آیا لیزر کل موهای بدن شامل صورت هم می شود؟

تاریخ انتشار - ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

در حال حاضر بیشترین تقاضا برای لیزر موهای بدن مربوط به نواحی کوچکتر مانند زیر بغل و صورت مخصوصا پشت لب هاست. اما تقاضا برای لیزر کل بدن نیز وجود دارد. در این پکیج درمانی تمام نواحی بدن شامل بازو پاها، شکم، سینه، کمر، دست ها و ناحیه بیکینی تحت درمان با لیزر قرار می گیرند. البته پکیج مربوط به لیزر موهای زائد کل بدن شامل صورت نمی شود و مراجعین باید پکیج جداگانه‌ای را جهت انجام لیزر موهای زائد صورت انتخاب کنند.
ایمن بودن و موثر بودن روش حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت با نتیجه موفقیت آمیز که مزایای بسیاری از جمله ایجاد پوستی صاف و نرم و بدون مو را برای بیمار فراهم می‌آورد اثبات شده است. چون نور لیزر مو از لایه اولیه پوست می گذرد و به لایه دوم پوست که فولیکول های مو در آن قرار دارند؛ می رسد هیچ گونه ضرری برای پوست یا ارگان های داخلی بدن انسان نخواهد داشت.

محدودیت روش های جایگزین لیزر موهای زائد

مهم ترین نواحی که در حذف موهای زائد کل بدن مد نظر مراجعین است ناحیه بازوها و پاهاست که تقریباً وسیعترین مناطق برای استفاده از لیزر هستند و به کار بردن روش‌هایی مانند شیو کردن، اپیلاسیون یا کرم های موبر برای این نواحی وسیع بدن بسیار خسته کننده و دردناک است. چون این روش ها نمی توانند موهای زائد را به طور دائم از بین ببرند افراد مجبورند هر هفته یا حداقل ماهی یک بار برای حذف موهای زائد خود با این روش ها به مراکز زیبایی مراجعه کنند. همچنین خطر بریدن نواحی مختلف بدن در اثر شیو کردن یا ایجاد بیماری فولیکولیتیس در اثر وکس انداختند یا آلرژی به مواد شیمیایی کرم موبر و درد بیش از حد ناشی از اپیلاسیون بسیاری از بیماران را به این فکر می‌اندازد که به روش لیزر حذف موهای زائد کل بدن روی بیاورند.

اثرگذاری لیزر کندلا الکس روی حذف موهای زائد کل بدن

نوع پوست برای اثرگذاری و موفقیت آمیز بودن حذف موهای زائد کل بدن توسط دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت بسیار مهم است. رنگ مو نیز تاثیر قابل توجهی در نتیجه نهایی لیزر مو خواهد داشت. به طوری که لیزر کل موهای بدن با دستگاه کندلا الکساندرایت بیشترین تاثیر را روی افرادی با پوست روشن و موی تیره خواهد داشت. افرادی که به طور طبیعی موی تیره ای دارند و پوست آنها نیز تیره است همچنان می توانند به عنوان یک روش موثر از حذف موهای زائد کل بدن توسط دستگاه کندلا یگ بهره ببرند. اما متاسفانه تاکنون هیچ دستگاه لیزری طراحی نشده که بتواند روی موهای خاکستری، قرمز یا بلوند تاثیرگذار باشد. چون این موها هیچگونه رنگدانه ای ندارند تا لیزر جذب آنها شود.
افرادی که موی تیره ای دارند چه پوست روشن داشته باشند و چه تیره می توانند با ایمنی و نتیجه قابل قبول از روش لیزر کل موهای بدن بهره ببرند. لیزر نواحی وسیع مانند بازوها و پاها به طور جداگانه هزینه بیشتری نسبت به انتخاب پکیج حذف موهای زائد کل بدن دارد.
روش هایی مانند الکترولیز یا IPL که هربار فقط روی یک مو اثر می‌گذارد؛ بسیار زمان بر است. بنابراین این روش ها مخصوصاً برای نواحی وسیع و کل بدن اصلاً توصیه نمی شود چون سرعت بسیار پایینی دارند و درمان با آنها برای بیمار خسته کننده است. بنابراین در صورتی که تصمیم گرفته‌اید برای نواحی وسیع بدن خود مانند بازوها و پاها از لیزر مو کندلا الکس استفاده کنید بهتر است با مشاورین کندلا تماس گرفته و پکیج مناسب خود را انتخاب کنید.

زمان بندی درمان برای لیزر کل موهای بدن

لیزر با تاباندن یک اشعه متمرکز نور که توسط پوست جذب شده عمل می کند. این نور پس از جذب شدن توسط سلول هایی که مورد هدف قرار گرفته‌اند به حرارت تبدیل شده و بافت های اطراف را می سوزاند. در حال حاضر لیزر جنتل لیز کندلا معتبرترین و مشهورترین نام در صنعت است که می‌تواند با ایمنی، سرعت و دقت بسیار بالا نتیجه قابل قبول و دائمی را برای حذف موهای زائد کل بدن ایجاد کند.

 زمان تقریبی برای درمان کل موهای بدن با لیزر کندلا الکساندرایت

زمان تقریبی برای درمان بالای بازو ۶ تا ۸ جلسه - زمان هر جلسه کمتر از ۳۰ دقیقه
زمان تقریبی برای درمان پایین بازو ۶ تا ۸ جلسه - زمان هر جلسه کمتر از ۳۰ دقیقه
زمان تقریبی برای درمان ران پا ۶ تا ۸ جلسه - زمان هر جلسه کمتر از 4۰ دقیقه
زمان تقریبی برای درمان ساق پا ۶ تا ۸ جلسه - زمان هر جلسه کمتر از 4۰ دقیقه
حذف موهای زائد بازو و پاها نیاز به چندین جلسه درمان با لیزر دارد که باید طبق برنامه زمان بندی ارائه شده توسط متخصص لیزر دنبال شود؛ تا تمامی فولیکول های موجود در این نواحی کاملاً تخریب شود. چون لیزر مو فقط روی فاز آناژن رشد مو تاثیر گذار است؛ در جلسه اول لیزر، حدود ۷۵ درصد از موها که در این فاز قرار دارند درمان می شوند. جلسات بعدی با هدف وارد شدن سایر موها به چرخه رشد در فاز آناژن برنامه ریزی می شوند. نحوه برنامه ریزی لیزر موهای کل بدن برای هر فرد به طور خاص برنامه ریزی خواهد شد.
نحوه درمان و نتایج به دست آمده از لیزر مو با دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت طبق نوع پوست و رنگ موی هر فرد متغیر است. هرچه پوست روشن تر و مو تیره تر باشد نتیجه بهتری به دست خواهد آمد.
حذف موهای زائد کل بدن با لیزر کندلا الکس یک روش غیر تهاجمی و ایمن است که راه حلی بسیار موثر برای بیشتر افرادی می باشد که می خواهند به طور دائمی از شر موهای زائد خود خلاص شوند. روش های دیگر مانند الکترولیز نیز می ‌تواند برای افرادی که موی خاکستری، قرمز یا بلوند دارند؛ مناسب باشد با تماس با مشاورین مرکز  کندلا یک جلسه مشاوره رایگان تنظیم کنید و در مورد برنامه ریزی نحوه درمان با لیزر کندلا الکس مناسب با شرایط مالی خود، نوع پوست و نواحی مورد نظرتان برای درمان مشورت کنید.
همچنین می توانید در صفحه اینستاگرام یا تلگرام و یا در مطالب موجود در سایت نظرات بیمارانی را که از پکیج درمانی حذف موهای زائد کل بدن در کندلا بهره برده اند مطلع شوید. در ادامه نظر یکی است مراجعین را می خوانیم:
"چندین سال پیش لیستی از مواردی که می خواستم در دوران جوانی روی آنها سرمایه گذاری کنم؛ در صورتی که پول کافی داشته باشم را برای خودم یادداشت کردم. در این لیست سفر به کشورهای آسیایی، تحصیل در زمینه امور مالی و حذف موهای زائد کل بدن با لیزر کندلا الکساندرایت را نوشته بودم. حالا خوشحالم که بگویم توانستم آخرین خواسته لیستم را نیز برآورده کنم. بله بالاخره جلسات لیزر کندلا الکساندرایت را برای حذف موهای زائد کل بدن تکمیل کردم. هیجان انگیز است به عنوان فردی که پوست بسیار روشن و موهای تقریباً تیره ای داشتم؛ مشاورین کندلا به من اعلام کردند که درصد موفقیت لیزر مو کل بدن برای من بسیار بالاست و من کاندید بسیار مناسبی برای حذف موهای زائد با این لیزر هستم. به این ترتیب از انجام روشهای تکراری و خسته کننده دیگر مانند شیو کردن یا وکس انداختن راحت شدم.
دوستانم به من پیشنهاد کردند که انواع دیگر لیزر را برای پوست صورت و نواحی مختلف بدن امتحان کنم. اما تجربیاتی که از دیگران به دست آورده بودم مرا متقاعد کرد که لیزر کندلا الکس بهترین نتیجه را برای درمان موهای زائد کل بدن خواهد داشت. پس از مشاوره با متخصصین کندلا، جلسات لیزر مو را برای نواحی گردن به پایین شامل پاها، بیکینی، زیر بغل، بازوها و پاها درخواست کردم. جلسه اول که به کلینیک کندلا مراجعه نمودم هیچ تصوری از این که چه انتظاری باید از انجام لیزر مو داشته باشم؛ نداشتم و شایعات ناامید کننده بسیاری نیز شنیده بودم. درحقیقت همکاران و دوستانم به من می گفتند که لیزر برای بدن ضرر دارد و ممکن است به من آسیب برساند. آنها مرا از آسیب های احتمالی مانند سوختن پوست یا تاول زدن میترساندند. برخی از آنها نیز می گفتند چون هنوز باردار نشده ام بهتر است ناحیه بیکینی را لیزر نکنم. اما من همچنان در کار خود مصمم بودم مشاورین کلینیک به من گفته بودنذ که پیش از از شروع جلسه لیزر تمام بدن خود را شیو کنم. متخصصین برایم توضیح دادند که لیزر فقط به لایه دوم پوست من نفوذ کرده و فولیکول های مو را از بین خواهد برد و هیچ تاثیر نامطلوبی روی سایر اعضای بدنم نخواهد داشت. همچنین آنها توضیح دادند که اگر موها روی پوست بسیار بلند باشد؛ لیزر توسط رنگدانه های مو جذب شده و به فولیکول نخواهد رسید؛ بنابراین شیو کردن پیش از از انجام لیزر بسیار مهم است.
در جلسه لیزر با دستگاه کندلا الکس 2019 ، متخصص ابتدا لیزر موهای ناحیه پا را شروع کرد و زمانی که دستگاه لیزر را به سمت پاهای حرکت می داد با خودم گفتم که درد به سرعت شروع خواهد شد. اما با تعجب متوجه شدم که با استفاده از تکنولوژی جدید خنک سازی پوست با هوا و اسپری کریوژن احساس درد و سوزش آن طور که دوستانم می‌گفتند؛ نیست. من به شما اطمینان می دهم که این روش تقریباً بدون درد است.
سپس متخصص به تدریج نواحی دیگر بدنم را به سمت بالا شروع به درمان با لیزر کرد. خوشبختانه هیچ گونه آسیب دیدگی پس از اولین جلسه لیزر مشاهده نکردم و تجربه من از انجام لیزر در کندلا بسیار مثبت و قابل قبول بود. انجام لیزر در ناحیه پاها حدود ۴۰ دقیقه زمان برد و سپس در نواحی بالا تر بدن روی شکم و سپس زیر بغل حدود ۳۰ دقیقه دیگر طول کشید.
زمانی که جلسه لیزر به پایان رسید و متخصص از من خواست که بدنم را با دستمال های مخصوص پاک کنم با تعجب مشاهده کردم که اکثر موها همچنان روی بدنم باقی است. تصور کردم که لیزر به خوبی انجام نگرفته است. اما متخصص برایم توضیح داد که ریزش موها حدود ۱ تا ۲ هفته پس از پایان جلسه اول لیزر شروع خواهد شد و احتمالاً پس از دو هفته موهای بسیار زیادی را به صورت ریزش دسته ای روی بدنم مشاهده خواهم کرد. حتی پس از اولین جلسه لیزر حدود یک ماه بعد کاهش قابل توجهی در رشد موهای بدنم مشاهده کردم و پوست من تا حد بسیار زیادی نرم و بدون مو شده بود.
پس از جلسه لیزر با فواصل هشت هفته ای به نتیجه مطلوب خود رسیدم و الان که یک سال از تمام کردن جلسات لیزر درمانی با لیزر کندلا الکساندرایت می‌گذرد کاملا از نتیجه آن راضی هستم. با وجودی که در برخی از نواحی موهای روی بدن رشد کرده اند اما آنقدر نازک و کم رنگ هستند که حتی دیده نمی شوند.
بنابراین در صورتی که پوست روشن و موی تیره ای دارید به طوری که لیزر موی کندلا الکس می تواند به خوبی توسط رنگدانه‌های موی شما جذب شود؛ به شما توصیه می کنم که در انتخاب این روش تردید نداشته باشید و به کندلا مراجعه کنید.


مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید