فواید و مضرات لیزر موهای زائد

تاریخ انتشار - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

در این مقاله می خواهیم از فواید و مضرات لیزر موهای زائد با شما صحبت کنیم. حقیقت این است که وقتی صحبت از حذف موهای زائد بدن می شود؛ گزینه های مختلفی پیش روی شماست. مطمئنا شما هم می خواهید مزایا و معایب هر کدام را پیش از تصمیم گیری در خصوص استفاده از آنها بدانید.
مشخص است که با شیو کردن می توانید خیلی سریع به نتیجه مطلوب خود برسید اما متاسفانه بعد از چند روز دوباره موهای زائد را روی پوست خود خواهید دید. کرم های موبر تنها طی چند دقیقه کلیه مو های شما را در خودشان حل می کنند؛ اما بویی که از آن ها بلند می شود اصلاً قابل تحمل نیست. از حساسیت و واکنش های پوست نسبت به این کرم ها هم بهتر از چیزی نگوییم. ممکن است بگویید اپیلاسیون هم انتخاب خوبی است که می تواند موهایمان را از ریشه بیرون بیاورد و برای چند هفته از شر آنها خلاص شویم. اما نیازی نیست یادآوری کنم که درد اپیلاسیون چقدر زیاد است. همچنین برای اپیلاسیون کردن باید منتظر بمانید تا موهایتان کاملا رشد کنند و به مدت چندین روز پوستی که کاملاً با مو های زائد پر شده را تحمل کنید.
حالا بهتر است گزینه های دائمی تر مثل الکترولیز را بررسی کنیم. بله! الکترولیز هم می ‌تواند برای حذف موهای زائد در بلند مدت به کار رود. الکترولیز از یک سوزن بسیار ریز که وارد فولیکول مو می شود و جریان الکتریکی را به آن ارسال می کند تا بتواند فولیکول مو را تخریب کند؛ بهره می برد. احتمالا با این توضیح متوجه شده اید که این روش هم دردناک است. حق با شماست! اما اصلی‌ترین مشکل روش الکترولیز درد آن نیست؛ بلکه زمان بر بودن آن است. چون دستگاه الکترولیز باید هر مو را به طور جداگانه درمان کند استفاده از آن حتی برای یک ناحیه کوچک مانند پشت لب ممکن است بیش از یک ساعت زمان ببرد. در مورد زمانی که برای نواحی وسیعتر بدن مانند کمر مورد نیاز است نیز بهتر است خودتان قضاوت کنید!
پس گزینه نهایی یعنی لیزر موهای زائد باقی می ماند. این راه حل تقریباً یکی از روش های حذف دائمی موهای زائد است که با ایجاد حرارت در رنگدانه مو موجب تخریب فولیکول شده و رشد مجدد مو را به حداقل می رساند. دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت میتواند منحصراً رنگدانه مو را تشخیص داده و با تمرکز روی آن، سلولهای مو را که در فولیکول مو قرار دارند؛ از بین ببرد.
زمانی که ملانین مو هدف لیزر قرار گرفت نور لیزر می تواند فولیکول مو و ریشه آن را از بین ببرد. بنابراین بعد از گذراندن چند جلسه می توانید به طور کامل و تا پایان عمر جلسات اپیلاسیون را فراموش کرده یا تیغ های خود را دور بریزید. اما پیش از اینکه اولین جلسه لیزر را تنظیم کنید بهتر است مزایا و معایب آن را به طور کامل بدانید.
درمان حذف موهای زائد، فرایند برداشتن موها از روی بدن به طور دائمی است. این فرآیند همچنان در حال تحقیق شدن است تا بتواند تاثیر بیشتر و بهتری داشته باشد. اما امروزه لیزر موهای زائد به صورت یک روش متداول در حذف موهای زائد در آمده است. همان طور که این فرآیند گسترش بیشتری پیدا می‌کند کلینیک ها و مراکز سالن های آرایشی بیشتری تمایل پیدا می کنند که این روش را در موسسات خود به کار ببرند تا جذب مشتری کنند. دستگاه های لیزر متعددی در کلینیکها و سالن‌های آرایشی وجود دارد که تبلیغات متعددی نیز در مورد آن ها در شبکه های اجتماعی یا سایت ها می شود. مطمئناً شما نیز برای انتخاب بهترین روش حذف موهای زائد و یا بهترین دستگاه لیزر مو دچار تردیدهایی شده اید. با این حجم اطلاعات درست و غلطی که در اینترنت موجود است ما کاملا به شما حق می دهیم. به همین علت  کندلا تصمیم گرفته در این مقاله شما را با فواید و مضرات لیزر موهای زائد آشنا کرده و به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

فواید لیزر موهای زائد چیست؟

با اینکه لیزر کندلا الکس نمی تواند تمام موهای زائد بدن شما را به طور دائم از بین ببرد اما تنها دستگاهی است که به عنوان روش کاهش دائمی موهای زائد توسط FDA تایید شده است. دستگاه لیزر کندلا الکس می تواند مو های زائد شما را تا حدی کاهش دهد که دیگر نیازی به استفاده از روش های دیگر مانند شیو کردن، اپیلاسیون یا استفاده از کرم های موبر نداشته باشید.
لیزر کندلا الکساندرایت را می‌توانید در هر ناحیه از بدن خود مانند پاها، کمر، زیر بغل، خط بیکینی، شکم، صورت و غیره به کار ببرید. درحقیقت هیچ محدودیتی برای استفاده از لیزر موهای زائد وجود ندارد و این روش بسیار سریع و کارامد است.
مهمترین نکته ای که در خصوص دستگاه کندلا الکس می‌توان به آن اشاره کرد پایین بودن سطح دردی است که توسط بیمار تجربه می شود. درد لیزر موهای زائد توسط دستگاه کندلا الکس ۲۰۱۹ بسیار کمتر از اپیلاسیون است و تقریباً تمام مراجعین اذعان دارند که حین جلسات لیزر مو هیچ دردی احساس نکرده اند. تکنسین های لیزر با بهره گیری از تجهیزات اسپری هوا و کریوژن طراحی شده در لیزر مو کندلا الکس ۲۰۱۹ موجب بی حس شدن ناحیه تحت درمان پیش از انجام لیزر می شوند. همچنین با تداوم در تکمیل جلسات لیزر و نازک تر شدن موها همان درد کم نیز که در جلسه اول قابل توجه بود؛ به شدت کاهش خواهد یافت.
مدت زمان جلسه درمان با لیزر کندلا الکساندرایت بسیار کوتاه است. به عنوان مثال برای زیر بغل کمتر از ۵ دقیقه زمان می برد اما برای تکمیل درمان و رسیدن به نتایج واقعی باید حدود ۳ تا ۶ جلسه برای یک ناحیه از بدن به کلینیک مراجعه کنید و بین هر جلسه نیز حدود ۶ هفته منتظر بمانید.
تکنولوژی لیزر کندلا الکس درعین سادگی بسیار موثر است. این لیزر مو، به طور مستقیم فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و آنها را تخریب می کند و درنهایت پوستی روشن و شفاف و بدون مو برای شما به ارمغان خواهد آورد. همه مردم به دنبال روشی هستند که سریع تر و دقیق تر بتوانند در حذف موهای زائد به آنها کمک کند. در حقیقت می توان گفت لیزر کندلا الکس دقیقا همین ویژگی ها را دارد.
لیزر مو از رشد موهای زیرپوستی جلوگیری می کند. در این فرایند برخلاف روش اپیلاسیون، بیمار درد چندانی احساس نمی کند. به خصوص استفاده از دستگاه کندلا الکس ۲۰۱۹ کاملا بدون درد است و با تاثیر قابل توجهی، موهای زیر پوستی را از بین برده و از رشد مجدد آنها جلوگیری می کند.
به حداقل رساندن عوارض جانبی یکی دیگر از فواید لیزر موهای زائد در مقایسه با روش هایی مانند اپیلاسیون یا الکترولیز است. هرچند پس از انجام لیزر علائم موقتی مانند قرمزی، تورم و التهاب در ناحیه درمان شده دیده می شود اما تمام این علائم طی چند روز از بین می روند.

مضرات لیزر موهای زائد چیست؟

چون تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو برای استفاده از دستگاه لیزر مو کندلا الکس و موفقیت آمیز بودن نتیجه آن بسیار مهم است از لیزر موهای زائد نمی توان برای موهای قرمز، سفید یا خاکستری استفاده کرد. در گذشته افرادی که پوست های بسیار تیره‌ای داشتند نیز نمی‌توانستند موهای بدن خود را لیزر کنند. اما امروزه با ابداع دستگاه کندلا یگ این امکان برای آنها فراهم شده و سیاه پوستان نیز می توانند با استفاده از دستگاه لیزر مو Nd:YAG موهای زائد خود را لیزر کنند.
تکمیل درمان با لیزر کمی طولانی است. درست است که هر جلسه لیزر موهای زائد در مدت بسیار کمی پایان می یابد. اما فاصله بین جلسات لیزر حداقل ۶ هفته است و برای تکمیل دوره درمان یک ناحیه کوچک مانند پشت لب باید سه یا چهار جلسه به کلینیک مراجعه کنید. بنابراین ممکن است دوره درمانی شما با لیزر کندلا الکس بیش از یک سال زمان ببرد. البته مهم این است که نتیجه تا پایان عمر برای شما باقی خواهد ماند پس این انتظار یک ساله ارزشش را دارد.
در صورتی که لیزر موهای زائد توسط تکنسینی که تجربه کافی در این کار را ندارد و یا آموزش لازم را ندیده است انجام گیرد؛ ممکن است عوارض جانبی مانند سوختگی یا زخم روی پوست مشاهده شود. متاسفانه داشتن مدرک برای انجام لیزر با دستگاه کندلا الکساندرایت در کشور ما اجباری نیست. بنابراین بهتر است خودتان هنگام مراجعه به کلینیک مطمئن شوید که تکنسین های استخدام شده در آنجا مدرک و مجوز لازم برای کار با لیزر مو کندلا الکس را دارند. بهترین توصیه ما به شما این است که لیزر موهای زائد را نزد متخصصین پوست و مو انجام دهید.
طولانی بودن زمان درمان از مضرات لیزر موهای زائد است. نتایج لیزر موهای زائد یک شبه به دست نمی‌آید. این فرایند نیاز به درمان طولانی مدت دارد. چون موها در یک فرایند چرخه ای رشد پیدا کرده و می ریزند. بنابراین باید چند جلسه لیزر مو را انجام دهید و سپس منتظر بمانید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.
سوختن پوست از عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد است. در صورتی که تنظیمات دستگاه لیزر به درستی برای پوست شما انجام نگیرد ممکن است روی پوست ایجاد سوختگی کند. البته این سوختگی‌ها خفیف است و موارد بسیار نادری وجود دارد که سوختگی پوست گزارش شده است.
افرادی که در انجام لیزر موهای زائد تردید دارند؛ گران بودن لیزر کردن را اصلی ترین دلیل عدم مراجعه به کلینیک ها می دانند. اما باید توجه کنید که این گران بودن در بلندمدت نوعی صرفه جویی به حساب می آید.  درست است که اگر هزینه‌ای که بابت تیغ یا اپیلاسیون بدن خود طی یک سال پرداخت می‌کنید را محاسبه کنید نسبت به هزینه ای که طی یک سال برای لیزر می پردازید بسیار کمتر است اما باید به این نکته هم توجه کنید که پس از تکمیل درمان لیزر موهای زائد طی یک سال، دیگر نیازی به تکرار آن تا پایان عمر نخواهید داشت در صورتی که شیو کردن و اپیلاسیون را باید هر هفته یا هر ماه تا پایان عمر تکرار کنید. کندلا، پکیج های درمانی متنوعی را برای مراجعین با بودجه های مختلف در نظر گرفته است تا همه افرادی که تمایل دارند از لیزر کندلا الکس برای رفع دائمی موهای زائد خود استفاده کنند؛ نگران هزینه های آن نباشند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هزینه های هر پکیج به بخش تعرفه های همین سایت مراجعه کنید و یا با عضو شدن در پیج اینستاگرام یا تلگرام ما از تخفیف های ویژه مطلع شوید.

فواید و مضرات لیزر موهای زائد با لیزر کندلا الکس چیست؟

حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت پیشرفته ترین و آخرین تکنولوژی است که برای برداشتن مو از روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما احتیاط هایی باید پیش از انجام لیزر در نظر گرفته شود تا ایمنی آن حفظ شود. لیزر کندلا الکس با هدف گرفتن ریشه مو موجب تخریب فولیکول ها شده و می تواند روی هر ناحیه از بدن موثر باشد.

فواید لیزر مو کندلا الکساندرایت

لیزر مو کندلا الکساندرایت می‌تواند هر ناحیه از بدن شامل پاها، بازوها، ناحیه بیکینی، صورت و زیر بغل را درمان کند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از لیزر کندلا الکساندرایت این است که به پوست شما آسیب نمی رساند و فقط موها را هدف قرار می دهد.
زمانی که لیزر برای درمان موهای زائد با دستگاه کندلا الکس 2019 نیاز است؛ بسیار کمتر از لیزرهای دیگر است. به علت لکه بزرگ، نور لیزر کندلا الکساندرایت حتی و نواحی وسیع مانند کمر و پاها را در کمتر از ۳۰ دقیقه درمان می کند.

مضرات لیزر مو کندلا الکساندرایت

در صورتی که احتیاط های لازم پیش از اقدام به لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس رعایت شود معمولاً مشکلی هنگام استفاده از این لیزر پیش نمی‌آید. به همین علت متخصصین لیزر به بیماران توصیه می کنند که چندین هفته پیش از انجام لیزر در معرض نور آفتاب قرار نگیرد و همچنین روز قبل از لیزر، شیو کنند. همچنین پوست آنها باید عاری از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی مانند لوسیون و مام باشد.
عوارض جانبی پس از استفاده از لیزر کندلا الکساندرایت شامل التهاب، سوزش، قرمز شدن پوست، خارش، پوسته پوسته شدن، احساس درد و ناراحتی قابل تحمل می باشد که با استفاده از لوسیون های مناسب تسکین داده می شود و طی چند روز خود به خود از بین می رود.

مشاوره رایگان


نظرات کاربران

  • 1399/08/15
    2 0

    سلام من شنیدم میگن وقتی لیزر میکنی دوباره در میاد اونم بیشتر قبلاً

    • 1399/08/20
      0 1

      سلام خیر اگه اپراتور با تجربه باشه و موارد مورد نیاز رو تو دوره ی لیزر مراعات کنید این اتفاق نمیوفته.

  • 1399/08/15
    0 0

    سلام من شنیدم میگن وقتی لیزر میکنی دوباره در میاد اونم بیشتر قبلاً

    • 1399/08/20
      0 0

      سلام خیر اگه اپراتور با تجربه باشه و موارد مورد نیاز رو تو دوره ی لیزر مراعات کنید این اتفاق نمیوفته.

  • 1399/08/27
    0 0

    سلام میگن زیر 17سال نمیتونه لیزر کنه درست هست

    • 1399/08/27
      0 0

      سلام از 16 سال با تعهد کتبی والدین میتونن اما بهتره واسه نتیجه دهی بهتر و جلوگیری از عوارض احتمالی، تا 18 سالگی لیزر انجام نشه.

    • 1401/04/28
      0 0

      الان من 13 سالمه و امروز برای اولین بار وقت دارم، ازشون پرسیدیم گفتن که مشکلی نداره. الان من میتونم لیزر کنم یا نه؟

  • 1399/09/19
    0 0

    سلام خسته نباشین.ممنون از مطالب مفیدتون. اینکه اگه ناحیه ای لیزر بشه ،موها در ناحیه دیگه ای درمیاد واقعیت داره؟ دوم اینکه تماس چشمی پزشک با پوست فرد مورد نظر چه میزانه؟

    • 1399/09/19
      0 0

      سلام نه تا جایی که من اطلاع دارم اینطوری نیست ولی اگه پرزی باشه بله ممکنه زیاد بشه. منظورتون رو از تماس چشمی متوجه نمیشم.

  • 1399/09/23
    0 1

    سلام خسته نباشید.من شنیدم کسانی که لیزر میکنن امکان باردارشدن کم میشه چون هورمون ها رو ضعیف میکنه.ایا درسته این مسئله؟؟

    • 1399/09/23
      0 0

      سلام خیر ربطی نداره.

  • 1399/11/05
    0 0

    سلام دوران شبردهی چطور

  • 1399/11/09
    1 0

    سلام ببخشید من شنیدم لیزر باعث ناباروی میشه درسته؟؟

  • 1399/11/10
    0 0

    سلام خسته نباشید چرا لیزر میکنیم مو تیکه تیکه درمیاد یه جا از بدن درنمیاد یه جا دیگ ه تیکه درمیاد

  • 1399/11/20
    2 1

    سلام توضیحاتتون خیلی خوب ممنونم ..فقط اینکه من شنیدم میگن لیزرکردن سرطان زاهست فکرنمیکنم اینطورباشه ولی فکرم رودرگیرکرده آیا ممکنه درست باشه؟

  • 1399/11/23
    1 1

    سلام.من شنیدم کسی لیزر کرده جای لیزر گوشت‌اضافه زده.ایا بخاطر لیزر بوده.؟و آیا لیزرضرر داره و برای پوست و بدن ضرر نداره.. مطمعن‌باشم؟

    • 1400/12/11
      0 0

      گلم هیچ ربطی نداره

  • 1399/11/23
    0 0

    سلام ببخشید بعد لیزر مو تا چه مدت رشت نمیکنه ؟و این ک میگن هفته ای یک بار باید لیزر زد درسته ؟

  • 1399/11/30
    0 0

    لیزر کردن پوست مرغی رو از بین میبره؟

  • 1399/12/03
    0 0

    سلام ممنون از مطالب خوبتون ،، یه سوالی استفاده از هر نوع لیزری این عوارض جانبی رو داره یا عوارض اش بیشتره یا کمتره؟ و یه سوال دیگ هم داشتم دستگاه لیزر کندلا الکسانرایت رو در کدوم کلینیک ها موجوده؟ اگه به این سوالات جواب بدید ممنون میشم

  • 1399/12/03
    0 0

    سلام 14 سال میتونه لیزر کنه؟

    • 1400/12/11
      0 0

      تا وقتی که پریود نشده نمیتونه

  • 1399/12/18
    0 0

    لیزرزیربغل باعث تحریک غددلنفاوی میشه ؟؟؟

    • 1402/04/21
      0 0

      لیزر زیر بغل باعث تحریک غدد لنفاوی میشه

  • 1400/01/17
    0 0

    سلام برای لیزر کردن باید چند جلسه بریم و باید به چه نکاتی توجه و رعایت کنیم؟

  • 1400/05/04
    0 0

    ایا لیزر باعث ناباوری و تیرگی پوست میشه؟؟

    • 1400/12/11
      0 0

      خیر لیزر میکنی دیگه هم مو از بین بده هم پوست سفید شع

  • 1400/07/30
    0 0

    سلام خواستم بدونم که لیزر باعث ناباروری میشه خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

  • 1401/01/28
    0 0

    سلام من مطالبی درباره ی موهای زائد خوندم ک گفته بود نباید جلوی رشدشون رو گرفت باید در بیان بعد شیو بشن چون اونا یسری مواد اضافی داخل بدن هستن که به شکل موهای زائد در میان و وقتی میخای جلوی رشدشو مثلا با لیزر بگیری اونا بصورت توده های مو توی قسمت هایی از بدنت ظاهر میشن و این کار اشتباهه

  • 1401/01/31
    0 0

    سلام وقت بخیر ببخشید من قبلا زگیل تناسلی داشتم و دیگه ندارم دوره درمان واکسن هم کامل کردم الان فولیکول های متعدد pco دارم میتونم ناحیه رو لیزر کنم

  • 1401/02/25
    0 1

    سلام من یه جلسه رفتم دستگاه کندلا تماسی بود موقع لیزر گاها میسوختم و درد داشت عادیه ؟ و اینکه متخصص پوست و مو نیستن

  • 1401/05/29
    0 0

    سلام من شنیدم موها با خودشون بیماری رو از بدن خارج می کنند واز بین بردن مو اشتباه است

  • 1402/04/30
    0 0

    لیزر ربطی به بازار نشدن نداره . من الان جلسه چهارم مه که رفتم هم پوستم سفید شده هم موهای بدنم از بین رفته واقعا عالیه لیزر

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید