اولین جلسه حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس

تاریخ انتشار - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

درست است که ما به آرایش موها خیلی اهمیت می دهیم اما حقیقت این است که موهای زائد نیز مانند ناخن ها جزو سلولهای مرده بدن به شمار می آیند. تنها قسمت زنده ای از بدن که به رشد موها مربوط می شود فولیکولها یا ریشه مو هستند که هدف اشعه لیزر الکس قرار می گیرند و از بین رفت آنها در توقف رشد موهای زائد موثر است.
تقریبا در هر زمان که شامل اولین جلسه لیزر موهای زائد نیز می شود، 20% از فولیکولهای بدن در فاز رشد قرار دارند که در این فاز، ملانین ها درون سلول ساخته شده و تارهای مو را ایجاد می کنند. ملانین یک رنگدانه تیره است که نور لیزر الکساندرایت را به خوبی جذب می کند. همین موضوع پایه اصلی طراحی دستگاه لیزر کندلا الکس برای حذف موهای زائد بدن است. نور لیزر توسط ملانین ساخته شده در سلولهای مو که در فاز رشد قرار دارند جذب شده و موجب می شود فولیکولها تحت حرارت ایجاد شده بسوزند.

پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد با کندلا الکس چه اتفاقی می افتد؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد؛ پس از انجام لیزر به خصوص در جلسه اول لیزر که حجم موها زیاد است باید انتظار بروز علائمی مانند قرمزی، سوزش و تورم را طی چند ساعت اول پس از انجام لیزر مو با دستگاه کندلا الکس داشته باشید. درصورتیکه به توصیه های پزشک که مهمترین آن قرار نگرفتن در معرض آفتاب یا برنزه کردن پوست به مدت 6 هفته پس از انجام لیزر موهای زائد است؛ توجه کنید از شدت این علائم به سرعت کاسته شده و حداکثر پس از یک روز از بین می روند. 
اثر روشهای حذف دائمی موهای زائد مانند لیزر مو کندلا الکس معمولا به سرعت در همان جلسه اول لیزر مشاهده نمی شود اما تاثیر استفاده از دستگاه کندلا الکساندرایت در طولانی مدت پس از تکمیل فرایند حذف موهای زائد کاملا اثبات شده است. با این روش می توانید پس از حدود 6 ماه انتظار داشته باشید که پوستی کاملا صاف و بدون مو در ناحیه لیزر شده ببینید که برای مدتی طولانی حدود یکسال دیگر مویی روی آن رشد نمی کند. در ادامه دلیل طولانی بودن درمان موهای زائد با لیزر کندلا الکس را بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد تا بدانید که پس از اولین جلسه لیزر مو با Candela Alex واقعا باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

چه مدت پس از جلسه اول لیزر مو، اثرات آن را می بینم؟

بعد از چند روز که از اولین جلسه لیزر مو می گذرد، ممکن است اینطور به نظر برسد که موهایتان در حال رشد کردن هستند؛ این نشان می دهد که فرایند حذف موهای زائد با Candela Alex برخلاف آنچه به نظر می رسد؛ درحال تکمیل شدن است. زمانیکه لیزر به پوستتان تابانده می شود تمام موها در همان لحظه نمی ریزند چون بسیاری از آنها هنوز داخل فولیکول مو قرار دارند و هنوز آنطور رشد نکرده اند که قابل رویت باشند. این موها پس از چند روز از پوست خارج شده و می توان آنها را از سطح پوست پاک کرد. البته هنگام تمیز کردن سطح پوستتان باید دقت کنید که اگر موها هنوز داخل پوست قرار دارند یا به نظر می رسد هنوز به ریشه مو چسبیده اند آنها را نکنید بلکه همانطور رها کنید تا یا خودشان بریزند و یا درجلسه بعدی با لیزر درمانی از بین بروند. معمولا بهتر است هر دو روز یکبار سطح پوستتان را تمیز کنید. 
به یاد داشته باشید که در جلسه اول تنها کمتر از 20% از موهای زائد شما تحت تاثیر لیزر کندلا الکس قرار می گیرد و مابقی موهای زائد طی جلسات بعدی از بین خواهند رفت. تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف کل موهای زائد ناحیه مورد نظرتان بستگی به حجم موها و نوع پوست شما دارد.

آیا نتیجه حذف موهای زائد با لیزر مو کندلا الکس پس از جلسه اول نیز قابل توجه است؟

همانطور که اشاره شد جلسه اول لیزر موهای زائد، تنها روی 20% از موهای شما تاثیر می گذارد بنابراین نباید انتظار معجزه داشته باشید. پس از اولین جلسه لیزر، حجم موها تا حدی کاهش یافته و تار موها نیز کمی نازک تر و کمرنگ تر می شوند اما چون بیشتر موها تازه در فاز رشد قرار گرفته اند تغییر قابل توجهی پس از جلسه اول مشاهده نمی شود اما این تغییر کاملا محسوس است.

چه مدت پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد، موها شروع به ریختن می کنند؟

حجم موهایی که پس از اولین جلسه لیزر مو با دستگاه کندلا الکس می ریزند و زمان خارج شدن آنها از پوست دقیقا مشخص نیست. برخی از موها فورا از ریشه مو خارج می شوند درحالیکه مابقی ممکن است طی یک هفته شروع به ریزش کنند. برخی از موهایی که در فاز استراحت یا توقف بوده اند نیز در فاصله بین جلسه اول تا جلسه بعدی شروع به رشد کردن می کنند و اصلا نمی ریزند بلکه باید در جلسه بعد با لیزر، درمان شوند.

چه انتظاراتی باید از نتیجه جلسه اول لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس داشته باشم؟

لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکسانداریت یک تکنولوژی درمانی است نه یک معجزه
 لیزر مو کندلا الکساندرایت دستگاهی است که برپایه تکنولوژی تابش لیزر نور و تنظیمات مرتبط با طول موج، مدت پالس، فرکانس و سیستم خنک کننده به حذف موهای زائد شما کمک می کند. برای اثر کردن این تکنولوژی نیاز به انجام جلسات متعدد لیزر مو در فواصل مشخص است. در نواحی از بدن مانند پشت لب ها که موهای زائد به سرعت رشد می کنند ممکن است درمان بعدی طی چهار تا شش هفته انجام گیرد درصورتیکه در نواحی دیگر مانند کمر جلسات بعدی احتمالا طی 12 تا 16 هفته تنظیم می شود.
تاحدودی احساس درد و ناراحتی اجتناب ناپذیر است
اکثر افرادی که موهای زائد خود را با دستگاه کندلا الکس لیزر کرده اند معمولا احساس درد خود را به احساس ضربه های مداوم از یک کش لاستیکی روی پوستشان تشبیه کرده اند. البته چون به طور معمول مدت هر جلسه لیزر به خصوص جلسه اول هر ناحیه از بدن کوتاه است و بیشتر از 20 دقیقه زمان نمی برد، تحمل این درد آسان است و نتیجه ای که در نهایت به آن خواهید رسید ارزش تحمل این ناراحتی را دارد.
برخی نتایج را می توان در همان جلسه اول مشاهده کرد.
معمولا تکمیل فرایند حذف موهای زائد حدود شش ماه طی جلساتی با فواصل یک ماهه زمان می برد. اما برخی نتایج را می توان از همان ابتدا پس از اولین جلسه حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس مشاهده کرد. حدودا ده تا چهارده روز زمان می برد تا موها شروع به ریزش کنند و موهایی که مجددا رشد می کنند بسیار پراکنده و کمرنگ تر می شوند. استفاده از اسکرابرها نیز هنگام دوش گرفتن می تواند به خارج کردن موها از فولیکولهای مرده کمک کند.

آیا جلسه اول لیزر موهای زائد با لیزر مو کندلا الکس خیلی درد دارد؟

حذف موهای زائد با دستگاه کندلا الکس مخصوصا سری 2019 با سیستم های خنک کننده پیشرفته خیلی دردناک نیست. البته معمولا میزان دردی که در جلسه اول لیزر موهای زائد هر ناحیه از بدن احساس می شود بسیار بیشتر از سایر جلسات لیزر مو روی همان ناحیه است. طبق نظر افرادی که از لیزر مو کندلا الکس استفاده کرده اند میزان درد لیزر مو بسیار کمتر از موم گذاشتن و اپیلاسیون است.

جلسه اول لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟

مدت زمان جلسه اول لیزر موهای زائد برای هر ناحیه از بدن و نسبت به حجم موها و نوع پوست هر فرد متفاوت است. به طور مثال حذف موهای زائد با لیزر مو کندلا الکساندرایت در اولین جلسه برای پشت لب حدود یک دقیقه، هر دو زیر بغل یا بیکینی حدود 10 دقیقه و پاها یا کمر به طور کامل نیز حدودا 25 تا 30 دقیقه زمان می برد. 

چه مدت پس از جلسه اول لیزر مو می توانم ورزش کنم؟

انجام فعالیت های ورزشی حدود 24 ساعت پس از جلسه اول لیزر موهای زائد توصیه نمی شود. چون با انجام حرکات ورزشی بدن عرق کرده و امکان تورم و سوزش و بروز علائمی مانند قرمزی و درد را افزایش می دهد. در 24 ساعت اول پس از انجام لیزر با دستگاه کندلا الکس باید به پوست خود فرصت دهید که آرامش پیدا کند و آن را خنک نگه دارید. مخصوصا خنک نگه داشتن پوست در ناحیه لیزر شده به منظور کاهش ناراحتی و درد راهکار موثری است.

آیا پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد می توانم دوش بگیرم؟

دوش گرفتن با آب سرد پس از حذف موهای زائد اشکالی ندارد اما از صابون زدن به پوست خودداری کنید. طی هفته اول نیز سعی کنید از آب ولرم برای دوش گرفتن استفاده کنید. توجه داشته باشید که دوش گرفتن با آب داغ می تواند علائمی مانند تورم، قرمزی و سوزش را تشدید کند و موجب عرق کردن بیشتر شما شود که بسیار آزار دهنده است.

آیا پس از اولین جلسه لیزر مو می توانم از اسپری برنزه کننده استفاده کنم یا حمام آفتاب بگیرم؟

پس از اولین جلسه لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت، برنزه کردن یا گرفتن حمام آفتاب و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی اصلا توصیه نمی شود. این عمل می تواند روی رنگدانه های ناحیه لیزر شده تاثیر نامطلوبی بگذارد. اگر مجبورید در آفتاب قرار بگیرید به خاطر داشته باشید که حتما از کرم ضدآفتاب با SPF بیشتر از 30 روی ناحیه لیزر شده استفاده کنید. پس از لیزر موهای زائد با کندلا الکس اصلا از اسپری های برنزه کننده یا لوسیون های برنزه کننده یا هر چیزی که رنگ طبیعی پوست را از بین می برد؛ استفاده نکنید. 

آیا پس از انجام لیزر موهای زائد می توانم آرایش کنم؟

استفاده از کرم پودر یا کانسیلر بعد از اولین جلسه حذف موهای زائد اصلا توصیه نمی شود. چون پس از لیزر مو با کندلا الکس، فولیکولها به شدت حساس می شوند و چون منافذ نیز بسته شده اند، ممکن است پوستتان به این مواد واکنش نشان داده و به شدت بیرون بریزد. اگر مجبورید آرایش کنید، یک آرایش ملایم پس از 24 از جلسه لیزر مو اشکالی ندارد. اما بهتر است آرایش را پس از چند ساعت از روی محل لیزر شده پاک کنید تا پوست بتواند نفس بکشد. برای پاک کردن آرایش از روی پوست خود بهتر است از آب ولرم و پاک کننده های بدون بو استفاده کنید. استفاده از دستمال مرطوب نیز برای کشیدن روی پوست خشک مانعی ندارد. مالیدن کرم یا لوسیون آلوئه ورا نیز پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد روی پوست گزینه مناسبی است.

چه مدت پس از جلسه اول لیزر مو با کندلا الکساندرایت موها مجددا رشد می کنند؟

موها دارای چرخه رشد مشخصی هستند که به سه فاز تقسیم می شود: فاز رشد، فاز استراحت و فاز توقف رشد. ریشه موهایی که در فاز رشد قرار دارند در جلسه اول حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس سوزانده می شوند و پس از حدود دوهفته موها از سلول خارج شده و شروع به ریزش می کنند. ممکن است شما فکر کنید که این موها در حال رشد کردن هستند درصورتیکه اینها موهای زائدی هستند که  ریشه آنها توسط لیزر از بین رفته است. در فاصله بین دو جلسه بخشی از موهایی که در دو فاز دیگر بودند وارد فاز رشد می شوند بنابراین حدود یک ماه تا شش هفته زمان لازم است تا بخش قابل توجهی از موهای باقیمانده، رشد کنند و قابلیت درمان با لیزر کندلا الکساندرایت را پیدا کنند. اما حتی پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد نیز کاهش حجم موها و پراکنده رشد کردن آنها کاملا محسوس است.

آیا پس از اولین جلسه لیزر مو با کندلا الکس خیلی عرق می کنم؟

طی جلسات لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس، معمولا بیماران از اینکه ناحیه لیزر شده به شدت عرق می کند و موجب احساس سوزش درآن ناحیه می شود شکایت می کنند. در دستگاه لیزر کندلا الکس 2019 با طراحی سیستم خنک کننده DCD و ACC که از اسپری کریوژن یا دمیدن هوای خنک روی پوست قبل و بعد از تابش هرپالس لیزر استفاده می کند، بالا رفتن حرارت و تحریک پوست تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و به همان میزان عرق کردن پوست نیز پس از انجام لیزر کاهش می یابد. البته بروز علائمی مانند قرمز شدن، تورم و عرق کردن جزو طبیعی ترین عوارض کوتاه مدت لیزر موهای زائد است که پس از چند روز خودبخود از بین می رود.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید