آیا هایفو صورت در لیفت پوست موثر است؟

تاریخ انتشار - ۵ آذر ۱۳۹۸

هایفو (Hifu) دستگاهی با امواج متمرکز ماورای صوت و شدت بالا است که یک روش نوین، بدون درد و غیر تهاجمی برای کاهش چین و چروک پوست می باشد. نتایج هایفوتراپی بیش از دو سال به طول میانجامد و بسیار مناسب پوست است. کاربردهای دیگر آن عبارتند از لیفت صورت و ابرو، سفت کردن بافت همبند و درمان سلولیت.

عملکرد هایفو صورت به این شکل است که امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا به اعماق پوست نفوذ کرده و تولید کلاژن و الاستین را تحریک مینماید. بیست درصد از نتایج را میتوان بلافاصله پس از درمان مشاهده نمود. نتیجهی نهایی سه تا شش ماه بعد کاملا قابل مشاهده است. 

هایفو روند بهبودی بدن در ناحیه صورت، گردن و قسمت سینه را فعال نموده و تسریع میبخشد و در نتیجه به ضخیم شدن پوست و سفت شدن آن کمک مینماید. این روش نیازی به کرم، محصولات پُرکننده مصنوعی ندارد و منحصرا بر ظرفیت احیاکنندهی طبیعی بدن متکی است. از آنجا که هایفوتراپی لایهی های عمیقتر را تحت تأثیر قرار میدهد، پس سطح پوست درگیر نمیشود و پس از درمان شما میتوانید به سادگی فعالیتهای روزمرهی خویش را از سر گیرید. 

روش درمان Hifu اولتراسوند تولید کلاژن را از طریق اعمال انرژی اولتراسوند در لایههای عمیق بافت صورت تحریک مینماید که سبب گرم شدن بافت صورت شده و به نوبه خود باعث ایجاد یک واکنش طبیعی از سوی پوست می شود و بدین ترتیب فرآیند احیاکنندگی از طریق تولید نئوکلاژن آغاز میشود.

Hifu معمولا لایههای بالایی پوست را مورد هدف قرار میدهد که برای مقابله با خطوط ریز پوست، چروکها و تغییرات تجمع رنگدانهها در بافت صورت بسیار مناسب است. روش هایفو صورت به طور کامل بر لایههای عمقی و ساختاری پوست تمرکز میکند؛ جایی که کلاژن در آن تولید می شود. این روش کاملا بدون درد است. 

مهمترین کاربردهای هایفو صورت

کاهش چروک
لیفت صورت بدون جراحی
اصلاح فرم صورت
لیفت گونه ها
لیفت ابرو
لیفت خطوط اخم و پیشانی
لیفت چین های بینی 
آب کردن غبغب
درمان صاف کنندگی پوست پس از لیپوساکشن
فرآیند درمان با Hifu

پروب اولتراسوند به طور یکنواخت در تمامی قسمتهای صورت برای درمان جابجا میشود تا این امکان را فراهم آورد که امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا به بافت همبند زیرین رسیده و اثرات سفتکنندگی مطلوب را ایجاد نماید. لایههای فوقانی پوست صورت بدون تأثیر باقی میمانند بدین معنا که لیفت میتواند به آرامی و بدون هیچ اثر تهاجمی انجام شود.

این شکل ملایم از لیفت را میتوان بر روی کل صورت به منظور مقابله با شل شدن پوست استفاده نمود. نواحی مختلفی از پوست برای درمان هایفو صورت ایدهآل هستند: گردن، چانه، گونهها و ابرو. طی یک جلسه، میتوان یک ناحیه را درمان نمود و یا تمامی نواحی به طور همزمان تحت درمان قرار گیرند.

درمان با دستگاه Hifu چقدر طول میکشد؟

بسته به ناحیه مورد نظر درمان، بین سی دقیقه تا دو و نیم ساعت به طول میانجامد. یک جلسه هایفو صورت معمولا حدود 1 ساعت زمان می برد.

چه تعداد جلسات برای هایفو صورت لازم است؟

به طور کلی نتایج مطلوب و عالی پس از تنها یک جلسه هایفو قابل مشاهده اند. یک جلسه هایفوتراپی اضافی احتمالا در کمتر از 8 تا 12 ماه پس از اولین جلسه انجام نمی گیرد. به منظور افزایش رشد کلاژن و ترمیم آن، متخصصین استفاده از مواد آرایشی خاص را توصیه مینمایند. 

عوارض جانبی هایفو صورت

پس از هایفوتراپی، شما میتوانید بلافاصله فعالیتهای روزمرهی خویش را از سرگیرید زیرا لایههای فوقانی پوست به دلیل شدت امواج آسیب نمیبینند. در برخی موارد، قرمزی جزئی و یا التهاب ممکن است رخ دهد که به سرعت از بین میروند. همچنین ممکن است حساسیت کمی نسبت به تماس و یا نور وجود داشته باشد که ظرف چند هفته بهبود می یابد. در موارد بسیار نادر، کبودی و بی حسی موضعی موقتی ممکن است رخ دهد. این عوارض جانبی تنها ظرف چند روز از بین میروند.

هایفو چگونه به لیفت صورت کمک مینماید؟

هایفو با کمک انرژی متمرکز اولتراسوند زیر سطح پوست لایهی صورت را منقبض کرده و تولید کلاژن را در کل بدن تحریک مینماید. در نتیجه، پوست کشیده شده و طی یک دورهی 60 تا 90 روزه بهبود مییابد. 

کلاژن چیست؟ عملکرد آن چگونه است و تولید آن چگونه تحریک میشود؟

کلاژن چسب طبیعی است که چفت و بست بدن را حفظ می کند. خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از این ترکیب است و به کمک همین پروتئین است که سلول های پوست جایگزین شده و جوانی اش حفظ می شود. بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند اما با گذر عمر تولید این ترکیب کاهش پیدا می کند. توزیع کلاژن در پوست 75 درصد و در استخوانها 90 درصد است. این چسب طبیعی در واقع پروتئینی است که فیبرهای سفید پوست، تاندون ها، استخوان ها، غضروف ها و تمام بافت های رابط را تشکیل می دهد. کلاژن 5 نوع دارد و حدود 80 درصد وزن بافت های رابط را در بر می گیرد. بنابراین چیزی بیش از یک ماده ی ساده در ترکیب کرم های زیبایی است. 

آیا هایفو یک روش جراحی برشی یا تهاجمی است؟

هایفو به طور صد درصد یک روش غیر تهاجمی است که لایه های زیرین پوست را مورد هدف قرار داده و از لایههای زیرین آن حمایت مینماید، این روش شامل هیچگونه برش و یا آسیبی روی سطح پوست نمیشود.

آیا هایفو جایگزین جراحی لیفت صورت است؟

در حالی که ایمن ترین روش برای لیفت صورت هایفو است اما مواردی هم وجود دارند که در آنها شخص بجای لیفت صورت با اولتراسوند به جراحی نیاز دارد. این گزینهی مناسبی برای افرادی است که آمادگی جراحی را نداشته و یا در جستجوی طولانی نمودن اثرات جراحی زیبایی هستند.

آیا هایفو با تکنیکهای لیزر متفاوت است؟

لیزر به طور معمول لایه های خارجی پوست مانند خطوط اخم، چروک و تغییرات رنگدانه ها را درمان می کند. در حالی که هایفو به لایه های عمیق پوست نفوذ میکند. از این رو این دو تکنیک کاملا مکمل اما با روشهای متفاوت هستند.

آیا درمان هایفو صورت ایمن است؟

هایفو ایمنترین روش شناخته شده برای سفت کردن و کشیدن پوست صورت به شمار میآید. پس از بررسی چندین مطالعات بالینی اثرات آن کاملا شناخته شده و دهها هزار درمان در سرتاسر جهان با موفقیت از این طریق انجام شده است.

درمان Hifu اولتراسوند چقدر طول میکشد؟

دلیل اینکه این روش همچنین تحت لیفت صورت به وقت نهار شناخته شده این است که درمان کل صورت تنها 60 دقیقه به طول میانجامد و درمان جزئی یا نسبی مثلا برای لیفت ابرو ممکن است تنها 45 دقیقه طول بکشد. 

معایب هایفو صورت چیست؟

معایب هایفو صورت فراتر از تورم و کمی احساس ناراحتی پس از درمان نمیرود به همین علت خیلی زود پس از درمان میتوانید بدون هیچ نگرانی فعالیتهای روزمره خویش را از سرگیرید. اگر شما دارای چین و چروک بسیار شدید باشید هایفوتراپی می تواند تاحدود زیادی آن را کاهش دهد اما به طور کامل از بین نخواهد برد.

هایفو صورت برای چه کسی مناسب است؟

لیفت صورت با هایفو برای افرادی با سن بالای سی سال مناسب است. کسانی که پوست گردن یا صورت آنها کمی شل شده و خواهان لیفت و سفت کردن آن نواحی هستند. برای کسانی که سی سال سن دارند، معمولا روش تحریک تولید کلاژن استفاده میشود و از این رو فرآیند پیری در آنها به تعویق میافتد.

برای بیمارانی با سنین 40 تا 50 سالگی این روش بسیار عالی است. همچنین افرادی که سن آنها بالای 60 سال است البته به شرطی که پوست آنها بسیار شل نشده باشد. هایفو همچنین برای افرادی به کار میرود که تاکنون تحت عمل جراحی برای لیفت صورت قرار گرفتهاند اما از نتایج آن راضی نبودهاند، و از این رو هایفو سبب طولانیتر شدن اثرات لیفت صورت خواهد شد. 

مشاهده نتایج مطلوب چقدر زمان میبرد؟

برخی ممکن است بلافاصله اثرات اولیه را مشاهده نمایند اما در نهایت لیفت و سفت کردن تقریبا بین دو تا سه ماه زمان میبرد، چرا که کلاژن تولید شده و با کلاژنهای جدید و قویتر جایگزین میشوند. زمانی که این روند کلاژنسازی ادامه مییابد، بهبودی بیشتر و مداوم تا شش ماه پدیدار میشوند.

آیا هایفو صورت دائمی است؟

اکثر افراد معتقدند که نتایج 1 تا 2 سال ادامه دارند گرچه درمانهای تکمیلی با هایفو برای پیشگیری از روند پیری توصیه میشوند.

آیا هایفو صورت آسیب میزند؟

در لیفت صورت با هایفو از هیچ برش و یا بیهوشی استفاده نمیشود. اما میتواند کمی در نواحی استخوانی ایجاد درد نماید و یا طی درمان کمی پوست گرم میشود. پس از لیفت صورت با هایفو نیز احتمال مشاهده کمی تورم وجود دارد.

عوارض جانبی هایفو

طبق گفتهی پزشکان و بنا به تحقیقات انجام شده در کرهی شمالی در سال 2015، شش بیمار بودند که پس از هایفو صورت دچار قرمزی پوست و التهاب شدند و دو بیمار دیگر دچار خونریزی سطحی و کبودی. در هر صورت این مشکلات ظرف دو هفته بدون هیچ عوارض دائمی رفع شدند. تاکنون هیچ عارضهی جدی مانند درد اعصاب، فلج اعصاب و یا ورم شدید گزارش نشده است.  

زمانی که سلولها در ناحیهی مورد نظر به دمای معینی برسند، دچار آسیب سلولی خواهند شد. در حالی که ممکن است این مسئله ناخوشایند به نظر برسد، اما این آسیب در واقع سلولها را تحریک مینماید تا کلاژن بیشتری را تولید نمایند. افزایش در کلاژن موجب می شود پوستی سفتتر و با چروک کمتر داشته باشید. از آن گذشته، پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز هستند و در واقع هیچ جای آسیبی روی لایههای فوقانی پوست و بافت مجاور باقی نمیماند.

افرادی که دارای پوست بسیار شلی هستند ممکن است قبل از مشاهدهی نتایج نهایی نیازمند چندین جلسه درمان باشند. افراد مسن نیز با پوست بسیار شل ممکن است کاندیدای خوبی برای این درمان نبوده و نیازمند عمل جراحی باشند. 

هایفو همچنین برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی و یا کسانی که دارای آکنهی شدید هستند توصیه نمیشود. 

طبق گزارش انجمن جراحی زیبایی پلاستیک آمریکا، هایفو و سایر روشهای بدون جراحی برای لیفت صورت در طی سالهای اخیر بسیار محبوب بودهاند. تعداد درمانهای انجام شده با این روشها در بین سالهای 2012 تا 2017، تا حدود 64.8 درصد افزایش داشتهاند.

نتایج مطالعات بسیار امیدوارکننده هستند. در مطالعهای که سال 2017 بر روی 32 فرد کرهای انجام شد مشخص شد که هایفو به طور قابل توجهی حالت ارتجاعی پوست گونهها، زیر شکم و رانها را پس از 12 هفته افزایش داد.

در یک مطالعه با نمونههای بیشتر، از بین 93 نفر، 66 درصد کسانی که از هایفو استفاده کرده بودند لیفت صورت و گردن خود را پس از 90 روز مشاهده نمودند و کاملا از آن رضایت داشتند. 

آمادگی قبل از هایفو صورت

برای درمان هایفو نیازی به هیچ آمادگی خاصی نیست. شما باید آرایش صورت خود را کاملا قبل از درمان پاک کنید. 

پزشک در ابتدا ناحیهی مورد نظر را پاک میکند. سپس قبل از شروع از یک کرم بی حسی موضعی و بعد از یک ژل اولتراسوند استفاده مینماید. دستگاه هایفو روی پوست قرار داده میشود. با استفاده از نمایشگر اولتراسوند، پزشک تنظیمات مناسب دستگاه را بررسی مینماید. انرژی اولتراسوند روی ناحیهی هدف و در پالسهای کوتاه به مدت 30 تا 90 دقیقه ارائه میشود و در آخر دستگاه برداشته میشود. اگر درمانهای اضافی نیاز باشد جلسه بعدی تعیین خواهد شد. 

زمانی که انرژی اولتراسوند استفاده میشود ممکن است احساس گرما و سوزن سوزن شدن داشته باشید و اگر این حس آزاردهنده ادامهدار بود میتوانید از یک داروی مسکن به توصیه تکنسین هایفو استفاده نمایید. بلافاصله پس از درمان میتوانید به خانه برگشته و فعالیتهای خود را ادامه دهید. 

مزایای هایفو صورت نسبت به عمل جراحی

فواید هایفو نسبت به لیفت صورت با عمل جراحی بیشمار بوده و نمیتوان آنها را انکار کرد. هیچ برش، زخم و یا استراحت اضافی و زمان ریکاوری برای آن وجود ندارد. هایفو صورت همچنین نسبت به جراحی صورت دارای هزینهای بسیار کمتر است. 

اگر به دنبال درمانی سریع، بدون درد و غیر تهاجمی هستید، هایفو گزینهای عالی در مقایسه با لیفت صورت با عمل جراحی به شمار میرود. البته، هایفو یک درمان معجزهآسا برای پیری نیست اما بهترین روش برای بیمارانی است که دارای پوست شل در حد خفیف تا متوسط هستند. البته ممکن است لازم باشد برای به تأخیر انداختن روند پیری این روش را پس از یک تا دو سال تکرار نمایید.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید