نکات مهمی که قبل از لیزر موهای زائد بهتر است بدانید!

تاریخ انتشار - ۶ مهر ۱۳۹۸

تا چند دهه پیش شیو کردن از روشهای متداول حذف موهای زائد بود و نداشتن خارش و جوش های پس از شیو کردن مثل یک رویا به نظر می رسید. اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی لیزر موهای زائد به کمک ما آمده است تا بدون تجربه عوارض آزاردهنده برای طولانی مدت از شر موهای زائد خود خلاص شویم. اما آیا لیزر مو ارزشش را دارد؟ و چگونه میتوان فهمید که لیزر مو برای دستگاه کندلا الکس برای شما مناسب است؟ در متن زیر به آمادگی های قبل از لیزر و آنچه درباره لیزر لازم است بدانید اشاره می کنیم.

قبل از اینکه تصمیم به لیزر موهای زائد خود بگیرید، بهتر است درباره هرگونه سؤالی که ممکن است داشته باشید تحقیق کنید. بسیاری از مردم از نتایج لیزر موهای زائد خود راضی هستند، اما این بدان معنی نیست که برای همه، نتیجه یکسانی وجود دارد. شما باید برای رسیدن به نتیجه بهتر چندین جلسه درمانی را بگذرانید. هیچ تضمینی وجود ندارد که شما برای همیشه از دست موهای زائد خود خلاص شوید، اما حداقل لازم نیست که هفتگی یا ماهانه اصلاح کنید.

جزئیات رفع موهای زائد با لیزر کندلا الکس

لیزرها از نور برای هدف گیری، شکستن و از بین بردن رنگدانه تیره در موها استفاده می کنند. به همین دلیل روی موهای تیره خیلی خوب اثر می گذارند. اما، متأسفانه، این بدان معنی است که لیزرها رنگدانه های پوست را نیز هدف قرار می دهند، که می تواند باعث تغییر رنگ در پوست شود.
پس از معالجه یک ناحیه، موها طی 10 تا 14 روز رشد می کنند. استفاده از یک اسکراب خفیف هنگام دوش گرفتن روز دهم پس از لیزر مو به لایه برداری پوست و از بین بردن موها کمک می کند. همچنین استفاده از محصولاتی که متخصص زیبایی شما ممکن است تجویز کند و عمل به توصیه های وی ایده خوبی است. 

مناطقی که با لیزر کندلا الکس قابل درمان هستند

لیزر چندین فولیکول را به طور همزمان هدف قرار می دهد، بنابراین می توانید نواحی بزرگی از پوست را به کمک لیزر کندلا الکساندرایت درمان کنید. در حالی که انجام الکترولیز در مناطق بزرگتر مانند پاها یا بازوها سالها طول می کشد، یک جلسه معمولی برای لیزر موهای زائد در هر دو پا کمتر از دو ساعت طول می کشد. لیزر برای درمان کمر، شانه، بازو و سینه بسیار عالی است.
از بین بردن موهایی با رنگ روشن تر روی لب و چانه بالایی می تواند مشکل تر باشد. بعضی از لیزرها بدون مشکل می توانند موهای روشن را هدف قرار دهند، اما این درمان میتواند چند جلسه طول بکشد. در این موارد، الکترولیز ممکن است گزینه بهتری برای اطمینان از رفع دائمی موهای زائد باشد.

لیزر چقدر زمان میبرد

یکی از نکاتی که لازم است قبل از لیزر کندلا الکس بدانید، مدت زمان هر جلسه درمانی است. به طور معمول این جلسات طولانی نیستند. اما این بستگی به منطقه تحت درمان دارد. پشت یا پاها ممکن است یک ساعت یا دو ساعت طول بکشد، در حالی که پشت لب فقط چند دقیقه طول می کشد.
بعد از اولین ملاقات نتایجی را مشاهده خواهید کرد، اما برای از بین بردن دائمی موها چندین جلسه درمانی لازم خواهد بود. طی چهار تا شش جلسه که فاصله آنها حدوداً چهار هفته است، 70 تا 80 درصد کاهش رشد مو را مشاهده خواهید کرد. برای دست یافتن به بهترین نتیجه، بهتر است که پس از پایان یافتن دوره درمانی، جلساتی را با فاصله یک سال برای رفع دائمی موها در نظر بگیرید.

نکات قبل از لیزر موی زائد

لیزر موهای زائد یک روش عالی برای از بین بردن موهای ناخواسته بدن و صورت بدون سوختگی و قرمزی است. لیزر موهای زائد از نظر فنی به عنوان یک روند دائمی رفع موهای زائد شناخته شده است، و اگرچه با این عمل موها به طور کامل از بین نمیروند، اما رشد موها و نیاز به اصلاح مو را به شدت کاهش می دهد. این روند برای استفاده در بیشتر قسمت های بدن از جمله پاها، بازوها و زیر بغل، ناحیه بیکینی، قفسه سینه، پشت و حتی صورت (به جز چشم) بی خطر است. برای لیزر موهای زائد با کندلا الکس باید کمی از جیب خود هزینه کنید و به چندین جلسه درمانی پیاپی نیاز دارد، اما با رعایت نکات قبل از لیزر موی زائد می توانید قبل و بعد از درمان خود انجام دهید که به حداکثر رساندن منافع حاصل از روند لیزر کمک می کند. 

آمادگی قبل از لیزر موهای زائد

اطمینان حاصل کنید که لیزر موهای زائد مناسب شماست.

 لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن و از بین بردن ملانین (رنگدانه ای که باعث به وجود آمدن رنگ مو می شود) موجود در فولیکول مو کار می کند و باعث می شود موهای شما از بین برود. بنابراین این فرایند برای از بین بردن موهای درشت و تیره بهتر عمل می کند. لیزر ممکن است برای موهای خاکستری، قرمز یا بور نتیجه مطلوبی ندهد یا اصلا تاثیری نداشته باشد.
لیزر موهای زائد برای خانم های مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک یا سایر مشکلات هورمونی کارایی نخواهد داشت.
اگر داروهای خاصی به خصوص داروهای جدید یا یک دوره آنتی بیوتیک مصرف می کنید، قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید. برخی از داروها می توانند باعث حساسیت به نور شوند، که می تواند منجر به سوختگی ناشی از لیزر مو شود.

قبل از لیزرمشاوره بگیرید

مشاوره با یک تکنسین لیزر موهای زائد قبل از اولین درمان یکی از اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد است. این مشاوره به متخصصین  کندلا کمک می کند تا سلامت شما را ارزیابی کند. آنها همچنین آزمایش پچ را برای تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای درمان هستید، انجام می دهند و بر اساس نوع پوست و موی شما بهترین نوع لیزر را برای شما انتخاب میکنند. معمولا لیزر کندلا الکس برای افراد با موهای تیره مناسب است.

در جلسه مشاوره درباره تاریخچه پزشکی خود صادق باشید

برخی از داروها و شرایط پزشکی می توانند در موفقیت لیزر موهای شما مؤثر باشند. در مورد تاریخچه پزشکی خود صادق باشید و لیستی از داروهای فعلی را که مصرف می کنید تهیه کنید تا متخصص لیزر شما بتواند اطمینان حاصل کند که درمان با لیزر گزینه ای بی خطر برای شما است.

پیش از لیزر از برنزه شدن خودداری کنید. 

هنگامی که متوجه شدید که کاندید مناسبی برای لیزر مو هستید، مهم است که در شش هفته قبل از شروع جلسات لیزر، از آفتاب گرفتن و برنزه شدن خودداری کنید. زیرا مراجعه برای لیزر مو با پوست برنزه می تواند منجر به سوختگی و تاول شود.

از روش های اصلاحی که موها را از ریشه جدا می کنند استفاده نکنید.

 یکی از نکات قبل از لیزر موهای زائد، این است که در شش هفته پیش از درمان، باید از بند انداختن، اپیلاسیون، بلیچ کردن و الکترولیز خودداری کنید. بیرون کشیدن موها از ریشه به این معنی است که هیچ مویی برای لیزرکردن وجود نخواهد داشت. برای مدیریت رشد مو قبل از لیزر، شیو کنید یا از موبرهایی استفاده کنید که موها را از ریشه از بین نمی آورند.

24 ساعت قبل از درمان از مصرف کافئین خودداری کنید.

 لازم است که قبل و در حین لیزر مو آرامش داشته باشید، اما کافئین می تواند شما را دچار اضطراب و تنش کند. خودداری از مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه یکی از اقدامات پیش از لیزر، اصلاح مو است.
هنگامی که برای مشاوره اولیه خود می روید، متخصصان کندلا دقیقاً به شما می گویند که چه زمانی باید قبل از روز لیزر، موهای خود را اصلاح کنید، اما اکثر کلینیک ها توصیه می کنند که یک یا دو روز قبل از جلسه درمانی اصلاح کنید.
اگرچه شیوکردن درست قبل از درمان با لیزرممکن است عجیب به نظر برسد، اما این یک مرحله مهم در روند موفقیت آمیز بودن لیزر مو با دستگاه کندلا الکس است: لیزر، موها را در مرحله رشد فعال هدف قرار می دهد، و اصلاح، مو را ترغیب به ورود به این مرحله می کند.
از استفاده از کرم های موضعی/ مرطوب کننده ها و عطر قبل از قرار ملاقات خودداری کنید. چهار هفته قبل از لیزر مو، بند نیندازید.

قبل از لیزر، پوست خود را تمیز کنید.

قبل از جلسه درمانی، پوست خود را با پاک کننده ملایم بشویید. لازم است که قبل از لیزر تمام آرایش، خاک و چربی را از روی پوست خود پاک کنید. قبل از درمان از مرطوب کردن پوست خودداری کنید.

وقت جلسات درمانی خود را به درستی تعیین کنید

در حالی که روند رفع موهای زائد نسبتاً سریع و بدون درد است، زمان درمان بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان، نوع پوست و ضخامت موهای شما دارد.
متخصص لیزر شما می تواند در مورد مدت زمانی که لازم است دوره درمانی لیزر را طی کنید به شما مشاوره بدهد. معمولا برای هر درمان به طور میانگین یک ساعت یا بیشتر در نظر بگیرید. هم چنین کمی زمان برای ریلکس کردن پس از اتمام جلسه در نظر بگیرید.

اندازه مو برای لیزر کردن چقدر است؟

قبل از لیزر کردن حتما باید محل مورد نظر را به طور کامل شیو کنید. اما برای لیزرکردن حتما باید حداقل از آخرین دفعه ای که اپیلاسیون کردید شش هفته گذشته باشد. پس از شروع دروه درمانی، به هیچ عنوان وکس نکنید (از روش هایی که موها را از ریشه می کنند استفاده نکنید).

آیا لیزر مو درد دارد؟

یکی از مزایای لیزر موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت 2019 این است که این روش درمانی بخصوص در مقایسه با اپیلاسیون عملا بدون درد است. هر شات کمتر از یک ثانیه طول می کشد و احساس درد خفیف و کمی ایجاد می کند. در نواحی حساس، مانند پشت لب، ممکن است مثل یک کش لاستیکی که به پوست ضربه محکم و ناگهانی میزند؛ باشد. دستگاههای خنک کننده پیشرفته ما که در تمام روشهای لیزر مورد استفاده قرار می گیرند، پوست شما را قبل، حین و بعد از درمان خنک می کنند تا هیچ گونه ناراحتی برای شما ایجاد نشود. در حالی که درمان های لیزر موهای زائد درد خیلی زیادی ندارند، ولی ممکن است کمی احساس ناراحتی در شما ایجاد بکند. این احساس طبیعی است و می توان قبل از شروع عمل از هرگونه درد با یک ماده بی حسی موضعی جلوگیری کرد. مطمئن باشید که کندلا راحتی شما را در اولویت قرار می دهند.

اشتباهاتی که در لیزر کردن نباید مرتکب شوید

حتما اول اصلاح کنید.

 لیزر، موها را گرم می کند تا به سلول های بنیادی در فولیکول های مو آسیب برساند، اما اگر مو خیلی بلند باشد، لیزر می تواند پوست شما را بسوزاند. بنابراین اندازه مو برای لیزر باید به نحوی باشد که نور لیزر به ریشه مو برسد. به همین دلیل است که باید مو در فولیکول وجود داشته باشد اما نباید از پوست بیرون بزند. موی تازه اصلاح شده اندازه مناسبی برای لیزر دارد. اگر حتما لازم است که اپیلاسیون کنید، اجازه دهید برای لیزر مو، حداقل چند هفته از وکس کردن گذشته باشد. و اگرچه برای از بین بردن کامل لیزر موها چندین ماه زمان لازم است، اما می توانید در بین جلسات درمانی شیو کنید.

به افراد باتجربه برای لیزرکردن مراجعه کنید.

این توصیه ممکن است بسیار بدیهی باشد، اما اینکه بدانید چه افرادی در کار با لیزر مهارت کافی را دارند، امری دشوار است. هم چنین شما باید بررسی کنید که آیا متخصص مورد نظر به طور مرتب لیزر موهای زائد را انجام میدهد یا خیر. کندلا با متخصصان با تجربه ای در کار با لیزر همکاری می کند و هم چنین از بهترین لیزر روز دنیا (لیزر کندلا الکس) در کلینیک خود بهره می برد. پس با اطمینان خاطر با مشاورین ما تماس بگیرید و وقت جلسه لیزر خود را تعیین کنید.

•    از لیزر مو توقعات واقع بینانه داشته باشید.

در حالی که لیزر موهای زائد مطمئناً می تواند نتایج شگفت انگیزی را برای شما فراهم کند، واقعیت این است که شما برای دستیابی به هدف خود به احتمال زیاد به چندین جلسه درمانی نیاز خواهید داشت. هر فولیکول مویی که در طول درمان غیرفعال باشد، از بین نخواهد رفت. بنابراین باید چند جلسه را طی کنید تا لیزر بتواند روی اکثر فولیکول ها تاثیر بگذارد. درمان مداوم برای هدف قرار دادن کلیه فولیکول ها در مرحله رشد فعال و اطمینان از نتایج رضایت بخش و طولانی مدت ضروری است.


مشاوره رایگان

نظرات کاربران

  • 1398/07/08
    2 0

    ممنونم مطلب مفیدی بود .

    • 1399/08/27
      0 0

      میخواستم بپرسم از کرم لایه بردار قبل از لیزر میشه استفاده کرد برای سفید شدن‌بدن

  • 1399/08/27
    0 3

    میخواستم بپرسم قبل از لیزر از کرم لایه بردار میشه استفاده کرد برای سفیدشدن‌بدن

    • 1399/09/01
      0 0

      سلام تو دوره ی لیزر خیر

  • 1399/09/22
    0 1

    یک ساعت قبل ازبی حس کننده استفاده کنیم

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام 45 دقیقه تا 1 ساعت قبل از لیزر میتونید زایلاپی بزنید.

  • 1399/09/23
    0 0

    یعنی برای لیزر کردن بدن نباید مو داشته باشه؟؟؟؟

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام خیر. روز قبلش باید کامل با ژیلت شیو بشه.

  • 1399/11/13
    0 0

    تخمدان من پلی پیستیکه یعنی لیزر انجام بدم نتیجه ندارع؟

  • 1400/02/14
    0 0

    میشه قبلش از کرم موبر استفاده کنیم؟؟

  • 1400/03/26
    0 0

    سلام. من معمولا توی فصول گرم سال از حنای بی رنگ اتسفاده میکنم که حرارت بدنم و یکم پایین بیارم مشکلی ایجاد نمیشه برای لیزر کردن؟ یا قطعش کنم؟

  • 1400/05/07
    0 0

    سلام.بعداز لیزر کردن چند ماه موها دوباره رشد میکنن؟

  • 1401/08/11
    0 0

    ایا اگه 3 الی 4 ساعت قبل از جلسه لیزر شیو کنیم لیزر جواب نمیده ؟؟

  • 1401/09/10
    0 0

    سلام میشه بگید چند ساعت قبل لیزر صورت وگردن شیک کنیم

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید