذت ببرند؛ اما در صورتی که اختلالات هورمونی آنها درمان نشده باشد و سطح ترشح هورمون تیروئید به اندازه کافی در بدن آنها به تعادل نرسیده باشد احتمال مشاهده مجدد موهای زائد در مدت کوتاهی پس از تکمیل جلسات لیزر وجود دارد. 
گاهی اوقات حتی مصرف داروهایی که هورمون تیروئید را به حد تعادل می رساند موجب افزایش رشد موهای زائد روی بدن بیمارانی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند؛ می شود. چون مصرف برخی از داروهایی که به درمان کم کاری تیروئید کمک می کند فولیکول های مو را تحریک کرده و موجب افزایش رشد موهای زائد میشود و متاسفانه این بیماران نمی توانند داروهای خود را تغییر دهند چون برای درمان بیماری کم‌کاری تیروئید خود به آنها نیاز دارند؛ در عین حال با مصرف آن داروها موهای زائد بدنشان نیز به سرعت رشد می کند؛ حذف موهای زائد با روش کندلا الکس نمی تواند کمکی به آنها نماید. چون با مصرف داروها در مدت کوتاهی پس از لیزر، موهای زائد مجددا رشد می کنند.
در این شرایط بهتر است حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا بتواند هورمون های کاهش رشد موهای زائد را همزمان با لیزر مو برای شما تجویز کند. در این صورت هم هورمون‌های تیروئید و هم هورمون های رشد مو به تعادل رسیده و می توانید جلسه لیزر مو خود را آغاز کنید.

آیا لیزر کندلا الکس روی موهای زائد صورت که در اثر کم کاری تیروئید ایجاد شده موثر است؟

همانطور که پیش از این اشاره کردیم افزایش رشد موهای زائد در اثر اختلال در ترشح هورمون تیروئید مشاهده می شود و مصرف داروهایی که به درمان کم کاری تیروئید کمک می کنند نیز موجب افزایش رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن به خصوص صورت می‌شوند.
زنان معمولا اهمیت بسیار زیادی به زیبایی و چهره خود می دهند. زمانی که که به بیماری کم کاری تیروئید مبتلا می شوند مجبورند از داروهای هورمونی استفاده کنند که موهای زائد صورتشان را ضخیم و تیره میکند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند از راهکارهای دائمی برای خلاص شدن از شر آنها استفاده کنند. مطمئنا بهترین روش برای کاهش دائمی موهای زائد صورت پس از کم کاری تیروئید لیزر کندلا الکساندرایت است.
البته بهتر است پیش از شروع جلسات لیزر حتماً با متخصص پوست و مو مشورت کنید و مطمئن شوید که اصول ایمنی هنگام جلسات لیزر برای شما رعایت می شود. همچنین در صورتی که پزشک داروهای خاصی را قبل و بعد از جلسات لیزر تجویز کرد باید حتما آن ها را مصرف کرده و تمام نکات مربوط به موفقیت آمیز بودن لیزر موهای زائد را رعایت کنید.
 کندلا با متخصصین پوست و مو حرفه ای و با تجربه در زمینه حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت همکاری می کند و آمادگی کامل برای تنظیم جلسه مشاوره برای بیمارانی که به پرمویی در اثر کم کاری تیروئید دچار هستند را دارد.
متخصصین کندلا برای شروع درمان با لیزر مو کندلا الکس ابتدا سطح ترشح هورمون ها در بدن شما را بررسی کرده و سپس نوع پوست، رنگ پوست و رنگ موی شما را به منظور تعیین تنظیمات مربوط به تابش اشعه لیزر و پالس‌های آن بررسی می‌کنند تا هیچ گونه عوارض ناخواسته ای پس از حذف موهای زائد توسط لیزر کندل الکس برای شما ایجاد نشود.
اگر وجود موهای زائد روی صورت و نواحی مختلف بدنتان به علت مصرف داروهای هورمونی و اختلال در ترشح هورمون تیروئید یا کم کاری تیروئید شما را آزار میدهد فرصت را از دست ندهید و همین امروز با مشاورین  کندلا تماس بگیرید.



مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1398/08/16
    4 2

    سلام ی سوال داشتم من ۱۸ سالمه ازمایش تییروید دادم متوجه شدم تیرویید کم کار دارم ولی هنو شروع ب قرص خوردن نکردم الان چند روزه متوجه شدم سینه هام مو دراورده من شخصا بور و کم مو هستم ولی نگران شدم اخه اینجوری نبودم قبلا ؟ خطرناک نیس ؟ درمان میشع اگه قرص بخورم یا زیاد ترم میشع؟

    • 1398/09/04
      1 0

      سلام لطفا به دکتر غدد مراجعه نمایید.

  • 1398/10/26
    1 0

    سلام.هفته پیش لیزر داشتم با دستگاه پرایمر.خیلی خیلی اذیت شدم از درد و سوزش.الانم هیچ تغییری نکرده با ژیلت میکشم انگار بیشترم شده.فک کنم مشکل هورمونی هم داشته باشم.چیکار کنم؟

    • 1398/10/29
      1 0

      سلام احتمالا به خاطر دستگاهه پیشنهاد می کنم برای یک جلسه کندلا رو امتحان کنین

  • 1399/01/05
    2 0

    سلام خسته نباشید مشکل هورمونی دارم و چند وقت پیش ازمایش دادم کم کاری تیروئید داشتم الان من هیچ قرصی برای درمان کم کاری تیروئید مصرف نکردم ولی خیلی مو های ضخیم دارم و بعضی اوقات هم صدای مردانه دارم بنظرتون من دچار بیماری هیرسوتیم هستم؟

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام شما باید برای تشخیص و درمان مشکلتون با یه پزشک متخصص شخصا مشورت کنید.

  • 1399/02/05
    1 0

    من کم کاری تیروئید دارم قرص مصرف می‌کنم ۴ جلسه رفتم لیزر برای صورتم ۲ جلسه فاصله افتاد ولی رشد موها خیلی زیادتر شده بود علتش چیست

    • 1399/02/07
      1 0

      سلام طبیعیه. چون هم مشکل هورمونی دارید هم صورت دیر جواب میده و هم فاصله افتاده. پیشنهاد میکنم به لیزرتون ادامه بدید.

  • 1399/02/23
    1 0

    سلام.ببخشید اگه داروی کم کاری تیروئید استفاده کنیم و لیزر هم انجام بدیم لیزر موها جواب میده یا نه؟

    • 1399/02/25
      1 0

      سلام بله جواب میده.

  • 1399/03/08
    1 0

    سلام من کم کاری تیروئید دارم و دکترم برام قرص تجویز کرده. تا الان 3جلسه لیزر هم انجام دادم، میخوام بدونم همزمان که دارم این قرص رو مصرف میکنم به لیزر هم ادامه بدم؟ فایده ای داره؟

    • 1399/03/10
      1 0

      سلام میتونید ادامه بدید مشکلی پیش نمیاد.

  • 1399/03/10
    3 0

    سلام من کم کاری تیرویئد دارم میخوام لیزر برم البته موهای بدونم خیلی نیست چه دستگاهی پسنهاد میکنید شما

    • 1399/03/10
      1 0

      سلام اگه موهاتون پرزیه بهتره لیزر نکنید. در غیر این صورت تاثیر الکس کندلا نسبت به دستگاه های دیگه بهتره.

  • 1399/04/01
    2 0

    سلام من کم کاری تیروییددارم موهای زاییددارم درناخیه صورت بالای لب وچونه ام الان دوجلسه لیزر رفتم دارو هم مصرف میکنم جواب میده لیزر

    • 1399/04/04
      1 0

      سلام بله

  • 1399/04/01
    1 0

    سلام من قبل تیروییدهم مو زایید داشتم

    • 1399/04/07
      1 0

      سلام خوب طبیعیه

  • 1399/04/05
    1 1

    سلام من تیروئید کم کار دارم قرص لوتیروکسین میخورم الان یه جلسه لیزر رفتم زیر چانه موهای زائد داشتم الان تقریبا دوهفته بیشتر میشه در نیومده،ولی موهای پام مثل همیشه هست به نظرتون جواب میده یا ادامه ندم

    • 1399/04/07
      1 0

      سلام بستگی داره چند جلسه و با چه دستگاهی لیزر کردید. بعضی جاهای بدن زودتر جواب میده.

  • 1399/04/05
    2 0

    سلام من پارسال برای موهای زائد بدنم و جوش های صورت رفتم دکتر دکتر برام سنو نوشت و بعد متوجه شدم کیست تخمدان دارم یکسال هست که دارم راکوتان اسپیرونولاکتون ۱۰۰ و اتیسترون میخورم اما الان چندوقته پریودم خیلی نامنظم شده چند ماه پیش سنواز رحم دادم مشکل کیستم برطرف شده بود الانم دارم لیزر الکس انجام میدم ایا ممکنه تیروئید داشته باشم؟ چون جدیداً جوش هم میزنم

    • 1399/04/07
      1 0

      سلام با این دلایل نمیشه تشخیص داد مشکل تیروئید دارید یا نه. واسه تیروئید باید آزمایش بدید.

  • 1399/04/05
    1 0

    ممنون میشم زودتر جواب بدید خیلی نگرانم

    • 1399/04/07
      1 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/04/09
    1 0

    اگه تیروئید داشته باشیم و همزمان با داروی درمان تیروئید لیزر بادستگاه الکس هم انجام بدیم آیا موهای زائد برطرف میشه؟ چون ی جا نوشته بود بعد از مصرف داروهای کم کاری تیروئید ممکنه موها بدنتون زیاد بشه من وزنم خیلی خوبه و هیچ مشکلی ندارم اما گفتم شاید مشکل پرمویی بابت تیروئید بوده باشه چون کیست تخمدان هم ندارم

    • 1399/04/09
      1 0

      سلام بله از بین میره.

  • 1399/04/11
    1 0

    سلام من ی هفته متوجه شدم کم کاری تیروئید دارم و زیر چانم مو زائد داره و احساس میکنم داره بیشتر میشه به نظر شما دوره درمانم کامل شد برم لیزر کنم یا الان همزمان برم

    • 1399/04/14
      1 0

      سلام همزمان با درمان هم میتونید برید برای لیزر مشکلی نداره.

  • 1399/04/11
    1 0

    سلام من ی هفته متوجه شدم کم کاری تیروئید دارم و زیر چانم مو زائد داره و احساس میکنم داره بیشتر میشه به نظر شما دوره درمانم کامل شد برم لیزر کنم یا الان همزمان برم

    • 1399/04/14
      1 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/04/27
    1 0

    سلام من حدود يه سال صورتم جوش ميزنه چند وقته ام آزمايش دادم فهميدم تيروئيد كم كار دارم قرصشم تازه دو هفته اس ميخورم به نظرتون تيروئيد ربطي به جوش و آكنه داره ممنون ميشم جواب بدين

    • 1399/04/28
      1 0

      سلام بله ممکنه که تاثیر داشته باشه

  • 1399/05/25
    1 0

    سلام‌من حدود ۱هفته هست متوجه شدم تیرویید پر کار دارم ،و هنوز به دکتر مراجعه نکردم و با خوردن‌مسکن درد گلو درد و گدش دردمو ساکت کردم ،ماه پیش هم لیزر داشتم واسه صورتم ،الان ادامه بدم یا نه؟

    • 1399/05/25
      1 0

      سلام بهتره که همزمان با درمان تیروئیدتون لیزرتونو ادامه بدید که جواب بهتری بگیرید.

  • 1399/05/25
    1 0

    واسه پرکاری تیرویید هم اطفا بگین

    • 1399/05/25
      1 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/05/25
    1 0

    سلام من کمکاری تیروئیددارم،مدت هاست دارو مصرف میکنم ومیخوام لیزر انجام بدم اماجاهای زیادی خوندم که اگ تیروئیدکلا ازبین نره ودرمان نشه لیزر فایده ای نداره وبعدیمدت موهابرمیگردن باشدت بیشتر، الان من واقعاگیجم انجام بدم یانه؟لطفاراهنماییم کنین

    • 1399/05/25
      1 0

      سلام جواب میده اما بهتره که همزمان با درمان لیزرتونو انجام بدید

  • 1399/06/04
    1 0

    سلام ببخشید من الان سه سال تیرویید کم کاردارم ودارم قرص استفاده میکنم الان میخام برم لیزر کندلا انجام بدم رشد موهای بدنم هم خیلی زیاده آیا اگر برداشتم امکان داره بعدازاینکه دورهی لیزر تمام شد باز موهای زاید بعد مدتی باز برگرد ؟یا تاوقعی که قرص تیرویید میخوریم برنمیگرده

    • 1399/06/05
      1 0

      سلام با درمان تیروئید میتونید لیزر کنید. اما به هر حال بعد دوره ی لیزر باید واسه شارژ برید.

  • 1399/06/15
    1 0

    سلام من کم کاری تیروئیددارم 4ماهه قرص لووتیروکسین مصرف میکنم احساس میکنم رشد موهای بدنم خصوصا پشت لبم خیلی بیشترشده آیا بخاطر مصرف قرصه؟؟؟

    • 1399/06/15
      1 0

      سلام لووتیروکسین باعث تنظیم هورمونها میشه بعید میدونم بخاطر اون باشه

  • 1399/06/15
    1 0

    من 7جلسه لیزر با کندلا انجام دادم الان دوباره همه قسمتها دوباره رویش داشته وحدود یک سال پیش هم ازمایش تیروئیدم لب مرز بود اگه میشه راهنماییم کنید چکار کنم

    • 1399/06/16
      1 0

      سلام دوباره ازمایش بدید و اگه نیاز بود روند درمانتونو شروع کنید. رویش مجدد که طبیعیه اما زمانی که طول میکشه موهاتون رشد کنه، باید کمتر شده باشه.

  • 1399/06/18
    2 0

    سلام من كم كارى تيروئيد دارم و روزى نصف قرص لوو تيروكسين ميخورم و تخمدان پلى كيستيك هستم اما دكتر دارويى نداده، ده جلسه با كندلا ليزر كردم الان دو ماه كه فاصله ميفته موها شروع به رشذ ميكنن، راهكارم چيه؟

    • 1399/06/19
      1 0

      سلام احتمالا بخاطر مشکل هورمونیتونه چون هنوز تحت درمانید. نمیشه قطعی گفت بهتره با پزشکتون صحبت کنید.

  • 1399/07/01
    1 1

    سلام من دو سال قبل جراحی تیروئید داشتم میخواستم ببینم لیزر موهای چانه و زیر چانه مشکلی نداره

    • 1399/07/01
      1 0

      سلام بهتره با پزشکتون مشورت کنید.

  • 1399/07/07
    1 1

    سلام!من یک جلسه لیزر رفتم و الان یک غده زیر گلوم(نه روی حجنره)ایجاد شده(در ضمن زیر گلو رو لیزر نکردم و فقط جاهای دیگرو)ممکنه غده ی تیروئید باشه؟؟

    • 1399/07/08
      1 0

      سلام اینجوری مشخص نمیشه باید برید دکترتون معاینتون کنه.

  • 1399/07/07
    1 1

    سلام لیزر موهای زائد باعث ایجاد تیروئید میشه؟یا اینکه اگ از قبل داشته باشیم نمیدونستیم بریم لیزر مشکلی ایجاد میکنه؟

    • 1399/07/08
      1 1

      سلام مشکلی ایجاد نمیکنه اما ممکنه از لیزر نتیجه ی مطلوب رو نگیرید. بهتره درمانتون رو کامل کنید بعد لیزر رو ادامه بدید.

  • 1399/07/09
    1 0

    سلام من کم کاری تیروئید دارم و بزرگی غده تیروئید قرص لووکسین مصرف میکنم ،در کل موهام بوره اما بعضی قسمتا موهای نسبتا ضخیم تر و پر تری دارم لیزر برم جواب میده ؟

    • 1399/07/10
      1 0

      سلام لیزر رو موهای بور تاثیری نداره. اگر قصد لیزر دارید، بهتره اجازه بدید دوره ی درمانتون کامل بشه بعد لیزرو شروع کنید.

  • 1399/07/13
    1 0

    باسلام من روی ساق پام وزیر ران پام موهای زبر و زیادی دارم علت چی میتونه باشه آیاتیروییدروی اون تاثیر داره

    • 1399/07/13
      1 0

      سلام بعید میدونم اما مشکلات هورمونی اینطوری مشخص نمیشه باید آزمایش بدید.

  • 1399/07/25
    1 0

    سلام من تیروعید کم کار دارم و تحت درمانم قرص میخورم بخاطر ریزش موعام ماینوکسیدیل و قرص فولیکوژن و زینک مصرف میکنم بیماری خود ایمنی هم دارم و داروی خاص مصرف میکنم الان تصمیم به لیرز موهای زائدم کردم ایا جواب میده؟با دکترم درباره بیماری خاصم مشورت کردم گفتن ک مشکلی نیست ولی درمورد تیروعید و داروهای پرپشتی میخوام ببینم لیزر جواب میده؟

    • 1399/07/27
      1 0

      سلام بهتره اجازه بدید دوره ی درمان تیروئیدتون کامل بشه که نتیجه ی بهتری بگیرید. داروهای پرپشتی هم اگه موضعی باشه مشکلی نداره.

  • 1399/08/11
    1 0

    سلام.من تیروئید کم کارداشتم ۵ساله پیش دکتررفتم دارو دادن بعد یه سال باردارشدم بعد بارداری ازمایش دادم گفتن ک دیگه لازم ب دارونیست.صورتم مث مرداشده بود الان ۵جلسه لیزر انجام میدم بهترشده...اما دیگ ازمایش تیروئید ندادم..ایا احتمال برگشت هست؟بایدازمایش بدم؟

    • 1399/08/11
      1 0

      سلام بهتره آزمایش بدید و اگه مشکلی بود درمانش کنید چون مشکلات هورمونی یکم باعث میشه لیزرتون دیر جواب بده.

  • 1399/08/22
    1 0

    سلام ببخشید من الان 5 سال تیروئید کم کار دارم سه ماه یه بار ازمایش میدم قرص لوتروکسین همیشه میخورم چون قطع کنم نامنظم میشه لیزر کنم جواب میگیرم؟! چون یه بار با دستگاه دایو لیزر کردم باز موها برگشتن

    • 1399/08/24
      1 0

      سلام اگه جلساتتون رو به موقع نرید به هر حال امکان برگشت هست. بخاطر تیروئیدتون ممکنه یکم دیرتر جواب بگیرید.

  • 1399/08/24
    1 0

    سلام من کم کاری تیروئید دارم ودکترم گفته همیشه باید قرص لووکسین رومصرف کنم وسه جلسه است که برای موهای زائد زیر چونه میرم لیزر البته بادستگاه اسکار میشه بگین ادامه بدم یا نه؟

    • 1399/08/25
      0 0

      سلام میتونید ادامه بدین اما ممکنه نسبت به حالت عادی یکم دیرتر نتیجه بگیرین.

  • 1399/08/28
    0 0

    سلام من حدود ۵ سال تیرویید کم کار دارم والانم دارم قرص میخورم دکتر گفت که تااخر عمر باید بخوری چون اگه قطعشون کنم سیکل قاعدگی به هم میخوره میخوره وهیچ مشکل دیگه ای ندارم یعنی کیست .. فقط تیرویید الانم میخوام لیزر بزنم کل بدنم راهنمابی کنید جواب میده یا نه ؟امکانش هست بعد لیزر دوباره مو به حالت اولش برگرده

    • 1399/09/01
      0 0

      سلام یکم شاید دیرتر نتیجه بگیرید اما مشکلی نیست. اگه دوره ی شارژتونو نرید بله احتمال داره برگرده.

  • 1399/09/16
    0 0

    سلام من ۸ جلسه با دستگاه کلاریتی لیزر انجام دادم به تازگی متوجه شدم که تیروید کم کار دارم و مو های زائد هنوز از بین نرفته پزشک هم قرص لیتورکسین تجویز کرده میخواستم بدونم با این شرایط ادامه بدم یا تاثیر نداره و بعد از درمان ادامه بدم ممنون میشم پاسخ بدید

    • 1399/09/18
      0 0

      سلام اگر بتونید بعد درمان تیروئید، لیزرتونو ادامه بدید خیلی بهتره.

    • 1399/10/10
      0 0

      اگه خانمی موهای بدنش پرپشت باشه و جدیدا بدونه که تیروئید کم کار داره ایاموها از اینم بیشتر میشن یا ثابتن

  • 1399/10/02
    0 0

    سلام خسته نباشید.من 3ساله کم کاری تیروئیددارمموقعی که باردارشدم دچاراین مشکل شدم وبایدتااخرعمرهم دارومصرف کنم.هفته ای 9تاقرص لووکسین0.1میخورم.مشکل موزائدهم ندارم.فقط موهای سرم خیلی خشکه ورشدشون خیلی کمه.میخام لیزرکنم بنظرتون میتونم نتیجه بگیرم

  • 1399/10/02
    0 0

    سلام خسته نباشید.من 3ساله کم کاری تیروئیددارم وهفته ای 9تاقرص لووکسین 0.1میخورم.مشکل موی زائدندارم.ولی موهای سرم خیلی خشکن وخیلی کم رشدمیکنن.قرص کلسیم وب کمپلکس میخورم گاهی.پوستمم جوگندمیه.بنظرتون میتونم ازلیزرنتیجه بگیرم.لطفازودجواب بدیدچون پس فردانوبت دارم میخام بدونم برم یانه

  • 1399/10/10
    1 0

    سلام من خیلی سال پیش متوجه شدم که موهای بدنم بیش از حد زیاد میشه و پر موهای سرم خیلی ریزش داشت و همیشه لاغر بودم گردن درد داشتم و زانو درد که بعضی وقتا درد خیلی شدیدی پیدا میکردم که مسکن میخوردم. اونم دوسال تا اینکه ازمایش دادم و متوجه شدم تیروئید کم کار دارم پارسال هم لیرز برای قسمت چانه انجام دادم..ولی هنوز قرص تیروئید رو شروع نکردم که بخورم..بنظرتون ممکنه با خوردن قرص تیروئید موهای بدنم زیادتر از اینا بشن یا ثابت می مونن

  • 1399/11/01
    0 0

    سلام من کم کاری تیرویید دارم حدود یک ساله نصف قرص لوتیروکسین مصرف میکنم ولی تازگی برای آزمایش نرفتم ببینم بر طرف شده یا نه الان میخوام برم لیزر با دستگاه shr. رنگ پوستمم تیره اس اگه مشکل تیروییدم خوب نشده باشه آیا نتجیه میگیرم

  • 1399/11/03
    2 0

    پاسخ به پرسشها وراهنمایی بسیار خوبه ومن به پاسخ سوالاتم رسیدم ممنون

  • 1399/11/03
    0 0

    سلام و خسته نباشید من به تازگی متوجه شدم کم کاری تیروئید دارم موهای زائد دارم در قسمت گردن و سینه ریزش موی شدید دارم دکتر برای من قرص لووتیروکسین رو تجویز کرده که تقریبا دو هفته ای هست که می خورم می خواستم ببینم این قرص ها باعث کاهش موهای زائد هم می شه؟؟

  • 1399/11/07
    1 1

    سلام من تیروئید وکیست تخمدان دارم میتونم لیزر انجام بدم یانه ؟

  • 1399/11/07
    0 0

    سلام ۵سال ک تیروئیدکم کاری دارم قرص هم روزی یکی میخورم وزیر چونه ام وپشت لبم موی زاید دارم اگ برم لیزر دیگ رشد نمیکنن

  • 1399/11/09
    0 0

    سلام خسته نباشی من شش ساله تیروئید کم کار دارم وقص مصرف می کردم بعد شش سال باردار شدم رفتم دکتر قرص رو قط کرد الان ۳ساله قرص نمیخورم ولی موهای زائد زیادی دارم زیرچونه کل بدنم الان میتونم لیزر شروع کنم نتیجه می گیرم ۳ هفته ای هم است که موی سرم ریزش پیدا کرده چکار کنم توروخدا

  • 1399/11/13
    0 0

    سلام خسته نباشی ببخشید من دوره قاعدگیم نامنظم شده رفتم دکتر برام قرص دوفاستون تجویز کرده من هم یک جلسه لیزر رفتم حالاهم میخوام قرص دوفاستون بخورم آیا برای ادامه لیزر مشکلی ندارد؟

  • 1399/11/30
    0 0

    سلام من تیروئید کم کار دارم اگر همزمان با داروی درمان تیروئید لیزر بادستگاه الکس هم انجام بدم آیا موهای زائد برطرف میشه؟ و اینکه بعد از پایان جلسات لیرز بعد از چندوقت دوباره موهای زائد درمیاد؟

  • 1399/12/01
    0 0

    سلام من کم کاری تیرویید دارم میخوام لیزر انجام بدم اما میترسم ک دوباره بعداز تمام شدن جلسات لیزر بعد از چندوقت دوباره موهام رشد کنه خواهشا راهنمایی کنید .خیلی درگیرشم

  • 1399/12/25
    0 0

    سلام من ۶جلسه هست که لیزر انجام میدم ،دوجلسه اول عالی بود،ولی از بعدش به بعد هیچ تاثییری ندیدم یعنی شیو که میکنم فرداش جوونه میزنه،دوروزه فهمیدم که کم کاری تیروئید دارم،و دکترداخلی گفته باید برم خود دکتر تیروئید،حالا نمیدونم چیکار کنم لیزرمو دیگ ادامه ندم یا میشه همزمان با درمان لیزر کنم یا کلا بزارم بعد درمان لیزر کنم

  • 1400/01/07
    0 0

    سلام من ۱۰جلسه لیزر موهای زید رفتم وبعد از اون هم ۲جلسه شارژ رفتم ولی ۲هفته است که متوجه شدم کم کاری تیروئید دارم،و دارم دارو مصرف می کنم وبعد از ۱۲ جلسه لیزر بعد از ۲ماه استراحت تقریبا ۸۰درصد موهای زاید برگشتن به نظرتون چی کار باید بکنن.

    • 1401/05/20
      0 0

      سلام عزیزم. منم با مشکل شما مواجهه شدم. آیا به نتیجه ای رسیدین؟

  • 1400/02/13
    0 0

    سلام من از ۸ سالگی به خاطر کم‌کاری تیروئید لووتیروکسین مصرف میکنم اولا روزی نصفی میخوردم کم کم شد روزی یکی حالا که ۲۰ سالمه روزی یکی و جمعه ها ۲ تا باید بخورم و من نگرانم که همینجوری دوز داروی بیشتری لازم داشته باشم پزشک میگه مادام العمره و تا زمانیکه زنده باشم باید بخورم .به نظر شما چیکار کنم و آیا لیزر برای من جوابگو هست یا خیر

  • 1400/02/13
    0 0

    سلام من کیستpcoدارم این ماه هم متوجه دوتاکیست ۲سانتی دیگه دررحمم شدم...تیروییددارم ودارومصرف میکنم واسه کیست هم فقط دکترقرص جلوگیری داده موزائدصورت خیییلی دارم قبلابادستگاه دایوددومرحله لیزرکردم امافایده ایی نداشت دکترزنان میگه جواب نمیگیری لیزرنرو من چکارکنم این موها رو مشکل ازدارو هام هست یاازدستگاه لیزر؟

  • 1400/03/18
    0 0

    سلام وقتتون به خیر.من کم کاری تیروییددارم ومیخوام لیزرکنم (از بچگی موهای زاید ضخیم وزیاااادداشتم یعنی قبل از کم کارشدن تیروییدم) به نظرتون لیزربرام اثر میکنه؟؟

  • 1400/03/18
    2 0

    سلام.من 47سالمه وتیروییدکم کار دارم.حدود2ساله دارومصرف میکنم.ومدتی هست در ناحسه پشت لب و چانه موهای ضخیم مشکی زشد میکنند .آیا لیزر جواب خواهد داد؟

  • 1400/04/05
    0 0

    سلام وقت بخیر،من تیروئید کم کار دارم و از 16سالگی موهای زائد داشتم لیزر میرفتم چن سال قبل تاثیر نداشت الان 8 جلسه لیزر بدن رفتم خوب بود ولی از وقتی ک دوباره داروی لووتیروکسین و شروع کردم موهام یکمش برگشت باید لیزر و ادامه بدم؟

  • 1400/04/07
    0 0

    سلام.من ۵ ساله که تیروئید دارم و برص لووتیروکسین مصرف مبکنم.۳روز در هفته استفاده نمی کنم.سوالم اینه که: لیزر با دستگاه کوترا جواب میده اگه. برم؟؟؟؟ممنون از پاسخگوییتون🙏

  • 1400/04/17
    0 0

    سلام من چند ساله کم کاری تیروئیددارم وقرص لووتیروکسین هرروز روزی یک عدد مصرف میکنم الان ۲ جلسه هست اقدام ب لیزر موهای زائد کردم و بنظر خودم موهای زائد کمترشده با دستگاه الکساندر ب نظرشما ادامه بدم نتیجه میبینم ؟ خواهشا جواب بدید ممنونم .

  • 1400/05/15
    0 0

    سلام‌من تیروئید کم کار دارم قرص لووکسین۵۰ میخورم تنبلی تخمدان هم دارم برای اونم قرص ویتاگنوس میخورم صورت و گردنم مو زائد داره لیزر کنم با این شرایط جواب میده ؟؟

  • 1400/08/16
    0 0

    سلام من چن وقت پیش فهمیدم تیروییدم کم کار و لب مرز بود یه ماه قرص خوردم و خوب شد .در همین حین هم از قبل لیزر میرفتم با دستگاه دایود کره ای .. بین جلسه سوم وچهارمم وقفه افتاد و الان جلسه ۱۵ امه ولی کامل موهام هست شاید ۱۰ ۲۰ دصد ریخته .. چی کارم کنم؟

  • 1400/12/15
    0 0

    سلام شبتون بخير من الان١ماه هستش قرص مصرف ميكنم واسه پركاري تيروييد و٦جلسه هستش كه ايزر انجام دادم جواب نگرفتم.ممكنه بخاطر تيروييدم باشه يا ربطي نداره؟

  • 1400/12/16
    0 0

    سلام من ۶ساله میشه موی زاید درصورتم زیاد وضخیم هست و وزنم بالاست بنظرتون کم کاری تیرویید دارم؟خیلی ممنونم اگه ج بدین

  • 1400/12/16
    0 0

    سلام اگرکم کاری تیرویید داشته باشم و وزنم بالاست وموی زاید ضخیم درصورتم داشته باشم برم دکتر اینها همه معالجه میشن؟

  • 1401/02/28
    0 0

    سلامن رفتم برای موهای زایدبدن از دستگاه سوپراآلیس تیتانیوم استفاده میکنم دستگاه خوبی هست ؟ تیرویید هم دارم قرص میخورم

  • 1401/03/09
    0 0

    سلام من یک سال تیرویید کم کاردارم ولیزربادستگاه الکساندرا12جلسه رفتم ولی بازیه قسمت های بدنم دراومده و اینکه پشتم به شدت پرموشده آیاپشتم روهم لیزرکنم جواب میده واینکه بعد از یه مدت دوباره بیشترنمیشه میشه راهنمایی کنید ممنون

  • 1401/03/21
    0 0

    سلام دخترم 18 سالش هست از ده سالگی متوجه شدیم که کم کاری تیروئید داره ،صورتش وبدنش پر مو شده ،چند سال هم هست مه قرص لووتیروکسین جلد قرمز می خورد ،یعنی این پر مویی برا مصرف این قرص هاس ،باید چکار کنم،صورتش وگردنش را هم الان 11 جلسه هست که لیزر کرد هیچ فایده ای هم نداشت

  • 1401/09/19
    0 0

    سلام تیرویئد کم کار دارم هفت جلسه لیزر رفتم ولی موهای صورتم دوباره برگشته باید ادامه بدم یا لیزر را قطع کنم آیا اصلا فایده داره یانه قرص تیروئید هم مصرف میکنم

  • 1401/11/17
    0 0

    من ۱۴جلسه لیزر رفتم بادستگاه الکس چون تیروییدداشتم موهام کم که نشد هیچ چند برابربیشترشده چیگاربایدبکنم داروهم مصرف میکردم همراه لیزر

  • 1402/03/23
    0 0

    سلام من هم تیروئید دارم داروی لووتیروکسین مصرف می کنم دکتر گفته تا آخر عمر باید دارو بخورم الان هم می خوام لیزر کنم آیا مشکلی پیش نمیاد یا دوباره مو های زائد رشد میکنه یا نه برم لیزر یا نه؟

  • 1402/07/29
    0 0

    سلام من تیروعیددارم ‌‌‌‌‌‌‌داروی لووتیروکسین مصرف میکنم اگه لیزرکندلا الکس انجام بدم دیگه درنمیادیابایدتااخرعمرجلسه لیزربیام

  • 1402/09/05
    0 0

    سلام من کم کاری تیرویید دارم . دو ساله قرص میخورم و تنظیم شده . طی این دو سال بارداری و شیردهی هم داشتم...ده ماهه لیزر میرم با لیزر کندلا ۲۰۲۰ اما ریزش قابل قبولی نداشتم و بقول دکتر پوست ب اندازه ۶ جلسه ریزش داشتم . سونو هم دادم بی مشکل بود . آیا ممکنه بخاطر کم کاری یا مصرف قرص لووتیروکسین باشه؟ یا صرفا برای پر مویی هست؟ بنظر شما راه حلش چیه؟

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید