ویروس کرونا و لیزر موهای زائد

تاریخ انتشار - ۶ اسفند ۱۳۹۸

آیا لیزر موهای زائد در ابتلا به ویروس کرونا (Coronavirus) تاثیری دارد؟

لیزر موهای زائد به خودی خود نقشی در ابتلا به ویروس کرونا نخواهد داشت اما به طور کلی توصیه می شود از روش های درمانی یا داروهایی که سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند اجتناب کنید تا احتمال ابتلا به ویروس کرونا کاهش یابد. لیزر موهای زائد آسیبی به پوست بدن نخواهد رساند و در صورتی که بهداشت فردی پیش از شروع جلسه لیزر مو و بعد از آن به طور کامل رعایت شود؛ نگرانی در خصوص ابتلا به ویروس کرونا وجود نخواهد داشت.

آیا ممکن است ویروس کرونا از شخصی که در کلینیک لیزر مو مبتلا باشد به من منتقل شود؟

متاسفانه چون ویروس کرونا نوعی بیماری است که به روش تنفسی و تماسی با فرد ناقل منتقل میشود؛ در صورتی که با فرد مبتلا به کرونا ویروس کمتر از یک متر فاصله داشته باشید یا دست و بدن او را لمس کنید؛ احتمال انتقال ویروس از فرد مبتلا شده به شما وجود خواهد داشت. بنابراین در صورتی که برای لیزر موهای زائد به کلینیک مراجعه می کنید؛ سعی کنید از ماسک و دستکش استفاده نمایید و فاصله خود را با افراد مشکوک که علائم بیماری مانند سرفه یا تب در آنها دیده می شود؛ حفظ کنید.

چطور می توانم حین مراجعه برای لیزر موهای زائد در مقابل کوروناویروس از خودم محافظت کنم؟

دست های خود را قبل و بعد از لیزر موهای زائد بشویید.

دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید یا ضدعفونی کنید. شستن دستها حتما باید با آب و صابون و یا ضدعفونی کننده های مناسب انجام گیرد. اغلب کلینیک ها این ضدعفونی کننده ها را به دیوارها نصب کرده‌اند تا همه افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

پیش از جلسه لیزر مو، مجاری تنفسی خود را نسبت به ورود ویروس ایمن کنید.

تقریباً در تمام کلینیک های زیبایی درمانی از جمله لیزر موهای زائد، ماسک های بهداشتی به طور رایگان به مراجعین داده می شود تا از ورود ویروس به بینی و دهان آنها جلوگیری شود. در صورتی که عطسه یا سرفه می‌کنید حتماً باید بینی و دهان خود را با ماسک بپوشانید تا جلوی پخش شدن ویروس گرفته شود. هرگز بینی و دهان خود را با آستین لباس یا روسری و چادر خود نپوشانید چون در صورتی که به ویروس آغشته شود؛ هم خودتان را درگیر خواهد کرد و هم ویروس را به دیگران منتقل می کنید. بنابراین در صورتی که به مکان‌های عمومی مانند کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه می‌کنید؛ فقط با استفاده از دستمال یا ماسک‌های مخصوص که می‌توانید بعد از مراجعه به منزل آنها را دور بیندازید؛ مجاری تنفسی خود را بپوشانید.

هنگام مراجعه به کلینیک برای لیزر موهای زائد، فاصله خود را با افراد دیگر حفظ کنید.

متاسفانه دوره نهان ویروس کرونا در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین حتی افرادی که علائمی مانند سرفه یا تب نداشته باشند نیز ممکن است به کرونا ویروس مبتلا باشند. در صورتی که به کلینیک لیزر مو یا هر مکان عمومی دیگری مراجعه می کنید؛ حداقل یک متر فاصله بین خود و افراد دیگر در نظر بگیرید تا از انتقال کرونا ویروس به بدن شما جلوگیری شود.

حین جلسات لیزر مو، از مالیدن یا خاراندن چشم ها، بینی و دهان خود به شدت خودداری کنید.

دستان شما به علت لمس کردن سطوح مختلف، بیشتر در معرض کرونا ویروس قرار خواهند داشت. بنابراین زمانی که از منزل خارج می شوید پیش از شستن دست ها و ضدعفونی کردن آنها هرگز چشم ها، بینی و دهان خود را لمس نکنید. کرونا ویروس از طریق مایعات بدن مانند اشک‌چشم یا آب دهان به راحتی وارد سیستم بدن شما خواهد شد. اما در صورتی که مراقب باشید و دست های خود را به طور مکرر بشویید و به چشم ها یا دهان خود نزنید؛ احتمال وارد شدن کرونا ویروس به بدن به حداقل می‌رسد.

در چه شرایطی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید جلسه لیزر موهای زائد خود را کنسل کنم؟

اگر علائمی مانند تب، سرفه و مشکلات تنفسی یا سوزش گلو دارید؛ جلسه لیزر موهای زائد خود را کنسل کنید.

وجود علائمی مانند تب سرفه و مشکل در تنفس ممکن است نشان دهنده شروع بیماری کوید 19 باشد. در صورتی که ویروس به سیستم تنفسی شما حمله کرده باشد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. به منظور جلوگیری از انتقال ویروس به افراد سالم، بهتر است جلسه لیزر موهای زائد خود را کنسل نماید.
اگر به بیماری های سیستم تنفسی یا بیماری های خاص مانند دیابت مبتلا هستید برای لیزر مو به کلینیک مراجعه نکنید.
افرادی که به بیماری های تنفسی و دیابت مبتلا هستند؛ بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قراردارند. بنابراین اگر سابقه بیماری تنفسی دارید یا به هر دلیلی سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است؛ بهتر است از خانه خارج نشوید. بنابراین جلسه لیزر موهای زائد خود را کنسل کنید و تا زمانی که نسبت به قوای جسمانی خود مطمئن نشده اید؛ آن را به تعویق بیندازید.

اگر به تازگی سفری به چین داشته‌اید کلینیک لیزر مو را از آن مطلع کنید.

متاسفانه چون منشاء بیماری کوید ۱۹ (COVID-19) کشور چین می باشد؛ معمولاً مکان‌های عمومی مانند کلینیک های زیبایی و درمانی به افرادی که به تازگی سفری به چین داشته اند؛ توصیه می کنند که جلسات لیزر موهای زائد خود را به تعویق بیاندازند تا زمانی که از سالم بودن و عدم ابتلا به ویروس کرونا مطمئن شوند.
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا:
با توجه به اینکه هنوز مشخص نشده است کوروناویروس تا چه مدت و برای چند ساعت میتواند در فضای باز مقاومت کرده و زنده بماند؛ اقدامات پیشگیرانه زیر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط گروه پزشکی مرکز لیزر مورد نظر رعایت شود:
تمام سطوح فلزی، شیشه ای و پلاستیکی باید حداقل هر ۳ ساعت یکبار ضدعفونی بشوند.
ماسک بهداشتی رایگان در اختیار کلیه مراجعین برای لیزر موهای زائد قرار گیرد.
مایع ضدعفونی کننده داخل و خارج از اتاق های لیزر نصب شده بشود.
پلاکاردهای مخصوص برای یادآوری به بیماران جهت ضدعفونی کردن دستها هنگام ورود و خروج به اتاق لیزر نصب شوند.
کلیه کارکنان از جمله اپراتور لیزر از دستکش یکبار مصرف و ماسک های مخصوص استفاده کنند.
تمام سطوحی که بیمار و اپراتور لیزر با آن در تماس هستند توسط محافظ های یکبار مصرف پوشانده شده و یا بعد از ورود و خروج ضدعفونی شوند.

چطور مطمئن شوم که هنگام لیزر موهای زائد سرویس کرونا مبتلا نمی‌شود؟

هنگام مراجعه به کلینیک برای لیزر موهای زائد، موارد زیر را رعایت کنید کنید تا از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به آن جلوگیری کنید:
هنگام ورود به کلینیک و پیش از شروع جلسه لیزر مو دستان خود را بشویید و ضدعفونی کنید.
از متخصص لیزر بخواهید که بعد از ورود شما به اتاق لیزر، ملافه روی تخت عوض کند و از زیرانداز های یکبار مصرف استفاده کند تا بتوانید بعد از اتمام جلسه لیزر آن را در سطل زباله بیندازید.
از متخصص لیزر بخواهید که پیش از شروع لیزر موهای زائد، دستکش یکبار مصرف خود را عوض کند تا از انتقال ویروس کرونا از فرد قبلی به شما پیشگیری شود.
بهتر است در طول جلسه لیزر موهای زائد فاصله یک متری خود را با متخصص لیزر حفظ کنید و در صورتی که علائمی مانند سرفه یا تب را در او مشاهده نمودید از کلینیک بخواهید که فرد دیگری را برای لیزر مو به شما معرفی کند.
در صورتی که در اتاق انتظار نشسته اید تا نوبت لیزر مو شما برسد؛ از قرار گرفتن نزدیک افرادی که علائم سرماخوردگی دارند؛ خودداری کنید.
از کلینیک لیزر مو بخواهید که از ورود حیوانات اهلی مانند گربه یا سگ همراه با بیماران به داخل اتاق لیزر جلوگیری کند.
بعد از اتمام جلسه لیزر موهای زائد، تمام وسایلی که به همراه داشتید مانند موبای،ل کیف دستی سوئیچ ماشین و غیره را ضدعفونی کنید.
پیش از ضدعفونی کردن و شستن دست ها از لمس کردن چشم، دهان یا بینی خود پرهیز کنید.

آیا لیزر موهای زائد با دستگاه هایی که از چین وارد شده است امکان ابتلا به کرونا ویروس را افزایش خواهد داد؟

خیر. دستگاه‌هایی که از چین وارد شده‌اند مانند دستگاه لیزر مو یا قطعات جانبی آن، خطر ابتلا به کرونا ویروس را افزایش نخواهد داد. این نوع ویروس نمی‌تواند به مدت طولانی در فضای باز زنده بماند چون مدت زمان ارسال کالا از چین به ایران حداقل چندین روز طول میکشد؛ هیچ کدام از دستگاه ها یا بسته هایی که حتی به تازگی از چین به ایران وارد شده باشند نمی توانند ویروس کرونا را منتقل کنند. اما به منظور حفظ سلامت خودتان و عدم مشاهده عوارض جانبی بسیار شدید مثل سوزش، تورم یا باقی ماندن جای زخم بعد از لیزر موهای زائد توصیه می‌کنیم که از دستگاه های اوریجینال مانند لیزر کندلا الکساندرایت برای حذف موهای زائد خود استفاده کنید.

چرا احتمال ابتلا به کرونا ویروس با لیزر کندلا الکساندرایت کمتر است؟

هندپیس قابل تعویض برای لیزر مو

بهداشتی بودن دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت در این روزها که ویروس کرونا شایع شده است؛ نقش بسیار مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری ایفا می کند. خوشبختانه لیزر کندلا الکس با دارا بودن هندزفری قابل تعویض این امکان را به اپراتور لیزر می دهد که از هندپیس های مختلفی برای بیمار استفاده کند و حتی در صورتی که جلسات لیزر موهای زائد برای بیماران پشت سر هم انجام شود و اپراتور زمان کافی برای ضدعفونی کردن اپلیکاتور دستگاه را نداشته باشد می‌تواند به راحتی آن را تعویض نماید. بنابراین امکان انتقال ویروس کرونا از بیمار قبلی به نفر بعدی به حداقل می‌رسد.

عدم ایجاد زخم روی پوست حین لیزر موهای زائد

با توجه به اینکه یکی از راه های انتقال ویروس کرونا وجود زخم باز روی بدن و انتقال ویروس به خون آلوده بیمار است؛ احتمال ابتلا به ویروس کرونا در روش‌هایی که ایجاد زخم روی پوست می نمایند؛ بسیار بیشتر است. خوشبختانه دستگاه کندلا الکساندرایت یکی از روشهایی است که هیچگونه زخمی روی پوست بیمار حین لیزر موهای زائد ایجاد نمی کند و فقط لایه های زیرین پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین امکان نفوذ کرونا ویروس به خون وجود نخواهد داشت.

عدم نیاز به مصرف مسکن یا استفاده از پماد بی حسی قبل از لیزر مو

ضعف در سیستم ایمنی بدن یکی از عوامل و ریسک فاکتورهای ابتلا به ویروس کرونا است. با توجه به اینکه مصرف مسکن و استفاده از پماد بی حسی موضعی از عواملی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند؛ معمولاً به بیماران توصیه می شود در صورتیکه نیاز مبرم و اضطراری به مصرف مسکن ندارند از مصرف آن پرهیز نمایند. با توجه به سیستم خنک کننده تعبیه شده در لیزر کندلا الکساندرایت که موجب می شود لیزر مو بدون درد و ناراحتی انجام شود؛ بیماران نیازی به مصرف مسکن یا استفاده از پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس ندارند. به همین علت می توانند با خیال راحت بدون آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن خود، لیزر موهای زائد را با کندلا الکس انجام دهند.

جمع بندی

ویروس کرونا جدید که نوعی ویروس تنفسی میباشد که از طریق تماس با فرد مبتلا زمانی که بیمار عطسه یا سرفه می کند و مایعات بدن او مانند آب دهان یا بینی از طریق بینی و دهان خارج می شوند؛ منتقل خواهد شد. به همین علت توصیه می شود که افراد هنگام مراجعه به مکان های عمومی مانند کلینیک لیزر موهای زائد؛ بهداشت فردی و تنفسی خود را حفظ کنند. استفاده از ماسک و دستکش های یکبار مصرف و شستشوی دست و صورت و ضدعفونی کردن دستها قبل از تماس با مخاط بدن مانند چشم، بینی و دهان بیشترین تاثیر را در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد. بهداشتی بودن دستگاه لیزر و محیط کلینیک نیز در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس موثر است.



مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1398/12/08
    5 2

    از مطالب مفیدتان ممنون.

  • 1398/12/13
    1 0

    من فردا وقت لیزر دارم.نمیدونم برم یا نه.چکلر کنم؟

    • 1398/12/14
      1 0

      سلام اگه مرکز لیزرتون مسائل بهداشتی رو رعایت کنه مشکلی پیش نمیاد.

  • 1398/12/15
    2 0

    از مطاب مفیدتون ممنونم.من میخوام خالهام را بردارم .نمیدونم برم یانه؟چون ویروس کرونا از راه زخم وارد میشه

    • 1398/12/19
      1 0

      سلام ممنون اگه از رعایت شدن مسائل بهداشتی از طرف مرکز مورد نظرتون اطمینان دارید، مشکلی پیش نمیاد. در غیر این صورت بهتره که یه مدت صبر کنید.

    • 1400/04/28
      1 0

      مثلن چقد

  • 1398/12/16
    2 0

    من ليزر ٥جلسه رفتم اگر بين آن ٣جلسه فاصله بيفته بايد جلسات از اول برم؟

    • 1398/12/19
      1 0

      سلام بهتره که جلساتتونو به موقع برید اما نه لازم نیست از اول برید ولی ممکنه دیرتر نتیجه بگیرید.

  • 1398/12/16
    1 0

    سلام ببخشید من فردا وقت لیزر صورت دارم میترسم برم بنظرتون چیکار کنم؟

    • 1398/12/19
      1 0

      سلام اگه مرکز لیزرتون مسائل بهداشتی رو رعایت کنه مشکلی پیش نمیاد.

  • 1398/12/19
    1 0

    ممنون بابت توصیحات

  • 1398/12/19
    1 0

    منم نوبت دارم ولی بشدت میترسم از طرفی هم باید برم. اونجا باید پماد بی حسی که زدم رو بشورم بنظرتون از سرویس بهدشتی اونجا استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد؟

    • 1398/12/19
      1 0

      سلام اگه مرکز لیزرتون مسائل بهداشتی رو رعایت کنه مشکلی نیست.

  • 1398/12/21
    1 0

    سلام من ساعت 5 نوبت لیزر زیرچانه وپشت لب دارم برم یا نه

    • 1398/12/24
      1 0

      سلام اگه مرکز لیزرتون مسائل بهداشتی رو رعایت کنه جای نگرانی نیست.

  • 1398/12/23
    1 0

    سلام بعد لیزر کل بدن میگن حمام نرید پس چه جوری بعد برگشتن به خونه ضدعفونی کنیم؟

    • 1398/12/24
      1 0

      سلام چون تا 24 ساعت نباید اب به جایی که لیزر کردید بزنید، تا 24 ساعت نمیتونید ضدعفونی کنید.

  • 1398/12/24
    1 0

    بنظر من ضرر داردچون منم موقع لیزر صرتم هست خیلی هم مو در اومده اما نمیرم چون استرس دارم

  • 1398/12/24
    1 0

    من هم میترسم چکار کنم

    • 1399/01/30
      1 0

      سلام اگه خیلی بابت این موضوع و رعایت مسائل بهداشتی مرکز لیزر مورد نظرتون نگرانید، میتونید بعدا روند لیزرتون رو ادامه بدید.

  • 1398/12/26
    1 0

    سلام من امروز نوبت لیزر بیکینی دارم تو این اوضاع کرونایی مشکلی نیست؟

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام اگه مسائل بهداشتی رعایت شه نه.

  • 1398/12/29
    1 0

    سلام من به کلینیک قانونی که متعلق به یک متخصص پوست بود و پروانه رسمی داشت( نه از این کلینیک های جعلی و غیرقانونی که پزشک عمومی هستن و پروانه کلینیک پوست ندارن) مراجعه کردم برای لیزر اما پزشک متخصص گفتند‌که لیزر فعلا انجام نمیدهند تا پایان مشکل کرونا ، گفتند خطر انتقال ویروس هست.

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام بهتره احتیاط کنید اما با رعایت اصول بهداشتی مشکلی پیش نمیاد.

  • 1399/01/06
    1 1

    من 10 جلسه رفتم اگر به خاطر کرونا جلسه 11 رو چند ماه با تأخیر برم چه اتفاقی می افته؟

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام یکم دیرتر مشکلی نداره اما بهتره واسه نتیجه گیری بهتر به موقع برید. چند "ماه" دیرتر واسه رون لیزرتون خوب نیست.

  • 1399/01/08
    1 0

    با سلام و خسته نباشید. ممنون از مطالب مفیدتون. من چهار جلسه لیزر رفتم الان به خاطر کرونا مطب روبستن درمانم نیمه کار مانده. الان باید چکار کنم میتونم از ژیلت و... استفاده کنم.

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام واسه روند لیزرتون باید حتما از تیغ استفاده کنید اما اگه میخواید لیزرتون رو عقب بندازید بهتره که حدالامکان کم شیو کنید. و سعی کنید زیاد بین جلساتتون فاصله نیوفته.

  • 1399/01/13
    1 0

    سلام ممنون از توضیحاتتون اما تو این شرایط واقعا نمیشه فهمید که واقعا کی رعایت میکنه،و کی ناقل کرونا هس

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام کاملا درسته. باید در هر صورت احتیاط کرد.

  • 1399/01/19
    1 0

    سلام من نمیخوام تواین مدت ریزبرم تابعداین ویروس تواین مدت باید ژیلت استفاده کنم فقط؟؟؟

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام اگه میخواید لیزرتون رو ادامه بدید بهتره که از ژیلت استفاده کنید. اما اگه قراره فاصله بیوفته بین جلساتتون حدالامکان کم شیو کنید.

  • 1399/01/20
    1 0

    سلام.من ۴ جلسه لیزر رفتم ولی این ماه نمیخوام برم.باید بعدا از اول دوره رو شروع کنم؟ ممنون از توجهتون

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام از اول نیاز نیست شروع کنید اما ممکنه یکم دیرتر جواب بگیرید.

  • 1399/01/21
    1 0

    سلام.ممنون از توضیحات مفیدتون،لیزر با دستگاههای دیگه مثه الکس_دایود، میتونه دردناک باشه؟

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام بله ممکنه یکم تو همون لحظه درد داشته باشه. بستگی به تنظیمات دستگاه هم داره.

  • 1399/01/26
    1 0

    سلام وقت بخير ببخشيد انجام دادن ليزر co2فركشنال با توجه به اين شرايط ممكنه خطرناك باشه؟؟من حدود يك ماه و نيم قبل براي اسكار اكنه اين ليزر رو انجام دادم اما براي بار دوم نميدونم ميتونم برم يا خطرداره و نرم؟

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام اگه مسائل بهداشتی کاملا رعایت میشه موردی نداره اما اگه شک دارید بهتره دیرتر برای اینکار اقدام کنید.

  • 1399/01/29
    1 0

    من ۲ جلسه رفتم و سومین جلسه ویروس کرونا باعث شد ک کلینیک رو تعطیل کنن و چون با دستگاه دایود هس ب ما گفتن باید با ژیلت صورتمونو تمیز کنیم و نباید بند بشه من میترسم باعث بشه زیادتر بشه☹🤦🏻‍♀️باعث زیادترشدنش میشه؟

    • 1399/01/31
      1 0

      سلام تو دوره ی لیزرتون حتما باید با ژیلت شیو کنید. بله اگه زیاد شیو شه و بین جلسات لیزر فاصله بیوفته موها زیاد میشه.

    • 1399/02/04
      1 0

      شفارش کرم ساختنی مشکلی ایجاد نمیکنه توی کرونا

  • 1399/02/03
    1 0

    الان كلينينك ليزر خوب كجا بازه؟

    • 1399/02/07
      1 0

      سلام از مراکز دیگه اطلاعی ندارم اما مرکز ما در حال حاضر شروع به کار کرده.

  • 1399/02/04
    1 0

    من باید کرم صورت شفارش بدم امکان ابتلا به کرونا هست یا شفارش رو عقب بندازم

    • 1399/02/07
      1 0

      سلام نه مشکلی نداره.

  • 1399/02/04
    1 1

    شفارش کرم صورت ساختنی مشکلی برای ویروس کرونا نداره

    • 1399/02/13
      1 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/02/13
    1 0

    سلام اگه ميشه لطفا حتما جواب سوالمو بديد امروز نوبت ليزر موهاي بدن دارم و حين اصلاح با ژيلت چند قسمت از بدنمو زخم كردم و اين زخم ها نگرانم كرده در رابطه با انتقال ويروس و دستگاه ليزر

    • 1399/02/13
      1 0

      سلام اگه مسائل بهداشتی رعایت شه مشکلی پیش نمیاد.

  • 1399/02/13
    0 1

    سلام اگه ميشه لطفا حتما جواب سوالمو بديد من امروز نوبت ليزر موهاي بدن دارم و حين اصلاح با ژيلت قسمت هايي از بدنمو زخم كردم و اين زخم ها نگرانم كرده در رابطه با انتقال ويروس و دستگاه ليزر ..

    • 1399/02/18
      1 0

      سلام پاسخ داده شد.

  • 1399/02/18
    1 1

    سلام اینکه نوشتین اپراتور لیزر باید فاصله یک متری رو با شما داشته باشه پس چجور صورتم و بدنم رو لیزر کنه؟ نمیشه که اگه فاصله بگیره که به صورت و بدن من دسترسی نداره

    • 1399/02/18
      0 1

      سلام باید تا جایی که ممکنه فاصله بگیره و حتما از لوازم بهداشتی مثل دستکش، گان، ماسک، الکل و ... استفاده کنه.

  • 1399/02/26
    1 0

    سلام ایا لیزر بیکینی میتونه باعث انتقال ویروس از راه ترشحات بشه؟یعنی راه انتقال هست؟میدونم که باید رعایت کرد ولی نمیدونم راه انتقاله یانه

    • 1399/02/28
      1 0

      سلام سوالتون واضح نیست. لیزر ربطی به ترشحات نداره و روی سطح بدن لیزر میشه.

  • 1399/02/26
    1 0

    سلام ایا لیزر بیکینی میتونه باعث انتقال ویروس از راه ترشحات بشه؟یعنی راه انتقال هست؟میدونم که باید رعایت کرد ولی نمیدونم راه انتقاله یانه

    • 1399/02/28
      1 0

      پاسخ داده شد.

  • 1399/03/09
    1 0

    با سلام. ایا لیزر بیکینی باعث انتقال ویروس نمیشع؟حالا با توجه به اینکه بیکینی هم ترشحات هست و اگر لیزر به اون قسمت بخوره باعث انتقال نمیشه؟ مثل اب دهان و بینی که فرمودید.ممنون میشم پاسخ بدید

    • 1399/03/10
      1 0

      سلام تو بعضی از دستگاه های لیزر، مثل کندلا، سری لیزر مخصوص خودتونه و قابل تعویضه. پیشنهاد میکنم از این نوع دستگاه ها استفاده کنید.

  • 1399/03/15
    2 0

    سلام آدرس دقیقتون کجاست؟ آیاعمل زیبایی هم انجام میدین؟

    • 1399/03/17
      1 0

      سلام شهرک غرب خیر اینجا عمل انجام نمیشه

  • 1399/04/21
    0 0

    سلام با توجه ب اینکه ب مناطقی ک لیزر کردیم نباید اب بخوره چجوری از سرویس بهداشتی استفاده کنیم؟

    • 1399/04/21
      0 0

      سلام تا 24 ساعت از دستمال استفاده کنید.

  • 1399/04/23
    0 0

    سلام بنظر شما لیزرکیوسوئیچ برای لک صورت دراین دوران خطرناکه؟

    • 1399/04/24
      0 0

      سلام با رعایت اصول بهداشتی خیر.

  • 1399/04/23
    0 0

    سلام خسته نباشید آیا درسته میگن لیزر مو باعث سرطان پوست و نازائی میشه؟

    • 1399/04/24
      0 0

      سلام خیر

  • 1399/04/23
    0 0

    سلام خسته نباشید آیا درسته میگن لیزر مو باعث سرطان پوست و نازائی میشه؟

    • 1399/04/24
      0 0

      سلام خیر

  • 1399/05/01
    0 0

    سلام وقت بخیر من وقت لیزر بدن با کندلا دارم تو کلینیکی که انجام میدم اپراتور دستکش و ماسک استفاده میکنه اما برای انجام لیزر در هر صورت با بدن من تماس داره دررابطه با کرونا این کار خطرناکه؟

    • 1399/05/04
      0 0

      سلام اگه واسه هر نفر یه دستکش استفاده کنه مشکلی پیش نمیاد.

  • 1399/05/01
    0 0

    سلام خسته نباشید من ۵ جلسه با کندلا لیزر انجام دادم و رویش موهام خیلی کم شده الان به خاطر بیماری کرونا میترسم که جلسه بعدیم برم اگه بدنم اپیلاسیون کنم وبعد از این که شرایط بهتر شد بقیه جلساتم برم اون پنج جلسه قبلیم تاثیرش از بین میره؟

    • 1399/05/04
      0 0

      سلام نه از بین نمیره. اما تقریبا تا 2 ماه بعد از اپیلاسیون نمیتونید لیزر کنید.

  • 1399/05/01
    1 0

    سلام ببخشید تو این شرایط بیماری کرونا اگه بعد از لیزر برم حموم ولی بعدش کلی لوسین بدن و پمادزینک بزنم مشکلی برای پوستم پیش نمیاد؟

    • 1399/05/04
      0 0

      سلام چرا ممکنه تاثیر لیزر کم شه یا حساسیت پوستی به وجود بیاد.

  • 1399/05/09
    0 0

    سلام ، من مرکز کلینیک لیزر میرم که خیلی هم بهداشت رو رعایت میکنن ، از وقتی کرونا اومده صورت ها رو لیزر نمیکنن ،موهای صورتم زیاد شده باز ⁦☹️⁩ ولی بدن رو فول بادی میرم ، و برای لیزر کردن ژل میزنه و بعد از اتمام لیزر باید برم حمام تا ژل ها رو بشورم ، پس چرا بعضیا میگن آب نباید به بدن بخوره؟

    • 1399/05/11
      0 0

      سلام بهتره بعد لیزر با حوله پاک کنید خودتونو. اب تا 24 ساعت نباید به نواحی لیزر شده بخوره. چون ممکنه تاثیر لیزر رو کم کنه و یا حساسیت بعد از لیزر رو تشدید کنه.

  • 1399/05/11
    0 1

    سلام من کرونا گرفتم خوب شدم دکترم گفته که دیگه ناقل نیستم اما قت لیزردارم میترسم برم به خاطراینکه سیستم دفاعی بدنم ضعیف بشه آیانظرم درسته یاکه برم لیزر

    • 1399/05/13
      0 0

      سلام بخاطر امنیت خودتون و بقیه بهتره یه مدت دیگه صبر کنید.

  • 1399/05/17
    0 0

    سلام تو کلینک شما قیمت کل پا چقدرهست؟

    • 1399/05/21
      0 0

      سلام هزینه ها تو سایت موجوده

  • 1399/06/12
    0 1

    من تازه میخام برم‌برای لیزر پاهام و دستم بالاخره تماس وجود داره و اینکه میگن از پاییز ویروس خطرناک تر میشه اگه ۱ جلسه برم میخوره به پاییز و واقعا میترسم به نظر تون برم یا کلا بذارم‌برا بعدا؟

    • 1399/06/13
      0 0

      سلام اگه مرکز موردنظرتون اصول بهداشتی رو رعایت کنه مشکلی پیش نمیاد.

  • 1399/08/16
    0 0

    سلام خسته نباشید من از لیزر دایود استفاده میکنم دوتا سوال داشتم یکیش اینه ک دستگاه لیزرو برای بیکینی و فقط با پد الکلی تمیز میکنن و من میترسم بخاطر بیماری های hpvو....میخواستم بدونم ایا خطرناکه لیزر دایود برای همچین مریضیایی و اینکه الان من ۶ جلسه لیزر دایود رفتم ادامه جلساتو میشه برم الکس و اگر برم دوره لیزر از اول حساب میشه?

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام بیشتر وقتا سلفون دور سری دستگاه میپیچن که باید بعد از هر فرد عوض شه. اگه کلا چیزی استفاده نشه یا عوض نشه بله خطرناکه. اگه پوستتون سفیده ایرادی نداره اما اگه تیره اید با دستگاهی که طول موجش دایوده ادامه بدید.

  • 1399/08/29
    0 0

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون.من ده جلسه لیزر رفتم (فول بادی) ولی به خاطر کرونا حدود ۹ماهه که با آخرین جلسه م فاصله افتاده😔الان اگه دوباره شروع کنم اون جلساتی که رفتم تاثیری داره یانه؟

    • 1399/09/01
      0 0

      سلام اگه زیاد شیو نکرده باشید معمولا خیر.

  • 1399/12/14
    0 0

    ببخشید عینک هایی که تو کلینیک لیزر در اختیار مراجعه کنندگان قرار میدن معمولا به صورت عمومی استفاده میشه خوب این خطر انتقال کرونا یا بیماری های قارچی چشم رو بیشتر نمیکنه ؟

  • 1400/01/19
    0 0

    سلام من سه روز پیش رفتم لیزر با دستگاه پلاتینیوم ولی بخاطر کرونا نمیدونم دوباره برم همینجا یا با دستگاه الکساندرایت کندلا لیزر کنم،واینکه پوست گندمی دارم لطفا ج بدید

  • 1400/01/19
    1 0

    واینکه گفتن اگه به دستگاه سلفون بزنیم اثر دستگاه کمتر میشه

  • 1400/05/14
    1 0

    سلام وقت به خیر آیا کسی که واکسن کرونا تزریق کرده و حدود 11 روز از واکسن گذشته نوبت لیزر داره آیا می تونه این مرحله از لبزر رو انجام بده یا این که زمان و روزهایرک خاصی رو باید صبر کنه بعد لیزر رو انجام بده ممنون میشم راهنمایی کنید

  • 1400/05/14
    0 0

    آیا بعد از زدن واکسن کرونا میتوان .لیزر بدن رو انجام داد

    • 1400/05/15
      0 0

      آیا بعد از زدن واکسن کرونا میتواندلیزر موهای زاید انجام‌داد؟؟

  • 1400/05/19
    1 2

    من واکسن کرونا زدم مشکلی نداره برم لیزر؟ برام ضرر نداره؟

  • 1400/05/19
    3 0

    من امروز واسه لیزر رفتم کلینیک و دو روز دیگه میرم واسه زدن واکسن، میخام ببینم اشکالی که نداره چون لیزر رفتم واکسن بزنم یا بزارم یکهفته بگذره؟؟

    • 1400/06/14
      0 0

      سلام دوست عزیز براتون مشکلی پیش نیومد؟؟

    • 1400/06/22
      0 0

      سلام، دو روز بعد رفتم واکسن زدم هیچ مشکلی پیش نیومد

  • 1400/05/20
    0 0

    با درود فراوان من امروز واکسن کرونا تزریق کردم و فردا لیزر پا دارم آیا مشکلی نیست؟

  • 1400/06/02
    1 0

    سلام چند روز بعداز واکسن باید لیزر کرد

  • 1400/06/03
    0 0

    سلام من مامانم هفته پیش واکسن سینوفارم زده بعد امروز حواسش نبوده رفته برای لیزر چونه اش ،بنظرتون خطری داره یا مهم نیست اصلا توروخدا جواب بدید

  • 1400/06/04
    2 0

    سلام من واکسن زدم امروز میتونم برم دوساعت دیگه برم لیزرمو انجام بدم ؟

  • 1400/06/07
    0 1

    سلام ببخشید اگه کسی لیزر کرده باشه و بخواد بره واکسن بزنه مشکلی داره

  • 1400/06/09
    0 1

    سلام من دو روز پیش واکسن کرونا زدم امروز نوبت لیزر دست و زیر بغل دارم طوری نیست برم

  • 1400/06/13
    3 0

    ببخشید من فردا نوبت واکسن کویید ۱۹ دارم و روز بعدش هم نوبت لیزر تمام بدن ،از نظر شما مشکلی نداره؟؟

  • 1400/06/16
    2 2

    سلام من امروز نوبت دوز دوم واکسنم هست بعدشم نوبت لیزردارم خواستم بدونم میتونم انحام بدم یا خیر ممنون

  • 1400/06/24
    2 0

    سلام من میخوام واکسن بزنم دو سه روز دیگه وقت لیزر دارم میخوام بدونم مشکلی پیش نمیاد

  • 1400/06/25
    0 0

    سلام عرض ادب وقت بخیر..روز بعد از انجام تزریق واکسن کرونا میشه نوبت لیزر رو انجام داد یا خیر..ممنون میشم راهنماییم کنید ..باتشکر

  • 1400/06/25
    0 0

    ببخشبد من کرونا گرفتم الان تستم منفی جلسه لیزر رو مبتونم برم تازه جلسه ۴ بودم ؟

  • 1400/06/26
    0 0

    من وقت واکسنم ساعت ۱۰ صبح هست وقت لیزرهم ساعت ۵ بعد از ظهر ایا پیتونپ‌انجام بدم تو رو خدا جواب بدین می ترسم

  • 1400/06/26
    0 0

    سلام ببخشید بعد از زدن واکسن کرونا مشکل نداره یکی دو روز بعد بریم لیزر

  • 1400/06/28
    0 0

    سلام‌من‌امروزنوبت‌واکسن‌دارم‌یکشنبه‌دیگه‌هم‌نوبت‌لیزردارم‌مشکلی‌پیش‌نمیادبرم‌ممنون‌میشم‌جواب‌بدین

  • 1400/07/05
    0 0

    سلام.من مبتلا به کرونا شدم.الان بهتر شدم.تا چه مدت پس از بهبودی نمیتوانم لیزر موی زاید انجام دهم؟آیا می توانم از پماد بی حسی استفاده کنم؟سپاس

  • 1400/09/25
    0 0

    سلام من امروز واکسن کرونا زدم.پس فردا هم وقت لیزر دارم اشکال نداره برم لیزر؟خواهش میکنم جواب بدید

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید