فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت

تاریخ انتشار - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

حذف موهای زائد با روش لیزر، رشد روزافزونی داشته و هر روزه انواع جدیدی از آن ها وارد بازار می شوند. اگر به تازگی تصمیم گرفتید از روش لیزر موهای زائد استفاده کنید؛ احتمالا برای انتخاب بهترین روش لیزر مو سوالات بسیاری در ذهن شما ایجاد شده است. کدام یک بهتر هستند؟ الکساندرایت «alexandrite» یا دایود «diod»؟ فرق بین آن ها چیست؟

برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر مو باید بدانید که تنها تایید بودن دستگاه از طرف FDA ملاک نیست. بلکه انتخاب دستگاه لیزر براساس رنگ پوست و مو و لیزری که در طول درمان برای شما استفاده می شود هم به همان اندازه مهم است. با توجه به اینکه همه متخصصین و کلینیک ها از یک لیزر استفاده نمی کنند؛ تحقیق درخصوص تکنولوژی لیزر مو در نتیجه گیری و کارامدی درمان کمک زیادی به شما خواهد کرد. در این مقاله به مقایسه لیزر الکساندرایت و دایود و نتایج حذف موهای زائد آن ها خواهیم پرداخت و مزایای هر کدام از آن ها را خواهیم دید. 

فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت از لحاظ عملکرد چیست؟

لیزر دایود و لیزر کندلا الکساندرایت جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد هستند که طول موج مورد استفاده در آنها تقریباً یکسان است. اما با توجه به اینکه طول موج لیزر کندلا الکساندرایت کوتاهتر از لیزر دایود می باشد؛ فولیکول های مو را بهتر هدف قرار داده و بازدهی آن در حذف موهای زائد بسیار بیشتر است.

  • لیزر دایود «diod»

لیزر دایود، طول موج های 800 یا 810 نانومتری را ساتع می کند. با این طول موج، به عمق پوست نفوذ کرده و بدون تاثیر بر ملانین سطح پوست، فولیکول های مو را هدف قرار می دهد. بر خلاف طول موج های کوتاه تر، این طول موج، از آسیب دیدن و تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند. لیزر دایود، برای درمان موهای ضخیم و تیره مانند کمر و بیکینی گزینه خوبی است.

  • لیزر الکساندرایت«alexandrite»

لیزر الکساندرایت طول موج 755 نانومتری را ساتع می کند که کوتاه تر از لیزر دایود «diod» است اما در درمان هر نوع پوست از I تا IV موثرتر از دایود واقع می شود. از لحاظ علمی، طول موج کوتاه تر، در درمان موی زائدِ تیره روی پوست های روشن بهتر عمل می کند. علاوه بر آن، لکه بزرگ تر ارسال اشعه الکساندرایت، نواحی وسیعتر بدن را در سریع ترین زمان، درمان می کند. پس می تواند بهترین گزینه برای از بین بردن موهای زائد کمر و سینه «برای مردان» باشد.

تحقیقاتِ انجام شده با عنوان، «تاثیر طولانی مدت اسکن خطی 808 نانومتری لیزر دایود و الکساندرایت برای موهای زائد» نشان می دهد با این که هر دو لیزر در درمان موهای زائدِ انواع پوست از I تا IV کاربرد دارد، اما بازدهی و اثر بخشی لیزر کندلا الکس بسیار بیشتر بوده و مدت زمان جلسات آن نیز کوتاهتر است.

مقایسه بازدهی حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت و لیزر دایود

در تحقیقاتی که به منظور مقایسه بازدهی حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت و لیزر دایود روی بیمارانی با پوست I تا IV، بر اساس مقیاس فیتزپاتریک «fitzpatrick» انجام گرفته، بیماران طی 6 جلسه، با فاصله 4 هفته در هر جلسه، ناحیه زیربغل را تحت درمان قرار دادند. موهای زائد زیر بغل سمت راست با لیزر 755 نانومتر الکساندرایت، و سمت چپ با اسکن خطی 808 نانومتری مستمرِ لیزر دایود درمان شد.

بررسی میزان کاهش مو درهر دو لیزر بلافاصله بعد از درمان، حدود ۶۷ درصد برای لیزر دایود و بیش از ۷۲ درصد برای لیزر کندلا الکساندرایت بود. همچنین مقایسه نتایج 18 ماه بعد از درمان همچنان نشان دهنده کاهش رشد مو حدود ۷۰ درصد برای دایود و ۸۰ درصد برای الکساندرایت مشاهده شد.

اما بیشتر بیمارانی که با لیزر دایود درمان شده بودند، گزارش هایی از سرخی و تورم پوست می دادند. هرچند که بروز این علائم موقتی بود و طی چند روز محو شد اما عوارض جانبی لیزر کندلا الکس بسیار کمتر از دایود بود.

هر دو لیزر در حذف موهای زائد موفق بودند و دائمی بودن کاهش مو باتوجه به نتایج که حتی 18 ماه پس از درمان هم باقی مانده بود؛ رضایتبخش بود. اما باید گفت مزیت لیزر کندلا الکساندرایت نسبت به دایود در درمان دائمی مو و به دلیل کمتر بودن عوارض پس از درمان آن مانند سرخی و تورم پوست و محبوبیت بیشتر نزد بیماران است. آمارها مشخص کرد که لیزر دایود «diod» از نظر62.50 درصد بیماران، نسبت به کندلا الکس کند تر بوده و درد بیشتری دارد. 

چرا لیزر کندلا الکساندرایت بهتر از دایود است؟

کندلا جنتل لیز «gentlelas candela» یا لیزر کندلا الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر به دلایل زیر عملکرد مطلوبتر و سالم تری را نسبت به لیزر دایود دارد:

  • - جذب بهتر ملانین در مقایسه با لیزر دایود: چون انرژی ساتع شده از کندلا الکساندرایت، طول موج کوتاهتری دارد؛ فقط توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذب می شود و با آنها از رشد مجدد مو جلوگیری می کند.
  • - لیزر کندلا الکس در درمان موهای نازک و نرم بسیار موثرتر از دایود است. برای رسیدن به نتایج مشابه با لیزر نیاز به جلسات بیشتر و مدت درمان طولانی تری خواهد بود.
  • - فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت از لحاظ سیستم خنک کننده، مجهز بودن لیزر کندلا الکس به سیستم خنک کننده دی سی دی کندلا «candela DCD» «dynamic cooling device» یا اسپری کریوژن به عنوان سیستم خنک کننده برتر حین درمان با لیزر است که درد جزئیِ ناشی از اشعه را که می تواند برای بیماران آزار دهنده باشد؛ از بین می برد. درصورتیکه بیماران حین درمان با لیزر دایود برای اینکه دردی احساس نکند نیاز به استفاده از ژل های بی حس کننده دارند.
  • - لیزر کندلا الکساندرایت این اطمینان را به شما می دهد که در طول جلسات درمانی نهایت راحتی و آرامش را داشته باشید.

معایب لیزر دایود «diod»:

  • - لیزر دایود در درمان برخی جنس موها ناموفق است و فقط در درمان پوست های روشن و موهای تیره و ضخیم موثر است. در حالی که الکساندرایت قابلیت از بین بردن جنس های مختلف مو را دارد.
  • - به دلیل کوچک بودن اپلیکاتور دستگاه لدیزر دایود، درمان با این نوع لیزر زمان و تعداد جلسات خیلی بیشتری نیاز دارد.
  • - با توجه به گزارشاتی که کلینیک های مختلف در استفاده از این لیزر ارائه داده اند، احساس درد بیشتری از طرف بیماران  با پوست های مختلف گزارش شده است.
  • - در لیزر دایود برخلاف کندلا الکس نمی توان  بصورت مستمر انرژی ارسال کرد و این یعنی طول درمان افزایش می یابد. افزایش تعداد جلسات منجر به افزایش هزینه های بیمار برای درمان می شود. در مقایسه با دستگاه کندلا جنتل لیز که از لیزر الکساندرایت استفاده می کند؛ نتایج فوق العاده ای در کمترین زمان ممکن مشاهده می شود و از این لحاظ نسبت به لیزر دایود برتری پیدا می کند. 

فرق لیزر الکساندرایت «alexandrite» و دایود «diod» از نگاه آمار

  • - احساس درد زیاد با لیزر های دایود: با توجه به گزارشاتی که کلینیک های مختلف ارائه داده، در استفاده از لیزرلایت شیر دایود «diod lightsheer» از طرف بیماران احساس درد بیشتری گزارش شده و بیشترین آن ها از طرف دستگاه گرون والد«grunwald 2014» که از لیزر دایود استفاده می کند گزارش شده است.
  • - لیزر دایود از طول موج بلندی «810 نانومتر» استفاده می کند که ممکن است در بیمارانی که پوست تیره دارند موجب سوختگی سطحی پوست شود. از طرفی دیگر، لیزر الکساندرایت «alexandrite» دارای طول موج کوتاهی است که برای پوست های روشن «کسانی که به آسانی برنزه می شوند» بسیار موثر است.
  • - باتوجه به تحقیقات مقاله ای در سال 2006، مشکلاتی که لیزر دایود برای بیماران بوجود می آورد 28.9 درصد و الکساندرایت 9.5 درصد شناسایی شده که بیشترین درصد متعلق به لیزر دایود است.
  • - همه لیزر ها عوارضی را به همراه دارند اما با توجه به برخی تحقیقاتی که در گذشته انجام شده، عوارض ناشی از لیزر دایود «diod» به مراتب بیشتر از انواع دیگر است.
  • - درصد نتایجی که بعد از 12 ماه بررسی مشخص شده، نشان می دهد؛ بازدهی لیزر الکساندرایت بویش از ۸۵ درصد و  برای لیزر دایود کمتر از ۷۴ درصد است.
  • - در سال ۲۰۰۴، ژورنالِ جراحی درماتولوژیک، درصد کاهش موِ این دو لیزر را باهم مقایسه کرد. در نتیجه آن: الکساندرایت 65.6 درصد و دایود 46.9 درصد موفق بود.
  • - برخلاف لیزر کندلا الکساندرایت که کنترل فوق العاده ای روی پوست دارد، ارتباط مستمر هندپیس لیزر های دایود با پوست سخت تر است و بر طول درمان تاثیر منفی دارد.
  • - در مقایسه با لیزر الکساندرایت «alexandrite» که به سریع ترین حالت و در کمترین زمان نتایج دائمی و مثبتی دارد، استفاده از لیزر دایود، در زمان نتیجه گیری، دوبرابر تاخیر خواهد داشت.
  • - بیشتر بیمارانی که با لیزر الکساندرایت در 4 جلسه درمان شده اند، بعد از 12 ماه، 90 درصد کاهش مو داشته اند؛ درصورتیکه میزان کاهش مو با لیزر دایود کمتر از ۸۰ درصد بوده است.
  • - لیزر 755 نانومتر الکساندرایت، در درمان پوست های سفید و روشن موثر تر از دایود «diod» عمل می کند.

چرا لیزر کندلا الکس بهتر از دایود است؟

  • بازدهی بیشتر: طول موج 755 نانومتر تولید شده توسط لیزر کندلا الکس ایمن تر و موثرتر است چون جذب انرژی لیزر کندلا الکس فقط توسط ملانین مو انجام می گیرد چون هرچه طول موج کوتاه تر باشد عملکرد لیزر روی پوست های روشن تر بسیار بهتر است؛ اثر لیزر کندلا الکس برای حذف موهای زائد روی پوست های نوع ۱ تا ۴ براساس مقیاس فیتز پاتریک بسیار بیشتر است.
  • اثربخشی بهتر روی موهای نازک: لیزر کندلا الکساندرایت در از بین بردن موهای ریزتر و نازک تر مؤثرتر از دایود است. به طوریکه میتواند روی پوستهای روشن که موهای نرمی نیز دارند تاثیر قابل توجهی بگذارد. در صورتی که تاثیر لیزر دیود بیشتر روی پوست های کمی تیره تر و موهای زبر است.
  • سیستم خنک کننده بدون درد: مهمترین مزیت لیزر کندلا الکس به لیزر دیود سیستم خنک کننده آن با طراحی خاص است که با تنظیمات دستی در دو حالت اسپری کریوژنی و دمیدن هوای خنک می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 
  • مدت زمان جلسات کوتاهتر: قطر لکه لیزر Candela Alex حدود ۶۸ درصد بزرگتر از قطر لکه لیزر دیود است. در نتیجه حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت بسیار سریعتر از لیزر دیود انجام می گیرد. به همین علت مدت زمان درمان برای یک ناحیه مشخص از بدن توسط لیزر کندلا الکس بسیار کوتاه تر از لیزر دیود است و تعداد جلسه  مورد نیاز نیز نسبت لیزر دیود بسیار کمتر است.
  • مقرون به صرفه تر: چون تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد یک ناحیه از بدن با لیزر دیود بیشتر از لیزر کندلا الکس است بنابراین هزینه لیزر مو با این دستگاه  نیز بیشتر است. بدیهی است که استفاده از دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت مقرون به صرفه تر است.


مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1399/08/07
    1 1

    من برای لیزر موهای زاعد از کدام دستگاه استفاده کنم؟

    • 1399/08/07
      1 0

      سلام اگه پوستتون روشنه از دستگاهی استفاده کنید که طول موج الکس داشته باشه. در غیر این صورت طول موج دایود مناسب شماست. البته تجربه ی اپراتور هم مهمه.

  • 1399/08/11
    2 0

    سلام،من با دستگاه الکساندرایت اُلیو پلاس لیزر میکنم و خیلی درد دارم، علتش چیه؟ میتونم دستگاه دیگه ای انتخاب کنم که کمتر اذیت شم؟

    • 1399/08/11
      1 0

      سلام علل مختلف میتونه داشته باشه مثل سطح تحمل افراد یا قدرت خنک کننده ی دستگاه. بله میتونید اما بهتره زیاد دستگاهتونو تغییر ندید.

    • 1399/08/13
      1 0

      پیشنهاد شما کدوم دستگاه لیزر هستش؟ که کمترین درد و بیشترین خنک کنندگی رو داشته باشه؟

    • 1399/08/20
      1 0

      سلام معمولا کندلا خنک کنندگی بهتری داره.

  • 1399/08/26
    1 1

    سلام من پوستم گندمی و تقریبا سبزه هست از چه دستگاهی باید استفاده کنم که اثر بخشی بهتری داشته باشه ؟

    • 1399/08/26
      1 0

      سلام واسه رنگ پوست کمی تیره، دستگاهی که طول موج دایود داره مناسبه؛ مثل اسکلپیون مدیواستار

  • 1399/08/27
    3 1

    سلام من پوستم روشنه و موی تنم تیره میخام بدونم از چ دستگاهی استفاده کنم بهتره ؟برای صورتم دستگاه کندلا انجام دادم اما سیستم خنک کننده ای نداشتن

    • 1399/08/27
      1 0

      سلام کندلا خنک کننده ی قوی و عمقی داره. واسه پوست های سفید و و موی مشکی معمولا الکس کندلا جوابدهی بیشتری داره. اما اگه نمخیواید از کندلا استفاده کنید از دستگاهی استفاده کنید که طول موج الکس داره.

  • 1399/09/04
    1 0

    سلام خسته نباشین من پوستم گندمی متمایل ب سبزه هست چه دستگاهی مناسبه ک لیزر کنم موهای بدنم هم زیاده

    • 1399/09/05
      1 0

      سلام دستگاهی که طول موج دایود داره مثل اسکلپیون مدیواستار.

  • 1399/09/04
    1 0

    سلام وقت بخیر ببخشید از بین دو دستگاه الکس دایود که با ژل هست و الکس کندلا کدوم بهتره؟ من برای زیربغل و بیکینی با کندلا رفتم اگه بعد از دو ماه شارژ نکنم اکثرا برمیگرده ولی نازک درمیاد پوست بدنم گندمی روشن هست و موهام تیره الان نمیدونم برای پاها و دستام با کدوم دستگاه برم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • 1399/09/05
      1 0

      سلام اگه پوستتون کمی تیره اس بهتره با دستگاهی لیزر کنید که طول موج دایود داشته باشه مثل اسکلپیون مدیواستار.

  • 1399/09/05
    1 1

    سلام من پوست بدنم سبزه هست و بدلیل مشکل هورمونی موهای زیاد و زخمیمی دارم از چ دستگاهیی استفاده کنم بهتره

    • 1399/09/05
      1 0

      سلام اگه پوستتون کمی تیره اس بهتره از دستگاهی استفاده کنید که طول موج دایود داره مثل اسکلپیون مدیواستار. اما بهتره قبلش مشکل هورمونیتونو برطرف کنید.

  • 1399/09/12
    1 0

    سلام، من پوست صورتم گندمیه اما پوست بدنم روشنتره، روی تمام بدنم به استثنای پشتم ، موهای زائد زیادی دارم ، پاهام مثل پاهای مردها موهای ضخیم داره. مشکل هورمونی هم دارم که چندسال پیش ۲ سال قرص مصرف کردم اما حل نشد ، با همه ی اینها از چه دستگاهی استفاده کنم که جواب بهتری بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • 1399/09/12
      1 0

      سلام واسه بدنتون اگه پوستتون روشنه هر دستگاهی که طول موج الکس داشته باشه مناسبه؛ مثل الکس کندلا. واسه صورتتونم که کمی تیره اس بهتره از دستگاهی استفاده کنید که طول موج دایود داره؛ مثل اسکلپیون مدیواستار.

  • 1399/09/15
    1 0

    سلام خسته نباشید رنگ پوست بدن من روشنه ولی موهای ضخیمی دارم که با استفاده از اپلیدی کم شده ولی داخل پوست میره به نظر شما از چه دستگاه لیزری استفاده کنم ؟

    • 1399/09/15
      1 0

      سلام میتونید از دستگاهی که طول موج الکس داره استفاده کنید مثل الکس کندلا. اما از 2 ماه قبل از لیزر فقط از ژیلت برای شیو استفاده کنید.

  • 1399/09/18
    1 0

    من با دستگاه sopranoice با پوست کمی گندمی پیشنهاد دادن آیا دستگاه خوبیه ؟؟؟ دکتر پوست تشخیص دادن

    • 1399/09/18
      1 0

      سلام اگه دکتر پوست بهتون پیشنهاد دادن بله خوبه. در کل برای پوست های گندمی دستگاهی که طول موج دایود داشته باشه مناسبه.

  • 1399/09/26
    1 0

    سلام .من رنگ پوستم روشنه ..ورنگ موهام بورن ..میخوام بدونم کی دستگاه برام بهتر تانتیجه خوبی بگیرم ..دستگاه الکس دایود یا الکساندرایت الکس الما ؟

  • 1399/09/29
    1 0

    سلام من پوست گندمی دارم که ۸جسله با دایود۲۰۱۸لیزر کرد جواب نگرفتم الان ۳جلسه با دایود ۲۰۱۹ که با ژل هست انجام میدم خیلی بهتر بوده به نظرتون الان تغییر بدم با کندلا بهتر نیست گردن وچونه من موهای زخمی مثل ریش هست

  • 1399/10/01
    1 2

    سلام خسته نباشید اگر با دستگاه لیزر دایود کل بدن لیزر کنیم بعد از مدتی موهای ضخیم بیرون نمیا

  • 1399/10/09
    1 0

    سلام من دو جلسه لیزر با دستگاه دایود آلما ولی الان میخام تغیرش بدم با الکس دایود پلاس انجام بدم خوبه عایا؟؟؟؟

  • 1399/10/10
    2 0

    سلام خسته نباشید.رنگ پوستم یه بخش هاییش یکم تیره است ،یه بخشیشم یکم روشنه ازچه دستگاه لیزری استفاده کنم .(پاهام نسبت به دستام وبازو...روشنتره)حدودچندسالی هم میشه باژیلت تمیزمیکنم موهازبروضخیم ترشدن وزیادترهم شدن.

  • 1399/10/16
    1 1

    سلام من پوستم گندمی هست و موهای بشدت ضخیمی دارم بنظرتون از دستگاه لیزر دایود وندلا ۲۰۲۰ استفاده کنم جواب میگیرم؟

  • 1399/10/17
    1 0

    سلام من پوستم سبزه روشن هست و موهای بدنم ضخیم ....نمیدونم از کدوم دستگاه استفاده کنم امکانش هست من رو راهنمایی کنید؟؟؟؟

  • 1399/10/17
    1 1

    سلام من پوستم بین روشن گندومیه برا لیزر از چه دستگاهی استفاده کنم

  • 1399/10/20
    1 0

    سلام من یک جلسه لیزر کردم نمیدونم اسم دستگاه چی بود ولی از ژل استفاده می‌کرد وکاملا جوش زدم علت چیست

  • 1399/10/20
    1 0

    بین دستگاه دایود و پلاتنیوم کدوم بهتره و نتیجه بهتری دارع برای پوست گندمی

  • 1399/10/27
    1 0

    سلام من چند جلسه shr لیزر رفتم برا خط ریش گردن و زیر بغل پوستم رنگش یکم تیرهست جوابدهیش هم به نرم خوب نبود باید میرفتم شهر دیگه الان شرایطشو ندارم شهر خودم دو جلسه دایود 2020رفتم اما به نظرم خوب نبوده چون اگه قبلیو میرفتم الان تقریبا کامل جواب داده بود ولی الان دارن کم کم موهام بر میگردن حالا نمیدونم برم همون shr یا کندلا برم یا پلاتینیوم پلاس

  • 1399/10/28
    1 0

    سلام من پوستم كاملا برنزه است و يم جلسه با دستگاه الكساندريت ليزر رفتم بنظر شما كدام دستگاه مناسب پوست من است؟ايا همراه افتاب گرفتن كدام دستگاه مناسب است؟

  • 1399/10/30
    1 0

    سلام وقت به خیر . درسته که میگن لیزر الکس کندلا پوست و روشن تر میکنه ؟

  • 1399/11/08
    1 0

    سلام معمولا درصد جوابدهی کندلا بهتره یا مدیواستار؟ ممنون

  • 1399/11/10
    1 0

    سلام وقتتون بخیر.من دوجلسه لیزر دستگاه دایود رفتم پوستم گندمیه روشن نیست ولی موهای زخیمی داره جلسه اول تقریبا بیشتر موهام ریخت و راصی بودم و دردهم ندارم اصلا فقط نواحی حساس درد داشت ولی الان مشکلم اینکه میگن این دستگاه غیر بهداشتیه درسته واقعا؟ یعنی باید دستگاه رو عوص کنم

  • 1399/11/20
    1 1

    من حدود دو هفته بعد از اولین جلسه لیزر کندلا(یک جلسه هم پارسال دایود) حالا تبخال تناسلیم عود کرده...میترسم ماه بعد هم این مشکل پیش بیاد...چه کنم؟

  • 1399/11/21
    1 0

    سلام من پوستم روشنه موهامم بوره از دایوود میتونم استفاده کنم یا بهتره از الکساندرایت استفاده کنم ؟؟؟؟

    • 1400/05/07
      1 0

      سلام وقتون بخیر پوستم روشنه دو جلسه میشه از دستگاه لیزر ترمیناتور ایس پلس است استفاده میکنم ایا جواب میده ؟؟؟

  • 1399/11/25
    1 0

    سلام خسته نباشیدمن پوست بدنم سفیده دارم بادستگاه الکس دایوداندیاگ سه طول موج لیزرمیکنم ولی احساس میکنم دستهام تیره شده به نظرتون چکارکنم؟

  • 1399/12/02
    1 0

    سلام خواستم بدونم لیرزی ک درد نداره یعنی دست لیزر انجام نشده دستگا ک من باهاش لیزر میکردم الکساندریت2020 بود ولی کندلا نبود و ژل بود ایا باید مرکزمو عوض کنم

  • 1400/01/04
    1 0

    سلام من واقعا دو دل شدم نمیدونم چی کار کنم

  • 1400/01/14
    1 0

    سلام من یه جلسه با دستگاه دایوید زیر بغل بیکنی انجام دادم و سبزه هستم و موهای بدنم تیره.احساس سوختگی و سوزش و درد داشتم بعد چند روز رفع شد الان میخوام با الکساندرا لیرز کنم کدوم بهتر روی بدنم جواب میده با این تفاسیر .پیشا پیش ممنونم از پاسخ گویی تون

  • 1400/01/15
    1 0

    سلام من با لیزر الکس کندلا ۸ جلسه لیزر کردم ولی اصلا جواب نگرفتم پوستم گندمی و تقریبا سبزه اس الان چیکار کنم میتونم از دایود استفاده کنم؟

    • 1400/02/25
      1 0

      دایود برای پوست‌های تیرست

  • 1400/01/17
    1 0

    سلام بعد از ۶ جلسه لیزر با دستگاه لیزر کندلا اگر با آلکس دایود لیزر را ادامه دهیم ،میشه جلسه ۷ یا باز از اول شروع میشه

    • 1400/02/25
      1 0

      ازاول شروع میشه😐

  • 1400/01/17
    1 0

    من پوست نسبتا سفیدی دارم و موهای بدنم بیش از اندازه زیاد و ضخیمه حتی توی سینمم مو داره و خیلی زیاده سنمم 17 هست ب نظرتون چ دستگاهی انتخاب کنم که راحت بشم وتاثیر ببینم؟؟

  • 1400/01/30
    1 1

    سلام من پوستم گندمی هست و موهای مشکی دارم تقریبا ضخیم میشه گفت و بدنم بیشتر قسمت ران پام موهای زیرپوستی داره برمیگرده تو پوستم جوش میزنه من دو جلسه از الکس دایود استفاده کردم خوبه این دستگاه؟؟میشه کمکم کنید ممنون

  • 1400/02/11
    0 0

    سلام من پوست تقریبا سفیدی دارم و موهای بدنم خیلی ضخیم نیست میخواستم بدونم باید از چه دستگاهی استفاده کنم الکس کندلا یا دایود

  • 1400/02/16
    0 0

    دایود یا الکساندارت بهتر است؟

  • 1400/03/04
    0 0

    سلام من پوستم تقریبا گندمی با دستگاه الکس کندلا ۵ جلسه لیزر کردم خیلی موهام کمتر شده ولی کامل از بین نرفته . خیلی درد داره میتونم از دستگاه دیود استفاده کنم

  • 1400/03/14
    0 0

    دستگاه sk eily طول موج الکساندرایت رو داره؟

  • 1400/03/14
    0 0

    من با دستگاه دایو لیزر کل بدن انجام دادم .جلسه دومه .پوستمم حدوداسفید ه ولیذتاثیر نداشه .بهذخاطر هزینه کمترشذاین لیزر رو انتخاب کردم .حالا چه کار کنم اگر نتیجه نده؟

  • 1400/05/01
    0 0

    سلام من 5 جلسع لیزرم هستش که با دستگاه دایود استفاده میکنم اینکه میگن دایود خوبتر جواب نمیده بنظرتون عوض کنم پستتم گندمی هستش نمیدونم الکس دایود برم یا کندلا یا همین بهتره برام

    • 1400/08/12
      0 0

      نتیجه نگرفتی

  • 1400/05/08
    1 0

    سلام من با اینکه پوستم گندمی و روبه سبزگیه با دایود خیلی پوستم سوخت، اول با الکس لیزر کردم ۵۰روز بعد دایود رو امتحان کردم بنظرتون الان دوباره برم سمت الکس پوستم آسیب میبینه!؟چیکار کنم!؟

  • 1400/07/07
    0 0

    سلام من از دستگاه الکس دایود سرد استفاده می کنم اصلا درد نداره دو جلسه رفتم می خواستم بدونم چه قدر از موهای بدن رو از بین می بره و تاثیری تاثیری تو رنگ پوست داره اخه پوست من گندمی روشن هست

  • 1400/07/21
    0 0

    سلام من پوست گندمی روبه روشن دارم خیلی تیره نیستم میخوام بدون دستگاه الکساندرایت گرویتی 2021 خوبه یا الکساندرایت 2020 و میخوام بدون در باشه کاملا .شما کدوم و پیشنهاد میکنید ؟؟

  • 1400/08/20
    0 0

    سلام من تابحال ليزر انجام ندادم براي پوست گندميه سبزه دستگاه آلما آريون با طول موج الكس مناسبه؟

  • 1400/08/21
    0 0

    سلام من تابحال ليزر انجام ندادم براي پوست گندميه سبزه دستگاه آلما آريون با طول موج الكس مناسبه؟؟؟؟ميشه لطفا جواب بديد

  • 1400/10/10
    0 0

    سلام وقتتون بخیر من شنیدم که لیزر باعث سرطان میشه آیا واقعیت داره ؟ علت تیره شدن رنگ پوست بعد از لیزر چیه ؟مشکل از چی بوده؟ ممنون میشم توجه کنید:)

  • 1401/01/09
    1 0

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم دستگاه لیزر رو عوض کنم موهای بدن زیاد میشه ؟

  • 1401/02/19
    0 0

    سلام من از دستگاه لادا برای لیزر استفاده کردم ۶ جلسه رفتم اما جواب انچنانی نگرفتم میتونم دستگاهمو به کندلا عوض کنم ایا بازگشت مو خواهم داشت ؟بعد رنگ پوستمم سبزس کندلا جواب میده برای این چند جلسه اخر؟

  • 1401/07/06
    0 0

    سلام من ۷ ماه از دستگاه الکس _دایود با دو طول موج استفاده میکنم پوست پاهام کاملا روشن ولی بقیه نقاط بدنم تقریبا کمی تیره تر از پاهامه ،،، الان بعد ۷ جلسه هنوز مو دارم و خیلی ناراحتم ،یعنی مشکل از کجاست ؟؟؟

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید