هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی؟

تاریخ انتشار - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

راه های متنوعی برای لیفت صورت وجود دارد. با کمی جستجو در گوگل می توانید این راه ها را ببینید. اما چیزی که افراد را سردرگم می کند این است که کدام یک از این راه ها بهتر هستند و نتیجه خوبی روی صورت می گذارند. 

هایفوتراپی و مزوتراپی هم دو روش برای لیفت صورت هستند که طرفدارهای زیادی دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد در انتخاب یکی از این دو روش مردد می مانند. ما در این نوشته سعی می کنیم این دو روش را کمی توضیح بدهیم و درباره بهتر بودن هر کدام مواردی را بیان کنیم تا شما راحت تر دست به انتخاب بزنید و بهترین روش لیفت صورت را برای خودتان انتخاب کنید.

مزوتراپی چیست؟ کاربردهای آن چیست؟

خب بیایید هر کدام از این روش ها را بررسی کنیم. در مزوتراپی کاری که می کنند این است که یک سری مواد مغذی که شامل ویتامین، آبرسان و کلا کلاژن ساز است به لایه میانی پوست تزریق می کنند. نحوه کار مزوتراپی خیلی شبیه بوتاکس است. تزریق را هم با سرنگ انجام می دهند.
حالا مانده شما چه چیزی از مزوتراپی بخواهید. با توجه به هدف شما، مواد ترکیبی خاصی را که ویژگی های خاصی هم دارند همراه مزوتراپی به پوست تان تزریق می کنند. البته ممکن است هر پزشکی مواد و برندهای خاصی از مواد و ترکیبات را برای تزریق استفاده کند. این به تشخیص و مهارت پزشک زیبایی شما مربوط می شود.
تا اینجای کار دانستید مزوتراپی چی است. حالا می رویم سر وقت کاربردهای مزوتراپی، که شامل برطرف کردن چین و چروک های پوست صورت، برطرف کننده سیاهی ها و لک های صورت، کلاژن سازی پوست صورت و جوانسازی آن، پر کردن منفذها و گودی ها است.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی که به اختصار هایفو هم می گویند یک روش لیفت صورت است که به کمک امواج اولتراسوند انجام می شود. در این روش این امواج را به صورت مستقیم و به وسیله تماس دستگاه به سطح پوست، وارد لایه اصلی پوست می کنند و شروع به اصلاح و کم کردن لایه مورد نظر می کنند. تنها فرقی که این روش با روش جراحی دارد این است که در این روش پوست برش داده نمی شود.
در این روش کار بر روی لایه اصلی موثر در لیفتینگ یا  SMASانجام می شود، تا اینکه عضلات پوست جمع و لیفت داده شوند. هایفو بهتر از جراحی جواب می دهد و با درمان تکمیلی که انجام می شود تقریبا بهترین روش لیفت صورت بدون جراحی به حساب می آید.
کاربردهای هایفو هم شامل کلاژن سازی و جوانسازی پوست، لیفت صورت، رفع چین و چروک، برطرف کننده غبغب، سفت کننده پوست، لیفت و بالا کشیدن ابرو و بالا بردن الاستیسیتی گونه ها است. 

بعد از این معرفی و بررسی اجمالی بهتر است برویم سراغ مقایسه هایفوتراپی با مزوتراپی؛ تا در مقایسه نتایج هر کدام را به روشنی ببینید.


مقایسه هایفوتراپی و مزوتراپی

اول اینکه هایفو در برطرف کردن چین و چروک های عمیق پوست صورت خیلی موثرتر از مزوتراپی است. مزوتراپی در برطرف کردن چین و چروک های کوچک و کم عمق بهتر عمل می کند. البته نیاز به چند جلسه دارد و در یک جلسه جواب نمی دهد. 

دوم اینکه هایفو تراپی ایمن تر از مزوتراپی است. هایفو تاییدیه FDA را دارد و تحقیقات ایمنی زیادی روش این روش انجام شده است. ولی مزوتراپی هنوز تحقیق ثابت شده ای ندارد و عارضه های قابل بحثی دارد. از طرفی موادی که به پوست هر شخصی تزریق می شود متفاوت است و عکس العمل های هر شخص هم متفاوت خواهد بود. البته منظور مواد ترکیبی است که توسط پزشک های تجربی ساخته و تزریق می شود. والا خود مواد اصلی مزوتراپی باز مورد تایید FDA است.
سوم اینکه اگر پوست شما به امواج اولتراسوند و عمق نفوذش حساسیتی نداشته باشد، هایفو اولین روش پیشنهادی است. چون با هایفو حداکثر با دو جلسه در سال می توان لیفت صورت را انجام داد. در حالی که برای لیفت صورت به روش مزوتراپی نیاز به مراجعه و جلسه های زیادتری است و بیشتر از هایفو زمان می برد.
این مورد را هم به یاد داشته باشید که مواد مزوتراپی را معمولا تا عمق نفوذ 1 تا 4 میلی متر و گاهی تا 6 میلی متر در پوست صورت تزریق می کنند. البته بهتر است عمق نفوذ از 4 میلی متر بیشتر نشود. مگر اینکه پوست با این مقدار عمق نفوذ مشکلی نداشته باشد. چون عمق نفوذ زیادتر از 4 میلی متر مهارت و دقت زیادتری می خواهد تا صدمه ای به عصب ها و عروق خونی پوست صورت وارد نشود.
بهترین سن مزوتراپی کمتر از 35 سال است. نه اینکه برای سال های بالاتر مناسب نباشد بلکه در سنین پایین تر بهتر جواب می دهد. فقط نباید خانم های باردار، کسانی که بیماری دیابتی یا قلبی ـ عروقی دارند، کسانی که با سرطان های پیشرفته دست و پنجه نرم می کنند، کسانی که سابقه حساسیت به داروی خاص دارند، یا کسانی که در حال مصرف داروهای ضد انعقاد هستند و کسانی که بیماری نوروپاتی و بیماری پسوزیاریس شدید و پیشرفته (صدف)‌ دارند از این روش استفاده کنند.
هایفوتراپی هم برای افراد بالای 30 سال بهتر جواب می دهد و افتادگی و شل شدگی پوست خفیف و متوسط آنها را راحت تر درمان می کند. کسانی که افتادگی زیادتری دارند بهتر است از روش های ترکیبی مانند تزریق تزریق چربی به همراه آرف فرکشنال و HIFU استفاده کنند تا نتیجه بهتری بگیرند. کسانی که به فکر کم کردن وزن شان هستند و از طرفی نگران اند که پوست صورت و گردن شان دچار افتادگی یا شل شدگی شود می توانند با هایفو جلوی این عوارض را بگیرند.

نظرات کاربران

  • 1400/02/16
    5 0

    عالی بود مرسی

  • 1400/04/20
    2 0

    عالی بود ممنون از مطلب بسیار سودمند تان

    • 1400/04/27
      1 0

      توضیحات عالی وکاربردی بود

    • 1400/09/28
      1 0

      عالی بود جامع و کامل

  • 1400/05/03
    1 0

    خیلی کامل و جامع بود ممنونم

  • 1400/05/09
    1 0

    ممنون از پاسخ کاملی که دادید

  • 1400/06/15
    1 5

    با سلام عالی بود اما با هایفو ۶تا ۷ ماه بعد مثل قبل شل میشه تا کی هایفو باید ادامه داشته سالی یکی دوبار چقدر باید ادامه داشته باشه چقدر بعد بوتاکس و ژل میشه هایفو کرد

  • 1400/07/06
    1 2

    سلام من غبغب دارم نمیدونم مزوتراپی انجام بدم یا هایفو کدومش بهتر جواب میده

    • 1401/05/17
      1 0

      کدومو انجام دادین

  • 1400/08/09
    1 0

    ایا هایفو لک را نیز بر طرف می کند

  • 1400/08/18
    1 0

    سلام من دوروز پیش هایفو انجام دادم ‌دکتر گفت میتونی دوروز بعد هم مزوانجام بدی میخواستم ببینم هردو باهم اشکال نداره خاصیت هایفو از بین نمیره

    • 1400/09/14
      1 0

      میشه بعد هایفو مزو تراپی هم کرد؟

  • 1400/09/16
    3 0

    سلام من۲۳ مردا ماه امسال هایفو انجام دادم ولی تا الان یک درصدم اثر نذاشته رو پوستم نه غب غبم رفته نه منافذم بسته شده نه پوستم صاف شده واقعان عصاب خورده این همه پول دادم

    • 1401/01/30
      1 0

      سلام ببخشین هزینه اش چقدره

  • 1400/10/04
    1 2

    سلام میشه خواهش کنم شماکه هایفوانجام دادید بگیدهزینش چند میشه

    • 1402/02/22
      1 0

      2200 تا 2400

  • 1400/10/06
    3 0

    سپاس فراوان بابت توضیحات خوبتان .

  • 1400/10/30
    1 0

    باسلام وخسته نباشید.میگم میشه بعدازهایفو مزوتراپی هم انجام داد؟

  • 1400/12/16
    3 1

    واقعا این کارا همش الکیه انسان باید روند سنی زندگیش طی بشه کاش ادما میتونستن درونشون رو صاف سیقلی کنن

  • 1401/01/15
    2 0

    من ۵۵ ساله هستم سه بار هایفو کردم پشت سر هم به فاصله ۱ ماه وبعد هایفو کردم و خیلی راضی هستم انجام عمل هایفو یک مهارت پزشک دوم نو ع دستگاه که آمریکایی بهتره وبع یه سوزنایی داره که این سوزنایی که وصله و به صورت اشعه وارد میکنه تا یه تعدادی قابلیت داره و بعد باید عوض بشه و۶ متاسفانه بعضی پزشکا عوض نمیکنن قیمتش هم بستگی داره چند بار وارد کنه معمولا ازدو هزار و پانصد حتی تا چهار هزارتا دستگاه هم نشون میده الان قیمت هر بارش صد تومنه که دو هزار و پانصد میشه دو میلیون مانصد

    • 1401/10/06
      1 0

      سلام برای رفع لک هم هایفو خوبه؟

  • 1401/01/19
    1 0

    سلام خانم م شیخانی میشه دکترتون رو برامون معرفی کنین خیلی خیلی ممنون میشم چون من از راه دور میخوام بیام تبریز حداقل دست خالی برنگردم

  • 1401/01/27
    1 0

    ممنون .کامل و جامع بود 🌷🙏

  • 1401/06/19
    1 0

    عالی بود ممنون از صداقت گفتارتون

  • 1401/07/10
    1 0

    من هایفو استفاده کردم عالی بود

  • 1401/07/26
    1 0

    منم دو ماه پیش انجامش دادم فعلا نتیجه ای نگرفتم

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید