جوش زدن بعد از لیزر

تاریخ انتشار - ۵ دی ۱۳۹۸

حذف موهای زائد با روش های غیرسنتی و با استفاده از تکنولوژی های جدید در دهه اخیر به یکی از موضوعات پرطرفدار در زمینه زیبایی و درمانی تبدیل شده است. روش های متعددی از جمله الکترولیز، لیزر مو، IPL، لیزر خانگی و غیره برای کمک به افرادی که به دلایل متعددی مانند مصرف داروهای هورمونی، ابتلا به دیابت، تیروئید و مشکلات پوستی نمی توانند از روش‌های سنتی حذف موهای زائد استفاده کنند و یا به علت مراجعه مکرر به آرایشگاه ها برای اپیلاسیون یا شیو کردن به دفعات زیاد از این روش ها خسته شده اند؛ طراحی شده است. هر کدام از این روش ها، اثربخشی متفاوتی روی پوست هر بیمار دارند.
بعد از لیزر موهای زائد با توجه به حجم موهای زائد و حساسیت‌های پوستی هر فرد، عوارض جانبی گوناگونی پوست بیمار مشاهده می شود جوش زدن بعد از لیزر نیز می‌تواند به عنوان یکی از عوارض جانبی در بیماران پس از لیزر موهای زائد مشاهده شود. از دیگر عوارض جانبی لیزر مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
التهاب 
تورم 
سوزش 
خارش 
پوسته پوسته شدن 
تغییر رنگدانه های پوست 
تیره تر یا روشن تر شدن برخی از نواحی لیزر شده

دلیل جوش زدن بعد از لیزر

استفاده بیش از حد کرم زینک اکساید بعد از لیزر موهای زائد
یکی از  از کرم هایی که معمولا متخصص لیزر استفاده از آن را بعد از لیزر مو به شما توصیه می‌کند؛ کرم زینک اکساید است که توانایی بهبود قرمزی و التهاب پوست را دارد. بهتر است به این نکته دقت کنید که زینک اکساید باید به صورت یک لایه نازک روی پوست مالیده شود و استفاده بیش از حد از این کرم ممکن است منجر به جوش زدن بعد از لیزر شود.
تنظیمات نادرست لیزر کندلا الکساندرایت
لیزر موهای زائد با عبور اشعه متمرکز لیزر کندلا الکساندرایت از سطح پوست و جذب شدن توسط ملانین موجود در ریشه مو و ایجاد حرارت بالا، فولیکول های مو را از بین برده و از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری میکند. در صورتی که اپراتور لیزر تعداد پالس انرژی لیزر و مدت زمان پالس را به درستی مطابق با پوست و مو یا ناحیه ای که قرار است لیزر شود؛ تنظیم نکند؛ امکان بروز جوش بعد از لیزر و التهاب شدید پوست وجود خواهد داشت.
حساس بودن پوست
برخی از بیماران پوست حساسی دارند به طوری که پوست آنها با کوچکترین تحریکی جوش میزند و ملتهب می شود. این عارضه بیشتر در افرادی که پوست روشن دارند؛ مشاهده می شود. البته در صورتی که افرادی با پوست تیره از دستگاه لیزر نامناسب استفاده کنند؛ احتمال جوش زدن بعد از لیزر افزایش می یابد.
پوست های چرب
منافذ پوست در بیمارانی که پوستهای چرب دارند؛ مسدود است. پس از لیزر موهای زائد زمانی که پوست تحریک می شود؛ غدد چربی زیر پوست شروع به ترشح کرده و در نتیجه جوش های بسیار ریزی روی سطح پوست مشاهده می شود. بنابراین افرادی که پوست های چرب دارند معمولاً بیشتر با عارضه جوش زدن بعد از لیزر مواجه می شوند.
ابتلا به بیماریهای خاص
تحقیقات بسیار زیادی در خصوص عوارض جانبی لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت انجام گرفته است. آمارها نشان می‌دهد جوش زدن بعد از لیزر در افرادی که به بیماری های خاص مانند اختلال در سیستم ایمنی بدن، دیابت و عفونت های پوستی دچار هستند؛ بیشتر مشاهده می‌شود. بنابراین اگر بیماری خاصی دارید و یا داروهای هورمونی مصرف می کنید؛ پیش از اقدام به لیزر موهای زائد حتما با متخصص و پزشک خود مشورت کنید. 
بهداشتی نبودن هندپیس لیزر
یکی از عواملی که جوش زدن بعد از لیزر را به وجود می آورد؛ بهداشتی نبودن هندپیس لیزر و آلودگی محیطی است. هنگام مراجعه برای لیزر موهای زائد در صورتی که از دستگاه کندلا الکساندرایت استفاده می کنید؛ حتما از اپراتور لیزر بخواهید تا از یک هندپیس جدید برای شما استفاده کند. خوشبختانه لیزر کندلا الکساندرایت جزو معدود دستگاه های لیزری است که قابلیت تعویض هندپیس را برای هر بیمار دارد. همچنین باید از بهداشتی بودن محیط و محلی که در حال لیزر کردن هستید؛ مطمئن باشید. حتما از ملافه های یکبار مصرف استفاده کنید و از متخصص لیزر بخواهید که عینک های محافظ به شما بدهد و از دستکش های یکبار مصرف استفاده کند.
عدم مراقبت صحیح از پوست بعد از لیزر
یکی از اصلی ترین دلایل جوش زدن بعد از لیزر عدم مراقبت صحیح از پوست بعد از لیزر موهای زائد است. عمل به دستورات توصیه شده توسط اپراتور لیزر بعد از اتمام جلسات بسیار مهم است در صورتی که در معرض آفتاب قرار بگیرید از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده نکنید بعد از لیزر موهای زائد دوش آب داغ بگیرید و یا به سونا بروید؛ احتمال جوش زدن بعد از لیزر به شدت افزایش پیدا می‌کند.
استفاده از دستگاه لیزر نامناسب
در حال حاضر لیزر کندلا الکساندرایت معتبرترین دستگاه لیزر حذف موهای زائد است که با کمترین عوارض جانبی می تواند بیشترین تاثیر را در کاهش دائمی موهای زائد هر ناحیه از بدن داشته باشد. اما دستگاه لیزر کندلا الکس فقط برای پوست های روشن و سبزه مناسب است. پوست های تیره و سیاه باید از دستگاه هایی با طول موج بلند تر مانند لیزر کندلا Nd:YAG استفاده کنند؛ در غیر این صورت احتمال جوش زدن بعد از لیزر وجود دارد.
اثر جوش زدن بعد از لیزر تا چه مدت باقی می‌ماند؟
جوش زدن بعد از لیزر کاملا موقتی است. اکثر عوارض جانبی که پس از لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت مشاهده می‌شود؛ از جمله قرمزی و التهاب پوست، تورم، بی حسی و کرختی بعد از لیزر و حتی عوارض جانبی شدید تر مانند سوختگی خفیف یا ایجاد تاول های پوستی که در اثر ناشی بودن اپراتور لیزر یا استفاده از دستگاه لیزر نامناسب بوجود می آید؛ بیش از یک هفته روی پوست ناحیه لیزر شده اثری بر جای نمی گذارد. جوش زدن بعد از لیزر نیز حداکثر ۳ الی ۱۰ روز بعد برطرف خواهد شد. اگر جوش زدن ادامه داشت حتماً باید با متخصص پوست و مو مشورت کنید تا پمادهای مناسب را برای شما تجویز کند.

چگونه از جوش زدن بعد از لیزر جلوگیری کنیم؟

 برخی از مواردی که برای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر باید رعایت کنید شامل موارد زیر است:
1. ناحیه لیزر شده را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. اگر پوست صورت خود را لیزر کرده‌اید و مجبورید از خانه بیرون بروید حتماً از کرم های ضدآفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کنید.
2. برنزه نکنید. از گرفتن حمام آفتاب خودداری کنید و تحت اشعه دستگاه سولاریوم قرار نگیرید. تمام این موارد نه تنها موجب جوش زدن بعد از لیزر می‌شود بلکه ممکن است التهابات و تاول های بسیار شدیدی را بعد از لیزر موهای زائد برای شما ایجاد کند.
3. از حرارت دیدن پوست خود به هر روشی جلوگیری کنید. نباید دوش آب داغ بگیرید و هرگز بعد از لیزر موهای زائد به سونا یا اتاق بخار نروید.
4. از تماس مواد شیمیایی تحریک کننده به پوست ناحیه لیزر شده جلوگیری کنید. کلر می تواند جوش زدن بعد از لیزر را تشدید کند. بنابراین در استخر هایی که آب آنها کلر دارد؛ بعد از لیزر مو شنا نکنید. از مواد شوینده در محیط بسته به نحوی استفاده نکنید که روی پوست ناحیه لیزر شده بنشیند و التهاب ایجاد کند. حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر از صابون زدن پوست خودداری کنید. اگر لیزر صورت انجام داده اید بهتر است از مواد آرایشی روی پوست تا یک روز بعد از لیزر استفاده نکنید.

چگونه جوش زدن بعد از لیزر درمان میشود؟

همان طور که اشاره شد جوش زدن بعد از لیزر کاملا گذرا و موقتی است. در صورتیکه جوش ها شما را آزار نمی دهند؛ بهتر است به آنها کاری نداشته باشید و اجازه دهید به طور طبیعی فروکش کنند. اما اگر جوش ها سوزش و خارش روی پوست شما ایجاد کرده‌اند می توانید با استفاده از چند راهکار زیر ناراحتی خود را تسکین دهید.
1. روی ناحیه ای از بدن که لیزر شده به مدت چند دقیقه کیسه یخ بگذارید تا التهابات پوستی فروکش کند.
2. از کرم های ضد جوش و پمادهای مخصوص مانند زینک اکسید یا آلفا هیدروکسی به صورت یک لایه نازک روی پوست استفاده کنید تا التهابات و جوش ها از بین بروند.
3. اگر پوست شما چرب است و تصور می کنید به علت بسته بودن منافذ پوستی به عارضه جوش زدن بعد از لیزر دچار شده اید می توانید پوست خود را با بابونه و رزماری بخور دهید. این گیاهان می توانند پوست را ضدعفونی کرده و منافذ آن را باز کنند و به این ترتیب چربی ها از زیر پوست خارج شده و جوش ها فروکش می کنند.
4. آلوئه ورا  یکی از بهترین تسکین دهنده ها برای پوستهای ملتهب است بنابراین اگر برگ طبیعی آلوئه ورا در دسترس شماست آن را در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود و سپس ژل موجود در برگ آلوئه ورا روی پوست خود بمالید.

آیا در صورتی که جوش اصلاح داشته باشم می‌توانم لیزر کنم؟

برخی از جوش هایی که در اثر تیغ زدن مداوم یا بعد از اپیلاسیون روی پوست ایجاد شده به جوش اصلاح مشهور است. در صورتی که به علت استفاده مکرر از روش های سنتی حذف موهای زائد مانند شیو کردن یا اپیلاسیون جوش اصلاح روی پوست شما وجود دارد؛ بهترین روش درمان آن لیزر کندلا الکساندرایت می باشد. لیزر کندلا الکس نه تنها قادر است جوش اصلاح را حین لیزر موهای زائد از بین ببرد؛ بلکه تمام موهای زیر پوستی شما را نیز درمان خواهد کرد تا در آینده نیز دچار جوش اصلاح نشوید. همانطور که احتمالا می دانید یکی از دلایل اصلی بروز جوش اصلاح وجود موهای زیر پوستی است پس دیگر نگران نباشید و با خیال راحت جلسات لیزر موهای زائد خود را تنظیم کنید.

روی پوستم جوش های بسیار ریزی مشاهده می شود آیا میتوانم لیزر مو انجام دهم؟

در صورتی که موهای زائد شما روی جوش ها رشد کرده باشند احتمال ملتهب شدن پوست و تحریک بیش از حد آنها بعد از لیزر موهای زائد وجود دارد. حتی ممکن است جوش زدن بعد از لیزر شما نیز بیش از حد معمول باشد اما نگران نباشید بعد از ۲ تا ۳ جلسه لیزر موهای زائد جوش های سطح پوست با از بین رفتن فولیکول های مو به طور کامل برطرف خواهد شد. اگر در جلسات اول التهاب زیادی روی پوست خود مشاهده کردید بهتر است با متخصص پوست و مو مشورت کنید و برای فروکش کردن التهاب و جوش ها از روش‌هایی مانند کمپرس یخ یا مالیدن پماد های مناسب استفاده کنید.

 آیا ممکن است جای جوش زدن بعد از لیزر روی پوست باقی بماند؟

احتمال اینکه جای جوش زدن بعد از لیزر روی پوست باقی بماند؛ بسیار کم است. جوش زدن بعد از لیزر معمولا یکی از عوارض جانبی متداول لیزر کندلا الکساندرایت نیست و اکثر بیماران به علت رعایت نکردن دستورالعملهای توصیه شده توسط پزشک جوش های روی پوست خود بعد از لیزر موهای زائد مشاهده می‌کنند اما این روزها که معمولاً ناشی از التهابات پوستی هستند حدوداً بین یک هفته تا ۱۰ روز از بین رفته و جای آنها نیز روی پوست باقی نمی ماند. اگر جوش زدن بعد از لیزر روی پوست شما بسیار شدید است بهتر است با مشورت پزشک از پماد های ضد التهاب و ضد آکنه استفاده کنید تا هرچه زودتر جوش ها فروکش کنند و اثری روی پوست شما باقی نگذارند. بهتر است از درمان های خانگی و خود درمانی های توصیه شده توسط دوستان استفاده نکنید. در اکثر موارد این خوددرمانی ها به جای درمان جوش زدن بعد از لیزر آنها را تشدید می‌کند. فقط به دستورات پزشک متخصص خود توجه کنید.

مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/02/21
    2 0

    با سلامو خسته نباشید..خدمت شما عزیزان..ممنون از راهنمایهای بجاتون..من خودم بعد از لیزر خیلی عذاب کشیدم..تمام کشالی ران..وپیکینی من بدجور جوش وسوزش داشتم.. هرکاری میکنن بهتر نمیشم..بطوزی که پوستم بلند مبشه..ممنون میشم کمگم کنید

    • 1399/02/23
      1 1

      سلام شاید درجه بالا بوده واستون. احتمال اینکه کلا لیزر با پوست شما سازگاری نداشته باشه هم هست. به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    • 1400/09/22
      1 0

      من هم همین مشکلو دارم خالا تورم و سوزش و خارش رو حل کردم ولی جوشای سفت و دردناک اصلا نمیرن لطفا منم راهنماییم کنین🙏

  • 1399/02/25
    2 1

    سلام وقتتون بخیر. من پوست چربی دارم و مستعد اکنه هستم. به دلیل استفاده از شوینده ای که به پوستم نساخت الان اکنه های ملتب و قرمزی رو پوستم هست. لیزر باعث لک شدن این جوش ها رو پوستم نمیشه؟

    • 1399/02/25
      2 0

      سلام بهتره اجازه بدید پوستتون خوب شه چون ممکنه که با این شرایط التهاب و قرمزی عوارض بدی داشته باشه.

  • 1399/02/29
    1 0

    سلام . من ناحیه بیکینی و خط باسن رو لیزر کردم فرداش شروع کرد به زدن جوشای دردناک چرکی یه لایه ضخیم زینک اکساید زدم و شب تا صب باهاش خوابیدم همشون تبدیل به طاول چرکی شدن چیکار باید بکنم

    • 1399/02/29
      2 0

      سلام درجه زیاد بوده سوختید. از کرم ترمیم کننده ی سیکالفِیت استفاده کنید.

  • 1399/02/31
    5 0

    سلام خسته نباشید. من الان 16 روزه که زیربغل و بکینی ام رو لیزر کردم (اولین جلسه) ولی متاسفانه الان دو روزه که دونه های قرمز و چرکی زده باید چکار کنم.؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

    • 1400/02/07
      1 0

      سلام. من 17سالمه اولین بار رفتم لیزر بخاطر اینکه موهای بدنم زیاد بود بعد اولین جلسه باسنم و خطر باسنم جوش های قرمز زده و درد داره میتونه ب ژیلت ربط داشته باشه ؟ یا از سوختگی لیزر می‌تونه باشه ؟ ممنون میشم کمکم کنید چ چیزی بزنم تا جوش هام رفع بشن

  • 1399/03/01
    1 1

    سلام وقتتون بخیر،پوست بیکینی من خیلی تیره هست،، ده روز پیش لیزر مو انجام دادم،، دچار لک قهوه ای و جوش قهوه ای شدم،، میتونه علت ژیلت قبل از لیزر بوده باشه? چیکار کنم?

    • 1399/04/11
      1 0

      سلام احتمالا مشکل از تنظیمات دستگاه لیزر بوده. با پزشک مرکز لیزرتون صحبت کنید.

  • 1399/03/01
    2 0

    سلام وقتتون بخیر،پوست بیکینی من خیلی تیره هست،، ده روز پیش لیزر مو انجام دادم،، دچار لک قهوه ای و جوش قهوه ای شدم،، میتونه علت ژیلت قبل از لیزر بوده باشه? چیکار کنم?

    • 1399/04/11
      1 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/04/09
    2 2

    سلام وقتتون بخیر من جلسه سوم لیزرم هست پاهام موهای خیلی ضخیمی دارکه قبل از مراجعه به لیزر وقتی اپیلاسیون میکردم جوش روی پاهام میزد وموهام زیر پوستی رشد میکرد الان احساس میکنم بیشتر شده امکان داره موقت نباشه وجای جوشا روی پاهام باقی بمونه البته بعد از دوجلسه ام از لحاظ رشد مو جواب خوبی گرفتم رشد موهام کمتر شده ولی جوش ها خیلی نگرانم میکنه

    • 1399/04/11
      1 0

      سلام معمولا جای جوش اگه دستکاری نشه به مرور زمان از بین میره. اگه بعد یه مدت بهتر نشد با پزشک متخصص، حضوری مشورت کنید.

  • 1399/04/12
    2 1

    سلام خسته نباشید من پوست صورتم قبل از لیزر جوش داشت الانم لیزر صورت انجام میدم امکان داره جوش های صورتم رو بیشتر کنه؟(پوست چربی دارم و جوش هام روی گونه هام هست )لطفا راهنماییم کنید که لیزر موهای زائد باعث بیشتر جوش زدنم میشه یا نه!؟

    • 1399/04/14
      1 0

      سلام بله ممکنه. به عکس العمل های فردی بستگی داره.

  • 1399/04/13
    3 0

    با سلام من چند روز لیزر کردم موهای زاعد زیر گردن با چونه نمیدونم چند روز باید از زینگ استفاده کنم جلسه اول رفتم تازه متشکرم از شما

    • 1399/04/14
      2 0

      سلام جلسات اول لازم نیست زیاد استفاده کنید.

  • 1399/04/14
    1 2

    سلام من بعد از ۴ جلسه لیزر پوستم جوشهای ریز زده به اصطلاح پوست مرغی شده آیا ممکنه از عوارض لیزر باشه

    • 1399/04/14
      1 0

      سلام خیر احتمالش خیلی کمه. اما اگه بعد لیزر اینطوری شدید با پزشک مرکز لیزر موردنظرتون مشورت کنید.

  • 1399/04/15
    2 0

    سلام من بعد از لیزرصورتم جوش های ریزی زده تمام صورتم چه پمادی بزنم؟

    • 1399/04/16
      1 0

      سلام طبیعیه. اما بهتره حضوری با پزشک متخصص مرکز لیزرتون مشورت کنید تا متناسب به پوستتون بهتون دارو معرفی کنن. هرچند معمولا جوشهایی که بخاطر لیزر به وجود میاد به مرور از بین میره.

  • 1399/04/15
    2 0

    سلام من جلسه اولم هست که لیزر صورت انجام دادم ولی جوش های ریزی تمام صورتم زده ؟پوستم چرب هستش.پمادزینک استفاده نکردم.میشه راهنمایی کنین ممنون میشم.

    • 1399/04/16
      1 0

      سلام طبیعیه. معمولا جوشهایی که بخاطر لیزر به وجود میاد به مرور از بین میره. پماد زینک جلوی سوختگیو میگیره. بهتره جلسات بعدی بعد لیزر استفاده کنید.

  • 1399/04/19
    1 2

    سلام من ۱۲ جلسه هست لیزر روی صورت انجام دادم ولی هنوزم موهای روی صورتم در میاد.چیکارکنم؟؟

    • 1399/04/21
      1 0

      سلام میتونید دستگاه لیزرتون رو عوض کنید یا با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • 1399/04/19
    2 1

    سلام من پوستم روشن و موهای صورتم تیره.من ۱۰جلسه با دستگاه الکس کندلا لیزر کردم ولی فایده نداشت بعدازان دوجلسه هم با دستگاه الکس ساندرایت لیزر کردم ولی هنوز نتیجه ای نگرفتم ایا تغییر دستگاه موجب بی نتیجه شدن ان میشود؟؟اگر باز ب همان کندلا ادامه دهم اشکالی دارد؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    • 1399/04/21
      1 0

      سلام الکس و الکساندرایت هردو طول موج هستن و یکین. کندلا باید تاثیر خوبی رو شما داشته باشه. راجع به این موضوع با پزشک متخصص مرکز لیزرتون صحبت کنید.

  • 1399/04/21
    2 0

    سلام من قسمت بالا ران پام جوشاي ريزي زده و تعداد كمي جوش كه مشخصه در اثر گرفتگي مو داخل ريشه ايجاد شده چي كار كنم درمان شه خيلي هم بزرگ هست نه چرك داره نه درد ولي برآمدگي بزرگي شده

    • 1399/04/21
      1 0

      سلام احتمالا شما تو 2 هفته ی اول بعد از لیزرتون، شیو انجام دادید. اجازه بدید موها رشد کنه.

  • 1399/04/21
    4 1

    سلام من دو ماه پیش لیزر کردم در کشاله رانم ی جوش زد ولی الان اون جوش چرکی شده و متورم شده . الان چ کار باید بکنم ؟؟؟

    • 1399/04/21
      1 0

      سلام بهتره با پزشک متخصص مرکز لیزرتون مشورت کنید.

    • 1400/06/29
      1 0

      دووست عزیز آیا دکتر رفتید و دلیل جوش لیزر بوده؟

  • 1399/04/24
    2 0

    سلام پوست مرغی بعدلیزر چاره نداره؟

    • 1399/04/25
      1 0

      سلام پوست مرغی از عوارض لیزر نیست و متاستفانه با لیزر هم از بین نمیره. بهتره با پزشک مشورت کنید.

    • 1400/02/21
      1 0

      پوست مرغی همزمان با لیزر باید کیسه کشید کامل از بین میره

    • 1400/04/27
      1 0

      پوست مرغی با لیزر از بین میره به شرطی که همزمان باهاش کیسه بکشی یک روز درمیان

  • 1399/04/28
    2 0

    سلام من جلسه دوم لیزرمو انجام دادم قبلش پریودم. تموم شد ولی جوشهای کوچیکی روصورتم بود بعد لیزر جوشهای کوچیک زدم فقط هم یه طرف صورتم. چونه و لپ سمت راستم..من شاغلم هستم و اونجا یکمی گرمه ایا تاثیر هوا هست یا طبیعی هست جلسه اولش اصلا جوش نزدم ممنون میشم ج بدید البته جوش ها درصورتی نیست ک دیده بشه فقط یکم میخاره

    • 1399/04/28
      1 0

      سلام طبیعیه امکانش هست که بعد از لیزر جوش بزنید. به مرور از بین میرن.

  • 1399/04/30
    1 1

    سلام، یک سال ونیم قبل من به دلیل آفتاب سوختگی وتیره شدن گونه هام به پزشک متخصص پوست مراجعه کردم و ۴جلسه لیزر( لایه برداری )...درهمه نقاط پوست صورتم انجام دادند الان چندماهه که صورتم مدام جوش میزنه کبودی گونه هام وهمچنین فرورفتگی های ناشی ازلیزر درنقاط لیزرشده به شدت من آزارمیده آیاراهی برای حل این مشکلات وجودداره؟؟؟؟؟؟

    • 1399/04/31
      1 0

      سلام با پزشک متخصص مشورت کنید

  • 1399/04/30
    3 0

    سلام.من آکنه داشتم وجای جوش مونده بود رو صورتم یک ماه پیش رفتم لیزر برای جای جوشم والان زخمی نیست یا قرمزی.میخواستم بدونم اشکال نداره صورتمو اصلاح (وکس) کنم ممنون میشم جواب بدید

    • 1399/04/31
      1 0

      سلام اگه نمیخواید لیزرو ادامه بدید، مشکلی نیست.

  • 1399/05/01
    2 0

    سلام من ۱۷ سالمه و صورتم جوش میزنه و روی گونه ام جای جوش هست و صورت پر مویی دارم.. من میتونم موهای صورتم با وجود جای جوش لیرزر کنم؟

    • 1399/05/04
      1 0

      سلام بله

  • 1399/05/02
    2 0

    لیزرو دکترم گفت برای بعد شهریور.مشکلی نیست پس؟

    • 1399/05/04
      1 1

      سلام خیر اما تو 1،2 ماه قبل از لیزر نباید از وکس و یا هرچیزی جز ژیلت برای شیو استفاده شه.

  • 1399/05/11
    1 1

    سلام خسته نباشید.من بعد ازیک ماه لیزر جای جوش صورتم دچار لک(مثل دود مانند) شدم.نگران اینم که عوارضش این طوریه وخوب نشه چیکارکنم؟

    • 1399/05/13
      1 0

      سلام بهتره با پزشک مرکز لیزرتون مشاوره کنید.

  • 1399/05/12
    1 0

    سلام خسته نباشیدمن دقیقایک سال پیش رفتم یک جلسه لیزرازهمون موقع ساق پاهام جوش لک زدخوب نشدکلی دکترپوست رفتم همینجورشربت زینک محلول اینادادن ولی خوب نشدم بایدچیکارکنم؟

    • 1399/05/13
      1 0

      سلام میتونید از ضد لک ACM استفاده کنید. اما بهتره که تحت نظر پزشک متخصص به درمانتون ادامه بدید.

  • 1399/05/13
    3 0

    سلام خسته نباشید من سه بار رفتم صورتمو لیزر کردم دکترم میگه بعد از چهار ده روز دیگه با ماشین ریش تراش مردانه موهای صورتت روبزن از ژیلت استفاده نکنید ایا درست است

    • 1399/05/14
      1 0

      سلام بهتره اینکارو نکنید و از ژیلت استفاده کنید

    • 1400/04/19
      1 0

      ببخشید میتونم بپرسم چرا از ریش تراش مردانه استفاده نشه

  • 1399/05/20
    3 1

    سلام...من بیست روزه لیزر بیکینی انجام دادم.بعد از یک هفته چندتا حوش سفید زد ک چرکی نیود الان میبینم بیشتر شده چکار باید بکنم

    • 1399/05/22
      1 0

      سلام جوش سفید طبیعیه از بین میره اما اگه بهتر نشد با پزشک متخصص مرکز لیزرتون مشورت کنید.

    • 1402/06/07
      1 0

      منم جوش سفید زدع ازچیه

  • 1399/05/27
    2 0

    سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و پنح جلسته لیزر کردم و راضی بودمو برام مشکلی به وجود نیومد اما متاسفانه روی دستم جوش های قرمز زده که یکم چرکیه و به پزشک هم مراجعه کردم و از کرم دست ساز استفاده کردم اما تغییری نکرد،پمادی برای درمانش نیست که خریداری کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    • 1399/06/05
      1 0

      سلام جوش بعد از لیزر طبیعیه به مرور رفع میشه. اگه دارویی میخواید استفاده کنید باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • 1399/05/28
    0 0

    باسلام من پاهام رو با دستگاه الکس لیزر کردم.خوب بوده فقط مشکلی که دارم خارش خیلی شدید هست که واقعا کلافه م کرده.از خودشون پرسیدم گفتن کرم ترمیم کننده استفاده کنم.میخوام بدونم نظر شما چیه؟ و چجوری میتونم این خارش رو از بین ببرم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    • 1399/06/05
      0 0

      سلام اگه فقط خارش دارید میتونید از پماد بتامتازون استفاده کنید.

  • 1399/05/29
    0 0

    سلام جلسه اول لیز ۵ روز پیش بودبیکینی ولی کامل وسوخته جوش زده وسوزش داره چه پمادی استفاده کنم ممنون میشم

    • 1399/06/05
      0 0

      سلام از کرم ترمیم کننده استفاده کنید. بهتره با پزشک متخصصتون هم مراجعه کنید

  • 1399/05/31
    3 0

    سلام من ۳ روز پیش لیزر انجام دادم جلسه ی دومم بود با وستگاه کندلا و از پماد زینک هم استفاده کردم ولی هنوز پوستم بسیار ملتهبه و شدیدا خارش داره،و حالت جوش و کهیر داره،احتمال سوختگی هست؟ واینکه الان باید چیکار کنم؟

    • 1399/06/05
      0 0

      سلام واسه التهاب و قرمزی از پماد هیدروکورتیزون و زینک استفاده کنید. اگه سوختید از کرم ترمیم کننده استفاده کنید. بهتره به پزشک مرکز لیزرتون مراجعه کنید

  • 1399/05/31
    0 0

    سلام من دو جلسه لیزر پشت لب انجام دادم که هردو جلسه جوشای سفید چرکی میزدم وجای جوشا مونده و قهوه ای شده باید چیکار کنم لیزرو ادامه ندم؟؟؟

    • 1399/06/05
      0 0

      سلام باید پزشک مرکز لیزرتون ببیننتون

  • 1399/06/02
    0 0

    سلام خسته نباشید .من ۴ جلسه زیربغل با دستگاه دکا لیزر کردم بعد لیزر کرم زینک یا هیچ ژلی استفاده نکردم پوست زیر بغلم نسبت ب قبل از لیزر تیره تر شده .بکینی رو ک انجام دادم بعدش ژل زدم ۲جلسه رفتم ولی انگار تیره نشده هنوز یعنی میتونه بخاطر نزدن ژل بعد اتمام لیزر زیر بغلم تیره شده؟اصلا سوختگی و قرمزیم بعد لیزر نداشتم.ممنون از پاسخگوییتون

    • 1399/06/05
      0 0

      سلام ممکنه باشه اما نه قطعا تغییر رنگ پوست تو لیزر طبیعیه

  • 1399/06/04
    0 0

    سلام ببخشید من یک هفته است که لیزر انجام دادم برای اولین بار و متاسفانه قفسه ی سینه ام هم که موی خیلی کمی داشت را هم لیزر کردم وپر از جوش شده پماد زینک و بتامتازون و کالاندامایسین استفاده می کنم ولی جواب نمی گیرم ممنون میشم جواب بدید..

    • 1399/06/05
      0 0

      سلام جوش بعد لیزر طبیعیه اگه میخواید دارویی استفاده کنید با پزشک متخصص مشورت کنید

  • 1399/06/04
    0 1

    سلام آیا میشه یا وجود جوش لیزر موی های صورت انجام داد

    • 1399/06/10
      0 0

      سلام معمولا بله میشه بهتره قبل از شروع لیزر پزشک ببیننتون.

  • 1399/06/05
    0 0

    سلام من 3روزه ساق پا لیزر کردم جلسه دومم ولی پاهام خیییلی خارش داره و دونه زده

    • 1399/06/10
      0 0

      سلام اگه فقط خارش باشه مشکلی نداره طبیعیه

  • 1399/06/06
    1 0

    سلام من 15 روز پیش لیزر دودست انجام دادم بعداز پنج روز روی بازوهام جوشای قرمز ریز زده چیکارکنم جوشها بره خیلی کلافم

    • 1399/06/10
      0 0

      سلام طبیعیه به مرور از بین میره اما برای تهیه ی دارو بهتره با پزشک مرکز لیزرتون صحبت کنید.

  • 1399/06/11
    0 0

    سلام خسته نبتشیدمن تازه دیروزجلسه دوم لیزرم بودالان صورتم جوش زده وجوشامم قرمزه ومیسوزه چیکارکنم به نظرتون

    • 1399/06/12
      0 0

      سلام اگه فقط جوش باشه موردی نداره اما اگه التهاب داره از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید.

  • 1399/06/24
    1 0

    سلام ببخشید آیا لیزر موهای زائد صورت روی جوش ها تاثیر داره؟؟و یا مثلا امکانش هس اونارو بسوزونه و جای جوش بمونه؟

    • 1399/06/24
      0 0

      سلام خیر

  • 1399/06/25
    0 0

    با سلام من سه بار لیزر صورت انجام دادم و تیرویید دارم .موهای صورتم کمرنگ شده ولی چونم .جوشای بزرگی و سفتی زده .ایا بر اثر لیزر هست یانه.باتشکر

    • 1399/06/25
      0 0

      سلام احتمالش هست. جوش بعد از لیزر طبیعیه و پیش میاد. اجازه بدید خودش به تدریج خوب میشه.

  • 1399/06/25
    0 0

    عالییی

  • 1399/06/25
    0 0

    سلام من کل بدنم رو لیزر کردم اما بعد از یک هفته تمام کمرم جوش های ریزی زده و با گذشت ۲۰ روز هنوز خوب نشده خارش خیلی کمی داره ایا طبیعی هست؟

    • 1399/06/25
      0 0

      سلام جوش زدن بعد لیزر طبیعیه و مرور از بین میره نگران نباشید.

  • 1399/06/25
    0 0

    بعدازدوروز خیلی دونه های قرمز و خارش زده روی ساق پام بعد از لیزر الکس ،پماد زینک زدم خوب نشد

    • 1399/06/25
      0 0

      سلام واسه قرمزی و خارش بعد از لیزر میتونید از پماد هیدروکورتیزون و بتامتازون استفاده کنید.

  • 1399/06/25
    0 0

    سلام من لیزر صورت انجام دادم تا چند روز بعد از لیزر باید از پماد زینک استفاده کنم ؟ ممنونم

    • 1399/06/29
      0 0

      سلام اگه قرمزی و التهاب نداشته باشید 1 روز کافیه

  • 1399/07/01
    2 1

    سلام خسته نباشید بنده چند وقتی هستش که صورتم جوش میزنه در صورتی که تا قبل از لیزر صورتم هییییچ جوشی نداشت اینقدر زیاد هستش که از این سری که میرم برای لیزر تا ماه بعد چند دفعه جوشهای بزرگ چرکی میزنه و خوب میشه و مجددا جوش میزنه الان سوالم اینه بنظرتون این جوش‌ها علتش لیزر هست یا ممکنه علت دیگه ای داشته باشه چه راه حلی داره این جوش‌ها چون واقعا کلافه شدم یکیش خوب میشه بعدی دوباره جوش میزنه

    • 1399/07/01
      0 0

      سلام بله ممکنه. جوش زدن بعد از لیزر طبیعیه میتونید با پزشک مرکز لیزرتون مشورت کنید. شاید دارویی بهتون معرفی کنن که مشکلتون رو کمتر کنه.

    • 1399/07/03
      0 0

      ممنون از پاسخگویی تون، فقط اینکه من پیشونیم رو لیزر نمیکنم از زیر چشم تا روی گردن رو لیزر میکنم ولی این جوشهای بزرگ رو کل صورتم میزنه حتی پیشونیم رو که لیزر نمیکنم هم جوش های بزرگ میزنه باز نظرتون این هستش که ممکنه برای لیزر باشه؟ ببخشید که سوالم 2قسمتی شد

    • 1399/07/03
      0 0

      سلام بله احتمالش هست که کلا عکس العمل پوستتون باشه اما برای رفع نگرانیتون میتونید به پزشک مرکز لیزرتون مراجعه کنید که ببینن.

  • 1399/07/02
    0 0

    سلام من بعد از بند انداختن صورت جوش های بزرگ و سفتی میزدم ممکنه بعد از لیزر صورت هم برام این اتفاق بیوفته؟

    • 1399/07/03
      0 0

      سلام بله؛ جوش زدن بعد از لیزر ممکنه که اتفاق بیوفته و طبیعیه.

  • 1399/07/05
    0 1

    سلام وقتتون بخیر من میخوام لیزرکنم صورتمو ولی خیلی جوش میزنم ریزو درشت بعد لیزر خوب میشه این جوشا به بهبودیش کمک میکنه؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    • 1399/07/06
      0 0

      سلام بله تا حدی ممکنه که کمک کنه.

  • 1399/07/06
    0 0

    سلام 3 روزه لیزر کردم بهم گفتن 1 ساعت یبار زینک استفاده کنم.اما بازم جوش های ریز قرمز دارم و خارش شدید.نظرتون چیه؟بازم زینکو ادامه بدم؟پماد ضدخارش و این مدل جوشها چیه؟وقتی میخارونمشون حالش تاول پیدا میکنن.

    • 1399/07/06
      0 0

      سلام اگه التهاب و قرمزی دارید میتونید از پماد هیدروکورتیزون، و برای خارشتون میتونید از پماد بتامتازون استفاده کنید.

    • 1399/07/06
      0 0

      ممنون از پاسخگوییتون.روش مصرف پمادهارو هم لطف کنید بگین.چندساعت یبار؟جداجدا یا باهم

    • 1399/07/07
      0 0

      سلام میتونید با هم بزنید. 1،2 بار در روز کافیه اما اجازه بدید یه مدت بمونه رو پوستتون اگه دیدید بهتر نمیشید با مرکز لیزرتون تماس بگیرید.

  • 1399/07/06
    0 0

    سلام من ۲ جلسه اس میرم لیزر پا و بیکینی ولی هنوز موهای بدنم درمیاد یعنی حدود ۲۰ ۳۰ درصد موهای بدنم ریخته و هنوزم موهای زیر پوستی دارم طبیعیه یا باید دستگاهمو عوض کنم؟

    • 1399/07/06
      0 0

      سلام 2 جلسه واسه تصمیم گیری زوده. اجازه بدید حداقل 3،4 جلسه بگذره. بیکینی ممکنه که دیرتر هم جواب بده. ولی در کل نتیجه ای که گرفتید تا الان طبیعیه.

  • 1399/07/10
    0 0

    سلام من اوایل ک به لیزر میرفتم جوش های صورتم واقعا از بین رفته بود اما چند جلسه ای ک بین لیزر به دلیل کرونا افتاد و دوباره رفتم باعث زدن جوش های زیاد زیر پوستی و چند جوش چرکی شده و نمیدونم دلیلش لیزر یا چیز دیگس

    • 1399/07/10
      0 0

      سلام جوش زدن بعد از لیزر طبیعیه خودش به مرور زمان از بین میره.

  • 1399/07/10
    0 0

    سلام من اوایل ک به لیزر میرفتم جوش های صورتم واقعا از بین رفته بود اما چند جلسه ای ک بین لیزر به دلیل کرونا افتاد و دوباره رفتم باعث زدن جوش های زیاد زیر پوستی و چند جوش چرکی شده و نمیدونم دلیلش لیزر یا چیز دیگس

    • 1399/07/10
      0 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/07/11
    0 0

    سلام من جلسه ۵ لیزر هستم زیر بغلم جوش زده ایندفعه ممکنه از لیزر باشه؟ خیلی نگرانم که به غدد لنفابی ضرر برسه اگه میشه توضیح بدین خطرناکه لیزر زیر بغل؟ وا اینکه جوش درد میکنه .سر هم نداره جیکار کنم؟

    • 1399/07/12
      0 0

      سلام خیر لیزر خطری نداره. جوش بعد از لیزر طبیعیه. اما بهتره که با پزشک مرکز لیزرتون مشورت کنید و ایشون ببیننتون.

  • 1399/07/18
    0 0

    سلام خسته نباشید من دو جلسه لیزر کردم والان یک هفته است که پوست صورتم وران وساق پاهام جوش های زیر پوستی دردناک در اومده میشه لطف کنید راهنماییم کنید چه کارکنم.ممنون

    • 1399/07/19
      0 0

      سلام جوش بعد از لیزر طبیعیه به مرور از بین میره. اما چون فرمودید درد داره بهتره پزشک متخصص مرکز لیزرتون هم معاینتون کنه.

  • 1399/07/24
    0 0

    عرض سلام،خسته نباشید.من پوست خیلی روشنی دارم،۱۰ جلسه با لیزر دکا لیزر کل بدن انجام دادم و الان دوجلسه س با دستگاه لیزر سایناشور شروع کردم.خیلی خوب جواب گرفتم.فقط الان نزدیک یک ماا بعد لیزرم هست ساعد دستام دچار جوشای خیلی ریز و قرمز و چرکی شده.مدام زینک لایه نازک استفاده میکنم افاقه نکرده.خواستم بدونم طبیعیه و رفع میشه؟یا درمان دیگه ای رو باید شروع کنم.ممنونم

    • 1399/07/27
      0 0

      سلام بله تا حدی طبیعیه و به مرور رفع میشه. اگه طی چند روز اینده بهتر نشد باید برید پزشک مرکز لیزرتون معاینتون کنن.

  • 1399/08/01
    0 0

    سلام خسته نباشین حدود یک ماه پیش لیزر انجام دادم‌ تقریبا از دوهفته پیش دچار کیست مویی کمر شدم الان با عمل جراحی تخلیه شده آیا ربطی به لیزر موهای کمرم داره .یا بعد از بهبودی بازهم لیزر و ادامه بدم ؟ ممنونم از پاسخگوییتون

    • 1399/08/01
      0 0

      سلام خیر ربطی نداره. میتونید ادامه بدید اما تا بهبودی کامل صبر کنید.

  • 1399/08/01
    0 0

    سلام،خسته نباشید. ببخشید من بعد از جلسه اول لیزر با دستگاه دایود پوستم دچار تاول شد؛چیکار کنم هم تاول خوب بشه هم جاش ک مثل سوختگیه بره،ممکنه جاش برای همیشه بمونه؟!لطفا جواب بدین باید چیکار کنم.مرسی🌱

    • 1399/08/01
      0 0

      سلام اگه هنوز سوختگیتون برطرف نشده از کرم ترمیم کننده استفاده کنید. برای جای لک هم میتونید از ضدلک AMC استفاده کنید. اما بهتره برای معاینه به پزشک متخصص مرکز لیزرتون مراجعه کنید.

  • 1399/08/11
    0 0

    سلام من سه روز پيش بيكيني ليزر رفتم جلسه چهارم به شدت سوخته قسمت هايي و سياه شده و هونجاها تاول هاي بزرگ زده يعني جاش مي مونه اگه بتركه؟

    • 1399/08/11
      0 0

      سلام میتونید از کرم ترمیم کننده استفاده کنید و بعد از بهبودش اگه لک شد از ضدلک ACM استفاده کنید. اما بهترین کار اینه که به پزشک متخصص مرکز لیزرتون مراجعه کنید اول معاینتون کنن.

  • 1399/08/11
    0 0

    سلام من چندروز پیش جلسه اول لیزر صورتمو رفتم. سوزش و خارش ندارم اما روی چونم یه لکه روشن کوچیک زده .دلیلش چیه ؟خوب میشه؟

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام معمولا طبیعیه ولی بهتره به پزشک مرکز لیزرتون مراجعه کنید معاینتون کنن.

  • 1399/08/12
    0 0

    سلام خسته نباشید. من بعد از جلسه دوم لیزر صورت در قسمت چانه چندتا جوش بزرگ متورم و قرمز زده که بعضیاش چرکیه. پماد آداپالن یک درصد استفاده کردم ولی اصلا تغییری نکرده. لطفا راهنماییم کنید. ممنون

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام جوش بعد از لیزر طبیعیه اما بهتره به پزشک متخصص مرکز لیزرتون مراجعه کنید ببیننتون.

  • 1399/08/14
    1 0

    سلام من ۲جلسه لیزر انجام دادم بازوهام جوش زده و هنوز ۳ماهه نرفته ،خیلی نگرانم ک نرن چکار باید کنم؟؟

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام جوش بعد از لیزر طبیعیه اما اگه نگرانید میتونید با پزشک متخصص مرکز لیزرتون هم مشورت کنید.

  • 1399/08/14
    0 0

    سلام من حدود یک هفته پیش جلسه دوم لیزر صورت رفتم با دستگاه کندلا. فرداش قسمت چانه جوشهای بزرگ متورم قرمز و بعضی چرکی و دردناک زده. از پماد آداپالن استفاده میکنم ولی اصلا تغییری نکرده لطفا راهنماییم کنید. ممنون

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام جوش بعد از لیزر طبیعیه اما بهتره به پزشک متخصص مرکز لیزرتون مراجعه کنید ببیننتون.

  • 1399/08/14
    0 0

    سلام.من یسالی بود تحت نظردکتر راکوتان میخوردم دوماه پیش قطع کردم لیزر قسمت ساق پا رو شروع کردم جوشای صورتم از بین رفته بود اما بعد لیزر صورتم باز جوش زده علتش بخاطر لیزر دایود الکس هست؟

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام بله ممکنه که باشه. جوش زدن بعد از لیزر طبیعیه

  • 1399/08/20
    0 0

    سلام من 4جلسه لیزر انجام دادم رو صورتم قبلش جوش داشتم تکوتوک و خیلی زود جوشا میرفت ولی بعد لیزر جوشام خیلی زیاد شدم گردنم و رو گونه م و روی چونه م به نظر شما علتش چیه

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام جوش بعد از لیزر طبیعیه ممکنه پیش بیاد. اما اگه نگرانید میتونید با پزشک متخصص مرکز لیزرتون هم مشورت کنید اگه نیاز بود دارو بدن بهتون.

  • 1399/08/23
    0 1

    سلام من جلسه اوله که لیزر انجام میدم کلا بدن رو لیزر کردم فقط پشتم کلا جوش های قرمز زده هم سوزش داره هم خارش هشت روز از لیزرم میگذره و سه روز هست که پشتم جوش زده بتامتازون هم زدم خوب نشده میشه لطفاً راهنماییم کنید؟

    • 1399/08/24
      0 0

      سلام جوش بعد از لیزر طبیعیه. خارش هم میتونه یه عکس العمل عادی باشه. اما بهتره برای اطمینان، پزشک متخصص مرکز لیزرتون هم معاینتون کنن.

  • 1399/08/23
    0 0

    سلام من ۸ جلسه با دستگاه دایود لیزر انجام دادم.از جلسه ی سوم ساق و ران یکی از پاهام دونه های قرمزی زده ولی درد نداره.پوستم میخاره و بعدش دونه میزنه.تعدادشون هم زیاده.باید چیکارکنم؟؟لکش نمیمونه؟؟

    • 1399/08/24
      0 0

      سلام بهتر بود همون موقع با پزشک متخصص مرکز لیزرتون مشورت میکردید اما ایرادی نداره. پیشنهاد میکنم تو اولین فرصت پزشک متخصص مرکز لیزرتون معاینتون کنن و باهاشون مشورت کنید.

  • 1399/08/25
    0 1

    من خیلی میترسم که لیزر باعث سرطان بشه یه جلسه انجام دادم لطفا راهنمایی کنید

    • 1399/08/25
      0 0

      سلام خیر مشکلی نداره

  • 1399/08/25
    0 0

    سلام من جلسه اول خیلی خیلی خیلی درد داشتم جلسه دوم هم همینقدر درد داره یا ممکنه کمتر بشه لطفا راهنمایی کنید چون میخام ادامه ندم بخاطر درد

    • 1399/08/25
      0 0

      سلام ممکنه یکم بیشتر بشه دردش. اگه دردش خیلی زیاده میتونید دستگاهتونو عوض کنید.

  • 1399/08/29
    0 0

    سلام وقت بخیر من ناحیه بیکینیم با تیغ یا هر نوع وسیله اصلاح حساسه بعد اصلاح جوش میزنه .الا نوبت لیزر دارم بیکینیم جوش داره ممکنه ایا با لیزر موهای زائد جوش های این ناحیه هم از بین بره ممنون میشم جواب بدین

    • 1399/09/01
      0 0

      سلام بعید میدونم.

  • 1399/09/07
    0 0

    سلام خسته نباشید من الان نزدیک 10روزه تمام بذنمو لیزر کردم ولی الان نزدیک سه چهار روزه که قسمت بیکینیم جوش های چرمی زده امشب جوش های چرمی زد که خیلی متورم و قرمز شده چه چیزی استفاده کنم جلسه اولمم بوده

    • 1399/09/07
      0 0

      سلام به پزشک متخصص مرکز لیزرتون واسه معاینه مراجعه کنید.

  • 1399/09/07
    0 0

    سلام خسته نباشید من الان نزدیک 10روزه تمام بذنمو لیزر کردم ولی الان نزدیک سه چهار روزه که قسمت بیکینیم جوش های چرمی زده امشب جوش های چرمی زد که خیلی متورم و قرمز شده چه چیزی استفاده کنم جلسه اولمم بوده

    • 1399/09/07
      0 0

      سلام به پزشک متخصص مرکز لیزرتون واسه معاینه مراجعه کنید.

  • 1399/09/07
    0 0

    من الان نزدیک ده روزه که تمام بذنمو لیزر کردم ولی ناحیه بیکینیم جوش های .رمی زدن امشبم هم متورم شد هم قرمز هم یه کم درد .بگید چی استفاده کنم.می ترسم پماد زینک اکسید استفاده کنم جلسه اولمم بوده

    • 1399/09/07
      0 0

      سلام به پزشک متخصص مرکز لیزرتون واسه معاینه مراجعه کنید.

  • 1399/09/09
    0 0

    من چونه و گردنمو لیزر انجام دادم جلسه دومم بوده و بعد چند روز تمام صورتم مخصوصا رو بینی من جوش زد امکانش هست برای لیزر بوده باشه؟

    • 1399/09/09
      0 0

      سلام بله ممکنه

  • 1399/09/22
    0 0

    سلام.من تقریبا ۳ ماه میشه که لیزر زیربغل انجام دادم امابه خاطر سوختگی شدید پوست ناحیه زیربغلم به کل قهوه ایی شده وجوشهای قرمز میزنه وخارش و سوزش دارم ووقتی گرمم میشه جوشها و خارش بیشتر میشه سطح پوست زیربغل رنگش قهوه ایی تر میشه میشه یه پمادی به من معرفی کنید که پوست سطح زیر بغلم از این حالت در بیاد وخارش وجوشش از بین بره ممنون میشم کمکم کنید .

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام بدون معاینه نمیشه دارو پیشنهاد کرد. به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • 1399/09/24
    0 0

    سلام ببخشید من‌جلسه دوم لیزرم که بیکینی با دایوود انجام دادم و موهای بیکینیم اصلن ریزش نداشت و یه عالمه خارش دارم کلافه شدم چکار باید بکنم؟؟ دستگاه الکس برام استفاده نکردن چون گفتن تیره است ممکنه بسوزه،،ممکنه بخاطر دستگاه باشه که یه ذره هم جواب نگرفتم؟؟؟

    • 1399/09/24
      0 0

      سلام اگه تیره اید بله الکس مناسب نیست. معمولا نتیجه رو بعد از 4، 5 جلسه میبینید الان زوده واسه نتیجه گیری.

    • 1399/11/10
      0 0

      سلام من بعد لیزر پاهامو با صابون شستم والان پاهام پرجوش شده اصلا یه جای صاف رو پاهام نیس باید چیکارکنم زود برن

    • 1399/11/26
      0 0

      من هفت روز هست که زیر چونه خودم رو برای اولین بار لیزر کردم الان چند روز جوشهای ریز چرکی زده زیر چونه ی من چیکار کنم چه پمادی استفاده کنم

  • 1399/09/27
    0 0

    سلام وقت بخیر من ۸ جلسه لیزر انجام دادم با دستگاه آلکساندریت ، جلسه نهم که رفتم جوش های شدیدی روی صورتم ایجاد شده که خیلی آزار دهنده س ، از الوئه ورا و زل ضدحوش بعداز اصلاح هم استفاده کردم اما افاقع نکرد چیکار کنم دارم کلافه میشم😭

  • 1399/10/03
    0 0

    سلام تازه جلسه اول لیزرم کردم پنج روز پیش صورتم خیلی جوش در آورده خیلی میسوزن چیکار کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید

  • 1399/10/04
    0 0

    درود ادمین محترم من 5جلسه لیزر انجام دادم.قبلا جوش که میزدم به مرور از بین میرفت ولی جدیدا اصلا جای جوش ها نمی ره یعنی میشه به خاطر لیزر باشه و یه کم از گونم مثل لک شده

  • 1399/10/07
    0 0

    من پوست گندمگون روشن هست ولی موهای صورتم مردانه البته بعضی جاهاش هم موهای نازک دارد اگر همه رو باهم لیزر کنم ایا موهای نازکش ضخیم میشه؟ و اینکه دستگاه الکساندر با طول موج کندلا مناسب من هست یا دکا؟ سپاس از راهنمایی شما

  • 1399/10/14
    0 0

    سلام. من ۱۸ سال رو تموم کردم و اولین جلسه لیزرم رو با دستگاه الکساندرایت و فقط صورتم رو انجام دادم و جوش های خیلی ریز زیر پوستی زدم مشکلی نداره؟! و اینکه لیرز روی پوستم تاثیر میزاره دیگه؟!

  • 1399/10/28
    0 0

    سلام خسته نباشد.من همون جلسه اول که بیکینیمو لیزر کردم پوستم دون دون سفید شده تاالان هم که۷ماه میگذره همونجوری مونده.نه جوشه نه هیچی فقط دون دون های سفید زده باید چیکار کنم؟

  • 1399/11/13
    0 0

    سلام من هشت جلسه لیزر موی زائد رو صورتم انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم اما بعد از 15ماه برای شارژ رفتم پیش یک دکتر دیگه با دستگاه کندلا اما فرداش صورتم پر شد از جوش های قرمز با خارش شدید به نظرتون خوب میشه علتش چی میتونه باشه

  • 1399/11/19
    0 0

    سلام من سومین جلسه لیزرو رفتم پاهام دونه های قرمز زده خیلی میخاره پمادچی بزنم خوب شه

  • 1399/11/19
    0 0

    سلام من دو جلسه ی دومه که پاهامو لیزر میکنم.‌کندلاست. هر دو بار ٬ سه روز بعد از لیزر دقیقا پشت ران پای چپم یک جوش زیر پوستی خیلی بزرگ در اومده. بار اول پس از یک هفته از بین رفت .‌الان دوباره پس از سه روز از جلسه دومم دوباره در همون‌نقطه جوش زیر پوستی بزرگ در اومده. علتش چیه؟

  • 1399/11/26
    0 0

    من امروز هفت روز هستش زیر چانه ام رو لیزر کردولی زیر چانه من جوش ریز کوچک چرکی زده چیکار کنم

  • 1399/12/08
    0 0

    سلام من دو روزه کل بدنم رو با دستگاه الکساندرایت کندلا لیزر کردم. قسمت بیکینی جوش های سفید زده. باید چیکار کنم؟ خطر ناکه؟

  • 1399/12/12
    0 0

    سلام من روی باسنم و رون پام جوشای مختلفی میزنه سفید و چرکی و جوشای قرمز میخوام موهای بدنمو لیزر کنم برای این ناحیه ها مشکلی ایجاد نمیکنه چون جوش داره؟

  • 1399/12/21
    0 0

    سلام من سه پیش صورتمو برای اولین بار لیزر کردم الان چونمو گونم پره جوش های ریز شده باید چکارکنم

  • 1399/12/23
    0 0

    سلام ببخشید من تو جلسات لیزرم ساق پام مو هاش زیر پوستی میشه و زیر پوست رشد میکنه جلسه پنجم لیزر با دستگاه الکساندرایت کندلا هستم

  • 1399/12/23
    0 0

    سلام ببخشید من جلسه پنج لیزر با دستگاه کندلا هستم ساق پام موهای زیر پوستی زده و دون دونای قرمز برای مو های زیر پوستی چ کار میتونم بکنم تروخدا ج بدید لیزرمو بی فایده میکنه

  • 1399/12/25
    0 0

    من دیروز لیزرزدم بدنم جوش زده وجند روز دیگه عروسیم

  • 1400/01/04
    0 0

    سلام من حدود 2 ماه پیش جلسه ی پنجم لیزر پشت لب رفتم والا ن جوش های ریزی در ناحیه پشت لبم دارم که روز به روز بیشتر میشه

  • 1400/01/12
    0 0

    سلام من لیزر انجام دادم کل بدنم برای اولین بار بعد از اتمام دو سه روز بعد تمام کتف و بازو پر جوش قرمز و الان نردیک یک ماه که اصلا بهتر نشده نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  • 1400/01/14
    1 0

    سلام .من یه هفته پیش رو شکم با پشتمو با دستمامو لیزر برقی زدم ولی الان جوش زد با خارش شدید الان باید چیکار کنم

    • 1400/01/28
      0 0

      منم سه روزه لیزر کردم ناحیه بیکینیم سی وخت زینک زد‌م ولی الان خارش شدید شدید دارم‌چه کنم؟

  • 1400/01/16
    1 0

    سلام. من امروز اولین جلسه لیزر بیکینی رو انجام دادم. الان ۲تا جوش کوچیک بدون درد در این ناحیه دارم. آیا طبیعیه؟

  • 1400/01/23
    0 0

    ایا لیزر باعث سفید شدن پوست میشه?

    • 1400/01/28
      0 0

      خیر . لیزر باعث سفید شدن پوست نمیشود

  • 1400/01/28
    0 0

    سلام من تو جلسه ۶ لیزر هستم یه قسمتی از ساق پاهام به صورت لکه های قهوه ای جوش مانند و دون دون هست چند روز پیش متوجه نشدم و خاروندم اون قسمت رو و حالا دون دون های قرمز ایجاد شده ۵۵ روز هم از لیزرم میگذره به نظرتون چه پمادی بزنم؟

  • 1400/02/06
    0 0

    سلام من برای قسمت بیکینی لیزر انجام میدم یکماهو نیم هستش که متوجه یکسری دونه ریز که رنگ پوستمه شدم تعدادش هم از یدونه شده۴تا ازبین هم نمیره ممکنه زگیل تناسلی از دستگاه غیربهداشتی انتقال پیداکرده باشه؟یا دونه زدن طبیعیه؟

  • 1400/02/10
    0 0

    سلام من دو جلسه دریک کلینیک زیبایی لیزر بیکینی زیربغل انجام دادم وبدش ادامه لیزرمودرکلینیک دیگ انجام دادم.متاسفانه بدچند جلسه پوست صورتم جوشهای چرکی زد الان چن ماهه میگذره اماصورتم خوب نشده.دیابت هم دارم.دلیلش چی میتونه باشه؟

  • 1400/02/19
    0 0

    سلام من جلسه اول لیزر موی صورت ور گذروندم،و الان دو هفته هست ک گذشته،صورتم ب طرز عجیبی جوش قرمز و لک سیاه زده،میخواسم بدونم اگه این جوشا خوب نمیشم دیگه ادامه جلسات رو نرم ممنون میشم راهنمایی کنید

  • 1400/02/25
    0 0

    سلام من فول بادی لیزر کردم.قسمت بیکنی جوشهای چرکی زدم.و دست کاریشون کردم.حالا پشیمونم.جاشون باقی میمونه؟چی به ترمیمش کمک میکنه

  • 1400/03/05
    0 0

    سلام / من زیر آلت م رو لیزر کردم سوختگی به اندازه نصف بند انگشته و چرکی شده / الان 3 هفته هست که خوب نشده / نمیدونم چیکار کنم / لطفا راهنماییم کنید

  • 1400/03/19
    0 0

    سلام من ۶ جلسه لیزر صورت رفتم‌ بعد از لیزر موهای ریز و دونه های

  • 1400/04/02
    0 0

    سلام من 8 جلسه لیزرم تموم شده ولی هنوز 10 درصد موهای پام مونده بنظرتون باید تعداد جلسات بیشتری برم؟؟

  • 1400/04/08
    0 0

    سلام وقت بخیر ببخشید من لیزر انجام دادم قسمت پا و دستام کلا زیر پوستس شده موهاش بعضی قسپت ها رشد کردن بقیش مثل اپیلاسیون زیر پوستمه یه ماهه چیکار میتونم بکنم که موهام در بیاد بیرون من برای بیکینی و زیربغل هم رفتم ولی تا الان اینجوری نشده بود

  • 1400/04/11
    0 0

    سلام ببخشید من جلسه پنجم هست لیزر کردم سوخته از پماد زینک استفاده میکنم یعنی خوب میشع؟؟

  • 1400/04/22
    0 0

    به نظر من لیزر نکنین مگ مجبورین 😐

  • 1400/04/27
    0 0

    سلام من از دستگاه کندلا استفاده میکنم تعداد جلسات لیزرم تموم شده واسه شارژ سه ماه یکبار میرم اما هنوز سوراخ جای مو سیاهه انگارمو توشه اما رشد نمیکنه و یا جاهایی به جای مو چرک میکنه ولکه شده باید چیکار کنم البته من جاهایی که مو داره با قسمتهای بی مو کلا ژیلت میزنم امکان داره بخاطر ژیلت باشه که اون قسمت مو نداره رو تحریک میکنه چرک میزنه

  • 1400/05/03
    0 0

    سلام من یه جلسه تاحالا لیزر کردم ناحیه بیکنیم نمیدونم جوش یا خال زده وهر سری هم میرم بیشتر میشه قبلا نداشتم تقریبا مثل خال گوشتی شده

  • 1400/05/03
    0 0

    سلام خسته نباشید توروخدا جواب بدید من ۲ سال پیش لیزر کک و مک انجام دادم و ۳ یا ۴ ماه بعد ش صورتم پر شد از جوش و الان جوش های صورتم همچنان هستن و جای جوشام هم سیاه شده به نظرتون احتمال داره عوارض لیزر باشه؟ به نظرتون چیکار کنم واسه جای جوشام خیلی اعتماد به نفسمو از دست دادم ممنون میشم جواب بدید

  • 1400/05/06
    0 0

    سلام‌خسته نباشید من بالای ۱۰جلسه هست ک میرم برای لیزر ..نمیدونم چراایندفعه صورتم خیلی سوخت طوری ک صورتم لکهای قهوه ای مثل جوش شده رفتم پماد زینک گرفتم خوب میشه به نظرتون

  • 1400/05/22
    0 0

    سلام ، من بعد از لیزر زیر بغلم ، یه بر آمدگی کوچیک به وجود اومده به حالت جوش زیر پوستی. دکترم گفت عفونت کرده و کپسول خوردم یه مدتی اما خوب نشده باید چیکار کنم؟

  • 1400/06/05
    0 0

    سلام خسته نباشید من برای لپ قرمزی ی بار لیزر ای پی ال با درجه ۳۳ انجام دادم بعد از حدود ی ماه پوستم صورتم تقریبا مثل حالت پوست مرغی شده همون ی جلسه هم رفتم الان چیکار کنم ترو خدا جواب بدین

  • 1400/06/26
    0 0

    سلام من ۱۵ ساله هستم وبعد از اولین جلسه لیزر پوست کمر وپاهام جوش ریز زده و الان ۳۰ روزه که بهتر نشدند به دکتر هم مراجعه کردم ولی بهتر نشدم

  • 1400/07/05
    0 0

    سلام من 18 سالمه و روی صورتم جوش های کمی دارم میخوام بدونم ایا لیزر باعث از بین رفتن جوش و جای جوش میشه؟

  • 1400/07/19
    0 0

    سلام روی بازوی من جای جوش هست لیز مو میتونه کمکی بکنه تا جای جوشا کمرنگتر بشه

  • 1400/08/01
    0 0

    سلام خسته نباشید من قراره برم لیزر و باید بیکینیم رو شیو کنم ولی پوست بکینی ی من جوری هست ک اگه ژیلت بزنم زود جوش میزنه اگ من ژیلت بزنم و لیزر کنم دیگه جوش نمیزنه؟ اگ میشه بگین چیکار کنم

  • 1400/08/13
    0 0

    سلام سه چهار روز بعداز لیزر که انجام دادم بیشتر قسمت های بدنم شد پر دونه مثل آبله مرغان الان بعد یک هفته هم هنوز خوب نشد و ناحیه شکمم و ران پاهام خیلی زیاده و خیلی خارش داره میتونه از عوارض لیزر باشه چون من زنگ زدم پرسیدم گفتن عوارضش همون موقع نشون میده ربطی نداره خواستم ببینم راست گفتن یا مربوط به لیزر هست

  • 1400/10/07
    1 0

    سلام من گردن و سینه ام ب دلیل داشتن هورمون مردانه لیزر کردم. الان تمام سینه ام جوش زده جوش های چرکی و رنگ سینه ام از سفید ب قرمز تبدیل شده چکار کنم؟ اسم دستگاه رو یادم نمیاد ولی الکساندر و کندلا و... نبود

  • 1400/11/02
    0 0

    سلام من بازوهام و پشتم رو لیزر کردم و تو نواحی کتف و بازو جوش های قرمز سر سفید(چرکی )زدم چیکار کنم جوشها بره؟ممکنه ک جای جوش ها بمونه؟چون من قبل ها هم ک موهای بازو و پشتم رو ژیلت میزدم شدیدا جوش میزدم چیکار کنم ک بعد لیزر جوش نزنم؟؟

  • 1400/11/06
    0 0

    سلام ببخشید ی سوال من رفتم پیش متخصص برای جوش گفتن لیزرباید انجام بدی من انجام دادم الان دو روز هست بعد پماد زی اکسید رو چند روز بزنم یا بعد چند ساعت باید بشورم واقعان صورتم داره میسوزه میترسم دچار مشکل بشه ممنون میشم کمک کنید

  • 1401/01/25
    0 0

    سلام من دو جلسه میشه لیزرکردم اولین جلسه جوش نزدم ولی دومین جلسه دستم جوش زده نه خارش داره ن درد چیکار کنم بهتر شه

  • 1401/01/25
    0 0

    توروخدا جواب بدین مرسی

  • 1401/04/02
    0 0

    سلام ببخشید من روی بینی یه جوش زده بود وخیلی اطراف ان قرمز شده بود رفتم لیزر دفعه اول قرمزی ان کم شد اما دفعه دوم چند روز پیش رفتم الان به شدت سیاه و کبود شده وکاملا سوخته میخاستم ببینم مشکلی نداره نبایدپماد استفاده کنم

  • 1401/05/18
    0 0

    سلام چند روز لیزر صورت و زیر گلو انجام دادم بعد لیزر صورتم خیلی سوزش داشت و قرمز شده بود برام زینک زدن تا همون شب همون قسمتی هایی که لیزر کردم قرمز متورم بود چیزی نزدم به پوستم فرداش جوش های قرمز زد بالا حتی جای جوش درد میاد اصلا جوشی نداشت صورتم دلیلش چه چیزی میتونه باشه

  • 1401/05/24
    0 0

    سلام خسته نباشید ۵ روز پیش لیزر انجام دادم کندلا خیلی جوش قرمزی پوست دارم از پماد زینگ استفاده می کنم کم رنگ میشه اما با خارش شدیدترین شده دوباره قرمز میشه خارش واقعا کلافم کرده چیکار کنم وتا چند روز طبیعی هست ممنونم میشه راهنماییم کنید

  • 1401/09/16
    0 0

    سلام خسته نباشید دوجلسه لیزر رفتم الان قسمت بکینینگ وکشاله رانم دمل چرکی درمیارم وبعدش تبدیل میشه به لکهای قهوه ای علت چیه

  • 1402/05/20
    0 0

    سلام من پوست صورتم لیزر کردم جوش سر سفید با تاول روی پوستم ایجاد شده چی استفاده کنم خوب شه

  • 1402/05/24
    0 0

    سلام خسته نباشید من جلسه چهار لیزرم بودشنبه لیزر رفتم ولی بیکینیم جوش زده خارش سوزش هم دارم چکار کنم ؟امروز سشنبس ممنون میشم راهنمایی کنید

  • 1402/05/30
    0 0

    سلام من بعد لیزر جوش های زیر پوستی وخیلی بزرگ در آوردم جلسه اولم بود نمی دونم جوشه یا چی چون مثل قده میمونه وقتم گرفتم برا متخصص قده وخیلی میترسم

  • 1402/07/26
    0 0

    سلام من حدود 15 روز میشه که اولین جلسه ی لیزر بیکینی رو انجام دادم الانم یه قسمتای به اندازه ی جوش قرمز شده ممنون میشم راهنماییم کنید

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید