لیزر کندلا الکس برای رفع موهای زائد کدام ناحیه از بدن تاثیر بیشتری دارد؟

تاریخ انتشار - ۵ مهر ۱۳۹۸

در چند سال گذشته، لیزر موهای زائد همچنان محبوبیت خود را افزایش داده و روشهای کمتر ماندگار دیگری مانند اپیلاسیون، موچین و اصلاح را از میان به در کرده است. از بین بردن موهای زائد با لیزر می تواند با اطمینان و کارآمد در بسیاری از قسمت های بدن که ممکن است موهای زائد داشته باشد، استفاده شود. توجه به این نکته حائز اهمیت است که زمان، هزینه و اثربخشی کلی لیزر موهای زائد با توجه به منطقه تحت درمان، می تواند بسیار متفاوت باشد. این روش معمولاً روی موهای ضخیم و تیره بهتر از موهای نازک و نرم کار می کند و اگر تعداد جلسات مشخص در فواصل زمانی منظم به طور کامل طی شود؛ اثربخشی آن در تمام نواحی بزرگ و کوچک بدن کاملا راضی کننده است.

از بین بردن موهای بدن نه تنها در تابستان بلکه در تمام طول سال برای زنان و مردان به یک اولویت تبدیل شده است. بدیهی است که اصلاح، اپیلاسیون و استفاده از موچین نسبت به لیزر کندلا الکس روش های رفع موی ناکارآمدی است. تصور کنید که یک راه حل رفع موهای زائد را پیدا کنید که نیاز به اصلاح هر روز صبح یا استفاده از موم را در اول هر هفته نداشته باشید. این روش برای شما جذاب نیست؟ لیزر موهای زائد همین راه حل است. لیزر کندلا الکس در عین ایمن بودن بسیار کارامد است به طوری که تقریباً در هر ناحیه از بدن قابل استفاده است.

کاربرد لیزر الکساندرایت روی پاها

پاها اغلب بهترین نتیجه را برای لیزر کندلا الکساندرایت می دهند. از آنجا که موهای پا - به خصوص در قسمت پایینی پا - ضخیم تر و تیره تر هستند، معمولاً در کمتر از 3 درمان می توانید نتایج شگفت انگیزی را مشاهده کنید. همچنان که لیزر موهای زائد را ادامه می دهید؛ برخی از بیماران می توانند تا 12 هفته بعد از لیزر کردن از مشاهده هرگونه رشد موی جدید در ناحیه تحت درمان راحت شوند.

لیزر کندلا الکس روی صورت

لیزر موهای زائد صورت نیاز به جلسات مکرر دارد و به دو دلیل ممکن است اثر کمتری را در درمان های کوتاه مدت با لیزر کندلا الکس نشان دهد: 1) موهای روی صورت نازک تر و روشن تر از مناطق دیگر است و 2) صورت معمولاً در مرحله استراحت موها (یکی از سه مرحله فعالیت فولیکول ها) درصد بالاتری از موهای زائد را دارد. موها در مرحله رشد تمایل دارند سریعتر به درمان توسط لیزر الکساندرایت پاسخ دهند. لیزر موهای زائد بر روی صورت معمولاً برای نظافت و نگهداری بهتر از آن است تا از بین بردن کامل موها.

لیزر در ناحیه بیکینی

از بین بردن موهای زائد توسط لیزر در ناحیه بیکینی کاملاً مؤثر است زیرا موها به گونه ای هستند که به بهترین روش پاسخ میدهند. از آنجا که ضخامت موها در ناحیه بیکینی ممکن است متفاوت باشد، نباید انتظار برداشت کلی موها را داشت، اما پیشرفت قابل توجهی و چشمگیری را مشاهده خواهید کرد. جلسات درمان در ۶ الی ۷ جلسه با فاصله زمانی ۱ ماه از هم انجام می شود.

لیزر زیر بغل

لیزر موهای زائد برای کاهش موهای زیر بغل ایمن و مؤثر است. بسیاری از بیماران حتی شاهد بهبودی سیاه شدن زیر بغل خویش هستند که اغلب پس از گذشت سالها از روشهای دیگر رفع موهای زائد، در ناحیه زیر بغل ظاهر می شود. برای رسیدن به رضایت دائمی از میزان مو در ناحیه زیر بغل تعداد ۶ تا ۸ جلسه درمان با لیزر کندلا الکس نیاز است.
لیزر موهای زائد خصوصا با دستگاه جنتل لیزر پرو و کندلا یگ به دلیل ایمنی، اثربخشی و نتایج ماندگار، یکی از محبوب ترین روشهای زیبایی - آرایشی در کشور است. لیزر موهای زائد تقریباً در هر ناحیه از بدن که موهای زائد رشد می کنند، قابل انجام است.  اما به دلیل خطر جدی در آسیب دیدگی چشم، برداشتن لیزر مو در ناحیه ابرو نمی تواند انجام شود و استفاده از لیزر کندلا الکس در فاصله یک تا دو اینچی از حدقه چشم غیرقانونی است.
 در زیر به تفصیل به برخی از نواحی بدن که بیشترین تقاضا را برای لیزر مو میان زنان و مردان دارد؛ اشاره خواهیم کرد. 

ویژگی های ناحیه موثر از بدن برای لیزر مو های زائد

در این بخش از مقاله، برخی از تحقیقات  کندلا را در باره ویژگی های ناحیه موثر از بدن برای لیزر موهای زائد بررسی می کنیم. برای از بین رفتن موهای زائد یک ناحیه و کاهش آن ها به طوری که برای بیمار کاملا چشمگیر باشد باید منطقه ای که تحت درمان قرار می گیرد دارای مو های زخیم وتیره رنگی باشد و همچنین پوست ناحیه تحت درمان روشن باشد. در این صورت لیزر مو های زائد توسط لیزر کندلا الکس بهترین نتیجه را می دهد زیرا می توان به راحتی به فولیکول های مو های زائد در آن ناحیه آسیب بزند و باعث کاهش رشد مو های زائد شود که در ادامه برای هر قسمت از بدن این موضوع را به تفضیل بررسی می کنیم. همچنین یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیریم این است که لیزر کردن برای ناحیه تحت درمان ایمن باشد. برای مثال نواحی اطراف چشم بسیار حساس هستند و نمی توان ریسک لیزر کردن موهای زائد ابرو را پذیرفت. زیرا احتمال آسیب رسیدن به چشم های بیمار وجود دارد. همچنین استفاده از لیزر کندلا الکس برای ناحیه زیر بغل (مانند هر ناحیه دیگری از بدن) نیز باید با دقت و توسط پزشکی دارای تجربه و مجوز های لازم این کار صورت گیرد.  زیرا این ناحیه بدن دارای پوستی به شدت حساس و مستعد به عفونت بعد از درمان است.
البته پزشک شما باید حساسیت و به خصوص رنگ موهای شما را ارزیابی کند. بیشتر لیزرها روی موهای تیره بهتر کار می کنند، زیرا پرتو لیزر رنگدانه (ملانین) مو را هدف قرار می دهد. پیشرفت های فناوری لیزر باعث شده که لیزر کندلا یگ گزینه ی مناسبی برای افرادی که پوست تیره تری دارند؛ باشد، اما افرادی که موهای خیلی روشن دارند و حتی موهای قرمز یا موهای خاکستری دارند، هنوز هم ممکن است کاندیداهای خوبی برای رفع موهای مؤثر محسوب نشوند. بعضی از لیزرها نمی توانند رنگدانه موهای زائد را هدف قرار دهند. تکنولوژی لیزر مو به طور مداوم در حال پیشرفت است و ممکن است روزی که لیزر مو برای افراد دارای مو های روشن نیز روشی مناسبی باشد؛ به زوری فرا رسد.
بیشتر خانمها از روال اصلاح، اپیلاسیون و به کار بردن کرم موبر خسته می شوند. اپیلاسیون می تواند به خصوص در مناطق حساس مانند خط بیکینی بسیار گران و دردناک باشد، و برخی موهای خانم ها به صورت دایره ای رشد می کنند که به دلیل تکرار متعدد روش های موم و وکس است. درصورتیکه اپیلاسیون در سالن انجام شود  اگر بهداشت به درستی رعایت نشود، اپیلاسیون ممکن است گاهی اوقات منجر به عفونت شود.

نواحی حساس بدن برای استفاده از لیزر الکساندرایت

نواحی اطراف ناف

ناحیه اطراف ناف یکی از نواحی بدن است که برای بیماران متقاضی رفع موهای زائد بسیار مهم است. لیزر مو کندلا الکس را می توان با اطمینان در قسمت های شکمی و نیم تنه بدن انجام داد به طوریکه طی چند جلسه درمانی باعث کاهش طولانی مدت رشد موها می شود.

ناحیه کمر

انجام یک سری از درمان های لیزر موهای زائد در ناحیه کمر، روشی رایج در بین متقاضیان مرد مخصوصا ورزشکاران است، زیرا دسترسی به موهای ناحیه کمر به شدت دشوار است و چون این ناحیه بسیار وسیع است استفاده از روش های دیگر زمان بر است درصورتیکه لیزر کندلا الکس می تواند در کمتر از 30 دقیقه موهای زائد کل کمر را از بین ببرد.

ناحیه بیکینی

روش های سنتی رفع موهای زائد در ناحیه خط بیکینی شامل اصلاح و وکس کردن است، اما این روش ها نتایج کوتاه مدتی را به وجود می آورند. انجام یک سری از درمان های لیزر موهای زائد در ناحیه خط بیکینی، کاهش موی طولانی مدت را برای نگهداری آسان تر به دنبال دارد.
برداشتن مو در ناحیه بیکینی برای بسیاری از خانم ها بسیار مهم است. اصلاح کردن مو در چنین نواحی ظریف منجر به سوزش و ریزش موهای زائد می شود و اپیلاسیون فقط نتایج کوتاه مدت را به همراه دارد اما در عین حال باعث درد قابل توجهی می شود. لیزر موهای زائد فقط 20 تا 30 دقیقه در هر جلسه طول می کشد و به نتایج طولانی مدتی می رسد که باعث می شود سریعا کاهش مو های زائد را با چشمان خود ببینید.

اطراف سینه ها

زنان ممکن است تغییرات هورمونی را که منجر به رشد مو در نواحی پستان و آئرولا می شود، تجربه کنند. در مواردی که رشد کمی وجود دارد، بیماران ممکن است شیو کردن را انتخاب کنند. اما اگر رشد مو گسترده تر باشد، لیزر مو کندلا الکساندرایت باعث کاهش پایدار موهای زائد این ناحیه می شود.

ناحیه باسن

احساساتی که بیماران هنگام انجام لیزر موهای زائد بر روی ناحیه باسن تجربه می کنند، می تواند کمی ناراحت کننده باشد، با این حال، این روش درمانی به طور کلی قابل تحمل است. اکثر درمانگاه هایی که لیزر موهای زائد را انجام می دهند، می توانند کرم ضد درد  را برای کمک به کاهش درد در طول عمل تجویز کنند. لیزر موهای زائد ناحیه باسن برای بیمارانی که به علت ابتلا به بیماریهایی همچون کیست مویی در این ناحیه تحت عمل جراحی قرار گرفته اند؛ کاملا ضروری است و پس از انجام عمل جراحی کیست مویی توسط جراح تجویز می شود. 

روی سینه

به دلیل وسعه زیاد و سرعت زیاد رشد موها، رفع موهای زائد روی ناحیه سینه مردان می تواند بسیار وقت گیر باشد. برای مردانی که ترجیح می دهند موهای کمتری روی سینه خود داشته باشند، لیزر کندلا الکس باعث کاهش طولانی مدت نسبت به اپیلاسیون، موچین و اصلاح می شود.

بازو ها

لیزر کندلا الکساندرایت همچنین راه حل مناسبی برای نواحی بزرگتر بدن مانند بازوها، پاها، قفسه سینه و کمر است. خانمها معمولاً روزانه به دنبال رفع موهای زائد در ناحیه پاها هستند، در حالی که معمول است که مردان لیزر موهای زائد را روی سینه و کمر خود انجام دهند تا موهای ضخیم و ناخوشایند دائمی را از بین ببرند که باعث خجالت یا ناراحتی می شود.

نواحی اطراف صورت

لیزر موهای زائد باعث کاهش موهای آسیب دیده و برآمدگی های تحریک کننده تیغ می شود. درمان های لیزر موهای زائد در ناحیه صورت حدود 15 دقیقه در هر درمان انجام می شود.  به منظور دریافت درمان، لازم نیست بیماران موهای خود را اصلاح کنند. گذراندن یک دوره درمانی با لیزر مو کندلا الکس برای رسیدن بهترین نتیجه ضروری است و بیماران باید پیش بینی کنند که بعد از اتمام دوره کامل، 2-3 بار در سال نیاز به درمان مداوم داشته باشند.
زنان و مردان هر دو می توانند از لیزر موهای زائد صورت استفاده کنند. صورت همیشه در معرض نمایش است، بنابراین می خواهید از موهای زائد صورت برای پیشگیری بریدگی با تیغ و رشد موهای زائد خودداری کنید. زنان غالباً از لیزر موهای زائد برای نواحی پشت لب، زیربغل، شکم، ناحیه بیکینی و پاها استفاده می کنند، در حالی که مردان به سمت لیزر موهای زائد گردن، ناحیه کامل ریش و پشت گردن می روند. اینها همه مکانهایی است که موها به شدت ضخیم و لکه دار رشد می کنند. لیزر موهای زائد به تدریج به فولیکول ها آسیب می زند تا از رشد موهای بعدی جلوگیری کند، بنابراین می توانید طی چند جلسه، توقف رشد مو های زائد را ببینید و از صورتی صاف و بدون مو لذت ببرید.

زیر بغل

زیر بغل یک منطقه درمان محبوب برای متقاضیان لیزر موهای زائد است. فولیکول های مو در ناحیه زیر بغل خیلی خوب به لیزر پاسخ می دهند و هر یک از درمانها تقریباً 5 دقیقه طول می کشد.
شیو کردن زیر بغل یک مشکل بزرگ است که تقریبا باید هر روز تکرار شود؛ درصورتیکه نتایج لیزر الکساندرایت در این ناحیه فقط یک روز طول می کشد و این روند اغلب منجر به داشتن پوستی بی عیب و نقص می شود. لیزر موهای زائد جایگزینی به مراتب بهتر است زیرا به آرامی و به طور موثری مانع از رشد موها می شود.


مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1401/08/18
    0 0

    ببخشید موهای بازو وران من با الکس دایود واس اچ ار هیچ تغییری نکرده ایا با کندلا درست میشه یا نه؟

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید