عوارض هایفوتراپی صورت

تاریخ انتشار - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

هایفوتراپی یا هایفو یک روش بدون جراحی برای کلاژن سازی و جوانسازی پوست صورت است که چین و چروک های صورت و گردن و در کل بدن را از بین می برد. این روش لیفت صورت عوارضی ندارد و یکی از ایمن ترین روش های لیفت صورت است.
این روش نتایج جراحی لیفت را دارد اما مشکلات آن را ندارد. در هایفوتراپی از بخیه، برش، زخم، انواع بیهوشی و بیحسی استفاده نمی کنند. به همین دلیل خود عمل هایفو عارضه ای ندارد. اما این را به یاد داشته باشید که این روش درمانی هم مثل سایر روش های درمانی ممکن است عارضه های مختصر و زودگذری داشته باشد. 



عوارض هایفوتراپی
شما باید در انتخاب پزشک دقت زیادی به خرج بدهید. اگر پزشک مطمئن و با تجربه ای را برای عمل خودتان انتخاب کنید بقیه مواردی که در آینده پیش رو خواهید داشت ناچیز و مهم نخواهند بود. امروزه مراکز درمانی و کلینیک های بسیاری این عمل را انجام می دهند ولی شما باید به دنیال کلینیک و مرکز مطمئن و پزشک معتبر و با تجربه در این مکان ها باشید.
عارضه های هایفوتراپی بسیار نادر هستند. این روش لیفت صورت خیلی سریع تر از آنچه فکر کنید انجام می شود. به همین دلیل از آن به لیفت وقت ناهار تعبیر می کنند. یعنی به اندازه یک وقت ناهار زمان برای انجام عمل لازم است و شما می توانید در وقت استراحت و کوتاهی هایفو را انجام دهید و بعد بدون هیچ مشکلی به سر وقت کار و زندگی خودتان برگردید.
هایفوتراپی چون به وسیله امواج و دستگاه های خاصی انجام می شود، عوارض آن هم در موراد بسیار نادری ظاهر می شود. استفاده از این دستگاه ها یکی از روش های ایمن انجام عمل های زیبایی است.
اما همان عوارض نادر هایفوتراپی را هم بهتر است بدانید. به همین دلیل در ادامه به آنها اشاره می کنیم. عوارض هایفوتراپی شامل موارد زیر است:

درد هایفوتراپی

هایفوتراپی دردی ندارد. اما برخی از افراد بعد از درمان از اثر حرارت روی پوست شان و سوزن سوزن شدن اندک پوست شان شاکی هستند. درست است این موارد را شاید در طول درمان تجربه کنید ولی به اندازه ای نیستند که منجر به درد شدید و طولانی شوند. اگر احساس درد کوتاهی داشتید این دردها زودگذر هستند و با کمی استراحت از بین می روند. شما می توانید اگر دردی احساس کردید به پزشک خبر دهید تا یک مسکن یا بیحسی موضعی به شما بدهد.

قرمزی پوست بر اثر هایفوتراپی

این عارضه هم رایج ترین عارضه هایفوتراپی است و در واقع واکنش طبیعی بدن به امواج است. این عارضه در کسانی که پوست حساس تری دارند بیشتر ظاهر می شود. اما جای هیچ نگرانی نیست، چون در عرض چند ساعت این قرمزی ها هم از بین می رود. 

تورم هایفوتراپی

تورم و التهاب پوست بر اثر هایفوتراپی هم خیلی نادر است و باز به حساسیت پوست افراد برمی گردد. ممکن است در برخی که این حساسیت را دارند این مورد هم دیده شود که ماندگار نیست و در عرض چند روز حذف می شود. 

بی حسی بعد از هایفوتراپی

خب این مورد هم کاملا طبیعی است. به دلیل استفاده از امواج هایفو، پوست حساس تر می شود و سطح پوست دچار بی حسی می شود. عمق نفوذ این امواج به اندازه ای نیست که آسیبی به لایه های درونی پوست وارد کند. بی حسی پوست هم کاملا موقتی است و در دو هفته اول درمان بدون کار خاصی و مصرف داروی خاصی از بین می رود. 

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگدانه های پوست

هایپر پیگمنتیشن یا همان زیاد شدن رنگدانه ها پوست یا تیره شدن پوست، یکی دیگر از عارضه های نادر هایفوتراپی است.در برخی از موارد ممکن است به مشکلی دائمی تبدیل شود. دلیل این عارضه هنوز معلوم نشده است. چون در لیزر درمانی هم ما شاهد این عارضه در پوست هستیم و منحصر در هایفوتراپی نیست. شاید دلیل آن این باشد که دمای لایه های سطحی تر پوست تا دمای ۶۰ درجه سانتی گراد افزایش داده می شود. البته بهتر است باز تاکید کنیم که دستگاه های هایفو اصلا به بافت های داخلی پوست آسیبی نمی زنند و این مورد هم بسیار نادر است. پزشک قبل از شروع درمان ممکن است برای اطمینان خاطب بیشتر شما، تست های خاصی را انجام دهد. این تست ها می تواند خیال شما را از بابت رخ دادن این عارضه از بین ببرد.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید