قبل از لیزر زیربغل چه باید کرد؟

تاریخ انتشار - ۶ مهر ۱۳۹۸

موهای زیربغل یکی از آزار دهنده ترین نواحی است که باید به طور مداوم با آن مقابله کرد. مهم نیست که چند بار آن ها را اصلاح میکنید، باز هم به حالت اول خود باز می گردند! اما با استفاده از لیزر کندلا الکس داشتن پوستی نرم و بدون مو به طور دائم در ناحیه زیربغل دیگر یک آرزوی دست نیافتنی نیست. بدون شک در مورد لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس کنجکاو شده اید. اگرچه این روش در کوتاه مدت از تیغ و اپیلاسیون گرانتر است، اما موجب می شود بتوانید در بلند مدت در هزینه های خود برای خرید لوازم اصلاح صرفه جویی کنید.

این وضعیتی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم: پیراهن یا لباس مورد علاقه مان را به تن میکنیم و می فهمیم که فراموش کردیم زیر بغل خود را اصلاح کنیم. امیدوارم قبل از قدم گذاشتن در عموم، این موضوع را فهمیده باشید، تصور کنید که اگر از آخرین باری که شیو کرده اید مدت زیادی گذشته باشد چقدر موهای زیر بغل شما می تواند زننده باشد و موجب کاهش بهداشت فردی شما شوند. با لیزر موهای زائد، به شما این آزادی داده می شود که بدون نگرانی در مورد موهای زائد، راحت تر و با خیالی آسوده تر لباس بپوشید و از شر بوی بد و زننده زیر بغل خود نیز خلاص شوید. اگر بدانید قبل از لیزر زیربغل چه باید کرد می توانید عوارض جانبی ناشی از لیزر مانند درد، سوزش و تورم در این ناحیه را کاهش داده و بسیار سریعتر به نتیحه مطلوب خود از جلسات لیزر دست یابید.
شیو کردن مکرر زیر بغل باعث می شود این ناحیه مستعد به رشد موهای زیرپوستی شود. همچنین احتمال کیست و بریدگی بر اثر شیو کردن با تیغ افزایش می یابد.اما لیزر موهای زائد توسط کندلا با لیزر کندلا الکس راه حل رفع موهای زائد زیربغل است. با لیزر کندلا الکساندرایت موهای زیرپوستی به طور کامل از بین می روند. پس از آن منافذ پوست بسته شده و پوستی صاف را برای شما ایجاد می کند. دیگر از شر شیو کردن، اپیلاسیون، بریدگی با تیغ و... خلاص می شوید. درمان زیر بغل با لیزر به معنای واقعی کلمه فقط چند دقیقه طول می کشد و می توانید نتایج را با اولین درمان خود به راحتی مشاهده کنید.
لیزر موهای زیربغل بهترین جایگزین روش های ناکارآمد رفع موهای زائد است. شیو کردن سنتی موهای زیر بغل، مستلزم این است که این روند حداقل هرفته تکرار شود. علاوه بر این، پوست ناحیه زیر بغل به شدت حساس است و سریعا ممکن است با هر تحریک کوچک توسط تیغ در آن حساسیت ایجاد شود.
معمولا متخصصین پوست و مو به افرادی که پوستشان مستعد تحریک است استفاده از لیزر موهای زائد در ناحیه زیربغل را پیشنهاد می دهند. البته متخصصین نکات مربوط به قبل از لیزر زیربغل را به بیماران آموزش می دهند تا نتیجه بسیار بهتری از این روش بگیرند و عوارض لیزر زیربغل را به حداقل برسانند. لیزر مو زیربغل موجب رفع موهای زیرپوستی و همچنین جلوگیری از ایجاد التهاب می شود که در نتیجه روش های دیگر رفع موهای زائد در این ناحیه بوجود آمده اند. لیزر موهای زائد به شما امکان می دهد تا از زخم های دردناک، ایجاد توده در زیشه موها که با نازک شدن پوست در ناحیه زیر بغل ایجاد می شود، در امان بمانید.

نحوه لیزر کردن زیر بغل

لیزر موهای زائد زیر بغل مانند سایر نقاط بدن با از بین بردن فولیکول های موجود در زیر پوست باعث کاهش رشد مو های این ناحیه و رفع دائمی آنها میشود.
مو در سه مرحله رشد می کند: فاز آناژن یا رشد فعال، فاز کاتاژن یا انتقال و فاز تلوژن یا استراحت. لیزر موهای زائد تنها در مواقعی که مو در مرحله رشد یا آناژن باشد؛ موثر است. هنگامی که مو در فاز تغییر یا استراحت است، لیزر نمی تواند به ریشه مو آسیبی برساند.
برای اطمینان از اینکه لیزر موهای زیربغل مؤثر است و در مرحله رشد موها آن ها را هدف قرار می دهد، بیمار باید چندین جلسه درمانی را طی چند هفته تکرار کندطی این مدت موهایی که در فازهای دیگر بودند وارد فاز آناژن شده و تکنسین لیزر می تواند در جلسه بعدی با لیزر مو کندلا الکس فولیکول های مو زیربغل را هدف قرار دهد.
چون موهای زیربغل معمولا ضخیم و تیره هستند؛ لیزر کندلا الکس به کاهش سریع رشد موها و رفع فوری مو های زائد در آن ناحیه کمک می کند به طوری که نتایج حتی پس از اولین جلسه درمان نیز قابل مشاهده است. اگر به توصیه های متخصص درخصوص اینکه قبل از لیزر زیربغل چع باید کرد؛ به طور کامل عمل کنید؛ به سرعت نتیجه لیزر مو زیربغل را تجربه خواهید کرد.

قبل از لیزر زیربغل چه باید کرد؟

طبق تحقیقات کندلا، لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر کندلا الکساندرایت معمولاً برای از بین بردن موهای زائد روی صورت، گردن، زیر بغل، قفسه سینه، پشت، ناحیه تناسلی، بازوها، پاها، انگشتان استفاده می شود.بهتر است  قبل از رفع موهای زائد زیر بغل با لیزر کندلا الکس، با پزشک متخصص پوست ملاقات کنید تا در مورد روند، عوارض جانبی و اینکه آیا شما کاندیدای خوبی برای این روش هستید، آشنا شوید. اگر تصمیم دارید تحت درمان با لیزر مو کندلا الکس قرار بگیرید، دستورالعمل های قبل از لیزر زیربغل را با دقت دنبال کنید.

۱.جلسه مشاوره با متخصص پوست

 لیزر موهای زائد یک روش درمانی رایج است و بسیاری از سالن ها آرایشی و کلینیک های پوست در حال حاضر از آن استفاده می کنند. با این حال، تکمیل درمان با لیزر مو کندلا الکس توسط متخصص پوست و مو که دارای مجوز گواهینامه انجام لیزر باشد، امن ترین روش است که می تواند به کاهش خطر لیزر مو، عوارض جانبی و بهبود نتایج حاصل از این روش کمک کند.

۲.دادن اطلاعات کافی به متخصص لیزر

مهم است که قبل از لیزر زیربغل، حساسیت ها، داروهایی که مصرف می کنید یا سایر مشکلات سلامتی خود را به متخصص لیزر بگویید. برخی از مهم ترین نکاتی که باید با متخصص خود در میان بگذارید شامل موارد زیر است:
مدت زمانی که از آخرین جلسه برنزه کردن پوست شما گذشته است.
داشتن سابقه زخم های کلوئیدی روی پوست
مستعد ابتلا به تبخال یا شیوع در سرماخوردگی

3. در مورد عوارض لیزر زیربغل سوال کنید

مانند هر روش پزشکی، لیزر موهای زائد ممکن است عوارض احتمالی مانند ایجاد زخم، حساسیت پوستی وسوختگی را همراه داشته باشد. در مورد این عارض قبل از لیزر زیربغل با پزشک خود صحبت کنید و این خطرات را در برابر مزایای این روش، از جمله کاهش رشد موهای زائد، بسنجید. بویژه اینکه نواحی زیر بغل بدلیل اینک از مناطق لنفاوی بدن میگذرند به شدت حساس تر هستند. 

۴. تعداد جلسات درمان خود را بدانید.

معمولاً بین 4 تا 6 درمان با لیزر کندلا الکس برای از بین بردن موهای زیربغل لازم است، اما این به بافت مو و همچنین منطقه ی تحت درمان بستگی دارد. اگر مو دوباره رشد کند، مطمئنا نازک تر و نرم تر از گذشته خواهد بود، اما ممکن است برای از بین بردن این مو به جلسات لیزر مو بیشتری احتیاج داشته باشید. اما لیزر کردن ناحیه زیر بغل به علت نازک بودن پوست این ناحیه با سرعت بیشتری نسبت به سایر نواحی بدن انجام می شود؛ همچنین اثر دائم و ماندگار تری نیز دارا است. البته اثر گذاری این روش روی هر فرد به نوع و رنگ پوست و نوع مو بستگی دارد اما در اکثر مواقع، بهبودی سریع و بدون بازگشت را در بیماران شاهد هستیم. 

۵.  از روند کاهش موی خود عکس بگیرید.

بعضی از متخصصین در مطب های خود با رضایت بیمار از روند درمان عکس می گیرند. اما می توانید قبل و بعد از درمان خودتان نیز این کار را بکنید. قبل از انجام لیزر زیربغل، عکسی بگیرید که ناحیه تحت درمان را کاملا پوشش دهد. اگر چندین عکس از زوایای مختلف بگیرید می توانید روند درمان خود را کاملا دنبال کنید

6. از وکس و یا موچین استفاده نکنید.

اپیلاسیون یا استفاده از موچین باعث تحریک پوست زیربغل شما می شود، بنابراین مهم است که از این کار به مدت 6 هفته قبل از جلسه لیزر خودداری کنید. همچنین، از استفاده از مام یا اسپری خوش بو کننده خودداری کنید. قبل از لیزر زیربغل از استفاده از هر گونه راهکار درمانی دیگر به جز شیو کردن و یا انجام روش های الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد اکیدا خودداری کنید.

۷. از دارو های غلظت خون استفاده نکنید.

متخصص پوست و مو در مورد هر نوع داروی تجویز شده که ممکن است در روزهای منتهی به جلسه لیزر شما متوقف شود، به شما توصیه هایی خواهد کرد. اگر NSAID یا آسپیرین را به دلیل درد مصرف می کنید، این موارد را به مدت چند روز پیش از لیزر زیربغل خود مصرف نکنید. در عوض می توانید از استامینوفن به عنوان مسکن استفاده کنید.

۸. قبل از لیزر کردن اصلاح کنید.

 کندلا اکیدا به شما توصیه می کند حتما قبل از شروع فرایند درمانی با لیزر کندلا الکساندرایت زیر بغل خود را کاملا اصلاح کنید. و این کار را با تیغی جدید و تمیز انجام بدهید تا از بروز هر گونه حساسیت جلوگیری شود. زیرا پوست زیر بغل به شدت حساس و مستعد با حساسیت است.

۹. قبل از جلسات حمام بروید.

ناحیه هایی را که درمان می شوند با صابون و آب گرم  بشویید. زیرا از بین بردن هرگونه کثیفی، روغن و مام ممکن است به روند درمان کمک کند. پس از دوش گرفتن، هیچ لوسیون، عطر یا دئودورانت را در مناطقی که تحت درمان قرار می گیرند استفاده نکنید. به ویژه از رول های زیر بغل استفاده نکنید. این ممکن است در درمان اختلال ایجاد کند یا باعث بروز حساسیت شود.

۱۰. لباس های مناسب بپوشید.

ممکن است از شما خواسته شود بسته به منطقه ای که تحت درمان قرار می گیرد، در مطب پزشک لباس خود را عوض کنید. با این وجود، پوشیدن لباس گشاد، انجام این کار را برای شما و پزشک آسان تر می کند زیرا به راحتی میتواند لباس را کنار زده و ناحیه تحت درمان را معالجه و یا بررسی کند.

۱۱. از عینک محافظ استفاده کنید.

پزشک شما و شما و هر کس دیگری در اتاق باید در طول مدت درمان، عینک محافظ داشته باشد.. این به جلوگیری از آسیب دیدگی چشم در اثر نور درخشان لیزر کمک می کند. عینک محافظی را که پزشک به شما دستور می دهد تا پایان جلسه لیزر زیربغل روی قرار دهید.

عوارض جانبی بعد از لیزر زیربغل

بعد از لیزر موهای زائد طبیعی است که احساس درد، قرمزی و تورم کنید. شما می توانید یک بسته یخ را به مدت 10 تا 15 دقیقه یک بار در هر بار 1 تا 2 ساعت روی پوست ناحیه لیزر شده قرار دهید.  بسته یخ را قبل از استفاده در قسمت تحت درمان، می توانید در یک حوله بپیچید و سپس روی پوست زیربغل قرار دهید. همواره دقت کنید از هر گونه مواد ضد عفونی کننده و یا هر ماده ای که ممکن است ایجاد حساسیت کند دوری کنید. زیرا پوست ناحیه زیر بغل به علت نازکی خود به شدت حساس است و ممکن است به خود صدمه بزنید. 

آیا لیزر موهای زیربغل دائمی است؟

بیماران باید بدانند که لیزر موهای زائد روشی است که در حالت ایده آل باید نسبت به رنگ پوست و نوع مو به صورت منحصر به فرد برای هر بیمار صورت گیرد. به عنوان مثال، موهای ضخیم در زیر بغل یا بیکینی ممکن است طی چهار تا پنج مراجعه با لیزر کندلا الکساندرایت به طور کامل برطرف شوند. اما درمان با لیزر کندلا الکس برای پشت لب یا بازوها ممکن است طی چندین جلسه درمان انجام شود، و رفع مو های این نواحی با لیزر کندلا الکس سخت تر است. به یاد داشته باشید که لیزر مو برای سایر نواحی بدن دائمی نیست بلکه می تواند حجم و چگالی مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، اما همیشه برخی از فولیکول های مو باقی می مانند که موجب رشد مجدد موهای زائد شوند. البته موهایی که مجددا رشد می کنند تراکم بسیار کمتری دارند و نازکترند. یک جلسه درمان هر شش ماه یکبار برای رفع کامل این موهای زائد کفایت می کند.



مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1398/09/27
    0 0

    ایالیزرکردن احتمال ویروس اچ پی وی به ما میدهد؟

    • 1398/10/05
      1 0

      با دستگاه کندلا شما یه سری لیزر مخصوص یه خودتون خواهین داشت و قطعا به هیچ بیماری ویروسی مانند اچ ای وی و یا پوستی مسری مبتلا نمیشین.

  • 1398/09/27
    3 0

    ایالیزرکردن احتمال ویروس اچ پی وی به ما میدهد؟

  • 1398/09/27
    1 1

    میخام لیزرکنم.میترسم ویروس اچ پی وی مبتلابشم

    • 1399/08/05
      0 0

      موقع انجام کارسلفون رو برای هرکس تعویض میکنن

    • 1399/08/07
      0 0

      سلام بله درسته. بعضی از دستگاه ها سری مخصوص و شخصی دارن بقیه دستگاه ها هم سلفون رو عوض میکنن.

  • 1400/05/23
    3 0

    سلام میخواستم بدونم اگه به جای ژیلت ازپودرموبرواسه اصلاح زیربغل استفاده کنیم درطول دوران لیزرمشکلی نیست

  • 1400/10/08
    0 0

    میخام لیزر‌کنم باید با مو برم یا باید اصلاشون‌کنم قبلش اپلاسیونشون‌کنم‌قبلش؟

    • 1401/10/08
      0 0

      باید اصلاح کنی بعد بری ولی هیچ لوسیون یا هرچیز دیگه ای نزن به بدنت

  • 1402/01/08
    0 0

    سلام میخواستم بدونم لیزر موهای زائد زیر بغل باعث کاهش تیرگی اون قسمت میشه یا نه

  • 1402/10/03
    0 0

    سلام من شب قبل از لیزر زیر بغل دوش گرفتم و زیر بغلم رو مام و اسپری زدم،(یادم نبود که لیزر دارم) فرداش رفتم لیزر، البته کم شات زد، گفت فعلا مو درنیاورده(جلسه یاداوری بود). الان نگرانم. البته قبل شروع لیزر زیر بغلم رو با دستمال پاک کردم چون عرق داشت. الان عوارضی ممکنه داشته باشه؟ البته مام رو شب قبل لیزر زدم

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید