تعداد جلسات لیزر برای حذف موهای زائد توسط لیزر کندلا الکس

تاریخ انتشار - ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

برای رسیدن به هر نتیجه ای که تا پایان عمر دوام داشته باشد باید مدت زمانی وقت بگذارید. مهم نیست که به ناحیه کوچک یا سیعی از بدنتان را می خواهید لیزر کنید. در هر صورت باید چند جلسه به کلینیک مراجعه کنید تا لیزر موهای زائد به طور کامل انجام گیرد.
یکی از جنبه های مثبت لیزر موهای زائد محدود بودن تعداد جلسات لیزر برای تکمیل درمان است. حداکثر ۸ تا ۱۲ جلسه برای کاهش ۸۵ درصد از موهای زائد هر ناحیه از بدن کافیست. هر جلسه درمانی نیز کمتر از یک ساعت زمان می برد.

درمان خاص برای یک فرد خاص

هر لیزر درمانی باید مخصوص هر فردی که تصمیم به حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس گرفته طراحی و برنامه‌ریزی شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد یک ناحیه از بدن هر شخص نیز به مشخصات آن فرد مانند رنگ پوست رنگ مو و ضخامت موها بستگی دارد.
لیزر موهای زائد زمانی بیشترین تاثیر را خواهد داشت که بین رنگ پوست و رنگ مو کنتراست قابل توجهی وجود داشته باشد. به عنوان مثال پوستهای روشن با موهای تیره و ضخیم ایده آل ترین ترکیب برای استفاده از لیزر کندلا الکس هستند.
پیش از شروع جلسه حذف موهای زائد ابتدا متخصص پوست و مو نوع پوست و موی هر شخص را بررسی کرده و لیزر مناسب برای حذف موهای زائد آن شخص را پیشنهاد می دهد. همچنین تعداد جلسات لیزر مورد نیاز و فاصله زمانی بین آنها نیز توسط متخصص مشخص می شود. برای آگاهی از تعداد جلسات مورد نیاز حذف موهای زائد در هر ناحیه از بدن با لیزر کندلا الکسانداریت می توانید با متخصصان کندلا به طور رایگان یک جلسه مشاوره داشته باشید.
درمان با لیزر موی کندلا الکس مطمئنا نمی تواند فقط در یک جلسه انجام گیرد. چون مو در مدت زمان چرخه عمر خود سه فاز مختلف رشد شامل آناژن، کاتاژن و تلوژن را طی می‌کند. چون حذف موهای زائد با لیزر تنها در فاز آناژن موثر است؛ باید جلسات بیشتری را تحت درمان قرار بگیرید تا موهای بیشتری از بدن شما که در دو فاز دیگر قرار داشتند؛ وارد فاز آناژن شود. 
تعداد جلسات لیزر مو مورد نیاز برای هر ناحیه از بدن شما و مدت زمانی که هر جلسه لیزر زمان می برد و همچنین فاصله بین جلسات لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت به خصوصیات فردی خودتان بستگی دارد. رنگ پوست، رنگ مو و ضخامت مو روی نحوه درمان مورد نیاز شما موثر است. اما به طور کلی می توان گفت حداقل تعداد جلسات لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت ۸ جلسه و حداکثر ۱۲ جلسه است که با فاصله ۴ تا ۸ هفته ای انجام می گیرد. مدت زمان جلسات لیزر روی نواحی مختلف بدن کمتر از یک ساعت است.
برای اینکه بهتر بفهمید چرا جلسات لیزر متعددی برای اثرگذاری بهتر لیزر کندلا الکس مورد نیاز است است بهتر است بدانید چه عواملی روی حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت تاثیر گذارند:

1. فازهای مختلف رشد مو

چرخه رشد مو ۴ تا ۶ هفته یک بار در نواحی مختلف بدن تکرار می شود. در این چرخه موهای روی پوست هر فرد از فازهای مختلفی می گذرد.
آناژن: فاز رشد
کاتاژن: فاز ریختن
تلوژن: استراحت
لیزر موهای زائد تنها روی یکی از این سه فاز تاثیر گذار است که همان فاز رشد یا آناژن است. در حالی که فازهای کاتاژن و تلوژن رشد مو به ترتیب حدود دو هفته تا سه ماه طول می کشند؛ قرار گرفتن در فاز رشد آناژن حدود دو تا سه سال و حتی بیشتر زمان می برد که بستگی به بدن هر فرد دارد و در افراد مختلف متفاوت است.
در هر دوره زمانی تقریبا ۷۵ درصد از موهای بدن شما در فاز آناژن رشد قرار دارد. این فاز به درمان لیزر مو پاسخ می دهد چون فقط در این فاز است که فولیکول مو لیزر را جذب می کند.
تکرار جلسات لیزر بعد از جلسه اول برای اثر گذاری روی فولیکول موهایی است که پیش از این در فاز آناژن قرار نداشتند. معمولاً متخصصان لیزر درمانی به منظور کاهش ۸۵ درصد از رشد موها در ناحیه هدف ۸ تا ۱۲ جلسه در نظر می گیرند.
مدت زمان  رشد موها در هر فاز از چرخه رشد مو به عوامل مختلفی مانند سطح هورمون های بدن، نوع پوست و بدن هر فرد از لحاظ ژنتیکی بستگی دارد. در جدول زیر رشد متوسط موها در نواحی مختلف بدن برای فازهای مختلف ارائه شده است:


ناحیه بدن تلوژن کاتاژن اناژن
ابروها ۳ ماه ۱ تا ۲ هفته ۱۰ ماه
گوشها ۳ ماه ۱ تا ۲ هفته ۱۰ ماه
چانه ۱۰ هفته ۲ تا ۳ هفته ۱۴ ماه
پشت لب ۶ هفته ۲ تا ۳ هفته ۵ ماه
زیر بغل ۳ هفته ۲ تا ۳ هفته ۵ ماه
بازوها ۱۶ هفته ۲ تا ۳ هفته ۱۰ ماه
پاها ۲۴ هفته ۳ تا ۶ هفته ۱۱ تا ۱۲ ماه

باید توجه داشته باشید که نحوه رشد مو به صورت ژنتیکی تعیین می شود به همین علت در افراد مختلف متغیر است بنابراین جدول راهنما تنها نشان دهنده زمان متوسطه رشد موها در هر فاز است.

2. میزان ملانین در فولیکول مو

چرخه رشد موها برای انجام لیزر مو اهمیت بسیار زیادی دارد چون درمان حذف موهای زائد با لیزر تنها روی مو هایی که در در فاز آناژن قرار دارند و ملانین آنها به بیشترین فراوانی رسیده، اثر گذار است.
لیزر با ارسال یک طیف نور با طول موج مشخص به ملانین هدف عمل می کند. ملانین رنگ دانه تیره ای است که در پوست و مو وجود دارد و اطراف فولیکول مو و در ریشه موها تجمع می یابد .زمانی که نور توسط ملانین جذب می شود انرژی حرارتی بالایی تولید کرده و در نتیجه فولیکول مو را تخریب می کند. با تخریب سلول مو رشد آن نیز متوقف شده و مو حدود یک تا دو هفته بعد از انجام لیزر می ریزد.
به همین علت حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس برای افرادی که پوست روشن و موی تیره ای دارد بهترین نتیجه را می دهد. افرادی که پوست تیره دارند ملایین بسیار زیادی در پوست آنها وجود دارد که در نتیجه تمرکز نور روی ملانین مو را کمتر می کند. به همین علت به این افراد توصیه می‌شود که از لیزر کندلا یگ استفاده کنند تا نتیجه ایده‌آل را بگیرند. با توجه به اینکه تکنولوژی در این زمینه به سرعت در حال رشد و توسعه است دستگاه های لیزری که بتوانند روی پوست تیره نیز اثرگذار باشند؛ طراحی و تولید شده اند. البته لیزر موهای زائد برای موهای قرمز بلوند سفید و خاکستری نیز تاثیری ندارد.
همچنین اینکه چه ناحیه ای از بدن در حال درمان با لیزر کندلا الکس است. روی طول درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان آن تاثیر می گذارد.
عوامل دیگری نیز روی تعداد جلسات حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس موثر است که عبارتند از:

3. تراکم مو

 بدیهی است که هر چه مو ها متراکم تر باشند تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف آنها بیشتر است. برخی از موهایی که مادرزادی در فاز رشد قرار نگرفته‌اند؛ ممکن است طی جلسات درمان با لیزر کندلا الکساندرایت مجددا رشد کنند. بسیاری از فولیکول های ماو نیز ممکن است از درمان نجات پیدا کرده و مجددا رشد کنند. به همین علت واکنش بدن هر فرد و نحوه درمان با لیزر کندلا اندکس متفاوت است.

پکیج های درمانی لیزر مو کندلا الکساندرایت

هر چند اکثر مراجعین به منظور تخمین هزینه ای که باید برای کل پکیج بپردازند تمایل دارند که تعداد دقیق جلسات مورد نیاز لیزر مو برای یک ناحیه از بدن را بدانند. اما مشخص کردن تعداد جلسات مورد نیاز از ابتدا امکان پذیر نیست.
توصیه مطب کندلا به مراجعین این است که جلسات درمان حذف موهای زائد با لیزر مو کندلا را تا جایی که متخصصین تشخیص دهند؛ ادامه دهند. البته پیش از شروع جلسهات، ابتدا تعداد مشخصی جلسه لیزر روی یک ناحیه از بدن به صورت یک پکیج لیزر مو توسط متخصصین کندلا ارائه می گردد اما در صورت تغییر در تعداد جلسات، سایر هزینه ها نیز به تناسب آن تغییر پیدا خواهد کرد.
لیزر موهای زائد در چند دهه اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر لیزر مو کندلا الکساندرایت با قدرت کاهش ۸۵ درصدی رشد مو یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای حذف موهای زائد نواحی وسیع بدن است. چون می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی موهای زائد هر نوع از بدن را حذف کند. البته درمان با این روش تا حدودی برای فرد ایجاد ناراحتی می کند. اما درد و ناراحتی ناشی از لیزر کندلا الکس از وکس کردن یا بند انداختن بسیار کمتر است.
اکثر متخصصین موافقند که به طور متوسط حداقل ۶ جلسه برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب مورد نیاز است. هرچند پس از یک جلسه نیز می توان نتایج تاثیر آن را کاملا مشاهده کرد؛ اما با تکرار این روش در ۶ تا 12 جلسه تقریباً به کاهش دائمی مو های زائد خود دست خواهید یافت.
دنبال کردن برنامه درمانی طبق فواصل زمانی مشخص شده که به طور متوسط حدود ۴ تا ۶ هفته است؛ تاثیر قابل توجهی در در موفقیت آمیز بودن روش حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس دارد. اگر فاصله بین دو جلسه لیزر خیلی طولانی شود ممکن است چرخه رشد مو از دست برود و برخی از موها هیچ گاه با دستگاه کندلا الکساندرایت درمان نشوند.

آیا جلسات بعدی لیزر مو در کاهش موهای زائد تاثیری دارد؟

بعد از جلسه اول می توان ۵ تا ۲۰ درصد کاهش در رشد موها را مشاهده کرد. در صورتی که در جلسه ششم این میزان کاهش تا ۸۰ درصد مشاهده خواهد شد. نتایج کاهش رشد مو به فاکتورهای مختلفی مانند نوع پوست و رنگ و نوع مو ویژگی‌های ژنتیکی بدن هر فرد بستگی دارد که توسط متخصص ارزیابی و تعیین می شود.

چرا برخی از نواحی بدن نیاز به تعداد جلسات بیشتری نسبت به نواحی دیگر دارند؟

رشد موهای زائد طبق چرخه و درمان آنها فقط زمانی موثر است که نور لیزر در دوره رشد مو یا فاز آناژن به سلول مو برخورد کند. این دوره تنها چند هفته طول می کشد و بعد از آن موها وارد دوره استراحت می شوند که بیش از ۲۴ هفته زمان می برد و میزان استراحت آنها به ناحیه ای از بدن که درمان شده است؛ بستگی دارد.
برنامه ریزی برای درمان حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت برای حذف موهای زائد در دوره رشد آنها و دنبال کردن برنامه زمانی بسیار مهم است. به همین علت حدود یک سال پس از تکمیل درمان با لیزر مو کندلا الکس نیز باید مجدداً یک جلسه لیزر انجام دهید. به عنوان مثال حذف موهای زائد زیر بغل طی یک دوره پنج ماهه و موهای زائد پا یک دوره ۱۲ ماهه تکمیل می‌شود.
دلیل دیگری که تعداد جلسات لیزر بیشتری برای نواحی مختلف بدن مورد نیاز است تغییرات هورمونی بدن افراد در نواحی مختلف بدن است. نواحی از بدن مثل پشت لب و چانه نسبت به بازوها و پاها بیشتر تحت تاثیر تغییرات هورمونی هستند. بنابراین تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد آنها متفاوت است. چون موهای این نواحی ممکن است تحت تاثیر نوسانات هورمونی، فعالیت رشد بیشتر یا کمتری از خود نشان دهند.

معمولاً پس از تغییرات هورمونی مهم مانند بارداری و یائسگی فولیکول های مو به طور ناگهانی فعال شده و در نتیجه عدم توازن در رشد موها مشاهده می شود. البته با این وجود خللی در حذف موهای زائد بدن توسط لیزر کندلا الکساندرایت ایجاد نمی شود اما بسته به میزان موهایی که متخصص تشخیص می دهد که طی یک جلسه تحت تاثیر قرار گرفته اند؛ برنامه زمانبندی کلی تعیین می شود.

چرا پس از جلسه اول لیزر باید مجددا برای حذف موهای زائد به کلینیک مراجعه کنم؟

دلایل مختلفی برای مراجعات مختلف و متعدد برای حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس وجود دارد. اول اینکه احتمالا همچنان موهایی در پوست شما باقی مانده که در جلسه اول توسط لیزر درمان نشده و پس از یک دوره ۴ تا ۶ هفته ای مجددا رشد می کنند. بنابراین برای اینکه تمام موها توسط لیزر تخریب شود؛ باید جلسات متعددی برای لیزر درمانی به کلینیک مراجعه کنید. همچنین یک تا دو جلسه ترمیمی در هر سال مورد نیاز است تا پوست شما به طور کامل بدون مو باقی بماند.
دوم اینکه همانطور که پیش از این توضیح داده شد؛ تغییرات هورمونی موجب فعال شدن رشد مو برخی از نواحی بدن می شود؛ بنابراین بهتر است طی دوره های ۶ ماه تا یک سال بعد و پس از تکمیل دوره درمان با لیزر کندلا الکس به منظور تخریب فولیکولهای این نوع موها به کلینیک مراجعه کنید.
البته دستگاه کندن الکساندرایت قادر است با سرعت و دقت بسیار بالایی تعداد بسیار زیادی از موهای یک ناحیه از بدن را هدف قرار داده و سلول آنها را تخریب کند. بنابراین موهایی که سلولهای آنها توسط لیزر درمان شده مجدداً رشد نخواهند کرد. اما موهایی که در آن جلسه لیزر در فاز رشد قرار نداشتند توسط لیزر تخریب نمی شود و پس از مدتی روی پوست رشد می کند و باید مجددا توسط لیزر الکساندرایت درمان شود.



مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1398/10/19
    0 0

    من فول بادی ک البتع بازوم و بالا شکم ب بالا و بالای کمر ب بالا شاملش نمیشد رو یک میلیون جلسه ای میدم. حس میکنم واقعاا زیاده... دیروز هشتمین جلسم بود ک رفتم و گفت ازین ب بعد سه ماه ب سه ماه بیا... تو شارژ قیمت کمتر نمیشه؟

    • 1398/10/25
      0 0

      قیمت های ما اونقدر پایینه که ما ضمانت کمترین قیمت رو با این دستگاه و تعداد شات ها داریم

    • 1399/08/07
      0 0

      ببخشید قیمت فول بادی رو میگین باادرس

  • 1398/11/21
    0 0

    من جلسه سوم صورت رو رفتم اما احساس میکنم تاثیر چندانی نداشته تاالان.بهم گفتن دو ماه دیگه برم.اگه بجای سه ماه پشت سر هم، تعداد جلساتم بشه ۴ یا ۵ ماه پشت سر هم جواب بعتر نمیگیرم؟؟چون خیلی موهای صورتم هم زخیم و زود رشد هست

    • 1398/11/21
      0 0

      سلام معمولا تا 4، 5 جلسه ی اول ماهی 1بار و بعدش 1ماه و نیم یکبار لیزر انجام میشه.

    • 1399/08/02
      0 0

      سلام من ۱۵ جلس رفتم و صورتم مثلاریش مرد میاد چکار کنم بدبخت شدم

    • 1399/08/07
      0 0

      سلام باید دوره ی لیزرتونو به موقع برید و حدالامکان فقط 1 بار قبل از جلسه ی لیزرتون شیو کنید. اگه این موارد رو رعایت کردید با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • 1399/03/29
    0 0

    من ٦ جلسه ليزر رو انجام دادم و الان بعد از دو ماه رشد مو نداشتم جلسه بعدي رو ٦ ماهه برم براي شارژ يا ٨ جلسه رو كامل كنم؟؟

    • 1399/04/04
      0 0

      سلام اگ رشد موهاتون خیلی کم شده، هرموقع که 20،30 درصد موهاتون رشد کرد برید واسه شارژ.

  • 1399/05/21
    0 0

    با سلام، آیا اگر فقط 4 الی 5 جلسه بریم لیزر رو فایده ای داره؟ من تازه میخوام شروع کنم جلسات رو اما شاید فقط 4 یا 5 ماه دیگه ایران باشم و این 3 4 میلیون هزینه داره برام. میخواستم ببینم این تعداد جلسه هم اثرگذار هست یا اینکه نرم. با تشکر

    • 1399/05/22
      1 0

      سلام تاثیر داره اما بهتره از ایران رفتید هم ادامه ی لیزرتون رو برید و توی این فاصله هم فقط 1 بار قبل از روز لیزرتون شیو کنید.

    • 1399/06/03
      0 0

      منم دقیقا همین شرایطو دارم. به نظرتون اگه چند جلسه لیزر کنیم، بعدشخیلی فاصله بیفته، مثلا در حد چند سال، و دوباره لیزر کنیم اثر اون لیزرهای قبلی از بین میره یا اونا اثر خودشون رو در کاهش موها میذارن؟

    • 1399/06/05
      0 0

      سلام اگه زیاد ژیلت نزنید ممکنه تاثیرش بمونه

  • 1399/06/12
    0 0

    سلام من سه جلسه که میرم لیزر دو تا سوال دارم اول اینکه همون جلسه اول خیییییلی نتیجه خوبی گرفتم تقریبا هشتاد درصد موهام از بین رفت و دیگه در نیومد و راضی ام ایا کافی نیست همین سه جلسه ؟؟ سوال دومم اینه که دو روز پیش جلسه سوم لیزرم بود که بیکینی من از چند جا سوخت بهتره چه پمادی استفاده کنم؟؟ و زنگ زدم بهشون گفتند چون بیکینیت تیره بوده این طور شده !!!

    • 1399/06/13
      0 0

      سلام خیر برای لیزر بین 8-6 جلسه باید برید پماد ترمیم کننده ی سیکالفِیت واسه پوست های تیره باید از دستگاهی استفاده کنید که طول موج دایود یا Nd:yag (ان دی یگ) داشته باشه.

  • 1399/07/24
    0 0

    سلام وقت بخیر من لیزر چانه یک جلسه انجام دادم بنظرتون چقدر صبرکنم واسه جلسه بعدی وقت بگیرم

    • 1399/07/27
      0 0

      سلام 4،5 جلسه ی اول ماهی یکبار باید تشریف ببرید.

  • 1399/08/07
    0 0

    سلام لطف میکنید قیمت هرجلسه فول بادی و ادرستون رو بگین

    • 1399/08/11
      0 0

      سلام میتونید از تو سایت به قسمت تعرفه و ارتباط با ما مراجعه کنید.

    • 1399/08/11
      0 0

      سلام میتونید از تو سایت به قسمت تعرفه و ارتباط با ما مراجعه کنید.

  • 1399/08/21
    0 0

    سلام با دستگاه کندلا از همه ی دستگاهها بهتر است؟ چند جلسه و هر جلسه چقد طول باید بکشه؟

    • 1399/08/24
      0 0

      سلام معمولا 8-6 جلسه. بستگی به ناحیه مورد نظر داره.

  • 1399/09/01
    0 0

    سلام من یک مرکز دارم برای لیزر صورتم می‌رم از بهمن پارسال تا الان ماهی یکبار رفتم ده جلسه شده ولی اصلا تأثیر نداشته نگران شدم آیا بنظرتون مرکز لیزرمو عوض کنم؟ دلیل هورمونی هم ندارم واقعا نمی‌دونم چرا هنوز رویش دارم.

    • 1399/09/05
      0 0

      سلام با پزشک متخصص مرکز لیزرتون مشورت کنید شاید نیاز باشه دستگاهتونو عوض کنید.

  • 1399/09/14
    0 0

    سلام‌من‌۸‌جلسه‌لیز‌ر‌صورت‌رفتم‌‌یک‌ماهه‌الا‌جلسه‌نهم‌۲ماهه‌شد‌ولی‌باز‌مو‌ی‌زاید‌رشد‌کرد‌بیشتر‌چانه‌وپشت‌لب‌قرص‌کم‌کاری‌تیرویید‌هم‌می‌خورم‌‌صورتم‌پر‌بود‌فقط‌یه‌کم‌تراکمش‌کم‌شده‌دستگاه‌دایویدی‌است‌بالاخره‌بعد‌چند‌جلسه‌موها‌نازک‌میشه‌پوست‌سفید‌با‌موی‌تیره‌دارم‌تشکر

    • 1399/09/15
      0 0

      سلام بخاطر مشکل هورمونی که دارید و دارویی که مصرف میکنید، طبیعیه ممکنه یکم دیر جواب بگیرید.

  • 1399/10/08
    0 0

    سلام من دو جلسه اول با دستگاه كندلا خيلي خوب جواب گرفتم و تقريبا همه موهاي صورتم ريخت اما براي جلسه سوم همه موهاي صورتم برگشته عاديه؟

  • 1400/07/21
    0 0

    سلام من شش جلسه با دستگاه کندلا لیزر کردم.دو جلسه اول راضی بودم چون هربارش حدود ده درصد موهام رشدش متوقف شد ولی سه جلسه بعد اصلا اثری ندیدم و جلسه ششم باز نتیجه دیدم و متوجه شدم که قطعه سر دستگاه رو تعویض کردن مبخاستم بدونم این سه جلسه که اثری ندیدم طبیعیه یا مشکل از دستگاه بوده؟

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید