تعداد شات های لیزر برای نواحی بدن

تاریخ انتشار - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

بعد از تایید لیزر الکساندرایت به عنوان اولین دستگاه لیزر موهای زائد با تاثیر دائمی و بدون عوارض جانبی توسط سازمان غذا و دارو کشور آمریکا، پیشرفت های زیادی در دستگاههای لیزر بوجود آمده است. با گذشت زمان، محققان سعی کردند برای از بین بردن احتمال بروز لک بعد از درمان برای بیمارانی که پوست تیره تری داشتند؛ روش های سالم تری را طراحی کنند. آنها توانستند با طراحی دستگاههایی دارای تعداد شات های لیزر مختلف در ثانیه، حالت های ارسال پالس، سیستم خنک کننده داخلی و غیره و همچنین استفاده از دستگاههای لیزر مو با طول موج بلندتر مانند Nd:YAG روشی ایمن را برای لیزر مو انواع پوست ها ارائه دهند.
شرکت های سازنده دستگاههای لیزر در تلاشند که با افزایش تعداد شات های لیزر درثانیه، مدت زمان لیزر مو را کاهش و اثربخشی آن را افزایش دهند. در حال حاضر شرکت کندلا توانسته فرکانس دستگاههای لیزر خود را که همان تعداد شات در ثانیه است در محدوده یک، دو، سه، چهار و پنج شات در ثانیه تنظیم کند که به عنوان انعطاف پذیرترین دستگاه لیزر مو شناخته می شود.
مزیت هایی مانند ارسال هدفمند پالس ها و کنترل لکه لیزر به منظور جذب بهتر توسط رنگدانه و تخریب فولیکول های مو با بازدهی بیشتر به طوریکه ریسک آسیب دیدن پوست و زمان جلسات را به حداقل برساند و درد و ناراحتی بیمار حین لیزر موهای زائد را کاهش دهد؛ تکنولوژی دستگاههای لیزر موهای زائد کنونی را از هم متمایز می کند. افزایش تعداد شات لیزر در ثانیه و قطر لکه لیزر در حال حاضر جزو مهمترین پیشرفت هایی است که تمام شرکت های سازنده دستگاههای لیزر مو به دنبال آن هستند.

شات لیزر به چه معناست؟

دستگاه لیزر مو با متمرکز کردن پرتو های نوری، اشعه ی لیزر را به سطح پوست می تاباند. این اشعه با جذب شدن توسط رنگدانه موجود در ریشه ها و فولیکول های مو و ایجاد حرارت، آنها را می سوزاند و با تکرار این کار در چند مرحله، کم کم رشد مو در آن ناحیه متوقف می شود. تکنسین لیزر برای این منظور دستگاه را روی ناحیه ی تحت درمان قرار داده و با فشار دادن کلیدی اشعه های لیزر را عملا به سطح پوست شلیک می کند. هر بار فشار دادن این کلید و هر بار شلیک اشعه به سطح پوست را یک شات می گویند. فرکانس یا تعداد شات در ثانیه نیز به تعداد تخلیه انرژی لیزر روی سطح پوست یک ناحیه از بدن در یک ثانیه گفته می شود.

تاثیر تعداد شات های لیزر در نتیجه لیزر مو 

یکی از مهمترین ویژگی های دستگاههای لیزر که در نتیجه لیزر مو موثر است؛ طول مدت تابش پالس لیزر روی پوست و تعداد شات های لیزر است که تعیین کننده مدت زمانی است که نواحی بدن و پوست ناحیه ای که باید لیزر شود در معرض اشعه لیزر قرار می گیرد. به مدت زمان تابش هر پالس لیزر روی پوست، TRT می گویند. 
شاخص TRT مدت زمانی است که 50 درصد از انرژی پالس توسط ملانین جذب شده و حرارت تولید کرده است. چون انرژی لیزر مو پس از نفوذ در پوست به حرارت تبدیل می شود؛ دمای پوست در هر پالس افزایش پیدا می کند و بیمار این حرارت را به صورت سوزش احساس خواهد کرد.
دستگاههای لیزر موهای زائد از جمله لیزر کندلا الکساندرایت از سیستم های خنک کننده با طراحی منحصر به فرد برای کاهش ناراحتی بیمار و احساس سوزش روی پوست استفاده می کنند. در اکثر سیستم ها، هوای خنک و در دستگاه لیزر کندلا الکس، اسپری کریوژن چندمیلی ثانیه قبل و بعد از هر پالس روی پوست اسپری می شود. به همین علت تعداد شات لیزر و مدت زمان هر پالس (TRT) برای تنظیم سیستم خنک کننده بسیار مهم است.
همچنین هرچه تعداد شات لیزر برای نواحی بدن بیشتر و طولانی تر باشد؛ اثر بخشی درمان و نتیجه حذف و رفع موهای زائد بهتر خواهد بود اما از طرفی تعداد شات بیش از اندازه احتمال سوختگی پوست را نیز افزایش می دهد. درحقیقت بیشتر بودن تعداد شات لیزر در ثانیه موجب می شود انتقال حرارت به ناحیه مورد نظر، بیشتر باشد و از برخورد انرژی پراکنده به پوست جلوگیری شود. 
از طرف دیگر بیشتر بودن تعداد شات لیزر برای نواحی وسیعتر بدن، مدت زمان درمان را کوتاه خواهد کرد. اگر مدت زمان تابش هر پالس نیز طولانی تر شود، موثر ترخواهد بود. در غیر این صورت، تعداد شات کم و پالس های کوتاه، تنها بخش های کوچکی از ناحیه مورد نظر را در مدتی طولانی طی یک جلسه درمان خواهد کرد.
تعداد شات های لیزر برای متخصصینی که بیمارانی با پوست های تیره رنگ دارند؛ اهمیت زیادی دارد. تکنسین های لیزر معمولا برای اثر بخشی بیشتر و حفظ سلامتی پوست بیمارانی که پوست تیره دارند، مدت زمان هر پالس را طولانی و تعداد شات لیزر را کاهش می دهند چون احتمال سوختگی و تغییر رنگ پوست اطراف مو را که شامل تیره یا روشن ترشدن پوست است؛ به شدت کاهش می دهد. 
از طرفی دیگر، پالس های کوتاه و سریع با تعداد شات لیزر بیشتر، راحتی و درمان موثر تری را برای افرادی که دارای پوست روشن هستند؛ به ارمغان می آرود.

چرا تعداد شات های لیزر برای نواحی مختلف بدن متفاوت است؟

تعداد شات های لیزر به ناحیه ای از بدن که لیزر موهای زائد روی آن انجام می گیرد؛ اندازه، ضخامت و تراکم موهای هر فرد، رنگ پوست، قد و وزن بیمار و ویژگی های دستگاه لیزر مو مانند فرکانس مورد استفاده بستگی دارد. به عنوان مثال تعداد شات لیزر کندلا الکس برای موهای تیره زیر بغل روی پوست روشن بین 10 الی 15 شات،  بیکینی 80 شات و ساق پا 150 شات در هر نوبت درمانی است. درصورتیکه اگر پوست بیمار تیره باشد تعداد شات ها با لیزر کندلا یگ برای زیربغل تا حدود 20 شات لیزر در هر نوبت افزایش می یابد تا پوست بیمار آسیب نبیند.

تعداد شات های لیزر برای هر ناحیه از بدن توسط دستگاههای شاتی


تعداد شات های لیزر برای نواحی بدن


تعداد شات های لیزر برای نواحی بدن


تعداد شات های لیزر با توجه به موارد زیر  ممکن است برای افراد مختلف با اعداد ارائه شده در این جداول کمی متفاوت باشد:
1. با توجه به وزن و قد فرد تعداد شات لیزر تغییر می کند. 
2. موهای کمتر به تعداد شات کمتر و موهای ضخیم تر به تعداد شات بیشتری نیاز دارند.
3. تنظیمات دستگاه و تجربه اپراتور لیزر در تعداد شات هر جلسه موثر است.
4. سری های لیزر با قطر های متفاوت: معمولا لیزر مو با سری های ۱۸ میلیمتری انجام می شود.
5. در دستگاه های رولی تعداد شات ها متفاوت است.

آیا تعداد شات های لیزر روی هزینه لیزر موهای زائد بدن موثر است؟

در گذشته هزینه لیزر موهای زائد بر اساس تعداد شات لیزر برای نواحی بدن محاسبه می شد. مراکز درمانی لیزر مو، قیمت ثابتی را برای هر شات لیزر تعیین می کردند و بسته به اینکه چه تعداد شات لیزر برای نواحی بدن مورد استفاده قرار گیرفته، هزینه هر جلسه لیزر را محاسبه می کردند. هرچه ناحیه مورد نظر برای لیزر کردن وسیعتر بود؛ تعداد شات های لیزر نیز بیشتر می شد و درنتیجه هزینه هر جلسه لیزر مو نیز افزایش می یافت. به عنوان مثال چون تعداد شات های لیزر کندلا الکس برای ناحیه بیکینی کمتر از پاها بود؛ هزینه لیزر مو برای یک جلسه لیزر بیکینی کمتر از پا بود.
اما امروزه، هزینه لیزر موهای زائد براساس ناحیه ای از بدن که قرار است لیزر شود در جلسه مشاوره پیش از شروع لیزر مو با توجه به نوع پوست و مو هر فرد تعیین می شود. البته تعرفه های مشخصی برای هر جلسه لیزر وجود دارد که مراکز درمانی معمولا طبق همان تعرفه های هزینه لیزر کندلا الکساندرایت یا کندلا یگ را برای هر ناحیه از بدن از قبل مشخص می کنند. همچنین پکیج های لیزر مو مختلفی با تخفیف ویژه به عنوان مثال برای لیزر کل بدن به بیماران ارائه می شود تا بتوانند با هر بودجه ای لیزرموهای زائد را انجام دهند.

تعداد شات های لیزر کل بدن چگونه تعیین می شود؟

به دلیلی خطای انسانی و  افزایش احتمال سوختگی به دلیل شات بیشتر، هیچگاه در یک جلسه لیزر نمیتوان با لیزر کل پوست بدن را پوشش داد. درصوتیکه پکیج لیز کل بدن را انتخاب کرده باشید؛ معمولا تکنسین لیزر طی یک جلسه موهای زائد بخش هایی از بدن شما را تحت درمان قرار می دهد تا از آسیب دیدن پوست و بروز عوارض جانبی جلوگیری شود. بنابراین تعداد شات های لیزر برای نواحی بدن همانطور که اشاره شدن به وسعت ناحیه و نوع پوست و موی شما بستگی دارد. نوع دستگاه لیزر مو نیز در تعداد شات های لیزر برای هرناحیه از بدن موثر است به عنوان مثال هربار لیزر چانه که ناحیه کوچکی است با لیزر کندلا الکساندرایت به تعداد 10 شات نیاز دارد. پس تعداد شات های لیزر برای کل بدن بسیار بیشتر است و شاید به 4000 شات هم برسد.
هرچه پوست روشن تر و مو ضخامت بیشتری داشته باشد معمولا پالس های کوتاه با تعداد شات بیشتر برای دستگاه کندلا الکس تنظیم می شود تا مدت درمان طی هر جلسه کوتاهتر شود. اما برای ایمنی بیشتر پوست های تیره، تعداد پالس ها کمتر و مدت پالس طولانی تر انتخاب می شود و ممکن است تعداد شات های لیزر کل بدن برای افراد سیاه پوست تا 2000 شات کاهش یابد.

مقایسه تعداد شات های لیزر دستگاههای لیزر مو

1- لیزر مو کندلا 

دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت، به خصوص مدل 2019، بهترین و با کیفیت ترین دستگاه لیزر حال حاضر دنیاست که با طول موج ۷۵۵ نانومتر برای تیپ پوستی روشن و سفید (یک و دو و سه ) مناسب  می باشد و لیزر کندلا Nd:YAG با طول موج 1064 نانومتر برای تمام انواع پوست حتی تیپ ۶ و بسیار تیره نیز مناسب می باشد. 
با توجه به شرایط اقلیمی و ژنتیک رنگ پوست در ایران که اکثرا تیپ ۳ و ۴ می باشد؛ لیزر کندلا الکساندرایت با عمق نفوذ بیشتر مناسب ترین لیزر با کمترین عوارض جانبی مانند احتمال سوختن پوست نسبت به سایر لیزر ها است که به علت مجهز بودن به سیستم خنک کننده پیشرفته درد کمتری ایجاد می کند. دستگاه الکساندرایت با امکان تنظیم تعداد شات های لیزر به اندازه 5 شات در ثانیه سریعترین دستگاه لیزر با بهترین تاثیر و کم ترین عوارض جانبی است. همچنین تعداد کل شات های لیزر کندلا الکساندرایت طی یک جلسه محدود است تا به پوست بیمار آسیبی وارد نشود و اگر از تکنسین بخواهد از آن تعداد شات تعیین شده توسط استانداردهای بین المللی بیشتر شات بزند؛ دستگاه به طور خودکار از کار می افتد تا سلامت پوست بیمار حفظ شود که نشان دهنده  امنیت بالای دستگاه های کندلا است.

2- لیزر مو Elight

E-light  همان آی پی ال است که دارای امواج RF می باشد. عمق نفوذ امواج نوری و گرمای ایجاد شده در لیزر Elight بیشتر است و تاثیر IPL برای موهای زائد بر اساس کیفیت دستگاه و نوع پوست و موی بیمار متفاوت می باشد. دستگاههای قدیمی تر IPL فقط می توانستند یک شات در ثانیه شلیک کنند که در مقایسه با لیزر کندلا الکس سرعت بسیار پایینی داشت. در سالهای اخیر تکنولوژی IPL پیشرفت قابل توجهی داشته و می تواند تا 10 شات در ثانیه را نیز در دستگاه Elight شلیک کند اما چون نور لیزر IPL دارای طول موج متمرکزی نیست؛ و بیشتر انرژی ساتع شده یا بازتاب می شود و یا جذب ملانین نمی شود؛ درمان با IPL بسیار طولانی و بازدهی آن نیز نسبت به کندلا الکساندرایت کمتر است.

3- سایناشور الیت پلاس

چیزی که سایناشور الیت پلاس را از دیگر دستگاه ها متمایز می کند قابلیت تغییر سایز دهنه بزرگ 7 در 2 سانتی متر آن است که می تواند در دو حالت مختلف شاتی و رولی تنظیم شود.
برخلاف دیگر سیستم های لیزر الکساندرایت در بازار که یا حالت شاتی و یا رولی دارند، سایناشور الیت پلاس این امکان را به متخصص لیزر می دهد که بهترین روش درمانی متناسب با بیمار را در یک دستگاه انتخاب کند.
با انتخاب حالت شاتی سایناشور الیت پلاس، انرژی بیشتری در کمترین تعداد شات های لیزر به پوست وارد می کند. به طوریکه با قرار گرفتن دهنه دستگاه روی پوست و فشردن ماشه، بلافاصله یک پالس اشعه آزاد می شود. این تنظیمات به تعاد جلسات کمتری برای هر ناحیه از بدن نیاز دارد.
با انتخاب حالت رولی سایناشور الیت پلاس انرژی کمتری با تعداد شات های لیزر بیشتر روی پوست اعمال می شود. زمانیکه دهنه دستگاه روی پوست قرار میگیرد، به نرمی و آرامی روی پوست سُر می خورد ماشه یک بار برای هر پالس فشرده و اشعه بلافاصله آزاد می شود. این روش نه تنها درد را کاهش می دهد بلکه متخصص لیزر مطمئن می شود که تمام ناحیه تحت درمان پوشش داده شده است.
چون دستگاه  لیزر سایناشور الیت پلاس بر خلاف لیزر کندلا الکس  تعداد شات  نامحدودی دارد  و شات بیشتر احتمال سوختگی را افزایش می دهد؛ ایمنی سایناشور الیت پلاس نسبت به کندلا الکساندرایت کمتر است.

مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1398/10/28
    6 1

    ببخشید برای کل بدن با این دستگاه چند ساعت طول میکشه ؟

    • 1398/10/29
      1 0

      کمتر از یک ساعت

    • 1401/07/19
      1 0

      ۴۵ دیقه

  • 1398/12/15
    2 0

    سلام از کجا بفهمیم میزان فرکانس و تعداد شاتهایی برامون انجام میدن عُرفش هست یانه؟شاید کم باشه بخوان تعداد جلسات بیشتری برامون انجام بدند و هزینه بیشتری بگیرن

    • 1398/12/19
      1 0

      سلام طول موج به دستگاهی که استفاده میکنید بستگی داره. جواب سوالات مربوط به تعداد شات رو میتونید تو مقاله ی زیر پیدا کنید. https://candela.ir/Article/79/%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%86

    • 1402/03/26
      1 0

      سلام من برای دستگاه دیودن لیزر از انرژی بالا و فرکانس ۲-۵ استفاده میکنم آیا میتوانم برای جدول فرکانس و انرژی دیودن لیزر راداشته باشم کمک بزرگی برای من میشه با تشکر منیژه

  • 1399/07/07
    2 0

    سلام خسته نباشید من یه سوالی داشتم! تغییر مرکز لیزر در یک ماه مشکلی نداره؟؟من میشه بیکینی و زیر بغل بیکینی رفت و ساق پارو الکساندریت رفت ؟؟مشکلی به‌وجود نمیاد ؟

    • 1399/07/08
      1 0

      سلام نه مشکلی نداره

  • 1399/07/17
    1 0

    سلام من از دستگاه دایود استفاده کردم برای کل بدنم و خیلی موهای بدنم کم شدن الان دو جلسه از کندلا استفاده کردم موهای بدنم دوباره رویش پیدا کردن و زیاد شدن بنظر شما طبیعی هست یا دستگاه رو عوض کنم.

    • 1399/07/19
      1 0

      سلام بخاطر تغییر دستگاه، برگشت مو داشتید و طبیعیه. بهتره یه دستگاه رو انتخاب کنید و با همون ادامه بدید.

  • 1399/07/28
    2 3

    میشه تعداد شات دستگاه الکساندرایت رو بفرمایید

    • 1399/07/28
      1 0

      سلام متفاوته نمیشه کلی گفت

  • 1399/08/05
    1 2

    سلام پا کامل چقدر زمان میبره؟

    • 1399/08/07
      1 0

      سلام بستگی به دستگاه داره اما با کندلا حدودا نیم ساعت.

  • 1399/09/01
    1 0

    ایاشات دیتگاه تموم میشه؟

    • 1399/09/01
      1 1

      سلام بله اما میشه دوباره شارژش کرد.

    • 1399/12/13
      2 0

      ببخشیدکجامیشه شارژشون کرد

  • 1399/09/15
    2 2

    هر یک شات چندتا مو رو میسوزونه

    • 1399/09/15
      1 0

      سلام قابل تشخیص نیست. سری هر دستگاه متفاوته و سطح مشخصی رو پوشش میده که تو هر سطح تراکم مو متفاوته و هرچی باشه میسوزه.

  • 1399/09/22
    1 0

    سلام ایا این درسته که بعد از هرجلسه لیزر که انجام میدم دماش باید بیشتر بشه

    • 1399/09/23
      1 0

      سلام بله معمولا بعد هر جلسه درجه میره بالاتر اما نه همیشه. خود اپراتورتون میدونن.

  • 1399/09/23
    1 0

    سلام آدر مرکز لیزر خوب تو تهران میخوام که با دستگاه دایود انجام بده

    • 1399/09/23
      1 0

      سلام میتونید با شماره ی موجود تو سایت تماس بگیرید.

  • 1399/09/23
    1 0

    نظرتون درباره دستگاه دایود چیه

    • 1399/09/23
      1 0

      سلام دایود درواقع طول موجیه که واسه پوست های نسبتا تیره و تیره مناسبه؛ اسم دستگاه نیست. یکی از دستگاه هایی که طول موج دایود داره اَسکِلِپیون مدیواستاره.

  • 1399/09/27
    1 0

    سلام.خسته نباشید.ببخشیدازبین قسمت های مث صورت،ساقه ها،پشت کمر،زیربغل کدومشون واس لیزر ب انرژی بیشتری احتیاج داره؟ممنون میشم پاسخ بدین🙏🌹

  • 1399/09/29
    2 1

    سلام خسته نباشید من لیزر با دستگاه الکساندرایت دایود میرم ولی بعد از ۴ جلسه فقط ناحیه بیکینی و زیر بغل خیلی خوب جواب داده ولی بقیه جاهای بدنم خیلی کم یا شکم و ران اصلا جواب نداده بهم....تعداد شات هایی که میزنن فکر کنم کم باشه ایا ربط به اون صدای تیک تیکی که از دستگاه میاد داره تعداد شات ها؟ اگه ربط به اون صدا داره به نظرتون برم جای دیگه یا ادامه بدم تا ۸ جلسه اخه الان کلی هزینه کردم ولی کامل جواب نگرفتم.ممنون

    • 1400/05/17
      1 0

      من خودم اپراتور آقایان هستم ،تعدا شاتها رو کم میزنن که 8 جلسه بیای اگه همون تیک تیکی که می‌شنوی بیشتر بزنن اثرش بیشتر میشه

    • 1400/09/09
      1 0

      سلام وقت بخیر من نیاز ب راهنمای دارم ممنون میشم اگر جواب بدید من ی اپراتور تازه کار خانم هستم وبرای مراجعه کنندم زیر بغل روبا انرژی ۹ وفرکانس ۵ کار کردم احتمال ریزش موشون چقدر هستش احساس میکنم خیلی کم زدم

  • 1399/09/30
    1 0

    سلام من ۴ جلسه لیزر رفتم و تقریبا راضی بود و جلسه ۵ برای اینک شات بره بالا و سریع تر جواب بده گفتم که جلسه هفتممه و اونام شاتو بردن بالا میخوام بدونم تغییر درجه و شات نا منظم تاثیری روی روند درمان داره؟

    • 1402/05/03
      1 0

      در صورتی ک پوست آسیبی نبینه و سوختگی نده ن نداره

  • 1399/10/04
    1 0

    سلام لیزر شکم و بیکینی مشکلی برای حاملگی نداره؟ البته چند ماه قبل از حاملگی لیزر انجام بدیم

    • 1402/05/03
      1 0

      ن قبل بارداری ایرادی نداره

  • 1399/10/12
    1 0

    سلام وقتتون بخیر اطلاعاتی راجب به دستگاه adss 1500w دارید؟

  • 1399/10/15
    2 0

    سلام وقک خوش درجه دما و زمان دستگاه رو روی چه عددهایی تنظیم‌میکنند برای پوست های معمولی یا پوست نوع ۲

    • 1402/05/03
      1 0

      بستگی ب تعداد جلسه ضخامت مو و رنگ پوست داره

  • 1399/11/07
    1 0

    سلام وقت بخیر ببخشید اگه تعداد شات های دستگاه تموم بشه دیگه دستگاه به درد نمیخوره؟؟؟ چیکار باید کرد؟؟؟

    • 1400/05/17
      1 0

      شارژ مجدد و تعویض شات گان یا هندپیس

    • 1401/06/16
      1 0

      کجا میشه شارژ کرد؟ دستگاه خونگی هم میشه شارژ کرد؟

  • 1399/11/21
    2 0

    سلام یه سوال داشتم وقتی شات دستگاه تموم میشه چطوری دوباره میتونیم شارژ کنیم؟

  • 1399/11/26
    1 0

    سلام آیا دستگاه اسکلپیون مدیو استار روی پوست های روشن هم تاثیر داره؟

  • 1399/11/26
    1 0

    با سلام من میخواستم یه دستگاه لیزر مو بخرم سوالم اینه اگه شات دستگاه تموم شده از کجا باید تهیه کنیم بعد من از این دستگاه میخوام استفاده کنم هر دفعه میتونم دماشو خودم تغییر بدم

    • 1402/05/03
      1 0

      عمه چی حتی سرعت شات زدن قابل تغییره

  • 1399/12/05
    1 0

    سلام من سه جلسه رفتم ولی زیاد تغیر نکرده آیا این جسات تمام بشه دیگه مو درنمیاره تا کی ممنون میشم جواب بدین

    • 1402/05/03
      1 0

      فعلا زوده بین جلسات ۳تا ۶ برگشت مو وجود داره

  • 1399/12/24
    5 1

    آیا بعد از مدتی تعداد شات ها تمام می‌شوند ؟ ( میدونم خیلی مسخرست اما این حرفو از دو سه نفر شنیدم که گفتن یک دستگاه فقط برا یک نفره چون بعد مدتی شات ها تموم میشن و دیگه اون دستگاه قابل استفاده نیست ولی تو اینترنت هیچی در موردش پیدا نکردم)

  • 1400/01/06
    1 0

    سلام لیزر من فیلیپس هست یکسال هست که استفادش میکنم بعد وقتی روشن میکنم صدا نداره قبلی صدای خیلی آرومی داشته اما الان نداره بعد دیگه روی پوست که میزارم کلا شات نمی زنه مشکلش چیه؟ ؟؟؟

    • 1400/05/21
      1 0

      حتما شات هاش تموم شده و باید شارژ کنینش

  • 1400/01/17
    1 0

    سلام دستگاه کندلا خانگی خریدم ولی نمیدونم چند وقت یکبار استفاده کنم و تعداد شاتهای هر ناحیه چقدر باشه و اینکه بعد اتمام ۹۰۰ هزار شات چطور دستگاه شارژ میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • 1402/10/25
      0 0

      لیزر های کلینیکی بین ۳ هفته تا یک ماه تکرار دارند شما هر دو هفته تکرار کن انشاالله ب نتیجه مطلوب میرسی،ولی این دستگاه ها بیشتر برای نواحی صورت،بیکینی و زیر بغل کاربرد دارن،سعی کنید ب کلینیک مراجعه کنید

  • 1400/02/07
    2 1

    سلام سوال داشتم که برای هر ناحیه از بدن در همون ساعت استفاده چند شات بکنم يعني چند مرتبه دکمه لیزر را برای شات بزنیم ممنون میشم اگه جواب بدید باتشکر

  • 1400/04/08
    1 0

    سلام خسته نباشید من 51 کیلو وزن دارم مرکز لیزر به من گفتن باید بالا 55 باشم تا لیزر کنم وگرنه مشکلاتی برام بوجود میاد در حالی ک یکی از دوستای من زیر 50 کیلو هستن و خیلی وقته لیزر میکنن میشه بگین دلیلش چیه؟

    • 1402/05/03
      1 0

      وزن فقط در تعداد شات مصرفی تاثیر میزاره ن سلامتی شما

  • 1400/04/23
    1 0

    سلام من که لیزر میرم اصلا اپراتور سر دستگاهو نگه نمیداره وبا حرکت اروم رو پوستم میکشه این حرکت دزسته یانه

    • 1402/05/03
      1 1

      درسته

  • 1400/04/23
    1 0

    سلام ببخشید اگه 9 تا شات از قسمت ساق پا الکس زده شده باشه بعد به اشتباه اپراتور دوباره روش شات خورده باشه انرژی 12 باشه سوختگی تا چه حد میشه؟

  • 1400/04/24
    1 0

    سلام من لیزر ایلات دارم میخوام برند و تاریخ ساختش رو بدونم روش هیچی نوشته نشده و اینکه تعداد شات استفاده شده اش رو قبلا روی هندپیس لیزرش میدیدم چون کم استفاده میکنم الان بعد از مدتی روشن کردم اون عدد رو دیگه نمیبینم چطور میتونم بفهمم چه تعداد شات زده تا الان؟

    • 1402/10/25
      0 0

      ظاهرا برد نمایشگر شوخته،بالای مانیتور معمولا سمت راست عدد رو نشون میده،موقعی ک وارد برنامه لیزر بشید

  • 1400/05/31
    1 0

    سلام تعداد شات با لیزر کندلا برای پا کامل چندتا میشه (برای اندام لاغر)

    • 1401/08/03
      1 0

      لاغر حدود ۸۰۰ شات

    • 1401/08/11
      1 0

      چطور متوجه بشیم ۸۰۰ تا رو زده و کم نزده؟؟

    • 1402/05/03
      0 0

      تعداد شات رو ملاک‌قرار ندین میزان رویش رو ملاک قرار بدین چون بعد از جلسه ۶ تعداد شات بخاطر کاهش تراکم‌موها کاهش پیدا میکنه

  • 1400/06/11
    0 0

    سلام من ۱۲ جلسه س لیزر میرم ولی هیچ تغییری نکرده و اینکه حتا دیر تر هم در نمیاد مشکل هورمونی هم ندارم میشه راهنمایی کنید

    • 1401/07/26
      0 0

      سلام عزیزم آزمایش هورمونی بده و اینکه مرکز لیزرتو عوض کن ماهی دوبار هم بیشتر نباید شیو کنی

  • 1400/07/14
    0 0

    سلام ببخشید لیزر های خانگی که تعداد شات مثلا نه هزار دارند به چه معناست؟ یعنی بعد از این تعداد شات دیگه دستگاه مار نمیکنه؟

  • 1400/08/05
    0 1

    سلام من یک جلسه رفتم لیزر ولی همه ی موها شات نخورده مثلا روی دستم چهارتا دایره اندازه سکه موهاش ریخته پا هم همین طور به نظرتون اپراتور ناشی بوده؟ یا دستگاه مشکل داشته ؟

    • 1400/11/23
      0 0

      با سلام. هر عاملی ممکنه موثر باشه ولی اینو در نظر بگیرین که لیزر روی اون ناحیه از موهاتون که توی فاز رشد هستن فقط تاثیر میزاره و موهایی که الان رشد کردن ممکنه توی فاز استراحت بودن و در جلسات بعدی که در فاز رشد قرار گرفتن درمان به آن جواب میده

  • 1400/08/09
    0 0

    سلام. لیزر الکساندرایت نابلکس میرم. پوست روشن و موهای نسبتا بور دارم. میخواستم بپرسم فرکانس و درجه مناسب پوست من چیه؟ برای من از M3 استفاده میکنن و برای جلسه آخری که رفتم که میشد جلسه هفتمم، رو درجه ۱۳ گذاشته شده بود. ممنون میشم راهنماییم کنین

    • 1400/11/23
      0 0

      با توجه به تایپ پوستی شما و رنگ مو و اگه موهای نازک و کرکی دارین تنظیمات دستگاه انجام میشه. با این خصوصیات شما باید از انرژی بالا و پالس پایین استفاده بشه. در جلسه هشتم معمولا از انرژی بالای ۲۴ و پالس ۱۰ یا ۱۵ استفاده میشه. و اگه موهاتون کرکی شده باشه باید از توین پالس استفاده کرد. بعضی اپراتورای حرفه ای این تنظیمات رو بلدن

  • 1400/09/09
    0 0

    سلام وقت بخیر من یک اپراتور تازه کار هستم برای زیر بغل خانوم که جلسه اولش بود با انرژی ۱۰ و فرکانس ۵ کار کردم با دستگاه

    • 1400/11/23
      0 0

      بستگی به نوع دستگاهتون داره. و اینکه بیمارتون چه تایپ پوستی و ضخامت مویی دارن. در دایوود جلسه اول از انرژی ۱۲ ژول بر سانتی متر مربع و پالس ۳۰ میلی ثانیه و شات ۲تا ۵ ( بستگی به ناحیه مورد درمان) استفاده بفرمایید

  • 1400/09/10
    0 1

    سلام لیزر شات خوبه یا رولی

  • 1400/09/16
    0 0

    اگر شات دستگاه لیزر خانگی تمام شد از کجا باید تهیه کرد یا اینکه دیگر دستگاه بدرد نمیخورد

  • 1400/09/22
    0 0

    سلام برای بنده از دستگاه لیزر کلاریتی در کلینیکی داخل اصفهان انجام میدن ، بیکینی ، باسن ، کل پا ، دست از بازو تا نوک انگشت و زیر گردن و پشت لب نواهی هست که انجام میدن ، فقط لیزر من بیش از 1 ربع طول نکشید شاید هم کمتر احساس میکنم بعضی نواحی و واقعا نزده . میشه بفرمایید این لیزر مثل دایود هست یا نه ؟ چون دایود اور لب باید شات میخورد این چجوریه ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

  • 1400/10/30
    0 0

    یکی درست توضیح بده بعده اتمام شات چیکار باید کرد! فقط نوشتن باید شارژ کنین و مجدد شات بگیرین!خب چجوری؟روندش چجوره؟

    • 1400/11/23
      0 0

      سلام از شرکتی که خرید کردین بخواین بعد از پرداخت هزینه هندپیس یا همون لیزر بار رو واستون تعویض کنن

  • 1401/02/01
    0 0

    سلام اخرین درجه ای که برای لیزر استفاده میکنن چنده؟من جلسه ششم و رفتم ولی برگشت مو داشتم خیلی

    • 1401/03/20
      0 0

      سلام عزیزم من اپراتور لیزرم درسته میگن دستگاه مهمه ولی بیشتر خود اپراتور و نحوه زدن بستگی داره ، اگ همه چی درست باشه انرژی و شات و انجام کار باز هم مو در دوره های مختلف رشد میشه که عمدتا میگن بازگشت مو شده در اصل مو در حال رشد از بین رفته ولی مو دیگر ک درحال استراحت رشد میکنه که جلسه بعد لیزر از بین میرن رشد این مو در چند دوره رخ میده برای هر کسی هم متفاوته مثلا بدن خودم جلسه 4، 7 و 10 رشد کامل مو داشتم که جلسه بعد ریخت و این نکته که لیرز 70تا80 درصد مو ازبین میبره نه صددرصد هرجی مو ضخیم تر و پوست روشن تر جوابدهی ب همون اندازه بهتره اصلا اصلا مو کرکی رو لیزر نکنین چون اونقدر اثر نداره هم الکی هزینه میکنید هم امکان ضخیم شدنشون هست

    • 1401/04/15
      0 0

      مو کرکی یعنی اصلا دیده نشه؟ من روی ران موی بلند اما نازک دارم, کرکی محسوب میشه؟

  • 1401/03/21
    0 0

    سلام ی سوال داشتم میخوام ببینم فاصله سر دستگاه الکس کندلا از پوست تو اثرگذاری تاثیر داره؟

  • 1401/04/18
    0 0

    سلام من ۱۵جلسه لیزرمیرم برای صورت وبدنم بادستگاه الکساندرایت الیت پلاس و اشعه صورتم رو با ان دی یگ زدن چون ضخیم شده و درجه بدنم ۲۰/۲۰ بود الان صورتم جواب نمیده دستگاهموعوض کنم؟نگرانم که کلاموهام درمقابل اشعه مقاوم شده باشن!!!

  • 1401/04/20
    0 0

    دستگاه لیزر خانگی با دستگاه های کلینیک چه فرقی داره؟

  • 1401/05/02
    0 0

    سلام ☘ حدودا ۴ ماه تمام دستگاه الکساندریت نابلکس رو کار کردیم و حدودا ۲۵ از لامپ مونده و تعداد فول بادی حدودا ۲۵۰ نفر بوده ؟ این حجم مصرفی با توجه به تعداد چطور هست ؟

  • 1401/05/10
    0 0

    سلام من پارسال ۷جلسه کندلا ۲۰۱۶ رفتم موهام نازک شد اما رشد داشت الان یک جلسه کندلا ۲۰۱۹ رفتم اما موهای بدنم دوباره داره ضخیم میشه این طبیعی هست یا ادامه ندم توروخدا راهنمایی کنید

  • 1401/05/24
    0 0

    سلام من الان ۱۳جلسه لیزر میرم ولی تغییرآنچنانی در موهام ایجاد نشده وهمیشه با درجه ۹برام میزنه آیا درجه دستگاه پایین هست ویا ممکن موهای من مشکل داشته باشن لطفا راهنمایی م کنید باتشکر

  • 1401/07/24
    0 0

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم تعداد شات های لیزر خانگی بعداز اتمام شدن به کجا باید مراجعه کرد تا شارژ بشه ؟؟؟

  • 1401/09/15
    0 0

    سلام وقتتون بخیر من اپراتور لیزرم. این درسته که باید برای موی ضخیم ژول پایین تر و برای موی نازک ژول دستگاه بالاتر باشه؟

  • 1401/11/21
    0 0

    سلام. امکانش هست که تعداد شات در جلسه شارژ بیشتر از بقیه جلسات باشه، با توجه به اینکه تراکم موها کمتر شده. اخیرا مرکز لیزری که تعدا ۸ جلسه لیزر رفتم، جلسه نهم رو دوبرابر هزینه دریافت کردند و گفتند چون تعداد شات بیشتر شده، مشابه کسی است که سایز و سطح بیشتری از پوست دارد.ایا این درست است؟و از کجا بفهمیم تعداد شاتشان بیشتر بوده کمااینکه زمان صرف شده مانند بقیه جلسات بود؟

  • 1402/01/21
    0 0

    سلام من لیزر الکساندارایت نابلکس رفتم که جلسه اول موهای زیر بغل در جلسه اول سفید شد دلیلش چی هست؟؟؟؟

  • 1402/04/30
    0 0

    سلام روزتون بخیر من ۳ جلسه اول لیزرم رو ۱۲ بر ۹ اپراتور میزد جلسه چهارم رو ۱۲ بر ۵زد دلیل خاصی داره؟ امکان داره تاثیر نذاره؟

  • 1402/06/04
    0 0

    سلام من میخوام برم لیزر کل بدن میشه ی دستگاه خوب که کارایی بهتری داره معرفی کنید در ضمن پوستم سفیده و موهام نسبتا ضخیم

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید